Końcówka to końcówka – uniwersalna, wzmacnia… i tyle.
Ja bym szedł raczej w rozwiązanie dedykowane, czyli w łeb basowy, bo:
– żadnych niespodzianek co do przenoszonego zakresu częstotliwości,
– dodatkowe bajery typowe dla headów basowych (końcówka mocy dla przykładu ma zwykle tylko dwa pokrętła – głośności i głośności ;)),
– chyba stosunek ceny do jakości wyjdzie Ci lepszy przy kupowaniu heada,
– no i jeszcze nie widziałem, żeby ktoś zwykłą końcówkę stosował jako head, jak Ci się uda, to daj znać :).
To jest w sumie głupie pytanie. 😀
Przypuszczam, że dobra końcówka mocy i dobry rackowy preamp kosztują dwa razy tyle, co dobry head.
W rzeczy samej Kapralu.
Klacz, powiedz z kąd ten pomysł przyszedł tak ogólnie??? Ja np nie znam nikogo kto używałby takiego rozwiązania, a kilku basistów (lepszych bądź mniej lepszych) znam.
Kiedys mi ktoś o tym mowił, po prostu się zastanawiałem na ile to ma sens. Ale chyba nie ma Xp
Mój kumpel tak gra
Jako preampu używa PODa Line6 a końcówę ma Hughes & Kettner, Do tego dwie paki… Hartke 4×10 i 1×15
Fajnie ten rig gada z jeggo wiosłem (GMR Majestic V na Bartkach)
Na necie chyba teraz taki zestawik na 2U się pojawił, nie pamiętam nawet składowych.
Ja tak gram czasem. Jestem szczęśliwym posiadaczem lampowego preampu z najwyższej światowej półki (cóż za nieskromność, haha).
Teraz marzy mi się także cudowny lampowy kompresor (w przyszłym roku pewnie kupię).
Końcówka mocy której używam to Crown o świetnej dynamice.
Cóż – mam świadomość że jest to rozwiązanie dla kogoś, komu sprzęt służy do różnych celów (preamp studio i scena, końcówka mocy nagłośnienie bandu w klubie, bądź moje prywatne na większej scenie)
Niemniej jednak uważam że kupowanie takiego zestawu- preamp i końcówka mocy z niższej i średniej półki mija się kompletnie z celem – zarówno ekonomicznie jak i brzmieniowo.
Jak mnie będzie kiedyś stać, to nie będę się wahał, kupię sobie head Edena a preamp zostawię wyłącznie do studia…
@Kapral: To jest w sumie głupie pytanie. 😀 Przypuszczam, że dobra końcówka mocy i dobry rackowy preamp kosztują dwa razy tyle, co dobry head.
a właśnie, że nie… wręcz przeciwnie: wychodzi taniej.
Przykład poproszę dobrej końcówki mocy i dobrego rackowego preampu.
Obawiam się Demanufacture, że Kapral może mieć rację. Dobra końcówka to nie jakiś ATX (nie żebym miał coś do tego typu końcówek, sam korzystałem wielokrotnie i jestem zadowolony) ani żaden Behringer, tylko coś z kapkę wyższej półki. O cenach preampu nic nie powiem, ale końcówka mocy (chociażby zwykły ADS, max 500W – żadne szaleństwo), to około 1600-2000 zł w zależności od sklepu.
Już mając te 2kpln można zacząć rozglądać się za zupełnie przyzwoitym headem.
No i pozostaje jeszcze jedna sprawa: końcówki mocy ogólnego przeznaczenia są desygnowane do pracy w warunkach, jakby to delikatnie ująć, polowych. Więc trzeba zapomnieć o lampach, bo końcówka ma przeżyć zderzenie z tirem, potop, suszę i inne żywioły (w tym katowanie przez akustyka 😉 ).
Ja jestem nadal za headem.
Paanowie, jakby nie liczyć wychodzi drożej, jak pisałem.
Naprawdę dobry preamp jak choćby Universal Audio lub IMBIR (najwyższa półka- tu nie ma kompromisów) to koszt pomiędzy 4 000 a 8 000zł
Dobra sprawna, dynamiczna końcówka mocy to minimum 2 000zł.
I niech mi nikt nie daje przykłady preampów tańszych, Behringerów po 300 zł itp. hybryd optyczno lampowo-tranzystotowych po 2 500zł.
Kapral ma oczywiście rację.
Dokładnie tak jest – dobry preamp i końcówka wychodzą DWA RAZY TYLE co porządny head basowy.
a mnie wyniosło taniej niż jakbym miał kupić SVT 2
I brzmi lepiej tudzież bardziej rasowo od SVT2?
Full lampa preamp i full lampa końcówka?
