Witam,
zastanawiam się już długo nad kupnem interfejsu audio. I stąd kilka
pytań:
1. Czy różnica między jakością 4-bity / 192 kHz [FireWire] a 24-bity / 48
kHz [USB] jest bardzo duża? Czy na finalnym nagraniu będzie słychać, że
było miksowane na takim a nie innym próbkowaniu?
2. Rozumiem, że żeby nagrywać i odtwarzać audio na komputerze mając
interfejs nie trzeba mieć karty muzycznej?
3. Nie mam pojęcia jaki model wybrać, moje propozycje:
a)CME MATRIX K -interfejs USB 522. 00zł
b)M-AUDIOFAST TRACK – interfejs USB 427. 00zł
c)E-MU0202 USB 499. 00zł
d)ALESIS iOI2- interfejs USB 499. 00zł
e)M-AudioAudiobuddy 355. 00zł
4. Jakie proponujecie tanie(!) i sensowne mikrofony do nagrywania basu, gitary,
wokalu i ewentualnie dęciaków? Sądzę, że przynajmniej potrzeba jakiejś
pojemnościówki(bas, chórki) i dynamicznego(gitara, wokal).
5. Mam nadzieje ze nie zanudzam.
Pzdr.
Czy powinienem kupić interfejs audio z jakością 4 bity / 192 kHz [FireWire] czy 24 bity / 48 kHz [USB]? Czy zrobi to dużą różnicę w finalnym nagraniu?
Czy muszę mieć kartę muzyczną, aby nagrywać i odtwarzać audio na komputerze z interfejsem audio?
Który model interfejsu audio jest najlepszy dla mnie?
Jakie są tanie i sensowne mikrofony do nagrywania basu, gitary, wokalu i ewentualnie dęciaków?
Czy ktoś ma doświadczenie z zadawaniem pytań o interfejsy audio?
Jakie są najlepsze ustawienia poziomu głośności podczas nagrywania z interfejsem audio?
Czy potrzebuję specjalnego oprogramowania do używania interfejsu audio?
Co robi interfejs audio i dlaczego jest potrzebny przy nagrywaniu muzyki?
Czy lepiej zainwestować większą ilość pieniędzy w interfejs audio, czy kupić coś tańszego?
Jakie efekty dźwiękowe, jakie można osiągnąć przy użyciu interfejsu audio?
W pkt 1 miałeś oczywiście na myśli 24 bity /192 kHz
Troszkę teori
pkt. 1
ilość bitów mówi nam o ilości rozróżnianych poziomów sygnału przez
przetwornik a/c (2^ilość bitów)
częstotliwość próbkowania mówi o iości próbek pobieranych w ciągu
sekundy.
teraz korzystając z twierdzenia shanona i badań nad słuchem ludzkim
można postawic teze, że przeciętny człowiek nie usłyszy róznicy pomiędzy
próbkowaniem 48 a 192 kHz
pkt. 2
Nie musisz, ale tez nie odsłuchasz nagrania którego dokonałeś za pomocą
interfejsu muzycznego
pkt. 3 muszę przeanalizować twoje typy, żeby coś powiedziec na temat
pkt 4. musiałbym się zastanowic, ale w sumie basu raczej nie nagrywa się przez
mikrofon
pkt.5 nie
ad 3. Przeanalizuj :>
ad 4. Nie zgodziłbym się! Nagrywanie basu w linię to największa zbrodnia
przeciwko temu instrumentowi!
I zapraszam innych do wypowiedzenia się na ten temat.
Pzdr.
ad3
Pooglądałem, Przeanalizowałem . Naprawde cięzki wybór . Podobnie
kosztują, róznią się za to najbardziej dołączanym softem, i odstępem
międzykanałowym i zniekształceniami nieliniowymi sygnału (bardzo wazne
parametry )
Jeżeli planujesz użycie mikrofonów to obecnośc złącza XLR z zasilaniem
phantom +48V jest mile widziana
zgodnosć z ASIO 2.0 jest równie mile widziana cechą (ze względu na
opóznienia sygnału)
nie potrafię ci wskazac na co masz wydac równowartość przeszło 200 tater
mocnych
Moze, ktoś z basoofkowiczów używał któregoś urządzenia ???
ad4
wiem, wiem, np. metalicca nagrywała się przez mikrofony
inna sprawa to praktyka realizatorów nagrań, nagrywają na ogół z lini i
już
BTW
gdyby były do wyboru 2 urządzenia, byłoby łatwiej doradzić 🙂 GDZIE JEST
KAPRAL ??
