Konkurs – wymy艣lenie linii basu do utworu !!!

Autor wpad艂 na pomys艂 zorganizowania konkursu na najlepsz膮 lini臋 basu do oryginalnego podk艂adu muzycznego, otwartego dla ka偶dego - bez wzgl臋du na umiej臋tno艣ci czy sprz臋t. Konkurs mia艂by na celu promowanie kreatywno艣ci i r贸wnych szans, przy minimalnej roli umiej臋tno艣ci technicznych i jako艣ci sprz臋tu.

W my艣l powiedzenia, 偶e ka偶dy utw贸r mo偶na zagra膰 na wiele sposb贸w
wpad艂em na pewien pomys艂, kt贸ry zarazem jest odzwierciedleniem tego, czego
brakuje mi na basoofce.

Mianowicie owego tytu艂owego konkursu, w kt贸rym wzi膮膰 udzia艂 m贸g艂by
ka偶dy bez wzgl臋du na umiej臋tno艣ci techniczne czy poziom sprz臋tu jakim
dysponuje. Z pewno艣ci膮 wielu z Was gra w profesjonalnych zespo艂ach i
potrzeb臋 pochwalenia si臋 swoim stylem zaspokaja na bie偶膮co. Ilu jednak jest
takich, kt贸rzy 膰wicz膮 w domowym zaciszu, takich dla kt贸rych plumkanie na
basie to tylko hobby, takich kt贸rzy dopiero stawiaj膮 pierwsze kroki czekaj膮c
na anga偶 lub nawet takich, kt贸rzy graj膮 ale np na weselach nie realizuj膮c
si臋 zupe艂nie.

Poni偶ej przedstawi臋 swoj膮 wizj臋 robocz膮 takiego konkursu. Podstawowym
zagadnieniem jest jednak techniczna organizacja takiego przedsi臋wzi臋cia, czy
w og贸le jest ono mo偶liwe do zrealizowania w ramach basoofki. Tu trzeba by
zasiegn膮膰 opinii Palika ale s膮dz臋, 偶e zrobienie osobnej zak艂adki
konkursowej nie stanowi艂oby jakiego艣 problemu.

Do rzeczy. Podstawow膮 jest znalezienie oryginalnego podk艂adu bez nagranej
linii basu. Powinien to by膰 艣wie偶y materia艂, nikomu bli偶ej nie znany. W
tym miejscu pole do popisu maj膮 wszyscy graj膮cy na codzie艅 w zespo艂ach a
gdyby kto艣 mia艂 jeszcze dost臋p do cho膰by prowizorycznego studia to by艂oby
pysznie. W ostateczno艣ci wszystko mo偶na zrobi膰 na komputerze odpowiednim
programem. Chodzi tylko o to, 偶eby mie膰 gotowy podk艂ad (gitara, perka,
klawisze) bez basu.

Wiem, 偶e to mo偶liwe i przy odrobinie ch臋ci i pracy w艂asnej kogo艣 st膮d nie
stanowi艂oby problemu. Gdyby jednak nie znalaz艂 si臋 偶aden zainteresowany
podj臋ciem si臋 takiej spo艂ecznej pracy, zawsze mo偶na wzi膮膰 na warsztat
utw贸r ju偶 istniej膮cy. Warunek – do艣膰 sp贸jny, kr贸tki i obowi膮zkowo ze
sk膮p膮 lini膮 basu a wi臋c taki daj膮cy pole do popisu. Takich kawa艂k贸w s膮
tysi膮ce – cho膰by ten:

www.unnami.wrzuta.pl/audio/6MRLJJd6a0G/radiohead_-_creep

Sam gram ten utw贸r na 10 r贸znych sposob贸w i nie chwal膮c si臋 uwa偶am, 偶e
ka偶dy ciekawszy od orygina艂u.

W konkursie nacisk po艂o偶ony by艂by g艂贸wnie na lini臋 melodyczn膮, w
mniejszym za艣 stopniu na zastosowan膮 technik臋, uzyskane brzmienie czy
umiej臋tno艣ci techniczne a ju偶 jako艣膰 zapisu w og贸le. Wszystko to ma na
celu wyr贸wna膰 szanse, 偶eby furor臋 m贸g艂 zrobi膰 nawet kto艣, kto dopiero
zaczyna, technika niedomaga, sprz臋t nie ten ale drzemi膮 w nim ogromne
mo偶liwo艣ci tw贸rcze ( w skr贸cie MA TALENT).