Heh ale czy my mówimy o nowych preampach, headach i końcówkach czy też używkach i o jakich bo jest tego trochę od zwykłych stosowanych zwykle jako końcówki do nagłaśniania np wokali i też dedykowanych ewidentnie do basu. Ja uważam że preamp+końcówka to najrozsądniejsze rozwiązanie (mówię teraz o używanym sprzęcie nie pachnącym nowością)jeśli chcesz mieć porządnie grzmiący sprzęt a nie dysponujesz kokosami. Moim ideałem jest tech 21 power engine 300 i preamp Sansamp RBI tej samej firmy. To drugie już mam i kosztowało mnie to tyle co używany Hartke a mam już sprzęt do studia jak i na koncerty(w tym przypadku wspieram się mocą 400 watowego marshalla który mnie kosztował mniej więcej tyle samo). Jak tylko nadarzy się okazja to pośle marszałka na emeryturę i zaopatrzę się we wspomnianą wcześniej końcówkę również używkę i zapłacę za nią mniej niż za np używanego Ampega svt3 pro(choć jak bym miał kasę na takiego Ampega to olał bym Tech 21:P). Jest to idealne rozwiązanie ponieważ można rozłożyć siły finansowe i np najpierw kupić jakieś “cuś” za powiedzmy 1000zł dające nam pałer i możliwość już grania swobodnie ale bez super brzmienia i czas na dozbieranie kasy by kupić jakiś fajny preamp który nam to brzmienie o niebo poprawi. Historia ma się podobnie w stosunku do lampowych końcówek i preampów tyle że kasa jest wyższa. Nawet jeśli by wyszło że wyda się w sumie tyle samo co na head w całości to i tak na plus przemawia to że nie musisz wyrzygać z marszu 2000zł tylko najpierw 1000 a potem kolejne 1000zł. Mnie taki wariant bardziej odpowiada (a właściwie mojemu portfelowi)ale jak kogoś stać to niech się rzuca od razu na Ampega full lampę.
a jak na mój gust to wcale nie taki zły pomysł.. oczywiści teoretycznie
Preamp ampega z 3-5 lampami – cena używki jakieś góra 1300zł
Końcówka mocy ADS powiedzy 800 x używka jakieś 1300zł
Powiedzcie mi model wzmacniacza w cenie 2600 który będzie miał 2×400 na 4 ohm lub 2 x 250 na 8ohm i miał preamp na lampie klasy ampega?
EDIT: podkreślam, że to jest nowe – używane kosztuje dużo mniej. Używane SVT3Pro można mieć u nas już za 2200- 2300zł.
EDIT2: jest jeszcze na przykład Markbass Little Mark II, co prawda nie ma preampu lampowego, ale za to waży tylko 3 kg :).
kapral niestety końcówka tranzystor 🙁 choć i tak cena w stosunku do jakości zadowala mnie bardziej niż w 100%. I gdzieś Ty widział takieto taniego SVT 3 Pro???????? za tyle bo B4R można kupić. Chyba że stare SVT 3 (nie Pro).
Welcome to 11.2007! Wiesz ile dolar teraz kosztuje? 😀 Ceny gratów zza wody zaczęły być szokujące jakieś dwa miesiące temu :P.
Nadal nie wierzę, że końcówkę full lampa dobrej jakości można kupić za możliwe pieniądze ;P.
NA PRZYKŁAD (www.eBay.pl/Ampeg-SVT-3-Pro_W0QQitemZ160181077975QQihZ006QQcategoryZ121159QQssPageNameZWDVWQQrdZ1QQcmdZViewItem) policz sobie cenę “Buy It Now” (za którą wcale pójść nie musi, bo jest to normalna licytacja), kurs sprzedaży dolara z dzisiaj – 2,5337 zł, co daje 1647zł + 600 czy 700zł na przesyłkę (razem z cłem, ale obawiam się, że 700zł to już przesada, szczególnie, że grat jest używany i to widać), daje 2347zł. A schematy dostaniesz ode mnie za darmo (chociaż pewnie już je masz) i sobie samemu zrobisz opcję na 230v : )))
Witam
Podpinam się z moim tematem Nieopatrznie założyłem taki sam.
Co sądzicie o preampie wyjętym z czegoś takiego (allegro.pl/item294958595_soundman_bass_250_profesjonalne_combo_basowe_.html) oraz końcówce, np. (allegro.pl/item294569129_koncowka_mocy_soundman_2x200w_moc_estradowa.html) (allegro.pl/item289684402_stage_line_wzmacniacz_stereo_sta_500.html) (allegro.pl/item289368767_estradowy_wzmacniacz_2x300w_z_wystawy_sklepowej.html)
Załóżmy, że preamp mam za darmo. Poza tym mam ten komfort, że mogę pod każdy z kanałów końcówki mocy podpiąć kolumnę o innej sprawności i regulować ich głośność niezależnie.