Ja raczej liczę na wypowiedź Pana Aarth-a :>
Mnie osobiście najbardziej pasuje CME MATRIX K, jest phantom XLR, są
słuchawki x2, jest AISO i dużo innych rzeczy. Jedyny minus – pobór mocy!
15W? To tyle co mały wzmacniacz!
Pzdr.
Masz na myśli metryczkę z www ??
* Zasilanie: 15 VAC / 1 000 mA
* Pobór mocy: 15 W
Z całą pewnościa nie ma takiego apetytu na energie, tu podano maksymalny
pobór mocy przez zasilacz zewnętrzny.
Porównanie do piecyka nie jest dobre, bo pomija sprawność energetyczną tego
piecyka, tak naprawdę piecyk z głośnikiem 15W może konsumować około 40W.
No, ale przy piecyku eksponuje się moc związaną z emisją dźwięku a nie
rachunkami za prąd 🙂
Troche przesada z tymi 40W, wzmacniacze przeważnie maja moc 40-60% mocy
pobieranej z transformatora.
Pzdr.
spojzmy prawdzie w oczy jeżeli chcesz kupić zewnetrzny interfejs audio i nie
chcesz na niego wydac tysiecy to co to za roznica czy szum , który tak czy siak
zawsze będzie slyszalny będzie bardzo bardzo bardzo bardzo slaby czy bardzo
bardzo bardzo bardzo bardzo slaby? osobiscie polecam behringera UCA202 ktorego
można dostac za niecale 200zł. Z tego co pamietam to ktoś na elektrodzie go
przerobil na dwa niezalezne wejscia XLR kosztem 10zł!
http://www.muzyczny.pl/pokaz.pl?id=115923&grupa=29
EDIT: Moc kazdej koncowki mocy przedwzmacniaczy jednym slowem naszego zrodla
zalezy od impedanji odbiornika
P=(|Eź|^2)/(4*Re{Zź})
Eź to nasze napiec na źródle, Zź*=Zo sprzezona impedancja żrodla jest
rowna impedancji odbiornika :))
Pozdrawiam!
15W /0,4 = 37,5 czyli około 40W 😀
To cholerstwo mi się podoba
http://www.kartydzwiekowe.com.pl/?akcja=produkt&id=68
Wiem, wiem, nie ta półka cenowa, (ale jakby kapela nie piła tydzień , to
może by się dało ??)
Jakbym nie pił rok to chyba by mnie było na to stać.
Sprzecik pr0.
Pzdr.
Podczepię się pod ten temat ze swoim pytaniem.
Mianowicie, jeśli wziąć taki wynalazek jak na przykład M-Audio Fast Track
Pro (ten z dwoma wejsciami) To czy to daje coś więcej (nie licze tego, że ma
np phantom +48v), poza tym, że ma wbudowany mikser dwukanałowy? Czy wyjdzie
na to samo, jeśli kupię osobno interfejs audio z jednym wejściem i mikser i
połączę to kablem, a nie kupię interfejs z dwoma czy więcej
wejściami?
No i mam jeszcze pytanie a propo mikrofonów. Chcę nagrać zespół (bas, dwie
gitary, perka i najprawdopodobniej dwa wokale) Będę miał koło 1000- 1200zł
na interfejs i jakieś mikrofony. No właśnie. Mikrofony. Bas będziemy
nagrywać przez linię. Piece gitarowe niestety nie maja takiej opcji i trzeba
by zastosować jakiś mikrofon. Jaki? Najlepiej, żeby owego mikrofonu można
było użyć jeszcze do nagłośnienia perkusji. I jakie jeszcze mikrofony
potrzebne? (zakładam nagłośnienie stopy, werbla i dwa overy). Werbel
najprawdopodobniej nagłośnimy shure sm57beta wokalisty, ale co z resztą? Co
na stopkę? Co na overy? Mikser będę miał.