Wyb贸r konkursowego podk艂adu lub utworu odbywa艂 by si臋 w spos贸b
demokratyczny na zasadzie g艂osowania, ewentualnie by艂by narzucany z g贸ry
przez administracj臋. Plik zostawa艂by zamieszczony tutaj, ka偶dy go sobie
艣ci膮ga i jazda. W tak przyj臋tej formie konkursu wa偶na by by艂a szybko艣膰
zamieszczenia w艂asnej oryginalnej wersji, chodzi o unikni臋cie bli藕niaczo
podobnych klon贸w i k艂贸tni kto od kogo zer偶n膮艂. My艣l臋, 偶e powo艂anie
stosownego jury spe艂ni艂oby swoj膮 rol臋. Np utw贸r zamieszczany by艂by
dopiero po wcze艣niejszej moderacji i w przypadku wersji podejrzanie podobnej
do ju偶 istniej膮cej – zosta艂aby odrzucana. Czyli wa偶na by艂aby te偶
szybko艣膰, dzi臋ki kt贸rej konkurs nie trwa艂by w niesko艅czono艣膰 bo po
jakim艣 czasie utw贸r bazowy by艂by wyci艣ni臋ty do ostatniej kropli.

Kolejny wa偶ny element – g艂osowanie. Idea艂em by艂aby tutaj pe艂na
anonimowo艣膰, wersje zamieszczane by艂by tylko jako numerki bez nazwy autora
(ta znana by艂aby jedynie moderacji lub jury). Dzi臋ki temu zlikwidowano by
wszelkie konotacje, powi膮zania i lizusostwo w trakcie g艂osowania, 偶eby
ka偶dego konkursu nie wygrywa艂 Zakwas a m艂ody nieznany u偶ytkownik nie mia艂
偶adnych szans tylko ze wzgl臋du na sw贸j kr贸tki sta偶 na forum. Mo偶na by
te偶 pomy艣le膰 o podziale na dwie grupy: amatorzy & profesjonali艣ci i
ustanowi膰 jakie艣 nagrody – oczywi艣cie nie materialne. Np zwyci臋stwo w
grupie profesjonalej by艂oby nagradzane umieszczeniem jego wersji jako intro
(t艂o) przy wchodzeniu na bas贸wk臋 i tkwi艂oby tam do czasu og艂oszenia
wynik贸w nast臋pnego konkursu (tak, tak – nie jeden konkurs a konkursy
trwaj膮ce w niesko艅czono艣膰). Natomiast zwyci臋zca z grupy amator贸w
wskazywa艂by moderatora, kt贸remu do czasu og艂oszenia wynik贸w nast臋pnego
konkursu administracja zobowi膮zana by艂aby odebra膰 prawa do moderacji…
馃檪

No chyba by si臋 偶aden z mod贸w nie powiesi艂 gdyby przez tydzie艅 czy dwa nie
m贸g艂 kasowa膰 post贸w, a je艣li si臋 myl臋 trzeba by wymy艣li膰 inn膮
nagrod臋.

I w艂a艣nie temu s艂u偶y ten w膮tek. Chcia艂bym 偶eby w nim zamieszcza膰 przede
wszystkim stosunek do tego pomys艂u, czy takie co艣 jest potrzebne i czy wielu
wzi臋艂oby w konkursie udzia艂. A w razie przychylnej, twierdz膮cej opinii:

– oferty skonstruowania muzycznego podk艂adu

– propozycje istniej膮cych utwor贸w spe艂niaj膮cych warunek (uboga linia
basu)

– zg艂oszenia do konkursu

– propozycje regulaminowe

– pomys艂y na nagrody dla zwyci臋zc贸w

I wszystko co tylko komu przyjdzie do g艂owy a jest zwi膮zane z tematem.

Jakie jest Twoje zdanie na temat konkursu, polegaj膮cego na wymy艣leniu linii basu do utworu?
Czy chcia艂by艣 wzi膮膰 udzia艂 w konkursie basistycznym?
Jakie wymagania s膮 potrzebne, aby wzi膮膰 udzia艂 w konkursie?
Jakie techniczne umiej臋tno艣ci s膮 najwa偶niejsze w konkursie, w kt贸rym trzeba wymy艣li膰 oryginaln膮 lini臋 basu?
Czy uwa偶asz, 偶e konkurs basistyczny jest dobrym sposobem na poprawienie swoich umiej臋tno艣ci w grze na basie?
Jakie s膮 Twoje najlepsze sposoby na wymy艣lenie oryginalnej linii basu?
Czy konkurs wymy艣lenia linii basu do utworu jest bardziej skierowany do profesjonalnych basist贸w czy pocz膮tkuj膮cych?
Czy uwa偶asz, 偶e konkurs basistyczny powinien by膰 podzielony na grupy, takie jak amatorzy i profesjonali艣ci?
Czy s膮 nagrody dla zwyci臋zc贸w w konkursie wymy艣lenia linii basu?
Co s膮dzisz o idei konkursu basistycznego, w kt贸rym nacisk k艂adziony jest g艂贸wnie na oryginalno艣膰 linii melodycznej?

