Cort GB94 – próbki + Cort EVL Z4B

W artykule znajdziesz uzupełnienie recenzji basu Cort GB94, zaprezentowane za pomocą próbek nagranych trzema mikrofonami i prezentację dźwięku Corta EVL Z4B. Autor udostępnia próbki dźwiękowe Cort GB94, nagrane na różnym sprzęcie oraz mixy Cort EVL Z4B.

Witam,

ostatnio chciałem napisać recenzję Corta GB94, którego posiadam od
jakiegoś czasu. Jednak recka tegoż basu już na basoofce jest, a autor bardzo
dokładnie bass zrecenzował… czegoś jednak brakowało 😉 Poniższe
informacje proszę potraktować jako uzupełnienie do recenzji forumowicza
Such’O’Dolsky’ego. Zamieszczam próbki GB94 nagrane 3 różnymi mikrofonami w 4
różnych konfiguracjach sprzętowych:

Mikrofony to:

AUDIO TECHNICA MB3K

Rh SOUND do stopy

JTS PDM-57

Nagrania w kolejności (zarówno slap i paluchy):

1. Gallien Krueger 700RB-II + Ampeg 410HE + Cort GB94

2. Hartke 3500 + Ampeg 410HE + Cort GB94

3. Hartke 3500 + Noisy Box 2×12 na Celestionach TFT1225 + Cort GB94

4. Gallien Krueger 700RB-II + Noisy Box 2×12 + Cort GB94

A. Mixy wszystkich 3 mikrofonów.

[paluchy] :
www.w566.wrzuta.pl/audio/aRvQFDwz9HI/burza_-_cort_gb94_paluchy_mix

(Wszystkie próbki paluchów [prócz ostatniej] grane były przy humbuckerze,
piąta to ta sama ostatnia konfiguracja, lecz grane przy pickupie JB)

[slap] :
www.w566.wrzuta.pl/audio/6qUkCUY3EpI/burza_-_cort_gb94_slap_mix

B. Wszystkie mikrofony oddzielnie

(np. w audacity można dowolnie zmiksować, by zobaczyć w jakim stopniu sound
leci ze sprzętu i jak go poszczególny mikrofon łapie)

1. AUDIO TECHNICA MB3K:

[paluchy] :
www.w566.wrzuta.pl/audio/4TK2DurPECm/burza_-_cort_gb94_palce_atmb2k

[slap] :
www.w566.wrzuta.pl/audio/4bI70VYIXhU/burza_-_cort_gb94_slap_atmb2k

2. Rh SOUND:

[paluchy] :
www.w566.wrzuta.pl/audio/0vpQ6t0sLya/burza_-_cort_gb94_paluchy_rh_sound

[slap] :
www.w566.wrzuta.pl/audio/5OaY7ukNyQG/burza_-_cort_gb94_slap_rhsound

3. JTS PDM-57

[paluchy] :
www.w566.wrzuta.pl/audio/4umXxCRpDAC/burza_-_gb94_palce_rjtspdm57

[slap] :
www.w566.wrzuta.pl/audio/5CuixiiZ4bg/burza_-_cort_gb94_slap_jtspdm57

C. Cort EVL Z4B

Wrzucam dodatkowo mixy (ta sama kolejność co przy GB94) owego Evila w
strojeniu CFCG + piąta próbka GB94 w obniżonym stroju dla porównania.

[metal]:
www.w566.wrzuta.pl/audio/7DNihjkJQz0/burza_-_cort_z4b_metal_gb94

Mam nadzieję, że próbki się przydadzą. Jak tylko znajdzie się okazja to
podzielę się też próbkami w mixie z bandem.

Pytania oczywiście w tym wątku 🙂

pozdr. Burza

Czy wyposażenie audio technica MB3K RH SOUND do stopy JTS PDM 57 są mi znane?
Jestem zainteresowana odsłuchaniem próbek Corta GB9
Czy jest sposób, jak dowolnie zmiksować mikrofony w audacity.
Czy moja gitara jest strojona w CFCG?
Mam Cort EVL Z4B.
Interesuje mnie próbka Corta GB94 w mixie z bandem.

Podziel się swoją opinią

16 komentarzy

  1. A możesz dorzucić jeszcze próbki klasycznie wprost w dźwiękówkę bez
    obróbki? Te, które zamieściłeś z ciekawością odsłucham w domu (w pracy
    mi wrzuta nie działa).

  2. JA powiem w gestii uzupełnienia: Do corta gb94 nie przyczepię się, ale evl
    z4b to porażka…

  3. wodzu88 – w mixie z4b skleja całość bardzo ładnym dołem, imho pięknie
    podbija gitarowe riffy. Dla mnie po prostu jest na maxa przypałowy z tymi
    pentagramami na gryfie 😉

    miklo – wrzucę coś jeszcze dziś dla porównania. Wszystkie próbki na
    zerowej korekcji z headów i basów, wszystko ustawione neutralnie. Do slapu
    włączony “slapswitch” czy cuś (tnie środek, podbija góre i dół) 🙂

    [edit]: struny GB94 nie są pierwszej świeżości, natomiast z4b to już w
    ogóle masakra, niedługo zaczną chyba pleśnieć.

  4. Odsłuchałem. Trudno wyrobić sobie zdanie na podstawie tego, co
    zamieściłeś. To poczekam na te obiecane z linii.

  5. To brzmienie gb94 na zestawach, które podałem wyżej. Całość składa się
    na taki sound. Bass w linii wrzucę późnym wieczorem lub jutro.

    pozdr.