Czy taki set będzie ustępował jakością brzmienia wzmacniaczowi typu Hartke 2000 czy GK BL600?
Pozdrawiam
@pinio: Witam
Podpinam się z moim tematem Nieopatrznie założyłem taki sam.
Co sądzicie o preampie wyjętym z czegoś takiego (allegro.pl/item294958595_soundman_bass_250_profesjonalne_combo_basowe_.html) oraz końcówce, np. (allegro.pl/item294569129_koncowka_mocy_soundman_2x200w_moc_estradowa.html) (allegro.pl/item289684402_stage_line_wzmacniacz_stereo_sta_500.html) (allegro.pl/item289368767_estradowy_wzmacniacz_2x300w_z_wystawy_sklepowej.html)
Załóżmy, że preamp mam za darmo. Poza tym mam ten komfort, że mogę pod każdy z kanałów końcówki mocy podpiąć kolumnę o innej sprawności i regulować ich głośność niezależnie.
Czy taki set będzie ustępował jakością brzmienia wzmacniaczowi typu Hartke 2000 czy GK BL600?
Pozdrawiam
No to sobie i Wam sam odpowiem. Wymontowałem preamp z combo Soundmana i zakupiłem końcówkę mocy 2x200W tego samego producenta. Nie mogę na razie prównać tego zestawu do innych gotowych głów oprócz Hartke 2000. Tak czy inaczej takie zestawienie + 2 kolumny 15″ również Soundmana trzepie gaciami i łeb urywa. Kolesie ode mnie z kapeli (tak jak ja nie młodzi i grają już długo) byli pod wrażeniem. Co więcej, paczka Soundmana grała tak samo dynamicznie jak 4×10″ Kustom. Do tego ma więcej dołu i w ogóle nie muli!! Dla mnie firma jest niedoceniana lub mało rozpowszechniona w naszym kręgu.
Pozdrawiam
soundman od Hartke czy backline będzie grał na pewno lepiej. Tylko mam pytanie: po co wyjmować preamp z tego combo jak przecież możesz do tego dodatkowo po prostu podpiąć dodatkowo końcówę.
Co do końcówki mocy to najlepiej jak kupisz Omnitronic p-1000. Sam chciałem Monacora Stage Line kupić ale Kupiłem tego P-1000 i jestem w c*uj zadowolony.
Jeśli już kombinować to może inaczej: Zabawmy się teoretycznie w biamping (którego tematyke od pewnego czasu zgłębiam po różnych forach elektrotechnicznych z raczej lichym skutkiem) i załóżmy dwie osobne końcówki zasilające jakieśtam, powiedzmy (Aarthowi pewnie by się spodobało), Edenowskie szerokopasmowe 212 i mruczącą dołem tłustą 18? Czy nie zacznie się wtedy opłacać zasilanie paczek za basowym preampem (klasy, powiedzmy, Taurusa) używanymi końcówkami (klasy, powiedzmy, ADS). Może wyszłoby przynajmniej taniej niż ten cholerny zestaw Hellborga:
Wszystko kosztuje taniej niż ten zestaw Hellborga, drogi Hubercie. Sam bas to 17k zł.
Przegięcie. Ale nawet taki zestaw nie poprawiłby chyba moich umiejętności;) Hehe;) Natomiast wracając do podwójnego zasilania to bardzo jestem ciekaw co powiedzą fachowcy od elektrotechniki.
@Demanufacture: soundman od Hartke czy backline będzie grał na pewno lepiej.
Jestem po wczorajszej próbie i na razie nawet nie myślę o zamianie mojego zestawu na coś innego 😉
Tylko mam pytanie: po co wyjmować preamp z tego combo jak przecież możesz do tego dodatkowo po prostu podpiąć dodatkowo końcówę.
Uwierz mi, że końcówka 2x200W nawet przy podłączeniu po 1 kolumnie 8ohm na kanał (8ohm, czyli nie wykorzystujemy pełnej mocy wzmacniacza) na próby wystarcza w zupełności. Te ok. 100W dodatkowej mocy nie jest potrzebne. Poza tym ten wzmacniacz (z combo) na 4ohm przesterowywał się, więc mam końcówkę do domu. Teoria jest taka, że końcówa 2×200 jest ciężka i nie potrzebuje trzymać takiego grzmota w domu, dlatego odseparowałem preamp z combo i tylko z nim latam na próby. Już zakończyłem prace nad obudową. Pomysł był szatański, bo wpakowałem to w zepsuty rack-owy switch sieciowy. Profanacja opłaciła się (miałem go za darmo), a gra nadal tak samo dobrze i jest poręczny, z możliwością zamontowania w rack-u. Jakby co mogę dać fotki dla zainteresowanych 😉
Co do końcówki mocy to najlepiej jak kupisz Omnitronic p-1000. Sam chciałem Monacora Stage Line kupić ale Kupiłem tego P-1000 i jestem w c*uj zadowolony.
