Cort GB94 – próbki + Cort EVL Z4B

Witam,

ostatnio chciałem napisać recenzję Corta GB94, którego posiadam od
jakiegoś czasu. Jednak recka tegoż basu już na basoofce jest, a autor bardzo
dokładnie bass zrecenzował… czegoś jednak brakowało 😉 Poniższe
informacje proszę potraktować jako uzupełnienie do recenzji forumowicza
Such’O’Dolsky’ego. Zamieszczam próbki GB94 nagrane 3 różnymi mikrofonami w 4
różnych konfiguracjach sprzętowych:

Mikrofony to:

AUDIO TECHNICA MB3K

Rh SOUND do stopy

JTS PDM-57

Nagrania w kolejności (zarówno slap i paluchy):

1. Gallien Krueger 700RB-II + Ampeg 410HE + Cort GB94

2. Hartke 3500 + Ampeg 410HE + Cort GB94

3. Hartke 3500 + Noisy Box 2×12 na Celestionach TFT1225 + Cort GB94

4. Gallien Krueger 700RB-II + Noisy Box 2×12 + Cort GB94

A. Mixy wszystkich 3 mikrofonów.

[paluchy] :
www.w566.wrzuta.pl/audio/aRvQFDwz9HI/burza_-_cort_gb94_paluchy_mix

(Wszystkie próbki paluchów [prócz ostatniej] grane były przy humbuckerze,
piąta to ta sama ostatnia konfiguracja, lecz grane przy pickupie JB)

[slap] :
www.w566.wrzuta.pl/audio/6qUkCUY3EpI/burza_-_cort_gb94_slap_mix

B. Wszystkie mikrofony oddzielnie

(np. w audacity można dowolnie zmiksować, by zobaczyć w jakim stopniu sound
leci ze sprzętu i jak go poszczególny mikrofon łapie)

1. AUDIO TECHNICA MB3K:

[paluchy] :
www.w566.wrzuta.pl/audio/4TK2DurPECm/burza_-_cort_gb94_palce_atmb2k

[slap] :
www.w566.wrzuta.pl/audio/4bI70VYIXhU/burza_-_cort_gb94_slap_atmb2k

2. Rh SOUND:

[paluchy] :
www.w566.wrzuta.pl/audio/0vpQ6t0sLya/burza_-_cort_gb94_paluchy_rh_sound

[slap] :
www.w566.wrzuta.pl/audio/5OaY7ukNyQG/burza_-_cort_gb94_slap_rhsound

3. JTS PDM-57

[paluchy] :
www.w566.wrzuta.pl/audio/4umXxCRpDAC/burza_-_gb94_palce_rjtspdm57

[slap] :
www.w566.wrzuta.pl/audio/5CuixiiZ4bg/burza_-_cort_gb94_slap_jtspdm57

C. Cort EVL Z4B

Wrzucam dodatkowo mixy (ta sama kolejność co przy GB94) owego Evila w
strojeniu CFCG + piąta próbka GB94 w obniżonym stroju dla porównania.

[metal]:
www.w566.wrzuta.pl/audio/7DNihjkJQz0/burza_-_cort_z4b_metal_gb94

Mam nadzieję, że próbki się przydadzą. Jak tylko znajdzie się okazja to
podzielę się też próbkami w mixie z bandem.

Pytania oczywiście w tym wątku 🙂

pozdr. Burza

Czy wyposażenie audio technica MB3K RH SOUND do stopy JTS PDM 57 są mi znane?
Jestem zainteresowana odsłuchaniem próbek Corta GB9
Czy jest sposób, jak dowolnie zmiksować mikrofony w audacity.
Czy moja gitara jest strojona w CFCG?
Mam Cort EVL Z4B.
Interesuje mnie próbka Corta GB94 w mixie z bandem.

16 komentarzy

  1. miklo

    A możesz dorzucić jeszcze próbki klasycznie wprost w dźwiękówkę bez
    obróbki? Te, które zamieściłeś z ciekawością odsłucham w domu (w pracy
    mi wrzuta nie działa).

  2. wodzu88

    JA powiem w gestii uzupełnienia: Do corta gb94 nie przyczepię się, ale evl
    z4b to porażka…

  3. Burza

    wodzu88 – w mixie z4b skleja całość bardzo ładnym dołem, imho pięknie
    podbija gitarowe riffy. Dla mnie po prostu jest na maxa przypałowy z tymi
    pentagramami na gryfie 😉

    miklo – wrzucę coś jeszcze dziś dla porównania. Wszystkie próbki na
    zerowej korekcji z headów i basów, wszystko ustawione neutralnie. Do slapu
    włączony „slapswitch” czy cuś (tnie środek, podbija góre i dół) 🙂

    [edit]: struny GB94 nie są pierwszej świeżości, natomiast z4b to już w
    ogóle masakra, niedługo zaczną chyba pleśnieć.

  4. mroku

    wrzucaj nagrania z lini

  5. miklo

    Odsłuchałem. Trudno wyrobić sobie zdanie na podstawie tego, co
    zamieściłeś. To poczekam na te obiecane z linii.

  6. Burza

    To brzmienie gb94 na zestawach, które podałem wyżej. Całość składa się
    na taki sound. Bass w linii wrzucę późnym wieczorem lub jutro.

    pozdr.

