Cześć – szukam heada i przesteru i po przeczytaniu całego internetu w cenie 4000zł mogę kupić np SVT3 PRO i B7K darkglassa ale chodzi mi po głowie
Darkglassowy head za ok 4000zł. Czy ktoś już testował tą głowę?
27 komentarzy
Możliwość komentowania została wyłączona.
Po co Ci takie atrapy? Jak masz budżet 4k zł, to nie lepiej kupić sobie
używanego Ampega 2 Pro albo Marshalla VBA400? Nie polecam Ampega 3 Pro –
strasznie miałki i bezpłciowy head (miałem, pozbyłem się po pierwszym
koncercie).
Kolega z Sixpounder testował tego Darkglasa. Według niego nie ma
p*rdolnięcia. Niby fajnie gada ale jak gra cały zespół to brak mu dynamiki
żeby fajnie napędzić sekcję.
O ile się orientuję, to klasa D zwykle nie wyrabia prądowo przy niskich
częstotliwościach (niektórzy producenci stosują nawet HPF przy 100Hz, żeby
uniknąć takich sytuacji). Wszystko jest fajnie, dopóki nie ma tego ‘thump’ z
uderzenia podczas gry (czyli przy brzdąkaniu na kanapie brzmi super, live już
niekoniecznie), bo się taki koniec mocy najzwyczajniej w świecie dławi.
😉
Także skuteczny koniec mocy, z wysokim ‘damping factor’ wskazany, żeby to
jeszcze odpowiednio kontrolowało głośniki (jeśli ma być preamp i
końcówka oddzielnie). Dobrze spisuje się w tej roli końcówka z wzmacniacza
Gallien-Krueger 1001 RB II lub typowy koniec mocy Ampega SVP-1600 (bridge) – te
znam.
Ostatnio miałem okazję się przekonać, że Ashdown ABM 500 bardzo fajnie
się spisuje jako końcówka. Ma wejście liniowe pomijające wszystko oprócz
mastera. Nie wiem jakie dokładnie ma parametry. Testowałem z preampem Ampeg
SVP-PRO. Było bardzo skutecznie z bardzo zwartym dołem. Sprawdził się w tej
roli lepiej od mojego starego SM-900.
Nie bierz SVT-3 bo to za cichy, za ciężki, zbyt awaryjny i bezpłciowy head –
by jeszcze dowalić do pieca – kumplowi z salki się spierdzielił w weekend –
a też mu mówiłem, że nie warto. Poluj na SVT4/6/2/CL albo ABMa – widziałem
ostatnio za 3999zł CLkę i nie dziwie się, że poszła od strzału.
Jest na OLX SVT-4 za 3200
4 Pro tez jest bezpłciowy i nieco rozmydla sound. Ma za to niezły koniec mocy
(dokładnie SVP-1600 albo coś koło tego). Skuteczne w c*uj w mostku. IMHO dla
końcówki warto (jakby dać inny preamp), ale są też inne, bardziej
rozsądne rozwiązania.
Jak wyżej – przy budżecie 4k zł, ja bym cisnął w pełna lampę, ale
rozumiem dylematy typu: masa, konserwacja, wymiana lamp itd.
CL jest moim zdaniem za wolna, poza tym ma za tłustą d*pę. VR jeśli już –
jest ostrzejsza i bardziej zwarta. Albo po prostu 2 Pro.
Mobilnie, bezproblematycznie i z pełną p*zdą byłoby np połączenie
rackowego SansAmpa RPM lub GED-2112 z końcówką klasy H (czyli kupić tanio
jakiś używany head GK 700 lub 1001 i wpinać się wejściem ‘Return’ pętli
efektów). W tym przypadku pomijane byłoby wszystko poza masterem i boostem,
udajacym dość muzykalnie growl rozkręconej lampowej końcówki mocy, dzięki
technologii G.I.V.E. opracowanej przez Galliena. Ewentualnie jakikolwiek
preferowany preamp do brudzenia typu Darkglass czy inna cholera 😉 No ale to
już zależy tylko od fantazji usera. 😉
Krótko – konstrukcje w klasie D osobiście bym sobie darował. Reszta jest
kwestią otwartą.