To świetnie. Ja jakoś za 400zł z wysyłką wyhaczyłem móją końcówkę i też jestem zadowolony. Wzamk z combo za 300zł. Rachunek prosty. Taniej i lepiej chyba się nie da 🙂
Rozglądam się za preampami właśnie i na WD pisali, że Soundmana Pre-Bassa można wytargować za osiem o pół stówki. Końcówkę ADS PA-600 kupi się za drugie tyle.
No, ja rozumiem że to nie są IMBIRY…
Ale u Maczosa za taką ceną jest GK Backline 600, Warwick ProFet 5.1s, Ashdown Mag 600R albo Hartke 3500.
Nie byłoby warto kupić dwa kawałki z osobna, tylko po to, żeby mieć możliwośc relatywnie taniego apgrejdu segment po segmencie?
.
jak kupować ADSa to już z serii LX. chociaż PA też robi.
pinio pokaż foty sprzętu.
A końcówki właśnie Soudnama czy Handboxa jak przy ADSach wypadają, jeśli porównamy je jakościowo przy tej samej mocy a nie cenowo, wie ktoś?
Wzmak z combo przed “modernizacją”
A tutaj po fejs liftingu. Niestety nie mam lepszych fotek, bo aparat pożyczyłem i tylko komórką cyknąłem podczas składania do kupy bebechów. Zrobię jak będę na próbie jak wygląda to w kejsie.
No i końcówka mocy
Może dla kogoś to komuś wydać się obskurne lub mało profesjonalne, ale gra lepiej niż wygląda.
Taki kompakcik:)
no no no bardzo fajnie Ci to wyszło.
Wrzuć to do jakiegoś rack casea i będzie lans 😀
Witam
Jest w case. We wtorek może uda mi się zrobić foty.
Pozdrawiam
ja swojemu walne dzisiaj foty
Voila mój preamp + końcówa:
ej całkiem całkiem to wygląda:) a jak gada?
______________________________________
gada jeszcze lepiej 😀
No… na takiej paczuni to musi…
powiem Ci szczerze że na 4×10 taj za 2000 też robiło robotę… 😉
kurde jak się tak popatrzyłem na ceny to może i ja sobie coś takiego sprawie… toż ten P-1000 ledwie za 700zł idzie:D
Można bez problemu urzywać do gitary basowej oczywiście z preampem
nieno fajny widziałem ale póki co to najpierw musi być kasa na kolumnę;)
______________________________________
A czy któreś wyjście z heada pozwala na wpięcie go do końcówki mocy i traktowanie jako preampa? Jakieś direct out czy line out. Chodzi mi o sytuację gdy head ma dobry preamp a moc trochę słabą i trzeba dodatkowego nagłośnienia na przykład na małe koncerty.
u mnie są normalne wyjścia do końcówki mocy (preamp Out) z tego podpinam do końcówki mocy. Jest jeszcze balansowane ale nie było sensu go zajmować.
P-1500 ma trochę więcej mocy. tak jak mówiłem mi działa bez zarzutów.
ta końcówka mocy jest stereo więc masz szersze możliwości. pod jeden kanał podpinasz 2×12″ i zostaje ci drugi nieużywany na 15″. A ze zrobieniem paczek nie ma problemu.
Deman!?! a jak się ma ta : allegro.pl/item363664995_koncowka_mocy_omnitronic_p_1500_2_x_750_wat_raty.html końcówka do Twojej ?!?
Masz już wprawę w tej firmie… jakbym jednak kupił ten preamp Soundmana to wyrzeźbisz mi do tego 212 na tych Celkach z tweetem Selenium i zostanie jeszcze jakiś przyzwoity zapas żeby pociągnąć jakąś przezamuloną ośmiomową ferropietnastkę?
Oto moje “skarby” 😉 Kolumna to Noisy Box 1×15″ standart. Na 3 zdjęciu w tle 1×15″ Soundman.
a ja chciałem trochę odgrzać ten temat 🙂 gdzieniegdzie słyszałem o wzmacniaczach z tranzystorowym preampem i lampową końcówką, pooć można było uzyskac całkiem ciekawe brzmienie, jednak nie słyszałem o takim patencie w kwestii basu. Ktoś coś wie? czy sensownie zagadałby rozsądny preamp z customową lampową końcówką?
aha, i czy w takim przypadku w gre wchodzi tylko solidny preamp rackowy, czy jakaś podłogówka ewentualnie?
A właśnie ja też bym chciał odgrzać kotleta 😛
Najbardziej intryguje mnie czy ma sens podłączenie średniego podłogowego preampu (np MXR m-80 czy Sansamp) do końcówki mocy? Konkretnie chodzi mi o nowy model końcówek firmy Mackie FRS 1300. Moc to wiem, że aż nad to wysoka, ale chodzi mi o jakość tego stacku.