Podziel si臋 swoj膮 opini膮
Steve Rondel
Steve Rondel
Artyku艂y: 6

77 komentarzy

  1. Ale linia basu, to nie jest aran偶acja 馃榾 Zmie艅 tytu艂. Zreszt膮 generalnie
    jestem na nie: chyba, 偶e spotykamy si臋 w jednym miejscu i wszyscy po kolei
    nagrywaj膮 si臋 na tym samym 偶elastwie, a potem jedna osoba to posk艂ada.
    Nierealne? Tak. Nierealne 馃榾

  2. @miklo:
    chyba, 偶e spotykamy si臋 w jednym miejscu i wszyscy po kolei nagrywaj膮 si臋 na tym samym 偶elastwie

    Przecie偶 napisa艂em wyra藕nie, 偶e konkurs nie polega艂by na brzmieniu,
    poziomie sprz臋tu czy jako艣ci nagrania!!! Ocenie podlega艂oby tylko to co
    siedzi w g艂owie konkursowicza i jego pomys艂 na poprowadzenie lini melodycznej
    basu w danym kawa艂ku. Konkurs jest wi臋c przeznaczony dla ludzi, kt贸rzy maj膮
    jaki艣 sw贸j styl a nie bezmy艣lnie kopiuj膮 innych. Czytajcie tekst z uwag膮 a
    dopiero potem komentujcie. Pomys艂 jest taki, 偶e wygra膰 mo偶e nawet go艣膰 na
    SkyWayu z nagraniem na telefon kom贸rkowy… je艣li oka偶e si臋, 偶e jego linia
    melodyjna basu jest najciekawsza.

  3. czemu nie? ja bym zrobi艂 co艣 takiego nawet dla zabawy. jakby np. Mroku
    zrobi艂 podk艂ad to mog艂oby wyj艣膰 naprawd臋 co艣 fajnego.

  4. kurcze, facet- piszesz takie dlugie poematy pelne bzdur ze nie chce mi si臋 tego
    czytac. kiedy艣 udostepnilem podklady na forum i luzie si nie dogrywali bo nie
    ka偶dy ma warunki.

  5. @Steve Rondel:

    @miklo:
    chyba, 偶e spotykamy si臋 w jednym miejscu i wszyscy po kolei nagrywaj膮 si臋 na tym samym 偶elastwie

    Przecie偶 napisa艂em wyra藕nie, 偶e konkurs nie polega艂by na brzmieniu, poziomie sprz臋tu czy jako艣ci nagrania!!! Ocenie podlega艂oby tylko to co siedzi w g艂owie konkursowicza i jego pomys艂 na poprowadzenie lini melodycznej basu w danym kawa艂ku. Konkurs jest wi臋c przeznaczony dla ludzi, kt贸rzy maj膮 jaki艣 sw贸j styl a nie bezmy艣lnie kopiuj膮 innych. Czytajcie tekst z uwag膮 a dopiero potem komentujcie. Pomys艂 jest taki, 偶e wygra膰 mo偶e nawet go艣膰 na SkyWayu z nagraniem na telefon kom贸rkowy… je艣li oka偶e si臋, 偶e jego linia melodyjna basu jest najciekawsza.

    Pytanie tylko, jak taka linia nagrana na telefonie sklei si臋 z podk艂adem i
    jak b臋dzie j膮 s艂ychac. Gra na instrumencie, to nie tylko nutki, ale te偶
    akcenty, intonacja itp itd. Te same 3 d藕wi臋ki mo偶na zagrac na kilka
    sposob贸w. I teraz mamy powiedzmy dwa podk艂ady, z czego jeden jest nagrany
    telefonem, a drugi przez dobry sprz臋towy kompresor, preamp i na dobrym basie.
    Powiedzmy, 偶e przypadkiem s膮 to te same nutki. Zgadnij, kt贸ry zrobi lepsze
    wra偶enie…

    EDYTA: nie denerwuj si臋 tak. Ja mog臋 powiedzmy spr贸bowac dla wsp贸lnej
    zabawy, ale sensu w tym wielkiego nie widz臋 – co stara艂em si臋 przekazac.

  6. Wci臋艂o mi posta. ./

    Mog臋 spr贸bowa膰, fajnie by艂oby por贸wna膰 pomys艂y wielu na linie bas贸w膮 do
    jednego kawa艂ka .)

    Nie wiem tylko kiedy, bo musz臋 posk艂ada膰 wios艂o, a z powodu wiosny za oknem
    b臋d臋 musia艂 zaj膮膰 si臋 autem.

    Tak czy owak sam pomys艂 mi si臋 podoba, chocia偶 konkurs, regulamin, nagrody
    itd. mniej.

  7. @Steve Rondel: Natomiast zwyci臋zca z grupy amator贸w wskazywa艂by moderatora, kt贸remu do czasu og艂oszenia wynik贸w nast臋pnego konkursu administracja zobowi膮zana by艂aby odebra膰 prawa do moderacji… 馃檪

    A jak wygra mod, to rozdaje bany? :>

    Od razu m贸wi臋, 偶e to nie przejdzie raczej, bo nie po to jest nas pewna
    ilo艣膰, 偶eby艣my sobie kasowali posty dla zabawy (widz臋, 偶e niekt贸rzy
    maj膮 wra偶enie 偶e dla nas to tylko frajda z robienia na z艂o艣膰 innym…)
    :F

    My艣l臋, 偶e satysfakcja i wirtualny u艣cisk d艂oni Kaprala jest
    wystarczaj膮c膮 nobilitacj膮. 馃檪

  8. Powiem kr贸tko. Temat oryginalny, faktycznie troch臋 d艂ugi.. Ale, czemu nie?
    Je艣li mieliby艣my odbiega膰 tylko do pewnych pomys艂贸w to nie by艂o by
    ciekawie.