Z drugiej strony bym ci jeszcze polecił AshdownA ABMa – widziałem ostatnio za 1300zł a w mojej opinii to lepszy head niż SVT-3 – głośniejszy i mniej
awaryjny.
Jon Stockman naqrwia na ABM-ach – gada to w c*uj dobrze, przy jego logistyce
toru.
Apropos – fajne demo nowego Alpha-Omega w jego wykonaniu:
https://www.youtube.com/watch?v=nm7e9zN9eLc
Jak możesz zwrócić w ciągu dwóch tygodni do sklepu to może warto
spróbować, ja bym chyba był bardziej skłonny zaryzykować kupno orange ob1
500 – również z możliwością zwrotu oczywiście;) bo też ma wbudowany
overdrive i tysiak zostałby w kieszeni. Swoją drogą orange zrezygnowało z
produkcji swoich basowych terrorów w klasie D. Nie miałem przyjemności z tym
DG900 i jest to sprzęt na tyle nowy, że chyba mało ludzi to miało okazję
ogrywać a tak naprawdę jak nie spróbujesz samemu to się nie dowiesz co ci
leży. Tak więc brać NOWY, pograć z zespołem a jak się nie spodoba to
oddać.
Jestem posiadaczem darkglass microtubes 900 i musze powiedzieć,że przerósł moje najśmielsze oczekiwania.Przed zakupem też nasłuchałem sie opini,że wzmaki klasy D nie mają piepsznięcia,ale jest zupełnie inaczej.pomijając fakt, że brzmienie po prostu powala z nóg, to bez problemu przebijam się przez zespół, gdzie gitarzyści u mnie w kapeli graja na jcm 800 100wat, więc jest dość głośno.Bardzo fajne dynamiczne,selektywne brzmienie.Na uwagę zasługuje jeszcze przester,który może działać w dwóch trybach vmt i b3k i sprawdza się znakomicie w leciutkich jaik i mocnych,ciężlich klimatach.Na darkglassa przesiadłem się z ashdowna abm500 z którego używałem od kilku lat i byłem bardzo zadowolony,ale microtubes900 bije go poprostu na głowę.Tak że jak napisał kolega wyżej brać,testować,a wrazie czego można oddać.
Hej reaktortomek!
Miałeś możliwość porównania kostek b3k i vmt z tymi trybami we wzmaku?
Czy to jest tak jak np GK 2001rb i kanał przesterowany to 1:1 kostka Diesel Dawg, czy po prostu trochę marketingowa “ściema”?
Pytam się bo sam chcę kupić teraz B3K i VMT i w sumie kusi by w sumie niewiele dołożyć i brać heada.
Da sie ominąć końcówkę mocy i podłączyć to jako preamp?
Czy te 900W klasy D to mniej wincy głośność ABMa? (wiem ponoć watt to watt nieważne czy mosfet czy elektrownia atomowa).
Sorry za wiele pytań ale usłyszałem ostatnio B3Ka i spać po nocy nie mogę xD – przecież to jest tak kuresko dobre.
Teoretycznie to są te dwie kostki z dołożoną końcówką.
Wychodzisz pętlą efektów i masz sam preamp.
Niestety nie miałem okazji testować tych dwóch osobnych kostek,ale jak podaje producent (pobierz darkglass microtubes 900 manual tam wszystko przejżyście widać na schemacie) to są dwie oddzielne kostki wbudowane w sekcje preampu. Jeżeli chodzi o ominięcie końcówki mocy to można spokojnie używać go jako preamp z wyjścia pętli efektów,sam tak robie w domu podpinając darkglassa pod małego ampega co by chaty nie zburzyć!Głośność natomiast jest porównywalna do asha ABM na tej samej paczce Ashdown 6×10 8 omów, brzmienie sto razy bardziej wyraziste(ashdown troche mi zamulał na niskich dzwiękach np struna B,darkglass brzmi przejrzyście i klarownie nawet w niskich pozycjach).
Dzięki chłopaki.
Jak zawsze rzeczowa i szybka odpowiedź.
W takim układzie taki head do studia będzie perfekcyjny. Też mam ABMa610:) dobrze wiedzeć, że się lubią nawzajem.
Te Darkglassy to niezła rewolucja. Kupa znanych i nieznanych basistów idzie w klimat typu Darkglassy do P/A.
https://www.youtube.com/watch?v=YQePrrtb1fA
Brzmienie jest naprawde zajebiste. Darkglassa do jakiegoś w miarę sensownego 300W komba i mamy potwora.
