Od pocz膮tku to by艂o tak…
Zrobi艂em sobie sprz臋towy interfejs do nagrywanie gitary ( elektryka ) ,
czyli ditortion i cabsim w jednym kawa艂ku.
Jak by kogo艣 interesowa艂o to to jest tutaj
www.gitara.pl/forum/viewtopic.php?id=58647
Ale ja nie o tym.. Aby sobie go sprawdzi膰 w praniu , zrobi艂em kr贸ciutki ,
heavy kawa艂ek..
do pos艂uchania tutaj
www.airgunservice.pl/music/metal.mp3
I powiem tak.. sporo ro偶nych rzeczy miksowa艂em , ale na tytu艂owym Ibnezie to
si臋
wykopyrt艂em na plecki… Za choler臋 nie mog艂em “zestroi膰” jego
brzmienia
z ci臋偶kim , rockowym kawa艂kiem. W praktyce ca艂y dzie艅 膰wiczy艂em z EQ ,
kompresorami ,
limiterami , exciterami i r贸偶nymi innymi cudami-wiankami , aby jako艣
po艂膮czy膰
ten bas z reszt膮 utworu. I raczej g贸wno.. z tego wysz艂o…
Przez przypadek zapi膮艂em na basie plugin pieca lampowego.. I okaza艂o si臋 ,
偶e to by艂o dok艂adnie
to ,czego szuka艂em. Ustawi艂em w pluginie kana艂 crunch i basik wjecha艂
brzmieniowo
w reszt臋 brzmienia jak n贸偶 w mas艂o.
I teraz pytanie .. Czy to prawid艂owe podej艣cie , bo jak s艂ucham samego basu
( solo track ) to uszy wi臋dn膮,
a z kolei ca艂o艣膰 brzmi bardzo przyzwoicie…
A mo偶e to wina samego typu basu , czyli slapuj膮ce basid艂a si臋 do
metalu/heavy po prostu nie nadaj膮 ?
Czy Ibanez BTB675 jest dobry dla ci臋偶kich rockowych kawa艂k贸w?
Czy samodzielnie zrobi艂em sprz臋towy interfejs do nagrywania gitary?
Czy pr贸bowa艂em zestroi膰 brzmienie basu z ci臋偶kim, rockowym kawa艂kiem?
Czy u偶ywa艂em EQ, kompresor贸w, limiter贸w i innych efekt贸w do zmiksowania basu z reszt膮 utworu?
Czy plugin pieca lampowego pom贸g艂 mi uzyska膰 odpowiednie brzmienie basu?
Uwa偶am, 偶e solo track basu jest s艂aby, ale ca艂o艣膰 brzmi dobrze.
Uwa偶am, 偶e slapuj膮ce basid艂a si臋 nie nadaj膮 do metalu/heavy.
Czy polecam Ibanez BTB675 dla muzyk贸w graj膮cych ci臋偶ki rock?
Czy s膮 inne spos贸b na uzyskanie dobrego brzmienia basu w ci臋偶kich rockowych kawa艂kach?
Czy mog臋 poleci膰 jaki艣 inny bas do gry w ci臋偶kim rocku/metalu?
Mia艂em poleci膰 Sansampa, ale widz臋, 偶e sam wpad艂e艣 na ten pomys艂 – jak
nagrywali艣my dem贸wk臋, to miks basu ograniczy艂 si臋 do na艂o偶enia
delikatnej kompresji i siedzia艂o bosko.
Moim zdaniem dobry miks, to taki, kt贸rego CA艁O艢膯 brzmi 艣wietnie.
Instrumenty powinny si臋 uzupe艂nia膰, nic nie szkodzi, je艣li po wy艂膮czeniu
reszty co艣 brzmi kiepsko. Jak ustawisz ka偶dy instrument z osobna, tak, 偶e
solo zabrzmi mega, to w miksie wyjdzie mega, ale kupa 馃槢
“Racja jest jak d*pa, ka偶dy ma w艂asn膮.”
Je艣li bas brzmi i siedzi w miksie to jak najbardziej dobrze zrobi艂e艣. Nawet
z graniem w zespole tak jest, 偶e jak si臋 ustawi eq tak aby bas sam brzmia艂
fajnie to z reszt膮 kapeli bas ginie. Za to jak si臋 ustawi brzmienie tak aby
by艂o w zespole fajnie s艂yszalne, to ju偶 sam bas brzmi jak kupa. Wszystko
si臋 rozchodzi o dobry dob贸r cz臋stotliwo艣ci poszczeg贸lnych instrument贸w.
Bo je艣li gitary zajmuj膮 ca艂e pasmo to p贸藕niej z dograniem s艂yszalnego
basu jest problem…
Przes艂ucha艂em w艂a艣nie ten kawa艂ek i nie wyobra偶am sobie tego, 偶e mia艂es
problemy z umiejscowieniem tam basu. Tym bardziej, 偶e BTB ma taki preamp, 偶e
艂atwo jest 艣rodek tak uwypuki膰, 偶eby bas siedzia艂 w takich riffach niczym
skazany na krze艣le elektrycznym! 馃檪 Tak czy siak fajnie brzmi 馃檪
a sztuka zrobi膰 bas co zabrzmi mega solo i w mixie;)
Z tego co napisali艣cie , i na co sam wpad艂em wynika dziwna sprawa.
nie ma si臋 co sugerowa膰 fantastycznym brzmieniem instrumentu solo , bo w
nagraniu
to mo偶e z tego wyj艣膰 kupa 馃檪
A chcia艂em sobie kupi膰 SkyWay czy jak mu tam.. :):) .. Ju偶 widz臋 opisy na
Alledrogo..
“… nie sugeruj si臋 brzeniem tej gitary .. w profeejonalnych nagraniach
zabrzmi fantastycznie…”
hihihihih…
Chyba podstawowa zasada przy miksowaniu. 馃槈