  9. @mroku: kurcze, facet- piszesz takie dlugie poematy pelne bzdur ze nie chce mi si臋 tego czytac. kiedy艣 udostepnilem podklady na forum i luzie si nie dogrywali bo nie ka偶dy ma warunki.

    ale komentowa膰 co艣 czego nie chce Ci si臋 przeczyta膰 bardzo Ci si臋 widz臋
    chce. Pisa艂em wyra藕nie, 偶e konkurs by艂by skierowany do tych, kt贸rzy nie
    maj膮 mo偶liwo艣ci pochwalenia si臋 swoim stylem a bardzo by chcieli. To, 偶e
    Ty masz to gdzie艣 bo od paru lat bawisz si臋 w takie dogrywanie nie znaczy,
    偶e nikt nie chcia艂by spr贸bowa膰. A 偶e kiedy艣 gdzie艣 tam zamie艣ci艂e艣
    jakie艣 podk艂ady i nie by艂o odzewu – mo偶e si臋 nie chwalili swoimi
    dogrywkami a 艣ci膮gali je. A mo偶e jakie podk艂ady taki by艂 odzew… Poza tym
    to by艂o KIEDY艢, mo偶e TERAZ w formie konkursu sprawa wypali. Skoro sam nie
    jeste艣 zaintersowany to si臋 nie udzielaj, bo jeszcze paru takich jak Ty tu
    wejdzie tylko po to 偶eby wszystko wykpi膰 a wtedy nawet Ci, kt贸rzy ch臋tnie
    by wzi臋li udzia艂 w czym艣 takim nie b臋d膮 mieli odwagi si臋 odezwa膰. Ja
    jestem ch臋tny, widz臋 Warbellbass r贸wnie偶 (chyba 偶e teraz wykasuje sw贸j
    post ze strachu) – niech si臋 zbierze jeszcze kilku takich i co, nie warto da膰
    im takiej mo偶liwo艣ci? Maj膮 si臋 obej艣膰 smakiem bo Mroku i paru innych
    uwa偶a to za bzdur臋?

    Apeluj臋 wi臋c, 偶eby Ci, kt贸rym pomys艂 wydaje si臋 g艂upi wstrzymali si臋 na
    chwil臋 z udzia艂em w tym w膮tku a zabrali g艂os Ci, kt贸rzy ch臋tnie wzi臋liby
    udzia艂. Ju偶 dla paru os贸b my艣l臋 warto si臋 zastanowi膰.

    A je艣li chodzi o sprawy techniczne, nagra膰 si臋 mo偶na na wszystkim – nawet
    na dyktafon w telefonie puszczaj膮c w tle podk艂ad z magnetofonu…

  10. pomys艂 nawet fajny, ale kolega miklo ma 200 proc. racji 馃槈

    jedynym zupe艂nie obiektywnym rozwi膮zaniem by艂oby: stworzenie swojej linii
    basu, zapisanie jej w postaci tabulatury (bo nie wszyscy nuty znaj膮) i
    zamieszczenie tej tabulatury w po艣cie na basoofce.

    I jury ocenia艂oby tabulatury.

    Wtedy ka偶dy (i oceniaj膮cy, i pozostali forumowicze) m贸g艂by sobie wszystko
    zagra膰 na swojej gitarze w jednakowym brzmieniu i mie膰 por贸wnanie.

    Przy tego typu konkursach ja natomiast widz臋 inne niebezpiecze艅stwo:

    Kto艣 艣wietnie czuje si臋 w muzyce typu A i jest w tym wprost genialny,
    natomiast zupe艂nie nie le偶y mu muzyka typu B

    Kto艣 drugi jest kiepski w typie A i nieco lepszy w typie B. Nawet troch臋
    lepszy od tego wy偶ej. Ale obiektywnie patrz膮c jest przeci臋tny.

    A podk艂ad konkursowy jest z typu B.

    jak my艣licie kto zostanie wy偶ej oceniony?

    (zak艂adaj膮c oczywi艣cie jako pewnik, 偶e jury konqrsa wyzbywa si臋 swoich
    sympatii i antypatii)

  11. Pomys艂 fajny mnie si臋 widzi. Technicznie nie widz臋 specjalnie problemu bo jak
    kto艣 ju偶 ma kompa, to nawet na audacity dogra bass do sciezki kt贸ra sobie
    sciagnie…

    W ko艅cu by艂aby to tylko jaka艣 zabawa.