  6. kurde zamiast tych konfiguracji sprzętowych prościej i czytelniej byłoby
    nagrać różne opcje przystawek i aktyw/pasyw

    nie mówię, dobrze, że Ci się chciało, tylko jakoś mało czytelne to
    wszystko jest,

    jeśli różne sprzęty to może lepiej byłoby rozdzielić na

    hartke + ampeg

    gk + gk

    itd

    p.s. trzeci mikrofon bodaj najlepszy, drugi to jakiś zamuł straszny, poza tym
    Ampeg brzmi klarowniej od Noisy Boxa, 1wsza i 2ga konfiguracja sprzętowa chyba
    najlepsza, ino to jest pewnie brzmienie bez korekcji i nie wiadomo co da się
    jeszcze wyciągnąć z tych sprzętów

    p.s.2 przy takiej ilości kombinacji fajnie by wyszło video, z pokazanymi
    różnymi ustawieniami wzmacniaczów itd. jeśli masz możliwość nagrać kamerą
    to byłoby świetnie

    wiem, że narzekam, sam nie wrzucę nic lepszego, ale widzę, że masz
    możliwości sprzętowe i pojęcie

  7. Fakt faktem mogło to wyglądać trochę klarowniej… hmm… w przyszłym
    tygodniu powtórzę akcję, postaram się wrzucić jakieś video i faktycznie
    dać sample zależne od ustawień samego basu.

  8. Hejka – i jak – dograsz GB94 w linię? To bardzo ciekawy bas jest, prawie go
    kupiłem. Jestem ciekaw, jak będzie w linii brzmieć.

  9. Ja bym z chęcią ten bas ograł. Nie wiem jak teraz, ale jakiś czas temu go
    szukałem i ni widu ni słychu.

  10. Nie wierzę. Jak ktoś nagra próbki z linii to się mówi, że to takie tam o,
    że z paczką na pewno inaczej brzmi, że to że siamto. Tu kolega podzielił
    się konkretnym i fajnym materiałem, to mu mówią, że ma nagrać z linii.
    Dobra, niech nagra. Ale chociaż ja podziękuję za próbki. Strasznie
    “dziwnie” brzmi ta 2×12″.

  11. Ja się podpisuję rencami i nogami pod postem sledzia. Na co komu próbki z
    linii?? Przecież na koncercie się człowiek wpina we wzmacniacz do basu a nie
    domowy zestaw audio Kleopatra Hi-Fi

  12. ta, akurat podczas koncertu jesteś w stanie usłyszeć wszystkie niuanse z
    brzmienia basówki:). Nagrania z paki można ocenić pod kątem siedzenia
    brzmienia w zespole i ciężko porównać basy nagrywane na różnych paczkach,
    dlatego nagranie w linie nawet bez preampu jest chyba najbardziej miarodajną
    próbką (nie mówie tu o wpinaniu się w jakiegoś zintegrowanego realteka)
    Esi maya, E-mu, M-audio itp wystarczy. To nie są drogie rzeczy. za 200- 300zł
    można kupić coś co w miarę dobrze odda brzmienie basówki to przecież nie
    jest majątek a na pewno się przyda.

  13. Próbki z linii nam “na to”, że odpada cudowanie z rodzajami mikrofonu, ich
    ustawieniem i całą inżynierią nagraniową. Po prostu wpinka w kompa i pyk.
    I zestaw takich próbek z różnych basów ale nagranych praktycznie tak samo
    nam już coś powie. Chodzi wszak o brzmienie INSTRUMENTU a nie zestawu.
    Oczywiście dwa egzemplarze mogą różnie zagrać, wiele zależy od grajka.
    Jednak lepszej metody “przez sięć” chyba nie ma.

    Edyta: Mroku był szybszy. A ić a kysz 😉

  14. Panowie, ale na koncercie też nie gracie na samym basie. basówka to tylko
    część brzmienia, jakie uzyskujecie nawet ćwicząc na piecyku w domu.
    Przedstawiłem wam akurat takie konfiguracje, jakie były dla mnie dostępne.
    Mam nadzieję, że komuś kto posiada podobny bass, pomoże to przy wyborze np.
    właśnie jednej z tych paczek, albo headów.

    Po to jest to całe “cudowanie”, bo osobiście nie używam na scenie paczki i
    heada tylko w formie odsłuchu. Inwestując w sprzęt staram się również, by
    na koncercie brzmiał jako całość tj. bass->head->efekty->paczka.
    Jeśli będę miał w najbliższym czasie możliwość, to umieszczę tego
    rodzaju próbki w mixie z kapelą, może dla niektórych będzie to bardziej
    miarodajne. 😉

    W linii próbki nagram jak tylko zakupię/odświeżę struny, aczkolwiek
    uważam, że nawet modulus fb4 brzmi z linii do d*py. Także kupowanie kart za
    200- 300zł w celu nagrania próbek basu jest dla mnie zbędnym wydatkiem. 3
    komplety strun dużo bardziej do mnie przemawia. 🙂

    sledz – no właśnie sam byłem zaskoczony tą 2×12. Przed nagrywaniem
    większość znajomych była gotowa przyznać, iż 2×12 gada fajniejszym
    środkiem od tego Ampega i zdecydowanie lepiej się przebija, a z kolei Ampeg
    mocno muli. Wiadomo, że nie jest to najlepsze odwzorowanie brzmienia na żywo,
    ale kurde… coś z tym brzmieniem 2×12 jest nie tak 😉

    pozdr.

Możliwość komentowania została wyłączona.