Co sądzicie o poczynaniach tego, małomównego ;DDDD, lecz świetnego, ba
genialnego basisty?
Niektóre jego solówki mnie rozwalaja po prostu na łopaty, chociaż fakt
mógłby być hmmm “bardziej widoczny” itp jednak jego partie są magiczne ^^
Co myślę o poczynaniach Johna Myunga z Dream Theater?
Co uważam o grze basowej Johna Myunga?
Opinia o solówkach Johna Myunga, które mnie rozwalają.
Uważam, że John Myung jest świetnym basistą.
Czy podziwiam umiejętności basowe Johna Myunga?
Opinia o technice gry na basie Johna Myunga.
Czy moim zdaniem partie basowe Johna Myunga są magiczne?
Co myślę o pomysłach basowych Johna Myunga w utworach Dream Theater?
Uważam, że John Myung jest genialnym basistą mimo swojego niskiego wzrostu.
Opinia o wpływie gry na basie Johna Myunga na muzykę Dream Theater.
Racja z tym zapamiętywaniem linii Myunga. Też nasłuchałam się DT, a nic z
tego, co on gra nie weszło mi w pamięć, nic mnie tak nie porwało, żebym
powiedziała sobie: tak, chcę się tego nauczyć, chcę umieć tak zagrać. Z
całym szacunkiem dla umiejętności Myunga, powiedziałabym, że jest u niego
typowy przerost formy nad treścią.
EE tam, mówcie co chcecie..
Prawda jest taka, że PEWNIE każdy z Was chciałby tak grać poprawie
technicznie jak pan Myung 🙂
Szkoda właśnie, że jakoś tak się nie wyrywa do przodu 🙁 i stoi w cieniu
Petrucciego…
Fakt, świetną techniką dysponuje… Ale nie grówi w ogóle, te jego popisy
techniczne jakoś wcale mnie nie jarają.
———
No pewnie że bym chciała grać tak technicznie. 🙂 Ale to nie zmienia faktu,
że ma nudne i nieciekawe pomysły na linie basu. Poziom techniczny a
kreatywność to czasem są dwa różne światy.
I to jest zajebiste że nie groovi. Jak słyszę kolejnego
groovującego(najczęściej na siłę) basistę to aż się odechciewa grać na
basie. Ma własny styl i zajebiste partie. Chociażby do overture 1928.
Świetny bas.Albo ITPOE pt. 1 i 2 też fajniuchne 🙂
*******************************************
::Hohner BB Q 6, Hartke 2115 combo::
Podgatunek basisty?? Gitarzysta 😀
+ miliard
Fan of Myung: jak ktoś grówi na siłę, to nie grówi bo tego grooveu po
prostu tam nie ma 😉 Albo on nie ma 😉
———
“…bo basista jest jak mucha, niby nie zwraca na siebie uwagi, a przeszkadza”
Mówcie co chcecie ale jakby zginął to i tak każdy by go opłakiwał jak
Cliffa Burtona.
Nie-e.
_________________________________
http://www.myspace.com/kumamaband
Gra po prostu muzę w której groov nie jest potrzebny. Robi to co powinien i
robi to świetnie. Co do partii które się zapamiętuje to jest na prawdę
parę Ciekawych jak dla mnie 🙂 Głównie do solówek kiedy to gra sam
Ja odsyłam do zbiorku Majesty Demos. Wydali kiedyś jako bootleg. Jest tam
kilkanaście kompozycji jeszcze z czasów, kiedy DT było kapelą o nazwie
Majesty.
Basu jest tam bardzo dużo, brzmi mocno. Myung wtedy grał na JB fenderowskim.
Brzmienie miał ładne, basu było bardzo dużo. Słychać też było
przepaść brzmieniową między Petruccim a Myungiem, na korzyść basisty.
Teraz Myung siedzi pod natłokiem Petrucciego, który gra nieźle, Portnowya,
który napieprza w dziwnych metrach i Ruddesa, któy ma szybkie paluchy.
Ostatio cofam się z muzyką DT do pierwszych trzech albumów. Bo potem już
słychać zbytnią popisówkę.
A Muyng – szanuję go za technikę, umiejętności.
Myung w majesty grał na JB ? Przecież na jutubiue są videoa na których
ewidentnie widać Music Mana 🙂
Ja przez gre tego Pana nauczyłem się grać na basie i nie żałuje, bo
nabrałem przez to lekkości oraz nietuzinkowego podejścia do basu jako gitary
nie tylko do grania basowych dźwięków, ale też skomplikowanych melodii,
głębi. Gry tapingiem, frażoletami na zmiane co daje wielkie możliwości.
