John Myung [Dream Theater]

2918-myung.
Co sądzicie o poczynaniach tego, małomównego ;DDDD, lecz świetnego, ba
genialnego basisty?

KLIK

Niektóre jego solówki mnie rozwalaja po prostu na łopaty, chociaż fakt
mógłby być hmmm „bardziej widoczny” itp jednak jego partie są magiczne ^^

Co myślę o poczynaniach Johna Myunga z Dream Theater?
Co uważam o grze basowej Johna Myunga?
Opinia o solówkach Johna Myunga, które mnie rozwalają.
Uważam, że John Myung jest świetnym basistą.
Czy podziwiam umiejętności basowe Johna Myunga?
Opinia o technice gry na basie Johna Myunga.
Czy moim zdaniem partie basowe Johna Myunga są magiczne?
Co myślę o pomysłach basowych Johna Myunga w utworach Dream Theater?
Uważam, że John Myung jest genialnym basistą mimo swojego niskiego wzrostu.
Opinia o wpływie gry na basie Johna Myunga na muzykę Dream Theater.

Podziel się swoją opinią
CheGitarra
CheGitarra
Artykuły: 0

125 komentarzy

  1. A ja też jakoś Myunga usłyszeć nie mogę. Chociaż to polega raczej na tym,
    że po prostu jak słucham DT, to uwagę móją zwróci najczęściej jakiś
    fajny patent Portnoya albo Pietruchy. Basik nie wychyli się ani na moment.
    Samo brzmienie również mocno nijakie, takie sheehanowskie, a ja takiego basu
    nie-na-wi-dzę.

  2. Mike Portnoy jest cienki jak d*pa węża. Posłuchaj sobie podkładów pod
    solówki. tam zazwyczaj gra sam. Faktycznie to bas jest głośniej niż gitara.
    I to zdecydowanie

  3. A co do smyrania Pana M. po strunach to to się skończyło razem z czasami
    Yamahy. :> Na Bongo Janek już taki delikatny nie jest. :>

  4. @latem666: Mike Portnoy jest cienki jak d*pa węża

    :hahaha:

    Dobrze, że Ty jesteś zajebisty.

  5. I po co sobie łamać tak palce, robić kilometry na gryfie skoro i tak
    przyjdzie Geezer zagra 3 dźwięki i wypadnie lepiej. 😛

  6. @zakwas:

    @latem666: Mike Portnoy jest cienki jak d*pa węża

    :hahaha:

    Dobrze, że Ty jesteś zajebisty.

    Portnoy nie pokazuje nic nowego jest zwykłym przeciętniakiem z kupą
    sprzętu. Dzięki że myślisz że jestem zajebisty. Podniosłeś móją
    samoocenę…

  7. Portnoy jest jednym z najbardziej kreatywnych i płodnych perkusistów obecnie.
    Z dt już wyrosłem ale w każdym kolejnym projekcie udowadnia, że jest
    WIELKI. Posłuchajcie sobie Liquid Tension Experiment, Transatlantic, OSI, Neal
    Morse, John Arch, jego coverbandów: Hammer of the Gods(LZ), Yellow Matter
    Custard(The Beatles), Cygnus and the Sea Monsters(Rush) i Amazing Journey(The
    Who)…

    W kilku z nich grał na podstawowym zestawie i grał równie skomplikowane
    partie.

    Tyle w ramach offa którego w tym momencie ucinam!:P

    Co do samego Myunga znacznie lepiej wypada w Platypus, The Jelly Jam, Explorers
    Club, Gordian Knot.

    Dream Theater to nie jest wyznacznik umiejętności żadnego z tych panów 🙂

  8. @latem666: Portnoy nie pokazuje nic nowego

    Z tym od biedy się mogę zgodzić…

    @latem666: jest zwykłym przeciętniakiem z kupą sprzętu

    …ale to już kolejna bzdura. :O

    Szkoda, że temat o Myungu, bo może byś jeszcze coś ciekawego napisał…
    😉

    EDIT: Miś +1

  9. [quote=Jan Dżonattan Kwak]I po co sobie łamać tak palce, robić kilometry na
    gryfie skoro i tak przyjdzie Geezer zagra 3 dźwięki i wypadnie lepiej. 😛

