Laney Db 300 C

Laney DB 300 C

Sprzedałem swój Ashdown Mag 300-115C i zdecydowałem się na zakup Laney DB 300 C jako nowego sprzętu na próby i małe koncertowanie za 1000 zł. Jestem zadowolony z elastyczności ustawień i dynamicznego brzmienia, ale mam kilka pytań dotyczących trwałości i współpracy z innymi urządzeniami.

Udało mi się sprzedać mojego Ashdowna Mag 300-115C i z gotówką w ręku
szukam nowego sprzętu na próby i małe koncertowanie. Mam okazję (bo za taka
uważam cenę 1000zł) kupić rzeczone kombo i generalnie jestem zdecydowany
(plastyczność ustawień, dynamiczne brzmienie, ta lampka na preampie daje
radę), ale zastanawia mnie parę kwestii:

-Widzieliście gdzieś footswitche na 5 din? Ja generalnie nie kobinuję z
brzmieniem między utworami, ale czasami przydałaby się możliwość
przełączenia tego i owego.

-Jak z trwałością lampy, z tego co przeczytałem z schematu nie trzeba
ustawiać biasu, bo ma odpowiedni układ, ale ciekawi mnie co ile trzeba ją
wymieniać (kombo będzie głównie stało na salce (ogrzewana, sucha i
„bezpieczna), a przewożone będzie z należyta starannością i uwagą.

– Czy to tylko moja subiektywna ocena, czy przy większej głośności czuć
„przesyt” niskich pasm nawet przy skręceniu ich na korektorze (wiem, że
rzadki sprzęt, ale pamiętam że ktoś kiedyś miał)

-Czy to może dobrze współpracować z Digitechem BP 80 – niby tylko mam to do
grania w domu i jako metronom/perkusja, ale czasami można się pobawić;)

I tak na przyszłość, zdaję sobie sprawę z gabarytów i generalniego
przewalenizmu przy transporcie takiego sprzętu. Mam zamiar „dorobić”
odpowiednie kółka no i mało jest sprzętów o odpowiedniej mocy i małych
gabarytach. A i cena maksymalna to 1000zł, muszę kupić jeszcze interfejs do
kompa, wzmacniacz do gitary i parę innych rzecz (dosprzętawiam salkę, bo
postanowiłem być panem sytuacji, a nie mam i w związku z powyższym nie
będę miał kasy więcej przez dłuższy czas^^)

No chyba że macie jakieś alternatywy… Gramy mniej więcej to:

www.drive.google.com/open?id=0B69gkZtTbXpzSzRoSzJIX1lYb1U

www.drive.google.com/open?id=0B69gkZtTbXpzXzNFN0xmZzZ6RXM

www.drive.google.com/open?id=0B69gkZtTbXpzZTB4bVJ1MC1WTms

www.drive.google.com/open?id=0B69gkZtTbXpzU2xBcVBEbUlaRWs

www.drive.google.com/open?id=0B69gkZtTbXpzRlh6YnY1LVRMSm8

Czy udało mi się sprzedać mojego Ashdowna Mag 300 115C i szukam nowego sprzętu za gotówkę?
Czy mam okazję kupić Laney DB 300C za 1000zł i zastanawiam się nad kilkoma kwestiami?
Czy widzieliście gdzieś footswitche na 5 din do Laney DB 300C?
Czy może ktoś wie, jak często trzeba wymieniać lampę w Laney DB 300C?
Czy przy większej głośności czuć przesyt niskich pasm nawet przy skręceniu ich na korektorze w Laney DB 300C?
Czy Digitech BP 80 będzie dobrze współpracować z Laney DB 300C?
Zastanawiam się nad alternatywami dla Laney DB 300C.
Czy będę musiał dorobić kółka do Laney DB 300C i przygotować się na przewożenie sprzętu?
Czy myślałem o zakupie interfejsu do komputera oraz wzmacniacza do gitary?
Czy jestem ustabilizowany finansowo i muszę ograniczyć wydatki na dosprzętawianie salki?

Podziel się swoją opinią

14 komentarzy

  1. @Sobek: z tego co przeczytałem z schematu nie trzeba ustawiać biasu, bo ma odpowiedni układ

    Zaciekawiło mnie to.

    Można wiedzieć w jaki sposób to przeczytałeś?

    On ma tylko lampkę na przedwzmacniaczu, tak?

