Jaki Efekt Do Crunchu W Basie

Jaki efekt do crunchu w basie

Cześć, szukam efektu który dam mi dźwięk podobny do crunchu, lub czegoś w
stylu np. Justina Chancellora (nie wiem jak ten dźwięk opisywać, dla mnie to
jest crunchopodobne). Najlepiej jakby można było do tego dodać trochę
przesteru. W grę nie wchodzą sprzętu pokroju AMT BC-1, bo zwyczajnie mnie na
nie nie stać, ale liczyłem na to że może jakiś Sansamp dałby mi
możliwość ustawienia dźwięku pod crunch i wiele innych opcji. Czekam na
pomoc, pozdrawiam

Jakie efekty do crunchu w basie polecacie?
Czy ktoś ma pomysł na efekt dla basisty, który chce uzyskać dźwięk podobny do crunchu?
Co myślicie o użyciu Sansamp do uzyskania dźwięku podobnego do crunchu w basie?
Jakie sprzęty są najlepsze do uzyskania dźwięku crunchowego w basie?
Czy ktoś może polecić efekty dla basisty, który chce uzyskać dźwięk podobny do Justina Chancellora?
Jaki efekt do crunchu w basie pozwoli mi uzyskać dźwięk podobny do Justina Chancellora?
Jakie możliwości daje Sansamp, jeśli chodzi o uzyskanie dźwięku podobnego do crunchu w basie?
Co myślicie o alternatywnych rozwiązaniach do efektów firmy AMT BC 1 do uzyskania dźwięku podobnego do crunchu w basie?
Czy ktoś może mi doradzić w kwestii wyboru sprzętu, który pozwoli mi uzyskać dźwięk podobny do crunchu w basie?
Czy efekty typu Sansamp są warte swojej ceny dla basistów, którzy chcą uzyskać dźwięk podobny do crunchu?

Podziel się swoją opinią

15 komentarzy

  1. Chodzi konkretnie o ten:
    http://www.guitarcenter.pl/catalog/basy/efekty-basowe/kostki-basowe/tech21-sansamp-bass-driver-di
    Lub jego wersję programmable – droższa, brzmi tak samo.

    Używki w granicach 600zł bywają, może jakaś za 500 się trafi.

    Z rozwiązań budżetowych ponoć nieźle wypada Behringer V-tone BDI 21

    Tutaj masz porównanie do Sansampa:

    https://www.youtube.com/watch?v=SD0CN4rs8p8

    Mimo renomy firmy chyba kiedyś się na Behringera sam skuszę, dla przesteru
    🙂

  2. Otóż nie! Jego sound to przesterowany kanał GK 2001RB… Miałem trochę do
    czynienia z 1001RB i mam Diezel dawga (preamp kanału przesterowanego z 2001RB)
    i sansamp NI c*uja nie da ci takiego efektu! Wiec jak chcesz mieć Dżastinowy
    sound do raczej omijaj Sansampa.

    I zdecydowanie stalóweczki.

  3. Jak chcemy udawać Chancellora to proponuję jeszcze Wala dokupić do tego
    GK.

    Jak chcemy crunchowe brzmienie za 500zł, na którym ugra Toola i inne bajery
    to jednak Sansamp jest lepszym pomysłem.

    A stalówki – absolutna racja.

  4. Sansamp i świeże struny.

    Na Sterlingu będzie ciężko ze względu na charakter brzmienia wynikający z
    umiejscowienia pickupa.

    Z przystępnie kosztujących gitar jazz bassy i precle z singlem przy mostku
    mają zdecydowanie bardziej z górki przy kręceniu takich brzmień.

    @zielony666: Jego [Justina Chancellora] sound to przesterowany kanał GK 2001RB… Miałem trochę do czynienia z 1001RB i mam Diezel dawga

    Uproszczenie tak duże, że nawet przy dobrej woli ciężko je nazwać choćby
    ćwierćprawdą. Po co wprowadzasz ludzi w błąd? Chcesz sprzedać ten
    przester i sobie rynek szykujesz?

  5. No nie – bez jaj Chancellor to Wal na stalówkach + kostka w ręce + 2001RB
    jako podstawa + lodówki Mesy + jakaś mega kompresja. 3 razy byłem na Toolu i
    takiego setupu używał.