  12. Dok艂adnie o takie pomys艂y mi chodzi! Przecie偶 napisa艂em, 偶e moje pomys艂y
    co do formy nie musz膮 by膰 trafione i ostateczne. Po to do cholery jest ten
    w膮tek, 偶eby ka偶dy m贸g艂 si臋 wypowiedzie膰 i 偶eby doj艣膰 do jakiego艣
    wsp贸lnego mianownika. Jak si臋 bardzo chce to wszystko mo偶na. Pomys艂 z
    tabami tylko temu dowodzi. Kto艣 kto nie potrafi si臋 nagra膰 albo po prostu mu
    si臋 nie chce niech wysy艂a tabulatur臋. A kto艣 taki jak Zakwas czy nawet
    Mroku ( ale pewnie teraz to ju偶 za Chiny Ludowe 馃檪 ), kt贸ry ma odpowiednie
    umiej臋tno艣ci i mo偶liwo艣ci techniczno – sprz臋towe nagrywa materia艂. Taki
    muzyk sesyjny – rzemie艣lnik realizuj膮cy pomys艂y innych. W sumie to m贸g艂by
    nagrywa膰 od nowa nawet przes艂ane pliki z dogranym ju偶 basem i wtedy wszyscy
    mieli by sw贸j pomys艂 zrealizowany na identycznym poziomie techniczno –
    wykonaniowym, 偶e si臋 tak wyra偶臋.

    @Futrzaku, dlatego w艂a艣nie na warsztat brano by r贸zne rodzaje muzyki.
    Dzisiaj A jutro B – kto nie czuje si臋 dobrze w A niech czeka na konkurs B.
    Poza tym uwa偶am, 偶e dobry muzyk powinien odnale藕膰 si臋 we wszystkim a to
    przecie偶 ma by膰 tylko zabawa a nie wojna.

    @Miklo, ja si臋 w og贸le nie denerwuj臋, wszak to tylko forum – irytuje mnie
    jednak negowanie wszystkiego ju偶 w zarodku i to tylko dlatego bo komu艣 si臋
    tak akurat widzi.

    „IGNORANCJA – jest zachowaniem interpersonalnym, zwi膮zanym z celowym brakiem
    woli do respektowania innych lub dzia艂aniem nie艣wiadomym, wynikaj膮cym z
    niewiedzy” (za Wikipedi膮)

    Ju偶 mieli艣my kiedy艣 taki przepis w Polsce (liberum veto) gdzie jedna osoba
    torpedowa艂a wszystkie pomys艂y i reformy, do czego to doprowadzi艂o wszyscy
    wiemy. Ja musz臋 pracowa膰 w Grecji a Futrzaka sta膰 tylko na Adelit臋 馃檪 (
    wiem wiem, masz 8 gitar i sta膰 Ci臋 na Stingraya;))

    W opisie strony wyra藕nie jest napisane, 偶e wszelkie pomys艂y na rozw贸j
    basoofki mile widziane, nawet nie trafione. Czasem jednak odnosz臋 wra偶enie,
    偶e niekt贸rzy byliby zadowoleni gdyby ta strona s艂u偶y艂a jedynie jako
    gie艂da do handlowania gitarami…

  13. Jak to b臋dzie mia艂o nazw臋 konkurs to ja nie bior臋 udzia艂u .)

    Zgadzam si臋 z MUZZem

    Pomys艂 fajny mnie si臋 widzi. Technicznie nie widz臋 specjalnie problemu bo jak kto艣 ju偶 ma kompa, to nawet na audacity dogra bass do sciezki kt贸ra sobie sciagnie…
    W ko艅cu by艂aby to tylko jaka艣 zabawa.

    Nie bierzci臋 tego tak powa偶nie, bo b臋dzie niesmak po og艂oszeniu wynik贸w, o
    ile b臋d膮..

    Ciekawie b臋dzie us艂ysze膰 X r贸偶nych linii basowych pod ten sam utw贸r.

    Ja osobi艣cie wym贸wk臋 typu „nie mam jak si臋 nagra膰” traktowa艂bym z
    przymr贸偶eniem oka, przecie偶 ka偶dy ma kompa, inaczej nie by艂by/by艂aby
    u偶ytkownikiem forum. A jak si臋 ma kompa to sprawa jest przecie偶 prosta.
    Kabel jack-mini_jack to ani nie jest specjalnie drogi, ani skomplikowany wi臋c.
    A poza tym 偶ycie to nie bajka, a wszystkim si臋 nie dogodzi.

    PS: @Steve tw贸j poprzedni avatar by艂 zajebisty, a ten to jaka艣 lipa .)

  14. Gratuluje inicjatywy, Steve, szczeg贸lnie wbrew wszelkiej ma艣ci malkontentom
    馃檪

    Ciekawy pomys艂, ch臋tnie zobacz臋, co z tego wyniknie i mo偶e sam odwa偶臋
    si臋 co艣 dogra膰.

  15. Moim zdaniem dobra koncepcja i sam z ch臋ci膮 wzi膮艂 bym w tym udzia艂.

  16. a moim zdaniem steve musi nauczy膰 si臋 streszcza膰 swoje posty. Albo robi膰
    jakie艣 dwu-trzy linijkowe podsumowania, bo nie ka偶dy czyta i pisze na
    basoofce ca艂y dzie艅. 馃槈

    dla mnie spoko, wyjdzie czy nie wyjdzie. Jak si臋 komu艣 nie podoba to wymy艣li
    ka偶dy pow贸d, 偶eby to nie wysz艂o etc. etc.