    +1 swięte słowa

    Panowie Kurde nie uczcie mnie jak się slucha muzyki… equalizera używam do
    pracy i ewentualnie by sprawdzić czy moje miksy są głupoodporne a bas ma
    być słychać nawet na głośnikach z laptopa i jak posłuchacie sobie dobrze
    nagrane płyty to tak zwykle jest. W studiach w których pracuje są głośniki
    z które kosztują więcej niż przyzwoite auto i specjalnie przystosowane do
    odsłuchu reżyserki. Basu na płytach tream theater jest rzeczywićie sporo
    ale basu jako pasma a nie basu jako czytelnie zagranej partii gitary basowej.
    Dlaczego na płytach YES które myung stawia za swój wzór słysze nawet
    pierdniecie Chrisa Sqire. Dlaczego u grających na fretlessach pod ścianą
    gitar Steve Di Giorgio i mojego ulubionego Seana Malone słysze każdy niuans
    ich gry przy czym Sean Malone ma bardzo ciemne ampegowe brzmienie… A
    dodatkowo u tych panów i np w Toolu, Iron Mayden, Black Sabbath Deep Purple
    Audioslave słyszę feeling a nie numery grane do clicka szesnastkowego.
    Zaryzykuje stwierdzenie, że gdyby na płytach d t zamiast basu grał sequencer
    nie zwrócilibyśmy uwagi… Gdybym miał stwierzić kto ma najgoszą barwę na
    świecie z tzw uznanych basistów Myung byłby pierwszy. Jego barwa ma za
    zadanie wlepiać jedynie riffy pertucciego w stope portnoya bez kompletnej
    uwagi na to co bass gra… Zwracam również uwagę, panów uwielbiających
    ilość nut jakie Myung jest wstanie wydobyć ze swojego basu w ciagu sekundy,
    że na tak nieselektywnej barwie tzw maskującej riffy można grać niezbyt
    precyzyjnie zwłaszcza jeśli gra się je w unisonie z pozbawioną ataku
    gitarą z lipy z potężnym humbuckerem i plastikowym przesterem z Mesa Boogie.
    Gdyby panowie z D T mieli zagrać na na jazz basie i telecasterze bez przesteru
    mogło by się okazać że nie jest tak różowo. IMO granie z dobrym
    feelingiem jest tak samo trudne jak granie szybko i polecam raczej granie
    bluesów aby doścignąć Donalda Duck Dunna funku aby doścignąć np
    basistów Jamesa Browna metalu aby doścignąć Steve Harisa czy Seana Malone a
    nie sekstolowych sekwencji w tempie 200 ale za to bez feelingu i dynamiki i
    muzyki. Był taki koncert DT Metropolis czy coś takiego Myung gra tam jedno
    solo chyba z kilkanascie sekund w tym czasie petrucci wali jakieś stojące
    kwinty i zmiksowali to tak, że gitara jest dwa razy głośniej niż bass…
    Jest wielu basistów którym zazdroszczę muzykalności, feelingu, techniki,
    ale Myung akurat do nich nie należy on raczej kojarzy mi się z cyrkiem a nie
    muzyką.

  10. @MPB: Dream Theater to nie jest wyznacznik umiejętności żadnego z tych panów 🙂

  11. z drugiej strony można do tego podejść z perspektywy słuchacza i
    stwierdzić że jest mądrym muzykiem ,do którego ja i moje wybredne uszy się
    przyzwyczajają ,nie oto tu chodzi ?

  12. wedlug mnie John to taki akrobata z grupy cyrkowej Dream Theater:) a jego
    robota to uzupelnic jakimś tlem luke miedzy gitara a klawiatura korga:)

    nie będę ocenial czy jest super czy nie, ale po prostu robi swoje I już

  13. @Alfik: Zaryzykuje stwierdzenie, że gdyby na płytach d t zamiast basu grał sequencer nie zwrócilibyśmy uwagi…

    Dobre! Zgadzam się 🙂

    @Alfik: Gdybym miał stwierzić kto ma najgoszą barwę na świecie z tzw uznanych basistów Myung byłby pierwszy.

    Nie zapomnij o Billym Sheehanie. To jest dopiero chusteczkowe brzmienie!

    Koszmar…

    https://www.youtube.com/watch?v=5omFFeLEXFE

    @Alfik: Gdyby panowie z D T mieli zagrać na na jazz basie i telecasterze bez przesteru mogło by się okazać że nie jest tak różowo.