    Nie sprzedam Dawga nigdy raczej:) a Sansampy i mXry latały po allegrach jak
    szalone w jedną i druga stronę. IMHO brzmią jak pierdzenie komara a basista
    Toola ma takie bardziej p*rdolnięcie. Dokładnie p*rdolnięcie/chrupniecie
    na przesterze z p*rdolnieciem i duzą ilością dobrego kompresora. Tego nie
    zrobimy sama kostką.

    Obczaił bym przeróżne przestery – niekoniecznie Sansampy i MXry, ale może
    Mesa (wydaje mi się że dobry trop – ). nie oszykujmy się nie przypadkowo
    chłop gra na szybkich GK i MESACH a nie na Ampegu i Lodówie.

    Ale to MOJA opinia. A jak już piszemy sansamp to piszmy, który bo brzmi to
    tak jak „graj na Gibsonie” – jest mega różnica między sansem GT2 a Bass
    Overdrivem.

  6. Jest PRZEDE WSZYSTKIM mega różnica pomiędzy Walem a jakimkolwiek innym
    basem.

  7. Offtop: Często wychwalasz drogi Kapralu Wale, podczas gdy nigdy nie zdarzyło
    mi się trafić na jakieś demo, które by mnie przekonało o jego
    nadzwyczajnej unikalności albo fajności. Może podeślij jakiś przykład
    brzmienia albo opisz co jest w nich takiego fajnego?

    Co do przesterów z mojego doświadczenia:

    – przester w GK: raczej ciemny i pełny, fajnie emuluje gitarę
    elektryczną,

    – Sansamp: nigdy nie ukręciłem satysfakcjonującego brzmienia, ewidentnie
    zawsze wycina niektóre częstotliwości i nie daje takiej pełności brzmienia
    jak GK, kojarzy mi się z lekko przesterowanym sykiem,

    – Boss ODB3: niezbyt łatwy w konfiguracji – większości ustawień czegoś
    brakuje, jednak da się ukręcić ciekawe rzeczy, przeważnie jest jaśniejszy
    niż GK, można nim dodać masę wysoko-górkowej siary, przebija się bardziej
    niskim dołem i ultra wysoką górką.

  8. @J and D JD110: Offtop: Często wychwalasz drogi Kapralu Wale, podczas gdy nigdy nie zdarzyło mi się trafić na jakieś demo, które by mnie przekonało o jego nadzwyczajnej unikalności albo fajności. Może podeślij jakiś przykład brzmienia albo opisz co jest w nich takiego fajnego?

    Demo krótkie:
    https://www.youtube.com/watch?v=IIn2W0LmTxs

    „Dema” dłuższe:
    i

    Lista rozwiązań przyczyniających się do ich zajebistości do wglądu na
    stronie producenta.

    Szczególnej uwadze polecam zakładkę o elektronice bo w tym temacie można
    powiedzieć, że wymyślili koło na nowo:
    http://www.walbasses.co.uk/Electronics

    Wszystko powyżej blednie w porównaniu z wrażeniem, które zostaje po
    pierwszym macaniu tej gitary.

    Jeśli kiedykolwiek miałeś zajawkę na Toolowe brzmienia po paru chwilach
    masz w głowie głównie „a więc to tak” przeplatane z „tylko teraz skąd
    kasę wytrzasnąć?”.

  9. Na moje ucho brzmi to trochę jak rozjaśniony Modulus. Wiem, że Flea często
    nagrywa na Walach, ale dalej Wale z Waszych linków brzmią jak Modulus.

    Fajnie, ale bez szału jak dla mnie.

    Edit: No może nie identyko jak Modulus, ale można by z powodzeniem użyć
    jakiegoś jasno brzmiącego basu i też byłoby dobrze 🙂

  10. @J and D JD110: Na moje ucho brzmi to trochę jak rozjaśniony Modulus. Wiem, że Flea często nagrywa na Walach, ale dalej Wale z Waszych linków brzmią jak Modulus.

    Fajnie, ale bez szału jak dla mnie.

    Edit: No może nie identyko jak Modulus, ale można by z powodzeniem użyć jakiegoś jasno brzmiącego basu i też byłoby dobrze 🙂

    To, co chciałeś napisać Kolego, to: „Modulus brzmi jak Wal” (pominąwszy
    fakt, że nie brzmi). 😉

    Flea nagrał cały BSSM bez chyba dwóch utworów na Walu – myślę, że dasz
    radę odróżnić które utwory nie zostały nagrane na tym basie. Obczaj całe
    spektrum brzmień i wyjdzie, że potrzebowałbyś ze trzech „normalnych”
    basów, żeby to obskoczyć.

Możliwość komentowania została wyłączona.