Witam,
ostatnio chciałem napisać recenzję Corta GB94, którego posiadam od
jakiegoś czasu. Jednak recka tegoż basu już na basoofce jest, a autor bardzo
dokładnie bass zrecenzował… czegoś jednak brakowało 😉 Poniższe
informacje proszę potraktować jako uzupełnienie do recenzji forumowicza
Such’O’Dolsky’ego. Zamieszczam próbki GB94 nagrane 3 różnymi mikrofonami w 4
różnych konfiguracjach sprzętowych:
Mikrofony to:
– AUDIO TECHNICA MB3K
– Rh SOUND do stopy
– JTS PDM-57
Nagrania w kolejności (zarówno slap i paluchy):
1. Gallien Krueger 700RB-II + Ampeg 410HE + Cort GB94
2. Hartke 3500 + Ampeg 410HE + Cort GB94
3. Hartke 3500 + Noisy Box 2×12 na Celestionach TFT1225 + Cort GB94
4. Gallien Krueger 700RB-II + Noisy Box 2×12 + Cort GB94
A. Mixy wszystkich 3 mikrofonów.
[paluchy] :
www.w566.wrzuta.pl/audio/aRvQFDwz9HI/burza_-_cort_gb94_paluchy_mix
(Wszystkie próbki paluchów [prócz ostatniej] grane były przy humbuckerze,
piąta to ta sama ostatnia konfiguracja, lecz grane przy pickupie JB)
[slap] :
www.w566.wrzuta.pl/audio/6qUkCUY3EpI/burza_-_cort_gb94_slap_mix
B. Wszystkie mikrofony oddzielnie
(np. w audacity można dowolnie zmiksować, by zobaczyć w jakim stopniu sound
leci ze sprzętu i jak go poszczególny mikrofon łapie)
1. AUDIO TECHNICA MB3K:
[paluchy] :
www.w566.wrzuta.pl/audio/4TK2DurPECm/burza_-_cort_gb94_palce_atmb2k
[slap] :
www.w566.wrzuta.pl/audio/4bI70VYIXhU/burza_-_cort_gb94_slap_atmb2k
2. Rh SOUND:
[paluchy] :
www.w566.wrzuta.pl/audio/0vpQ6t0sLya/burza_-_cort_gb94_paluchy_rh_sound
[slap] :
www.w566.wrzuta.pl/audio/5OaY7ukNyQG/burza_-_cort_gb94_slap_rhsound
3. JTS PDM-57
[paluchy] :
www.w566.wrzuta.pl/audio/4umXxCRpDAC/burza_-_gb94_palce_rjtspdm57
[slap] :
www.w566.wrzuta.pl/audio/5CuixiiZ4bg/burza_-_cort_gb94_slap_jtspdm57
C. Cort EVL Z4B
Wrzucam dodatkowo mixy (ta sama kolejność co przy GB94) owego Evila w
strojeniu CFCG + piąta próbka GB94 w obniżonym stroju dla porównania.
[metal]:
www.w566.wrzuta.pl/audio/7DNihjkJQz0/burza_-_cort_z4b_metal_gb94
Mam nadzieję, że próbki się przydadzą. Jak tylko znajdzie się okazja to
podzielę się też próbkami w mixie z bandem.
Pytania oczywiście w tym wątku 🙂
pozdr. Burza
Czy wyposażenie audio technica MB3K RH SOUND do stopy JTS PDM 57 są mi znane?
Jestem zainteresowana odsłuchaniem próbek Corta GB9
Czy jest sposób, jak dowolnie zmiksować mikrofony w audacity.
Czy moja gitara jest strojona w CFCG?
Mam Cort EVL Z4B.
Interesuje mnie próbka Corta GB94 w mixie z bandem.
A możesz dorzucić jeszcze próbki klasycznie wprost w dźwiękówkę bez
obróbki? Te, które zamieściłeś z ciekawością odsłucham w domu (w pracy
mi wrzuta nie działa).
JA powiem w gestii uzupełnienia: Do corta gb94 nie przyczepię się, ale evl
z4b to porażka…
wodzu88 – w mixie z4b skleja całość bardzo ładnym dołem, imho pięknie
podbija gitarowe riffy. Dla mnie po prostu jest na maxa przypałowy z tymi
pentagramami na gryfie 😉
miklo – wrzucę coś jeszcze dziś dla porównania. Wszystkie próbki na
zerowej korekcji z headów i basów, wszystko ustawione neutralnie. Do slapu
włączony “slapswitch” czy cuś (tnie środek, podbija góre i dół) 🙂
[edit]: struny GB94 nie są pierwszej świeżości, natomiast z4b to już w
ogóle masakra, niedługo zaczną chyba pleśnieć.
wrzucaj nagrania z lini
Odsłuchałem. Trudno wyrobić sobie zdanie na podstawie tego, co
zamieściłeś. To poczekam na te obiecane z linii.
