Cześć, szukam efektu który dam mi dźwięk podobny do crunchu, lub czegoś w
stylu np. Justina Chancellora (nie wiem jak ten dźwięk opisywać, dla mnie to
jest crunchopodobne). Najlepiej jakby można było do tego dodać trochę
przesteru. W grę nie wchodzą sprzętu pokroju AMT BC-1, bo zwyczajnie mnie na
nie nie stać, ale liczyłem na to że może jakiś Sansamp dałby mi
możliwość ustawienia dźwięku pod crunch i wiele innych opcji. Czekam na
pomoc, pozdrawiam
Jakie efekty do crunchu w basie polecacie?
Czy ktoś ma pomysł na efekt dla basisty, który chce uzyskać dźwięk podobny do crunchu?
Co myślicie o użyciu Sansamp do uzyskania dźwięku podobnego do crunchu w basie?
Jakie sprzęty są najlepsze do uzyskania dźwięku crunchowego w basie?
Czy ktoś może polecić efekty dla basisty, który chce uzyskać dźwięk podobny do Justina Chancellora?
Jaki efekt do crunchu w basie pozwoli mi uzyskać dźwięk podobny do Justina Chancellora?
Jakie możliwości daje Sansamp, jeśli chodzi o uzyskanie dźwięku podobnego do crunchu w basie?
Co myślicie o alternatywnych rozwiązaniach do efektów firmy AMT BC 1 do uzyskania dźwięku podobnego do crunchu w basie?
Czy ktoś może mi doradzić w kwestii wyboru sprzętu, który pozwoli mi uzyskać dźwięk podobny do crunchu w basie?
Czy efekty typu Sansamp są warte swojej ceny dla basistów, którzy chcą uzyskać dźwięk podobny do crunchu?
Sansamp dałby radę.
Nówki struny i Sansamp – zdecydowanie. Jaki masz bas?
sterling sub ray 5. jakiś konkretny sansamp do 400/ 500zł polecicie?
Chodzi konkretnie o ten:
http://www.guitarcenter.pl/catalog/basy/efekty-basowe/kostki-basowe/tech21-sansamp-bass-driver-di
Lub jego wersję programmable – droższa, brzmi tak samo.
Używki w granicach 600zł bywają, może jakaś za 500 się trafi.
Z rozwiązań budżetowych ponoć nieźle wypada Behringer V-tone BDI 21
Tutaj masz porównanie do Sansampa:
https://www.youtube.com/watch?v=SD0CN4rs8p8
Mimo renomy firmy chyba kiedyś się na Behringera sam skuszę, dla przesteru
🙂
Otóż nie! Jego sound to przesterowany kanał GK 2001RB… Miałem trochę do
czynienia z 1001RB i mam Diezel dawga (preamp kanału przesterowanego z 2001RB)
i sansamp NI c*uja nie da ci takiego efektu! Wiec jak chcesz mieć Dżastinowy
sound do raczej omijaj Sansampa.
I zdecydowanie stalóweczki.
Jak chcemy udawać Chancellora to proponuję jeszcze Wala dokupić do tego
GK.
Jak chcemy crunchowe brzmienie za 500zł, na którym ugra Toola i inne bajery
to jednak Sansamp jest lepszym pomysłem.
A stalówki – absolutna racja.
Sansamp i świeże struny.
Na Sterlingu będzie ciężko ze względu na charakter brzmienia wynikający z
umiejscowienia pickupa.
Z przystępnie kosztujących gitar jazz bassy i precle z singlem przy mostku
mają zdecydowanie bardziej z górki przy kręceniu takich brzmień.
Uproszczenie tak duże, że nawet przy dobrej woli ciężko je nazwać choćby
ćwierćprawdą. Po co wprowadzasz ludzi w błąd? Chcesz sprzedać ten
przester i sobie rynek szykujesz?
No nie – bez jaj Chancellor to Wal na stalówkach + kostka w ręce + 2001RB
jako podstawa + lodówki Mesy + jakaś mega kompresja. 3 razy byłem na Toolu i
takiego setupu używał.