Jednocześnie grałem równo bez potrzeby używania taktometru. Kolejna sprawa
to wyjście poza 4/4… Fakt, że w nowych płytach DT już takiej
melodyjności na basie nie ma , niestety:/. Fascynowałem się tym basitą
przez długi czas, grałem jego partie (starałem się) i często bolały mnie
palce, nie dawałem rady, ale satysfakcja gdy już poszło była ogromną gdyż
wiem, że mało na świecie jest basistów którzy zagrają tak jak ten koleś.
Po krótkim czasie grania potrafiłem zagrać z dużą prędkością i sam
komponować solówki na basie. Nie ma lepszego nauczyciela do szybiej,
melodyjnej gry palcami.
Co do gry klangiem i groovem to tak jakby ktoś cieszył się, że zdał prawo
jazdy… nie wyróżnia Cie to w żaden sposób z tłumu i co gorsza zbytnio
ukierunkowuje gdy od nich zaczynasz gdyż pochłaniają sporo czasu…
Nauczenie się gry jak Myung powoduje, że zaczynasz od gry dość nietypowej
przez co podejście do stylu na basie jest liberalne i otwarte, masz wielką
chęć wchłaniania technik, nie wspomne o ambicji by być jeszcze lepszym i
systematycznym:). Jak już wymiatasz paluchami to nauczenie się klangu czy
groovu jest tylko kwestią czasu.
Grał.
Na dodatkach do koncertówki Score jest historia DT. Widać, że grając
jeszcze jako Majesty Myung miał Fendera. Z resztą – słychać to na ich
demach.
Dla wszystkich uważających Pana Myung-a za niezbyt dobrego basiste polecam
Dream Theater – A Change Of Seasons.. Cały album jest świetny.. A Big Medley
to już totalny odjazd. 🙂
Mi się zdaje że wokalista Dream Theater nie ma jaj. Każdą piosenkę którą
słuchałem, znienawidziłem przez ten p*alski głosik.
Mam dokładnie to samo wszystko fajnie ale wokal mi działa na nerwy ;f
Myung bez wątpienia nie jest przedszkolakiem w graniu na basie, umie to robić
precyzyjnie bez zająknięcia, zwróciłbym uwagę na to że podczas gdy johnny
pietruszka śmiga kosteczką jakieś połamańce na gryfie, w tym samym
momencie kolega od cięższych strun robi to samo palcami!!!. Nie wiem jak dla
Was ale dla mnie zdolność do zagrania obiema rękoma z taką precyzją i
szybkością naprawdę stawia go na czele.
Co do partii granych w DT. Rzeczywiście może jest trochę z tyłu, gdzieś za
pozostałymi, ale w sumie to jego zadanie żeby pokryć te elementy które
trzeba, ma zadanie do wykonania za które przytula zielone banknociki (sam bym
tak chciał). Jeżeli ktoś miał okazje widzieć koncerty DVD bądź też na
żywo to widział że myung wyglądał jak szmata po secie – tyle z siebie
daje, czyli wniosek z tego taki że się nie oszczędza. A to że stoi jak ta
sierota i nie udziela się towarzysko – jego broszka. Co najwyżej to bym mu
zasponsorował schabowego z ziemniakami przez 3 tygodnie bo chłopaczyna
naprawdę wygląda mizernie 😛
Ja sam, po tylu latach, dochodze w końcu, do prostszych kawałków DT i coraz
bardziej jego styl mi się podoba. Noszenie 6 strunówki też nie jest
najlżejszą robotą – wiem coś o tym. I co mnie wku….wia najbardziej jak
widzę jak on to wszystko lekko robi.
Jest to moje zdanie, nie ograniczam się do Myunga i DT, mam zróżnicowane
zainteresowania muzyczne więc myślę nie stawiam jasia mjunga na piedestale
aczkolwiek jest jednym z moich ulubionych szarpidrutów
Dla Mnie w w DT brzmi wszystko świetnie! Gdyby każda kapela miała grać na
podobnych zasadach to by było nudno. Słyszeliście o podobnej kapeli jak
DreamTheater?:)
co do Johna Myunga jest dla Mnie jednym z przykładów a zgranie z perką to
miodzik;P
jak ktoś twierdzi ze myung jest slaby albo przecietny jest na moje oko debilem
albo haterskim trolem. Ten czlowiek zabija technika i partiami basu:) niech
ktoś na tym forum pokaze , że jest tak dobra jak on to przejde się do niego na
kolanach
popieram 🙂
dziekuje whisy ps. twoj nick to mój ulubiony trunek
Liquid Tension Experiment chyba podobnie dość gra.
No w sumie, chociaż skład to: Mike Portnoy, Jordan Rudless, John Petrucci i
na basie Tony Levin który również jest dobrym basistą, gra również jak
Myung na Chapman Stick:)
podobne są/były Dreamscape, Planet X (bardziej zryte), Animations (PL)
Takie złote… 😛