    No z tym się akurat nie zgodzę. To że Myung gra szybko i chowa brzmienie za
    gitarą i klawiszami nie znaczy, że gra niedokładnie.

  14. Swietnie. Prosimy o więcej ocen brzmienia na podstawie nagrania live z
    youtube.

    DT to techniczna muza i nie probuje być niczym innym, wiec oskarżanie basistę
    o brak feelingu jest de facto bezsensowne.

    ………………………..

    http://www.myspace.com/croopnick

  15. @wdeche: Swietnie. Prosimy o więcej ocen brzmienia na podstawie nagrania live z youtube.

    Ja akurat wypowiadam się na podstawie tego, co słyszę na płytach… 😉

  16. [quote=Jan Dżonattan Kwak]I po co sobie łamać tak palce, robić kilometry na
    gryfie skoro i tak przyjdzie Geezer zagra 3 dźwięki i wypadnie lepiej. 😛

    Geezer ?

    Człowiek Którego Solo na Basie jest Nudniejsze niż Strojenie Gitary? 😉

    Sorry, ale odczepcie się od Myunga. Nie byłym szczęśliwy na jego miejscu,
    ale on najwidoczniej jest. I nic nam do tego

  17. Mazdah nie zgodze się Geezer to człowiek który stworzył najpotężniejsze
    riffy hardrockowe wszechczasów dając nam wszystkim podwały pod granie
    metalowe. A solówki mlunga – jeśli nawet uda się je wysłyyszeć to dużo
    nut i matematyki zero melodyki. Portnoy w innych projektach gra swietnie –
    Petrucci choć nie jestem fanem jego brzmienia też potrafi zagrać piękne i
    szlachetne melodie a Myung jakoś do mnie nie przemawia

  18. I znów nie mogę się nie zgodzić. Uważam dokładnie tak, jak napisałeś,
    natomiast nie uważam, ze mam rację absolutną. Są gusta i guściki.

  19. @matik:

    @Kapral: Sranie w banie! Nie ma rock and rolla, to jest nuda! 😀
    Klangujący clowni górą! 😀

    jeśli rock and roll to robienie z siebie idioty, obalanie patyków i tworzenie muzyki po grzybach to ja nie chce mieć z takim rock and rollem nic wspolnego. cale szczescie prawdziwa muzyka jeszcze istnieje i nie ma w niej nic z powyzszego opisu.

    Blah blah blah blah.

    Widzę kolego Matik, że dla Ciebie rock and roll to panowie w garniturach
    grający suity Bacha?

    Boulder and spin, kind sire!

    „I dont believe in Santa Claus, John Myung or the Tooth Fairy.” 😀

  20. Toż cały czas rozmawiamy tu o gustach i guścikach a ja wypowiadam tylko
    swoje przekonania – będę teraz chyba przed każdym zdaniem dodawać IMO.

    PS offtop. precel + Flaty + reagge szmata + Ampeg fliptop to brzmienie swietne
    jest i tu akurat nie będę IMO dodawać 🙂

  21. @Alfik: Toż cały czas rozmawiamy tu o gustach i guścikach a ja wypowiadam tylko swoje przekonania – będę
    teraz chyba przed każdym zdaniem dodawać IMO.

    To chyba będzie dobre rozwiązanie, bo zwyczajnie niektórzy mogą Twoje
    wypowiedzi odbierać jako „pewnik”… a przecież różnorodność w muzyce
    jest bardzo ważna 🙂

    @Alfik:
    PS offtop. precel + Flaty + reagge szmata + Ampeg fliptop to brzmienie swietne jest i tu akurat nie będę IMO dodawać 🙂
    zapraszam na
    http://www.myspace.com/blazejdomanski

    Pod warunkiem, że flaty mają co najmniej pół roku a reggae szmata jest
    niekoniecznie niezbędna 😉

  22. @Kubolski:

    @wdeche: Swietnie. Prosimy o więcej ocen brzmienia na podstawie nagrania live z youtube.