  2. tak na przedwzmacniaczu i wyczytałem (a właściwie mój „techniczny” – koleś
    który od lat mi serwisuje wszystko i się na tym zna, stwierdził że w tym
    przypadku, jeżeli lampa jest zgodna ze specyfikacją producenta nie ma
    potrzeby tego ustawiać, a ustawiał i przerabiał mi układy w innych lampach,
    które posiadałem) ze schematu. Aczkolwiek jak mawiał Lenin :” Zaufanie to
    piękna rzecz, ale kontrola jeszcze piękniejsza” więc pytam, bo tak jak
    mówiłem może ktoś mi pomoże. Piec jest już u mnie na okresie próbnym i
    wszysko na razie gra i trąbi, ale mam czas na wycofanie się z transakcji:)

  3. @Sobek: tak na przedwzmacniaczu i wyczytałem (a właściwie mój „techniczny” – koleś który od lat mi serwisuje wszystko i się na tym zna, stwierdził że w tym przypadku, jeżeli lampa jest zgodna ze specyfikacją producenta nie ma potrzeby tego ustawiać, a ustawiał i przerabiał mi układy w innych lampach, które posiadałem) ze schematu. Aczkolwiek jak mawiał Lenin :” Zaufanie to piękna rzecz, ale kontrola jeszcze piękniejsza” więc pytam, bo tak jak mówiłem może ktoś mi pomoże. Piec jest już u mnie na okresie próbnym i wszysko na razie gra i trąbi, ale mam czas na wycofanie się z transakcji:)

    proszę o wykasowanie postu. kliknąłem „bez nieuwagę”.

  4. @Sobek: Widzieliście gdzieś footswitche na 5 din?

    Z tego co wiem nie są w żaden sposób zestandaryzowane, każdy producent
    stosujący to rozwiązanie robi to po swojemu. Musiałbyś dorwać oryginalny
    footswitch przewidziany dla tego pieca albo poprosić kogoś, żeby
    dosztukował taki na zamówienie.

    @Sobek: Jak z trwałością lampy

    Wymieniasz jak wzmacniacz zaczyna wydawać dziwne dźwięki lub cichnie.
    Jeszcze nie zdarzyło mi się, żeby lampa na preampie żyła krócej niż 5
    lat a jakoś szczególnie na sprzęt nie chucham.

    @Sobek: Czy to tylko moja subiektywna ocena, czy przy większej głośności czuć „przesyt” niskich pasm nawet przy skręceniu ich na korektorze

    Nie wiem, ale jeśli chcesz jeszcze dodatkowo odbasować piec to spróbuj
    odsunąć piec od ściany trochę bardziej. Jak dołożysz kółka to dołu
    jeszcze trochę ubędzie, na razie możesz go spróbować postawić na jakimś
    taborecie, tak żeby nie stał bezpośrednio na podłodze.

    @Sobek: Czy to może dobrze współpracować z Digitechem BP 80

    Czemu by nie.

  5. Wytrzymałem taki szmat czasu i nadal nie dowiedziałem się jak wygląda
    „układ” do biasu lamp w przedwzmacniaczu.

    Czekam dalej.

  6. @Sobek:

    -Widzieliście gdzieś footswitche na 5 din? Ja generalnie nie kobinuję z brzmieniem między utworami, ale czasami przydałaby się możliwość przełączenia tego i owego.

    Dość standardowe rozwiązanie w latach 90. Popularne, choć mało trwałe i
    kłopotliwe przy naprawie.

    @Sobek:
    -Jak z trwałością lampy, z tego co przeczytałem z schematu nie trzeba ustawiać biasu, bo ma odpowiedni układ, ale ciekawi mnie co ile trzeba ją wymieniać (kombo będzie głównie stało na salce (ogrzewana, sucha i „bezpieczna), a przewożone będzie z należyta starannością i uwagą.

    Trwałość można spokojnie ocenić na 5-50 lat 😉 A ten „odpowiedni układ”
    to układ tranzystorowy 😀 To combo to hybryda, żaden odpowiedni układ, po
    prostu tranzystory z lampką na wejściu 🙂

    @Sobek:

    -Czy to może dobrze współpracować z Digitechem BP 80 – niby tylko mam to do grania w domu i jako metronom/perkusja, ale czasami można się pobawić;)