Ja mam doświadczenie tylko ze swoim. Nie próbowałem z innymi. Jak mi ktoś pożyczy, to chętnie spróbuję. Jakby co będę koncertował w Warszawie oraz Radomsku. Jak komuż pasuje, możemy się umówić.
Właśnie czytałem podobny wątek na W.-D. Napisali, że do basowej gitary końcówka minimalnie za 2kz, bo tańsze nie dają rady. Fakt czy zabobon? Mógłby tą opiniię ktoś skomentować?
Końcówka to końcówka – uniwersalna, wzmacnia… i tyle.
Ja bym szedł raczej w rozwiązanie dedykowane, czyli w łeb basowy, bo:
– żadnych niespodzianek co do przenoszonego zakresu częstotliwości,
– dodatkowe bajery typowe dla headów basowych (końcówka mocy dla przykładu
ma zwykle tylko dwa pokrętła – głośności i głośności ;)),
– chyba stosunek ceny do jakości wyjdzie Ci lepszy przy kupowaniu heada,
– no i jeszcze nie widziałem, żeby ktoś zwykłą końcówkę stosował jako
head, jak Ci się uda, to daj znać :).
To jest w sumie głupie pytanie. 😀
Przypuszczam, że dobra końcówka mocy i dobry rackowy preamp kosztują dwa
razy tyle, co dobry head.
W rzeczy samej Kapralu.
Klacz, powiedz z kąd ten pomysł przyszedł tak ogólnie??? Ja np nie znam
nikogo kto używałby takiego rozwiązania, a kilku basistów (lepszych bądź
mniej lepszych) znam.
Kiedys mi ktoś o tym mowił, po prostu się zastanawiałem na ile to ma sens.
Ale chyba nie ma Xp
Mój kumpel tak gra
Jako preampu używa PODa Line6 a końcówę ma Hughes & Kettner, Do tego dwie
paki… Hartke 4×10 i 1×15
Fajnie ten rig gada z jeggo wiosłem (GMR Majestic V na Bartkach)
Na necie chyba teraz taki zestawik na 2U się pojawił, nie pamiętam nawet
składowych.
Ja tak gram czasem. Jestem szczęśliwym posiadaczem lampowego preampu z
najwyższej światowej półki (cóż za nieskromność, haha).
Teraz marzy mi się także cudowny lampowy kompresor (w przyszłym roku pewnie
kupię).
Końcówka mocy której używam to Crown o świetnej dynamice.
Cóż – mam świadomość że jest to rozwiązanie dla kogoś, komu sprzęt
służy do różnych celów (preamp studio i scena, końcówka mocy
nagłośnienie bandu w klubie, bądź moje prywatne na większej scenie)
Niemniej jednak uważam że kupowanie takiego zestawu- preamp i końcówka mocy
z niższej i średniej półki mija się kompletnie z celem – zarówno
ekonomicznie jak i brzmieniowo.
Jak mnie będzie kiedyś stać, to nie będę się wahał, kupię sobie head
Edena a preamp zostawię wyłącznie do studia…
a właśnie, że nie… wręcz przeciwnie: wychodzi taniej.
Przykład poproszę dobrej końcówki mocy i dobrego rackowego preampu.
Obawiam się Demanufacture, że Kapral może mieć rację. Dobra końcówka to
nie jakiś ATX (nie żebym miał coś do tego typu końcówek, sam korzystałem
wielokrotnie i jestem zadowolony) ani żaden Behringer, tylko coś z kapkę
wyższej półki. O cenach preampu nic nie powiem, ale końcówka mocy
(chociażby zwykły ADS, max 500W – żadne szaleństwo), to około 1600-2000
zł w zależności od sklepu.
Już mając te 2kpln można zacząć rozglądać się za zupełnie przyzwoitym
headem.
No i pozostaje jeszcze jedna sprawa: końcówki mocy ogólnego przeznaczenia
są desygnowane do pracy w warunkach, jakby to delikatnie ująć, polowych.
Więc trzeba zapomnieć o lampach, bo końcówka ma przeżyć zderzenie z
tirem, potop, suszę i inne żywioły (w tym katowanie przez akustyka 😉 ).
Ja jestem nadal za headem.
Paanowie, jakby nie liczyć wychodzi drożej, jak pisałem.
Naprawdę dobry preamp jak choćby Universal Audio lub IMBIR (najwyższa
półka- tu nie ma kompromisów) to koszt pomiędzy 4 000 a 8 000zł
Dobra sprawna, dynamiczna końcówka mocy to minimum 2 000zł.
I niech mi nikt nie daje przykłady preampów tańszych, Behringerów po 300
zł itp. hybryd optyczno lampowo-tranzystotowych po 2 500zł.