    Ja akurat wypowiadam się na podstawie tego, co słyszę na płytach… 😉

    Spoko, po prostu twoja wypowiedz tego nie sugerowala 😉

    Dla mnie Myung malo wnosi do DT, zaskakuje mnie czasami konserwatyzm jego
    partii …

    ………………………..

    http://www.myspace.com/croopnick

  23. @wdeche: Dla mnie Myung malo wnosi do DT, zaskakuje mnie czasami konserwatyzm jego partii …

    Dobrze powiedziane. Myung zbyt często po prostu dubluje riffy Petrucciego, a w
    innych momentach jest zbyt schowany. Chociaż, w takiej kapeli, gdzie nadmiar
    wszystkiego jest regułą, to może i dobrze, że bas daje
    rytmiczno-harmoniczne tło i nie wychyla się. Ale nie zmienia to faktu, że
    jakaś ładna melodyjka lub zagrywka tu czy tam by się czasem przydała.

  24. Kubolski a przesłuchałeś całą dyskografię? Fakt, że większość riffów
    może nie kopiuje ale gra te same co pietrucha ale tu chodzi bardziej imo o
    powera niż o to, że nie potrafi sam ułożyć sobie partii basu.

  25. @Myung: Kubolski a przesłuchałeś całą dyskografię?

    A muszę? 😀 LOL

    Jasne, pewne partie brzmią najlepiej grane razem gitarą z basem w unisono. Tu
    się zgodzę. Pałer musi być :>

  26. A odwołując się jeszcze do jego gry to jest dla mnie wzorem jeśli chodzi o
    sprawy techniczne- nie ma chyba drugiego takiego basisty, który grałby tak
    podręcznikowo jak on.

  27. Zajebioza kolo. To przez niego(czytaj dzięki niemu) zabrałem się poważnie
    za flażolety, co uważałem za nieistotną i niepotrzebną techniką dla
    basu.

    Jego lekcje-Progressive Bass Concepts to dla mnie ciągle jakaś odległa,
    magiczna galaktyka.

  28. A słyszeliście kapelę The Jelly Jam? Oczywiście z Johnem na basie… Ja
    właśnie sobie słucham. Miłe granie, trzeba przyznać.

  29. a ja nie słuchałem nigdy DT bo dla mnie to taka kapela samych solistów ;] xD
    wiem bluźnię 😛 ciekawe kto mnie pierwszy opr 😛 a w ogóle to on jak kobita w
    dodatku japonka jakaś tu wygląda ;]

    —–

    MorgotH

    The New Black/Death Metal project

    Nie ma czegoś takiego jak nu metal…

    Stay True \m/ \m/

    and May the Force be with You 😉

  30. Damionek to posłuchaj sobie Liquid Tension Experiment. To Dream Theater tylko
    bez wokalu 😉

  31. Damionek posłuchaj sobie projektów w których gra Sean Malone np OSI – można
    sobie wyobrazić dużo ciekawsze granie w tego typu muzie niż J M w DT

  32. w dwóch taktach portrait of tracy jest więcej muzyki niż w tym filmiku z
    Youtube to że facet ma szóstkę i ma więcej flażoletów pod ręką nie
    zmienia faktu że więcej tam gimnastyki niż muzyki -a brzmi nawet solo
    fatalnie

  33. Portrait of Tracy jest mocno takie sobie, a tutaj Myung przygrywa bardzo fajnie
    🙂

    *******************************************

    ::Hohner BB Q 6, Hartke 2115 combo::

    Podgatunek basisty?? Gitarzysta 😀

  34. sratatata i będziemy przeciągać linę ,portrait of tracy nie ma życia ,tej
    radości grania natomiast ten filmik który podesłał yacoob po prostu chwyta
    i zostaje w pamięci ,a poza tym jaco ma swój wątek na basoofce i
    porównywanie kogokolwiek skończy się zaśmiecieniem wątku

  35. Obaj są zajebiści a jak ktoś się z tym nie zgadza to niech idzie sobie
    daleko stąd.

    *******************************************

    ::Hohner BB Q 6, Hartke 2115 combo::

    Podgatunek basisty?? Gitarzysta 😀

  36. @Fan_of_Myung: Obaj są zajebiści a jak ktoś się z tym nie zgadza to niech idzie sobie daleko stąd.

    a to niby dlaczego bo ma inne zdanie niż Ty… po prostu uważam ze Myung jest
    mocno przereklamowany zwłaszcza wśród tzw młodzieży która jest zapatrzona
    w jego technikę zapominając o muzykalności. naście lat temu sam słuchałem
    DT ale z tego wyrosłem to że ktoś gra dużo i szybko nie musi znaczyć że
    jest świetnym muzykiem często o takich muzykach mówi się że szukają
    dźwięków którzy inni już znaleźli

  37. No wiesz, poza DT to już nie gra aż tak dużo i szybko dźwięków(Platypus,
    Jelly Jam).Więc o tym gadaniu ze ludzi go lubią bo gra 18519346345819480
    dźwięków na 0,00001 sek. to pierdoły są. A poza tym co w tym złego ze gra
    szybko?? Bo póki co się tego czepiasz, że radośnie biega paluszkami po
    całym gryfie,a nie gra powoli w jednej pozycji na gryfie.