Z góry dzięki
hej
ja uzywam ALESIS IO|2 (USB) i nie narzekam, tym bardziej, ze w zestawie , który
kupilem jest Cubase LE, i kilka demowek, m.in. Hammond B4.
nagrywam gitarę basówą i gitarę niebasowa przez kable i dzięki wtyczkom,
, które sa w Cubasie można osiagnac naprawdę niezla dynamike. oprocz tego Cubase
LE ma dużo efektow, i mozliwosci , które można fajnie wykorzystac przy nagrywaniu
audio. karte ma wysjcia na monitory i sluchawki i jakosc dźwięku jest calkiem
niczego sobie. do tego karta ma dwa wejscia mikrofonowe, ale nie wiem jak sobie
daja rade, bo ja kablowy instrumental jestem. nie wiem jak dzialaja gniazda
midi, bo moja klawiatura sterujaca cierpi na demencje starcza i domaga się
emerytury, ale jak uda mi się ja odmlodzic, albo nabyc nowa, dam znac co i
jak.
nie jestem zawodowcem, ale uwazam, ze do nagrywania
domowo/garazowego/komputerowego to naprawdę niezly sprzet. zawodowe studia,
pewnie uzywaja lepszych rzeczy, ale za to takich czterocyfrowych cenowo.
pozdrawiam!
dostałem link do tego tematu i w sumie dużo z tym co pisałem wczesniej nie
ma wposlnego.. mogę prosic o odblokowanie tamtego;/?
Nie, nie możesz – za to możesz podpiąć się pod ten, bo mówi o tym
samym.
hmmm.. homerecording to bardzo obszerny temat, jeśli ktoś chciałby
szczegółowych i konkretnych porad to jest świetne miejsce – forum Estrady i
Studia, tam naprawdę zawodowcy świetnie doradzą, no ale niestety swoje też
trzeba wiedzieć, aby mieć świadomość o co się pyta, bo inaczej nie ma
lekko.
Jeśli chodzi o mnie jestem zwolennikiem tzw. “otwartej architektury”, czyli
używam głównie odpowiedniego softu i odpowiednich peryferii, niż
poszczególnych klocków “do wszystkiego”.
W dzisiejszych czasach każda karta muzyczna na PCI w cenie pow. 400zł
obsługująca ASIO i posiadająca fantom (zasilanie mikrofonu), oraz mikrofony
pojemnościowy oraz dynamiczny (np. MXL) w zupełności wystarczają żeby się
zająć homerecordingiem. Oczywiście, nie można zapomnieć o preampie, np.
budżetowe urządzenia z optyczną symulacją lampy się sprawdzają 🙂
I więcej sprzętu nie trzeba (poza sprawnym peckiem)- jest świetny darmowy
soft na poraz tysięczny chwalonej przeze mnie stronie:
http://www.freewarestudio.yoyo.pl/
życzę powodzenia i zacięcia w realizacji!
Się jeszcze dopne. Mam do dyspozycji 2500-3000 mniej więcej na taki sprzed do
recordu. Czy jest sens zamiast karty za 500zł kupowac za 1000, czy będzie
jakaś roznica w latwosci uzytkowania lub tez w jakosci dźwięku? Przy karcie za 1000zł jestem w stanie kupić jakiś sensowny zestaw mikrofonów (perkusja,
wokal, gitary)? Jeśli tak to czy mogę prosic o propozycje?
Pozdrawiam
Kup sobie używany Digidesign Digi002 na firewire i będziesz mógł nagrywać
osiem śladów jednocześnie na programie Pro Tools (na PC albo MAC).Uzyskasz
naprawdę dobrą jakość dźwięku. Na zestaw mikrofonów niestety już nie
wystarczy, chyba tylko na jeden. Inne rozwiązanie to MBox 2
tej samej firmy ale wtedy są tylko dwa wejścia do nagrywania. Pozdrawiam.