  17. Je艣li konkurs i „ujednolicanie” brzmienia to jestem na NIE, przecie偶 nie po
    to 99% forumowicz贸w przez d艂ugie miesi膮ce zbiera kas臋, ci臋偶ko haruje,
    czyta nocami forum, opinie, recenzje, testy sprz臋tu, n臋ka sprzedawc贸w,
    sklepy internetowe, kurier贸w 偶eby potem nagrywa膰 w „standardzie” 偶eby nie
    robi膰 przykro艣ci kolegom z forum 偶e kto艣 ma lepiej wypracowane i nie
    oszukujmy si臋 „wykupione” brzmienie (bas, piec, efekty, interfejs usb
    kosztuj膮) :/ jaka艣 pomy艂ka to jest dla mnie.

    Ja zaproponowa艂 bym ide臋 JAMU, to znaczy: kto艣 sam albo jego zesp贸艂
    nagrywa podk艂ad tak 偶eby by艂o to w do艣膰 skonkretyzowanym stylu i 偶eby
    da艂o si臋 zap臋tli膰.

    Wszyscy dostaj膮 podk艂ad i nagrywaj膮 swoj膮 wersj臋 basu do niego.

    Kto艣 deklaruje si臋 偶e to posk艂ada, zap臋tli i dopasuje konkretne nagrania
    偶eby powsta艂a z tego jedna wielka ca艂o艣膰 馃榾

    Potem na forum pojawia si臋 temat z Jamem i po paru dniach mamy ze 100 stron
    konkretnych dyskusji na jego temat, brzmienia, technik gry, nagrywania, czyli
    rzeczowa konkretna dyskusja o muzyce! a nie jak ci膮gle sucha na temat sprz臋tu
    馃槈

    Co do r贸偶nic w sprz臋cie i umiej臋tno艣ciach kto艣 dopiero zaczynaj膮cy ze
    Sky-wayem nagranym wprost do komputera przez zintegrowan膮 kart臋 muzyczn膮
    s艂ysz膮c jakiego艣 profesjonalnego basist臋 raczej nie zaczyna p艂aka膰 tylko
    albo go to nie rusza albo ma motywacj臋 do dalszego zbierania kasy i 膰wiczenia
    馃槈

    Pozdrawiam.

  18. takie co艣 nagralem mo偶e si臋
    przyda jak bedziecie chcieli co艣 kombinowa膰.

  19. jutro pokombinuj臋 z tym nagraniem 馃檪 tylko czemu ma 3:29 jak tak naprawd臋 ma
    ok minut臋? 馃槈

  20. Nie tak szybko ch艂opaki 馃槈 Na innym forum gdzie siedzia艂em (gitarowym 馃槈
    jamowanie wypali艂o bardzo dobrze i by艂o par臋 edycji.

    Wi臋c tak, po kolei: niech kto艣 podejmie si臋 za艂o偶enia tematu w艂a艣nie z
    jakim艣 motywem konkretnym, ludzie niech pisz膮 kto ma ochot臋 do tego pogra膰,
    mo偶e znajdzie si臋 lepszy podk艂ad itp.

    Najlepiej jakby zrobi膰 list臋 u偶ytkownik贸w zdeklarowanych zagra膰, zawsze
    jest to jaka艣 motywacja.

    Okre艣li膰 jaki艣 termin.

    Kto艣 inny zg艂asza si臋 jako osoba kt贸ra to potem z艂o偶y.

    Na tamtym forum tak to by艂o rozwi膮zane i dzia艂a艂o 艣wietnie 馃檪 wi臋c
    polecam.

  21. a ja mam pytanie do Stevego, troch臋 nie zwi膮zane z tematem: m贸g艂by艣 pisa膰
    czytelniejsze lub kr贸tsze posty?;)

    odno艣nie pomys艂u: ciekawe. jeszcze tego za bardzo nie widz臋 (tabulatura –
    ok, ale sk膮d b臋dzie wiadomo, jak d艂ugo nale偶y gra膰 dany d藕wi臋k, czy
    b臋dzie on p贸艂nut膮, czy 膰wier膰nut膮?), ale jak zaczn臋 widzie膰, to
    powiem;)

    ed: chyba, 偶e stan臋艂o na nagrywaniu, wtedy si臋 nie czepiam;)

  22. Konkurs na tabulatury jest bez sensu. A nie wszyscy umiej膮 pisa膰/czyta膰
    nuty. Z reszt膮 w nutach nie da si臋 zapisa膰 wszystkiego

  23. tak, to bzdura. jednak nie wszyscy umiej膮 czyta膰. tabulatury w Guitar Pro
    te偶 艣rednio, bo nie wszyscy potrafi膮 ogarn膮膰 jak tam wpisywa膰. tak wi臋c
    pozostaje nagrywanie.