    *******************************************

    ::Hohner BB Q 6, Hartke 2115 combo::

    Podgatunek basisty?? Gitarzysta 😀

  38. Uważam po prostu, że są basiści zbliżeni stylistycznie którzy grają
    dużo ciekawiej i melodyjniej i znacznie lepiej brzmią – nie słyszałem u
    niego linii basowej, czy melodii która przykuła by móją uwagę, którą
    chciało by mi się powtórzyć nauczyć zapamiętać.

  39. ej. zakonczcie może dyskusje o waszych gustach. trzeba mu przyznac , że jest
    dobry technicznie. a To ze się nie podoba komus jego styl i muzyka jaka gra to
    już jego problem. W sumie to nie widze sensu tworzenia tematow o poszczegolnych
    bassmanach bo w kazdym temacie jest dyskusja pomiedzy zwolennikami danego
    czlowieka i jego przeciwnikami. jeden twierdzi ze ciota a drugi nie.

    jednak jakisz szacun za to co zrobili się im nalezy.

  40. A ja uwielbiam jego partie w balladach (szczególnie jak na jakimś fretlessie
    gra). Są proste, zarąbiście przyjemne i dobrze brzmiące. A co do tego, ze
    go nie słychać i jest pieskiem Petrucciego – taka praca. Jest świetnym
    basistą – czy się to komus podoba, czy nie. A o ile się nie myle, to nikt nie
    pisał, że Myung jest mistrzem świata i nie ma nikogo lepszego. Wiec o co
    cała zadyma?

    http://www.myspace.com/glukozaband

  41. DT uznałem kiedyś że mogę sobie odpuścić. Jest tylu wspaniałych muzyków
    na świecie że tych paru naprawdę nie muszę słuchać, o braniu z nich
    przykładu nie wspominając. Wirtuozeryjny metal ssie 😛

  42. Dla mnie jednym z mierników wartości basisty stanowi ilość motywów, które
    pamiętam z jego gry. No więc ja Myunga nie kojarzę z ŻADNEJ fajnej linii
    basu. Więc pod tym względem daleko mu IMO do Chrisa Squirea, Geddyego Lee czy
    Geezera Butlera, o Jaco nawet nie wspominając…

    A co do odwiecznej dyskusji pt. „technika vs feeling”, to przypominam, że są
    też na świecie ludzie, którzy łączą techniczną maestrię z wręcz
    niewyobrażalną muzykalnością – świetnym przykładem będzie tu Richard
    Bona, czy Jaco właśnie.

  43. Jak czytam niektóre wypowiedzi to mi po prostu ręce opadają 🙁

    [quote=Jan Dżonattan Kwak]I po co sobie łamać tak palce, robić kilometry na
    gryfie skoro i tak przyjdzie Geezer zagra 3 dźwięki i wypadnie lepiej. 😛

    ciężko jest fanowi punka wypowiadać się o walorach muzycznych jazzu!

  44. Bleku nie masz racji np w Jazzie jest Pan Charlie Haden który gra trzy
    dzwięki podczas gdy inni 100 razy tyle i od czterech dekad uważany jest za
    jednego z najlepszych kontrabasistów nie ważne ile się gra ważne co się
    gra. Przysłowiowe trzy nuty Geezera z iron man zmieniły historie a myunga
    żadnej partii nie pamiętam a uwierz mi że dużo się ich nasłuchałem swego
    czasu.

    I to mi ręce opadają że nie zrozumiałeś intencji kwaka. Ja np jestem fanem
    punka i zdarza mi się pisać recenzje jazzowych płyt bo jazzu też jestem
    fanem tak samo jak rocka progresywnego. W dzisiejszych czasach muzyka nie
    dzieli się już na kategorie tylko na dobrą i zła.

Możliwość komentowania została wyłączona.