  7. witt

    kurde zamiast tych konfiguracji sprzętowych prościej i czytelniej byłoby
    nagrać różne opcje przystawek i aktyw/pasyw

    nie mówię, dobrze, że Ci się chciało, tylko jakoś mało czytelne to
    wszystko jest,

    jeśli różne sprzęty to może lepiej byłoby rozdzielić na

    hartke + ampeg

    gk + gk

    itd

    p.s. trzeci mikrofon bodaj najlepszy, drugi to jakiś zamuł straszny, poza tym
    Ampeg brzmi klarowniej od Noisy Boxa, 1wsza i 2ga konfiguracja sprzętowa chyba
    najlepsza, ino to jest pewnie brzmienie bez korekcji i nie wiadomo co da się
    jeszcze wyciągnąć z tych sprzętów

    p.s.2 przy takiej ilości kombinacji fajnie by wyszło video, z pokazanymi
    różnymi ustawieniami wzmacniaczów itd. jeśli masz możliwość nagrać kamerą
    to byłoby świetnie

    wiem, że narzekam, sam nie wrzucę nic lepszego, ale widzę, że masz
    możliwości sprzętowe i pojęcie

  8. Burza

    Fakt faktem mogło to wyglądać trochę klarowniej… hmm… w przyszłym
    tygodniu powtórzę akcję, postaram się wrzucić jakieś video i faktycznie
    dać sample zależne od ustawień samego basu.

  9. sernik

    I zmień te struny… Albo chociaż wykąp.

  10. miklo

    Hejka – i jak – dograsz GB94 w linię? To bardzo ciekawy bas jest, prawie go
    kupiłem. Jestem ciekaw, jak będzie w linii brzmieć.

  11. sernik

    Ja bym z chęcią ten bas ograł. Nie wiem jak teraz, ale jakiś czas temu go
    szukałem i ni widu ni słychu.

  12. sledz

    Nie wierzę. Jak ktoś nagra próbki z linii to się mówi, że to takie tam o,
    że z paczką na pewno inaczej brzmi, że to że siamto. Tu kolega podzielił
    się konkretnym i fajnym materiałem, to mu mówią, że ma nagrać z linii.
    Dobra, niech nagra. Ale chociaż ja podziękuję za próbki. Strasznie
    „dziwnie” brzmi ta 2×12″.

  13. latem666

    Ja się podpisuję rencami i nogami pod postem sledzia. Na co komu próbki z
    linii?? Przecież na koncercie się człowiek wpina we wzmacniacz do basu a nie
    domowy zestaw audio Kleopatra Hi-Fi

  14. mroku

    ta, akurat podczas koncertu jesteś w stanie usłyszeć wszystkie niuanse z
    brzmienia basówki:). Nagrania z paki można ocenić pod kątem siedzenia
    brzmienia w zespole i ciężko porównać basy nagrywane na różnych paczkach,
    dlatego nagranie w linie nawet bez preampu jest chyba najbardziej miarodajną
    próbką (nie mówie tu o wpinaniu się w jakiegoś zintegrowanego realteka)
    Esi maya, E-mu, M-audio itp wystarczy. To nie są drogie rzeczy. za 200- 300zł
    można kupić coś co w miarę dobrze odda brzmienie basówki to przecież nie
    jest majątek a na pewno się przyda.

  15. miklo

    Próbki z linii nam „na to”, że odpada cudowanie z rodzajami mikrofonu, ich
    ustawieniem i całą inżynierią nagraniową. Po prostu wpinka w kompa i pyk.
    I zestaw takich próbek z różnych basów ale nagranych praktycznie tak samo
    nam już coś powie. Chodzi wszak o brzmienie INSTRUMENTU a nie zestawu.
    Oczywiście dwa egzemplarze mogą różnie zagrać, wiele zależy od grajka.
    Jednak lepszej metody „przez sięć” chyba nie ma.

    Edyta: Mroku był szybszy. A ić a kysz 😉

  16. Burza

    Panowie, ale na koncercie też nie gracie na samym basie. basówka to tylko
    część brzmienia, jakie uzyskujecie nawet ćwicząc na piecyku w domu.
    Przedstawiłem wam akurat takie konfiguracje, jakie były dla mnie dostępne.
    Mam nadzieję, że komuś kto posiada podobny bass, pomoże to przy wyborze np.
    właśnie jednej z tych paczek, albo headów.

    Po to jest to całe „cudowanie”, bo osobiście nie używam na scenie paczki i
    heada tylko w formie odsłuchu. Inwestując w sprzęt staram się również, by
    na koncercie brzmiał jako całość tj. bass->head->efekty->paczka.
    Jeśli będę miał w najbliższym czasie możliwość, to umieszczę tego
    rodzaju próbki w mixie z kapelą, może dla niektórych będzie to bardziej
    miarodajne. 😉

    W linii próbki nagram jak tylko zakupię/odświeżę struny, aczkolwiek
    uważam, że nawet modulus fb4 brzmi z linii do d*py. Także kupowanie kart za
    200- 300zł w celu nagrania próbek basu jest dla mnie zbędnym wydatkiem. 3
    komplety strun dużo bardziej do mnie przemawia. 🙂

    sledz – no właśnie sam byłem zaskoczony tą 2×12. Przed nagrywaniem
    większość znajomych była gotowa przyznać, iż 2×12 gada fajniejszym
    środkiem od tego Ampega i zdecydowanie lepiej się przebija, a z kolei Ampeg
    mocno muli. Wiadomo, że nie jest to najlepsze odwzorowanie brzmienia na żywo,
    ale kurde… coś z tym brzmieniem 2×12 jest nie tak 😉

    pozdr.

Inni czytali również