Kapral ma oczywiście rację.
Dokładnie tak jest – dobry preamp i końcówka wychodzą DWA RAZY TYLE co
porządny head basowy.
a mnie wyniosło taniej niż jakbym miał kupić SVT 2
I brzmi lepiej tudzież bardziej rasowo od SVT2?
Full lampa preamp i full lampa końcówka?
Heh ale czy my mówimy o nowych preampach, headach i końcówkach czy też
używkach i o jakich bo jest tego trochę od zwykłych stosowanych zwykle jako
końcówki do nagłaśniania np wokali i też dedykowanych ewidentnie do basu.
Ja uważam że preamp+końcówka to najrozsądniejsze rozwiązanie (mówię
teraz o używanym sprzęcie nie pachnącym nowością)jeśli chcesz mieć
porządnie grzmiący sprzęt a nie dysponujesz kokosami. Moim ideałem jest
tech 21 power engine 300 i preamp Sansamp RBI tej samej firmy. To drugie już
mam i kosztowało mnie to tyle co używany Hartke a mam już sprzęt do studia
jak i na koncerty(w tym przypadku wspieram się mocą 400 watowego marshalla
który mnie kosztował mniej więcej tyle samo). Jak tylko nadarzy się okazja
to pośle marszałka na emeryturę i zaopatrzę się we wspomnianą wcześniej
końcówkę również używkę i zapłacę za nią mniej niż za np używanego
Ampega svt3 pro(choć jak bym miał kasę na takiego Ampega to olał bym Tech
21:P). Jest to idealne rozwiązanie ponieważ można rozłożyć siły
finansowe i np najpierw kupić jakieś “cuś” za powiedzmy 1000zł dające nam
pałer i możliwość już grania swobodnie ale bez super brzmienia i czas na
dozbieranie kasy by kupić jakiś fajny preamp który nam to brzmienie o niebo
poprawi. Historia ma się podobnie w stosunku do lampowych końcówek i
preampów tyle że kasa jest wyższa. Nawet jeśli by wyszło że wyda się w
sumie tyle samo co na head w całości to i tak na plus przemawia to że nie
musisz wyrzygać z marszu 2000zł tylko najpierw 1000 a potem kolejne 1000zł.
Mnie taki wariant bardziej odpowiada (a właściwie mojemu portfelowi)ale jak
kogoś stać to niech się rzuca od razu na Ampega full lampę.
a jak na mój gust to wcale nie taki zły pomysł.. oczywiści teoretycznie
Preamp ampega z 3-5 lampami – cena używki jakieś góra 1300zł
Końcówka mocy ADS powiedzy 800 x używka jakieś 1300zł
Powiedzcie mi model wzmacniacza w cenie 2600 który będzie miał 2×400 na 4 ohm lub
2 x 250 na 8ohm i miał preamp na lampie klasy ampega?
pytanie tylko czy
SILWUPLE (www.eBay.pl/Ampeg-SVT3PRO-SVT-3-Pro-Bass-Guitar-Amplifier-Amp-NEW_W0QQitemZ180130882769QQihZ008QQcategoryZ121156QQrdZ1QQssPageNameZWD1VQQcmdZViewItem)
EDIT: podkreślam, że to jest nowe – używane kosztuje dużo mniej. Używane
SVT3Pro można mieć u nas już za 2200- 2300zł.
EDIT2: jest jeszcze na przykład Markbass Little Mark II, co prawda nie ma
preampu lampowego, ale za to waży tylko 3 kg :).
kapral niestety końcówka tranzystor 🙁 choć i tak cena w stosunku do
jakości zadowala mnie bardziej niż w 100%. I gdzieś Ty widział takieto
taniego SVT 3 Pro???????? za tyle bo B4R można kupić. Chyba że stare SVT 3
(nie Pro).
Welcome to 11.2007! Wiesz ile dolar teraz kosztuje? 😀 Ceny gratów zza wody
zaczęły być szokujące jakieś dwa miesiące temu :P.
Nadal nie wierzę, że końcówkę full lampa dobrej jakości można kupić za
możliwe pieniądze ;P.
NA PRZYKŁAD (www.eBay.pl/Ampeg-SVT-3-Pro_W0QQitemZ160181077975QQihZ006QQcategoryZ121159QQssPageNameZWDVWQQrdZ1QQcmdZViewItem) policz sobie cenę “Buy It Now” (za którą wcale pójść nie
musi, bo jest to normalna licytacja), kurs sprzedaży dolara z dzisiaj – 2,5337
zł, co daje 1647zł + 600 czy 700zł na przesyłkę (razem z cłem, ale
obawiam się, że 700zł to już przesada, szczególnie, że grat jest
używany i to widać), daje 2347zł. A schematy dostaniesz ode mnie za darmo
(chociaż pewnie już je masz) i sobie samemu zrobisz opcję na 230v : )))
Witam
Podpinam się z moim tematem
Nieopatrznie założyłem taki sam.