    EDIT:

    czyta膰 nuty ofc, chocia偶 normalnie czyta膰 te偶 nie wszyscy umiej膮 馃榾

  24. Nie jest tajemnic膮, 偶e Mroku i ja nie darzymy si臋 sympati膮. Dlatego a偶
    strach odnosi膰 si臋 do jego wypowiedzi 馃檪 Ale pozwol臋 sobie to zrobi膰 w jak
    najbardziej mi艂y spos贸b:

    Mimo pocz膮tkowej niech臋ci, kt贸r膮 dosadnie raczy艂 wyrazi膰, jednak zrobi艂
    wielki krok dla realizacji pomys艂u. Po艣wi臋ci艂 sw贸j czas i zrobi艂 fajne
    nagranie (mi osobi艣cie bardzo si臋 podoba). Tym bardziej nale偶y go pochwali膰
    bo pracowa艂 mimo niech臋ci do samego przedsi臋wzi臋cia! Mimo, 偶e nagranie
    fajne to uwa偶am, 偶e troch臋 za trudne jak na pocz膮tek. Szybkie metrum i
    do艣膰 skomplikowana linia melodyczna. Nie wiem czy to dobra baza wyj艣ciowa
    dla pocz膮tkuj膮cego. Pewnie wielu ma podobne zdanie ale boi si臋 odezwa膰,
    wi臋c odzywam si臋 ja – ostatnia osoba, kt贸rej opinii臋 Mroku we藕mie pod
    uwag臋 ale ja na tym forum nie mam ju偶 nic do stracenia jako zaka艂a stada.
    Chyba, 偶e si臋 myl臋 i nagranie Mroka jest 艂atwizn膮 dla wszystkich – wtedy
    oznacza艂oby to, 偶e jestem najgorszym basist膮 na forum, co nie ukrywam jest
    mo偶liwe.

    Nale偶y doceni膰 w tym miejscu, 偶e ca艂y czas pracuj臋 nad sob膮 i swoimi
    tekstami. W wersji normalnej m贸j wpis wygl膮da艂by tak:

    @mroku: kurcze, facet- piszesz takie dlugie poematy pelne bzdur ze nie chce mi si臋 tego czytac. kiedy艣 udostepnilem podklady na forum i luzie si nie dogrywali bo nie ka偶dy ma warunki.

    No to teraz ju偶 si臋 nie dziwi臋, 偶e nikt si臋 nie dogrywa艂 馃檪

    @Natallis

    Posty moje owszem d艂ugie ale CZYTELNE. Chyba, 偶e dla Ciebie jedno wynika z
    drugiego. Twoj膮 odezw臋 wyprzedzi艂em bo ju偶 od jakiego艣 czasu drastycznie
    ograniczy艂em d艂ugo艣膰 moich wypowiedzi na forum. Mi艂o艣nik贸w wenezuelskich
    telenoweli zapraszam na bloga…

  25. No dobra, spr贸buj臋 pierwszy do tego, co podrzuci艂 Mroku.

    http://www.voila.pl/257/zers9/?1

    Troch臋 nie nad膮偶am za perkusj膮, ale tyle razy ju偶 to nagrywa艂em i za
    ka偶dym razem tak mi wychodzi艂o, 偶e ju偶 mi si臋 nie chce poprawia膰 po raz
    setny. Generalnie ci臋偶ko mi si臋 we tym kawa艂ku odnale藕膰, poza tym
    troszk臋 za szybko to leci. Aha – i „dawno nie gra艂em” 馃榾 馃榾 馃榾

    Kwestie techniczne: meksyka艅ski precel na flatach nagrany z linii, na to
    na艂o偶ony VST ampega Cl z AmpegSVX.

    Generalnie, wrzucam to, 偶eby zach臋ci膰 innych do spr贸bowania, ch臋tnie
    pos艂ucham co inni do tego wymodz膮, no i oczywi艣cie jestem ciekaw komentarzy
    na temat mojego nagrania 馃檪

  26. ja wykmini艂em co艣 takiego:

    http://www.voila.pl/126/jjzma/?1

    momentami troch臋 nie w time, ale nagrywane o 2:30 w nocy, wymy艣lane chwil臋
    wcze艣niej, no i oczywi艣cie dawno nie gra艂em :D:D

    og贸lnie nie moje klimaty i ci臋偶ko by艂o mi si臋 wpasowa膰 z pocz膮tku, ale w
    ko艅cu co艣tam wyduma艂em 馃檪

    kwestie techniczne: korea艅ski hohner b bass V na roundach (c*jowych, 2
    miesi臋cznych) nagrany z linii, na to na艂o偶ony VST ampega Cl z AmpegSVX
    ^^

    Stachu – ca艂kiem niez艂e, jakby jeszcze wszystko w tempo by艂o to elegancko 馃檪

  27. Stachu1988 – nawet fajne tylko ci膮gle to samo;d

    Warbellbass- ten bas pasuje tu jak 艣wini siod艂o

  28. @mroku:
    Warbellbass- ten bas pasuje tu jak 艣wini siod艂o

    Uzasadnij…bo mi sama koncepcja si臋 widzi…

  29. bas brzmi jak w death metalowym kawalku i walenie o progi kompletnie si臋 nie
    komponuja z podkladem, no ale to moje zdanie

  30. @mroku: bas brzmi jak w death metalowym kawalku i walenie o progi kompletnie si臋 nie komponuja z podkladem, no ale to moje zdanie

    Dlatego napisa艂em uzasadnij…Walenie o progi tez mi si臋 nie widzi ale
    koncepcja jest ok.