To brzmienie gb94 na zestawach, które podałem wyżej. Całość składa się
na taki sound. Bass w linii wrzucę późnym wieczorem lub jutro.
pozdr.
kurde zamiast tych konfiguracji sprzętowych prościej i czytelniej byłoby
nagrać różne opcje przystawek i aktyw/pasyw
nie mówię, dobrze, że Ci się chciało, tylko jakoś mało czytelne to
wszystko jest,
jeśli różne sprzęty to może lepiej byłoby rozdzielić na
hartke + ampeg
gk + gk
itd
p.s. trzeci mikrofon bodaj najlepszy, drugi to jakiś zamuł straszny, poza tym
Ampeg brzmi klarowniej od Noisy Boxa, 1wsza i 2ga konfiguracja sprzętowa chyba
najlepsza, ino to jest pewnie brzmienie bez korekcji i nie wiadomo co da się
jeszcze wyciągnąć z tych sprzętów
p.s.2 przy takiej ilości kombinacji fajnie by wyszło video, z pokazanymi
różnymi ustawieniami wzmacniaczów itd. jeśli masz możliwość nagrać kamerą
to byłoby świetnie
wiem, że narzekam, sam nie wrzucę nic lepszego, ale widzę, że masz
możliwości sprzętowe i pojęcie
Fakt faktem mogło to wyglądać trochę klarowniej… hmm… w przyszłym
tygodniu powtórzę akcję, postaram się wrzucić jakieś video i faktycznie
dać sample zależne od ustawień samego basu.
I zmień te struny… Albo chociaż wykąp.
Hejka – i jak – dograsz GB94 w linię? To bardzo ciekawy bas jest, prawie go
kupiłem. Jestem ciekaw, jak będzie w linii brzmieć.
Ja bym z chęcią ten bas ograł. Nie wiem jak teraz, ale jakiś czas temu go
szukałem i ni widu ni słychu.
Nie wierzę. Jak ktoś nagra próbki z linii to się mówi, że to takie tam o,
że z paczką na pewno inaczej brzmi, że to że siamto. Tu kolega podzielił
się konkretnym i fajnym materiałem, to mu mówią, że ma nagrać z linii.
Dobra, niech nagra. Ale chociaż ja podziękuję za próbki. Strasznie
“dziwnie” brzmi ta 2×12″.
Ja się podpisuję rencami i nogami pod postem sledzia. Na co komu próbki z
linii?? Przecież na koncercie się człowiek wpina we wzmacniacz do basu a nie
domowy zestaw audio Kleopatra Hi-Fi
ta, akurat podczas koncertu jesteś w stanie usłyszeć wszystkie niuanse z
brzmienia basówki:). Nagrania z paki można ocenić pod kątem siedzenia
brzmienia w zespole i ciężko porównać basy nagrywane na różnych paczkach,
dlatego nagranie w linie nawet bez preampu jest chyba najbardziej miarodajną
próbką (nie mówie tu o wpinaniu się w jakiegoś zintegrowanego realteka)
Esi maya, E-mu, M-audio itp wystarczy. To nie są drogie rzeczy. za 200- 300zł
można kupić coś co w miarę dobrze odda brzmienie basówki to przecież nie
jest majątek a na pewno się przyda.
Próbki z linii nam “na to”, że odpada cudowanie z rodzajami mikrofonu, ich
ustawieniem i całą inżynierią nagraniową. Po prostu wpinka w kompa i pyk.
I zestaw takich próbek z różnych basów ale nagranych praktycznie tak samo
nam już coś powie. Chodzi wszak o brzmienie INSTRUMENTU a nie zestawu.
Oczywiście dwa egzemplarze mogą różnie zagrać, wiele zależy od grajka.
Jednak lepszej metody “przez sięć” chyba nie ma.
Edyta: Mroku był szybszy. A ić a kysz 😉
Panowie, ale na koncercie też nie gracie na samym basie. basówka to tylko
część brzmienia, jakie uzyskujecie nawet ćwicząc na piecyku w domu.
Przedstawiłem wam akurat takie konfiguracje, jakie były dla mnie dostępne.
Mam nadzieję, że komuś kto posiada podobny bass, pomoże to przy wyborze np.
właśnie jednej z tych paczek, albo headów.
Po to jest to całe “cudowanie”, bo osobiście nie używam na scenie paczki i
heada tylko w formie odsłuchu. Inwestując w sprzęt staram się również, by
na koncercie brzmiał jako całość tj. bass->head->efekty->paczka.
Jeśli będę miał w najbliższym czasie możliwość, to umieszczę tego
rodzaju próbki w mixie z kapelą, może dla niektórych będzie to bardziej
miarodajne. 😉
W linii próbki nagram jak tylko zakupię/odświeżę struny, aczkolwiek
uważam, że nawet modulus fb4 brzmi z linii do d*py. Także kupowanie kart za
200- 300zł w celu nagrania próbek basu jest dla mnie zbędnym wydatkiem. 3
komplety strun dużo bardziej do mnie przemawia. 🙂
sledz – no właśnie sam byłem zaskoczony tą 2×12. Przed nagrywaniem
większość znajomych była gotowa przyznać, iż 2×12 gada fajniejszym
środkiem od tego Ampega i zdecydowanie lepiej się przebija, a z kolei Ampeg
mocno muli. Wiadomo, że nie jest to najlepsze odwzorowanie brzmienia na żywo,
ale kurde… coś z tym brzmieniem 2×12 jest nie tak 😉
pozdr.