Co sądzicie o preampie wyjętym z czegoś takiego (allegro.pl/item294958595_soundman_bass_250_profesjonalne_combo_basowe_.html)
oraz końcówce, np.
(allegro.pl/item294569129_koncowka_mocy_soundman_2x200w_moc_estradowa.html)
(allegro.pl/item289684402_stage_line_wzmacniacz_stereo_sta_500.html)
(allegro.pl/item289368767_estradowy_wzmacniacz_2x300w_z_wystawy_sklepowej.html)
Załóżmy, że preamp mam za darmo. Poza tym mam ten komfort, że mogę pod
każdy z kanałów końcówki mocy podpiąć kolumnę o innej sprawności i
regulować ich głośność niezależnie.
Czy taki set będzie ustępował jakością brzmienia wzmacniaczowi typu Hartke
2000 czy GK BL600?
Pozdrawiam
No to sobie i Wam sam odpowiem. Wymontowałem preamp z combo Soundmana i
zakupiłem końcówkę mocy 2x200W tego samego producenta. Nie mogę na razie
prównać tego zestawu do innych gotowych głów oprócz Hartke 2000. Tak czy
inaczej takie zestawienie + 2 kolumny 15″ również Soundmana trzepie gaciami i
łeb urywa. Kolesie ode mnie z kapeli (tak jak ja nie młodzi i grają już
długo) byli pod wrażeniem. Co więcej, paczka Soundmana grała tak samo
dynamicznie jak 4×10″ Kustom. Do tego ma więcej dołu i w ogóle nie muli!!
Dla mnie firma jest niedoceniana lub mało rozpowszechniona w naszym
kręgu.
Pozdrawiam
soundman od Hartke czy backline będzie grał na pewno lepiej. Tylko mam
pytanie: po co wyjmować preamp z tego combo jak przecież możesz do tego
dodatkowo po prostu podpiąć dodatkowo końcówę.
Co do końcówki mocy to najlepiej jak kupisz Omnitronic p-1000. Sam chciałem
Monacora Stage Line kupić ale Kupiłem tego P-1000 i jestem w c*uj
zadowolony.
Jeśli już kombinować to może inaczej: Zabawmy się teoretycznie w biamping
(którego tematyke od pewnego czasu zgłębiam po różnych forach
elektrotechnicznych z raczej lichym skutkiem) i załóżmy dwie osobne
końcówki zasilające jakieśtam, powiedzmy (Aarthowi pewnie by się
spodobało), Edenowskie szerokopasmowe 212 i mruczącą dołem tłustą 18? Czy
nie zacznie się wtedy opłacać zasilanie paczek za basowym preampem (klasy,
powiedzmy, Taurusa) używanymi końcówkami (klasy, powiedzmy, ADS). Może
wyszłoby przynajmniej taniej niż ten cholerny zestaw Hellborga:
Wszystko kosztuje taniej niż ten zestaw Hellborga, drogi Hubercie. Sam bas to
17k zł.
Przegięcie. Ale nawet taki zestaw nie poprawiłby chyba moich umiejętności;)
Hehe;) Natomiast wracając do podwójnego zasilania to bardzo jestem ciekaw co
powiedzą fachowcy od elektrotechniki.
Jestem po wczorajszej próbie i na razie nawet nie myślę o zamianie mojego
zestawu na coś innego 😉
Uwierz mi, że końcówka 2x200W nawet przy podłączeniu po 1 kolumnie 8ohm na
kanał (8ohm, czyli nie wykorzystujemy pełnej mocy wzmacniacza) na próby wystarcza
w zupełności. Te ok. 100W dodatkowej mocy nie jest potrzebne. Poza tym ten
wzmacniacz (z combo) na 4ohm przesterowywał się, więc mam końcówkę do domu.
Teoria jest taka, że końcówa 2×200 jest ciężka i nie potrzebuje trzymać
takiego grzmota w domu, dlatego odseparowałem preamp z combo i tylko z nim
latam na próby. Już zakończyłem prace nad obudową. Pomysł był
szatański, bo wpakowałem to w zepsuty rack-owy switch sieciowy. Profanacja
opłaciła się (miałem go za darmo), a gra nadal tak samo dobrze i jest
poręczny, z możliwością zamontowania w rack-u. Jakby co mogę dać fotki
dla zainteresowanych 😉
To świetnie. Ja jakoś za 400zł z wysyłką wyhaczyłem móją końcówkę i
też jestem zadowolony. Wzamk z combo za 300zł. Rachunek prosty. Taniej i
lepiej chyba się nie da 🙂
Rozglądam się za preampami właśnie i na WD pisali, że Soundmana Pre-Bassa
można wytargować za osiem o pół stówki. Końcówkę ADS PA-600 kupi się
za drugie tyle.