    Nie ma prawa nie współpracować 🙂

    @Sobek:
    No chyba że macie jakieś alternatywy… Gramy mniej więcej to:

    http://www.drive.google.com/open?id=0B69gkZtTbXpzSzRoSzJIX1lYb1U

    http://www.drive.google.com/open?id=0B69gkZtTbXpzXzNFN0xmZzZ6RXM

    http://www.drive.google.com/open?id=0B69gkZtTbXpzZTB4bVJ1MC1WTms

    http://www.drive.google.com/open?id=0B69gkZtTbXpzU2xBcVBEbUlaRWs

    http://www.drive.google.com/open?id=0B69gkZtTbXpzRlh6YnY1LVRMSm8

    Ja bym sobie MAGówkę zostawił, ale jeżeli Ci nie pasowała to ewidentnie
    czas na zmiany. W sumie nie wiem jak gra combo MAGa, heady są sympatyczne, MAG
    115 też podobał mi się bardziej od ABM 115, czyli teoretycznie wyższej
    serii. To się musi Tobie pasować, tak długo jak Ci się podoba, tak długo
    jest dobre 🙂

  7. Dobra, mam tego Laney`a i pojawił się mały zgrzyt. Otóż na ostatniej
    próbie zaczął tracić dźwięk. Tak jakby się zapychał, bo wystarczyło
    walnąć mocniej w struny, żeby go odzyskał, po czym po minucie-dwóch znowu
    tracił. I tak w kółko. Problem powtarzał się niezależnie od tego, czy
    podłączyłem go bezpośrednio do gitary, czy z pominięciem preampu, czy
    przez pętle (obydwie pre i post). Do tego po wyłączeniu go i odczekaniu
    chwili problem nikł na jakiś czas. Myślałem, że to może od przegrzewania
    się, jednakże radiator nie jest szczególnie gorący. Wiem, że najlepiej
    byłoby go zanieść do serwisu, ale chwilowo mnie na to nie stać. Jakies
    pomysły?

  8. MAG115 lepszy niż ABM115… toż to herezja Mazdahu;)!!!… MAG 115 brzmi
    jakbyś gówna i papieru toaletowego nawrzucał do betoniarki – najgorsza i
    najmniej skuteczna mega ciulowa kolumna na jakiej grałem. Behringer robi
    lepsze kolumny niż MAG.

    A ABM 115 chodzi lepiej niż SVT-15 – testowane na 2xSVT15 VS 2xABM115 – ABM
    jest klarowny, mięsisty, pełny…

    Ale oczywiście każdy ma swoje zdanie. Niektórzy potrafią grać na Jolanach
    i DEFILach i sobie chwalą…

    Comba z serii MAG nie polecam – miałem „przyjemnosć” grania na koncercie na
    combie MAG410 niby 300W i do grania „metalu” było za słabe i brzmiało jak
    kupa. A to była najbardziej „wypasiona” wersja tego komba. Oprócz heada MAG
    (który w wersji 600W) wszystkie produkty z tej serii to syf straszliwy i
    wolałbym Behringera – tańszy i lepszy.

    Opinie że head MAG to kiła zwykle biorą się z połaczenia go zwykle
    właśnie z paczkami MAGa. Jak kumpel kiedyś podpiął się swoim MAGiem pod
    moja kolumnę ABM sam nie mogłem uwierzyć jak to spoko w sumie gada.

  9. Dobra, problem znaleziony i niedługo rozwiązany. kondensator się zużył i
    nie oddawał ładunku.

  10. @zielony666: MAG115 lepszy niż ABM115… toż to herezja Mazdahu;)!!!… MAG 115 brzmi jakbyś gówna i papieru toaletowego nawrzucał do betoniarki – najgorsza i najmniej skuteczna mega ciulowa kolumna na jakiej grałem. Behringer robi lepsze kolumny niż MAG.

    A ABM 115 chodzi lepiej niż SVT-15 – testowane na 2xSVT15 VS 2xABM115 – ABM jest klarowny, mięsisty, pełny…

    Magówka miała mniej środka, ale więcej góry – przydatnej przy ataku. Nie
    miała za to za wiele środka.

    W ABM za szybko mi się kończyło pasmo trochę… do jasnego heada super, ale
    do Ampega wydawało mi się, że trochę zamuł… ale faktycznie dużo mniej
    kartonowo niż SVT-15.

    Chyba jednak odkupię tą swoją ABMę 😛

  11. A ja zawsze chciałem 2xSVT-15 🙂 i tu poleci herezja – w sumie za wygląd :D.
    Kurde mogły by ampegi się ogarnąć i zrobić 115 na 300-400W mocy ale w
    jakiejś cenie sensowniejszej niż NEO-Pro. W ogóle coś słabo z nowościami
    u nich…

  12. Portaflex 😀 Miałem HE: 450W, zamknięte, małe, lekkie. Polecam 🙂 SVT-15E
    brzmi przy nich jakbyś wsadził głośnik w karton 😛 Albo karton w karton
    😛

    Pewnie LF mają jeszcze więcej mięcha.

Możliwość komentowania została wyłączona.