  31. bo bas mam ustawiony do death metalu. nie b臋d臋 zmienia艂 ustawie艅 偶eby
    nagra膰 minut臋 kawa艂ka w innym stylu 馃槢 przecie偶 tu chodzi艂o o same
    wymy艣lenie linii 馃檪

  32. Bardzo fajne s膮 Wasze wersje. Zupe艂nie r贸偶ne i obydwie fajnie siedz膮 馃榾
    Postaram si臋 znale藕膰 wieczorem w ci膮gu tygodnia chwil臋 czasu na zabaw臋 i
    si臋 te偶 dogram 馃榾

  33. mroku – jak gram wolniej to nie ma tego walenia o progi, ale jak szybko
    zaczynam gra膰 to nie da rady. tym bardziej 偶e gram na wysoko艣ci przystawki
    neckowej, bo tam mi brzmienie odpowiada 馃槈

    EDIT: a podk艂ad fajny, z jajem i sporo mo偶liwo艣ci dogrania si臋 馃檪

  34. Mroku podk艂ad super

    dla mnie do艣膰 trudny ale b臋d臋 walczy艂

    Stachu1988 brawo, bardzo mi si臋 podoba a najbardziej 偶e „”acha i „dawno nie
    gra艂e艣”””

    Warbellbass – nie moje klimaty ani wypowied藕, ani nagranie ale fajnie 偶e
    nagra艂e艣 dzi臋ki.

    dla mnie to bardzo fajna lekcja

    Haj

  35. no bo mia艂 by膰 taki zabawny cyrkowy w艂a艣nie;) mo偶e wrzuce surowy podklad do
    kawalka nad ktorym pracuje ostatnio, , kt贸ry czeka na dogranie gotowej lini basu
    bo na razie nie mam na czym nagrac. jak chcecie mo偶ecie si臋 pobawic, jak b臋d膮
    ch臋tni to mog臋 wrzucic.

  36. No to co艣 ode mnie
    http://www.zakwasny.wrzuta.pl/audio/1z1OXo51NdD/parara_kwas

    Specjalnie nie kmini艂em wcze艣niejszych propozycji, 偶eby si臋 nie sugerowa膰.
    Ale zaraz si臋 naprawi臋 馃槈

    EDIT: aha walka z latencj膮 by艂a i suwa艂em trackami, ale jest chyba w miar臋
    w porz膮dku.

    EDIT: Warbell – widz臋, 偶e pomys艂y mieli艣my na pocz膮tek podobny 馃槢 Ale to
    si臋 w sumie samo narzuca 馃檪

  37. Zakwas: Mia艂em ju偶 pisa膰 偶e mega kwa艣ne jak sama nazwa wskazuje, ale wtedy
    pojawi艂 si臋 ten moment ko艂o 0:45 馃榾

    Kurde te偶 bym co艣 podegra艂 ale nie mam jak nagra膰.

  38. no kwa艣nie, kwa艣nie i to dos艂ownie, a potem walking fajny, ale na pocz膮tku
    kwa艣no strasznie. Widze , 偶e jest zainteresowanie to chyba co艣 wrzuce dzi艣
    porz膮dnego

  39. Stara si臋 cz艂owiek jaki艣 progres w minutowy kawa艂ek wsadzi膰, to go jeszcze
    ochrzani膮 馃槢

    Nast臋pnym razem b臋dzie walking z miliardem d藕wi臋k贸w z przedtaktu si臋
    jeszcze zaczyna艂 馃槈

    EDIT: Stachu – ze dwa – trzy razy, ale nie chcia艂o mi si臋 trzeci raz
    nagrywa膰 – to drugie podej艣cie z wci艣ni臋tym OREC 馃槈

  40. Warbellbas: gratulacje pomys艂owo艣ci, jedyne, co przeszkadza to diabe艂 w
    brzmieniu 馃槢

    Zakwas: nie bywa to chwilami jako艣 tak obok tonacji? 馃槢 A ta cze艣膰 z 0:42
    rozwala 馃檪

  41. Faktycznie od 42 s.. Wystrzeli艂em ga艂y, tak mi si臋 spodoba艂o^^

  42. No dok艂adnie, u艣pienie do 42 sekundy a potem jaco pastorius we w艂asnej
    osobie.

  43. Mo偶ecie wrzuci膰 nagrania na inn膮 storon臋 ni偶 voila? Nie mog臋 pobra膰 ich,
    po klikni臋ciu pobierz plik ukazuje si臋 jeno odtwarzacz przegl膮darkowy.

Mo偶liwo艣膰 komentowania zosta艂a wy艂膮czona.