Nie sprzedam Dawga nigdy raczej:) a Sansampy i mXry latały po allegrach jak
szalone w jedną i druga stronę. IMHO brzmią jak pierdzenie komara a basista
Toola ma takie bardziej p*rdolnięcie. Dokładnie p*rdolnięcie/chrupniecie
na przesterze z p*rdolnieciem i duzą ilością dobrego kompresora. Tego nie
zrobimy sama kostką.
Obczaił bym przeróżne przestery – niekoniecznie Sansampy i MXry, ale może
Mesa (wydaje mi się że dobry trop – ). nie oszykujmy się nie przypadkowo
chłop gra na szybkich GK i MESACH a nie na Ampegu i Lodówie.
Ale to MOJA opinia. A jak już piszemy sansamp to piszmy, który bo brzmi to
tak jak „graj na Gibsonie” – jest mega różnica między sansem GT2 a Bass
Overdrivem.
Jest PRZEDE WSZYSTKIM mega różnica pomiędzy Walem a jakimkolwiek innym
basem.
Offtop: Często wychwalasz drogi Kapralu Wale, podczas gdy nigdy nie zdarzyło
mi się trafić na jakieś demo, które by mnie przekonało o jego
nadzwyczajnej unikalności albo fajności. Może podeślij jakiś przykład
brzmienia albo opisz co jest w nich takiego fajnego?
Co do przesterów z mojego doświadczenia:
– przester w GK: raczej ciemny i pełny, fajnie emuluje gitarę
elektryczną,
– Sansamp: nigdy nie ukręciłem satysfakcjonującego brzmienia, ewidentnie
zawsze wycina niektóre częstotliwości i nie daje takiej pełności brzmienia
jak GK, kojarzy mi się z lekko przesterowanym sykiem,
– Boss ODB3: niezbyt łatwy w konfiguracji – większości ustawień czegoś
brakuje, jednak da się ukręcić ciekawe rzeczy, przeważnie jest jaśniejszy
niż GK, można nim dodać masę wysoko-górkowej siary, przebija się bardziej
niskim dołem i ultra wysoką górką.
Nic nie brzmi tak jak Wal, nie chodzi o to, że to święty graal brzmienia,
tylko są charakterne i unikalne. Na równi z dobrymi, starymi jazzami czy
rickami, z tym, że w mojej ocenie ciekawsze, bo łączy coś z tych
soundów:
https://www.youtube.com/watch?v=905oxDmN-yA
Demo krótkie:
https://www.youtube.com/watch?v=IIn2W0LmTxs
„Dema” dłuższe:
i
Lista rozwiązań przyczyniających się do ich zajebistości do wglądu na
stronie producenta.
Szczególnej uwadze polecam zakładkę o elektronice bo w tym temacie można
powiedzieć, że wymyślili koło na nowo:
http://www.walbasses.co.uk/Electronics
Wszystko powyżej blednie w porównaniu z wrażeniem, które zostaje po
pierwszym macaniu tej gitary.
Jeśli kiedykolwiek miałeś zajawkę na Toolowe brzmienia po paru chwilach
masz w głowie głównie „a więc to tak” przeplatane z „tylko teraz skąd
kasę wytrzasnąć?”.
Na moje ucho brzmi to trochę jak rozjaśniony Modulus. Wiem, że Flea często
nagrywa na Walach, ale dalej Wale z Waszych linków brzmią jak Modulus.
Fajnie, ale bez szału jak dla mnie.
Edit: No może nie identyko jak Modulus, ale można by z powodzeniem użyć
jakiegoś jasno brzmiącego basu i też byłoby dobrze 🙂
Na temat Panowie…
To, co chciałeś napisać Kolego, to: „Modulus brzmi jak Wal” (pominąwszy
fakt, że nie brzmi). 😉
Flea nagrał cały BSSM bez chyba dwóch utworów na Walu – myślę, że dasz
radę odróżnić które utwory nie zostały nagrane na tym basie. Obczaj całe
spektrum brzmień i wyjdzie, że potrzebowałbyś ze trzech „normalnych”
basów, żeby to obskoczyć.