Ogrywałem jakiś czas temu w Ragtimie we Wrocławiu i zdecydowanie mnie nie kupił. O ile na czystym kanale grał jeszcze całkiem przyzwoicie, o tyle sekcja microtubes strasznie siała plastikiem. Komuś innemu takie nowoczesne brzmienie może się podobać, ale mnie nie leży zupełnie.
Witam !
Właśnie czekam na kuriera z nowym Darkglassem 900 i tu rodzi się moje pytanie jaka paczkę do tego dobrać ?
Nie chce zakładać nowego tematu skoro takowy już tu jest 😛
Budżet tak do 3500
Typ muzy – ciężkie granie typu death metal core niskie stroje (drop A itp)
Zastanawiałem Się nad
Ale nie wiem czy nie będzie się zatykać w dolnych pasmach. No i to tylko 600 W (albo aż) ale na 8 omh
Waga nie jest ważna choć mam jakieś dziwne odczucie ze paka basowa to ma ważyć swoje
Jakie Paczki polecacie do tego wzmacniacza i takiej muzy ? Używane jak i nowe wchodzą w grę 🙂
Z góry dzięki za odpowiedź
Pozdro
To są fajne paczki:
Ta już ponad budżet:
Fajna ta mesa szkoda że taka droga xD a z tych trzech ta lodowa ampega to dobry wybór ? 2400 to trochę dużo a z kolei ten pierwszy Ampeg niby dobrze na niskich strojach ehh bądź tu człowieku mądry
Na paczce Ampega SVT-410HLF Classic i pełnej lampie 300W z RAT-em gram w niskim stroju do A i mi się sprawdza dość dobrze z dwoma gitarami w zespole, a ta seria PR-410HLF jest dużo lepsza od takiego Classica, więc tym bardziej powinna siedzieć. Ewentualnie rozważ lodówkę PR – tyle, że to już naprawdę ciężka locha. 🙂 HLF-ki są dość mobilne, przy czym PR będzie cięższa od Classica i bardziej liniowa (Classic ma mocny midscoop).
Czyli generalnie albo pr 410 albo pr810 tak ? jeśli chodzi o mobilność to nie ma problemu mamy ręce więc do busa i z busa wniesiemy .
Tzn ja bym właśnie tak celował. Jeśli mobilność nie jest problemem, to nawet lodówkę PR bez żadnych kompromisów (osiem głośników da dużo większą skuteczność niż cztery – normalne).
Jestem zielony w kwestii kolumn xD
Dzięki za rady biorę w takim wypadku lodówkę z ampbrokera mam nadzieję że będzie moc i doły nie będą pierdziec 😉
Będzie nakurwiać jak zła. Na kolumnach z serii PR grał swego czasu np Fieldy z KoRna.
Tu też masz zajebistą ofertę – klasyczna lodówka jakby nie było klasyczne rozwiązanie:
Widziałem ale nie po drodze mi do Katowic
[quote=zielony666]Będzie nakurwiać jak zła. Na kolumnach z serii PR grał swego czasu np Fieldy z KoRna. [/quote]
A teraz np TimmyC – przypadek? 😉
https://www.youtube.com/watch?v=JsgUqLdgQ1U
BTW – ta lodówka Classic z OLX jest prawdopodobnie z OSB a nie sklejki (sądząc po roku produkcji tj. 2000), więc można się spodziewać, ze będzie bardziej ciemno-mulista.
threads/how-to-spot-ampeg-svt-810av-osb-and-plywood-cabinets.973374/
Zakupiłem darkglassa 900
ampega pr810
I wszystko gra i super i w ogóle ale non stop gryzie mnie przełącznik pomiędzy 2omh a 4omh ni w ząb nie wiem na jakim ustawieniu ma to grać na 2 czy na 4 ?
To zależy od kolumny, jak masz ampega 810 na 4 ohm to możesz używać ustawienia 4 ohm – odda pełną moc, jak przełączysz wzmacniacz na 2 ohm odda trochę mniej mocy na taką kolumnę. Możesz też ustawić na 2 ohm żeby podpiąć drugą 8×10…