No, ja rozumiem że to nie są IMBIRY…
Ale u Maczosa za taką ceną jest GK Backline 600, Warwick ProFet 5.1s, Ashdown
Mag 600R albo Hartke 3500.
Nie byłoby warto kupić dwa kawałki z osobna, tylko po to, żeby mieć
możliwośc relatywnie taniego apgrejdu segment po segmencie?
.
jak kupować ADSa to już z serii LX. chociaż PA też robi.
pinio pokaż foty sprzętu.
A końcówki właśnie Soudnama czy Handboxa jak przy ADSach wypadają, jeśli
porównamy je jakościowo przy tej samej mocy a nie cenowo, wie ktoś?
Wzmak z combo przed “modernizacją”
A tutaj po fejs liftingu. Niestety nie mam lepszych fotek, bo aparat
pożyczyłem i tylko komórką cyknąłem podczas składania do kupy bebechów.
Zrobię jak będę na próbie jak wygląda to w kejsie.
No i końcówka mocy
Może dla kogoś to komuś wydać się obskurne lub mało profesjonalne, ale
gra lepiej niż wygląda.
Taki kompakcik:)
no no no bardzo fajnie Ci to wyszło.
Wrzuć to do jakiegoś rack casea i będzie lans 😀
Witam
Jest w case. We wtorek może uda mi się zrobić foty.
Pozdrawiam
ja swojemu walne dzisiaj foty
Voila mój preamp + końcówa:
ej całkiem całkiem to wygląda:) a jak gada?
______________________________________
gada jeszcze lepiej 😀
No… na takiej paczuni to musi…
powiem Ci szczerze że na 4×10 taj za 2000 też robiło robotę… 😉
kurde jak się tak popatrzyłem na ceny to może i ja sobie coś takiego
sprawie… toż ten P-1000 ledwie za 700zł idzie:D
______________________________________
Tu też fajny klocek i niedrogo 🙂
allegro.pl/item365158891_koncowka_mocy_klotz_prawdziwe_900watt_ampeg_swr_.html
nieno fajny widziałem ale póki co to najpierw musi być kasa na
kolumnę;)
______________________________________
A czy któreś wyjście z heada pozwala na wpięcie go do końcówki mocy i
traktowanie jako preampa? Jakieś direct out czy line out. Chodzi mi o
sytuację gdy head ma dobry preamp a moc trochę słabą i trzeba dodatkowego
nagłośnienia na przykład na małe koncerty.
___________________________________________________
s.t.f. (www.set-the-fire.za.pl)
u mnie są normalne wyjścia do końcówki mocy (preamp Out) z tego podpinam do
końcówki mocy. Jest jeszcze balansowane ale nie było sensu go zajmować.
P-1500 ma trochę więcej mocy. tak jak mówiłem mi działa bez zarzutów.
ta końcówka mocy jest stereo więc masz szersze możliwości. pod jeden
kanał podpinasz 2×12″ i zostaje ci drugi nieużywany na 15″. A ze zrobieniem
paczek nie ma problemu.
Deman!?! a jak się ma ta :
allegro.pl/item363664995_koncowka_mocy_omnitronic_p_1500_2_x_750_wat_raty.html
końcówka do Twojej ?!?
Masz już wprawę w tej firmie… jakbym jednak kupił ten preamp Soundmana to
wyrzeźbisz mi do tego 212 na tych Celkach z tweetem Selenium i zostanie
jeszcze jakiś przyzwoity zapas żeby pociągnąć jakąś przezamuloną
ośmiomową ferropietnastkę?
Oto moje “skarby” 😉 Kolumna to Noisy Box 1×15″ standart. Na 3 zdjęciu w tle
1×15″ Soundman.
a ja chciałem trochę odgrzać ten temat 🙂 gdzieniegdzie słyszałem o
wzmacniaczach z tranzystorowym preampem i lampową końcówką, pooć można
było uzyskac całkiem ciekawe brzmienie, jednak nie słyszałem o takim
patencie w kwestii basu. Ktoś coś wie? czy sensownie zagadałby rozsądny
preamp z customową lampową końcówką?
aha, i czy w takim przypadku w gre wchodzi tylko solidny preamp rackowy, czy
jakaś podłogówka ewentualnie?
A właśnie ja też bym chciał odgrzać kotleta 😛
Najbardziej intryguje mnie czy ma sens podłączenie średniego podłogowego
preampu (np MXR m-80 czy Sansamp) do końcówki mocy? Konkretnie chodzi mi o
nowy model końcówek firmy Mackie FRS 1300. Moc to wiem, że aż nad to
wysoka, ale chodzi mi o jakość tego stacku.
Ja mam doświadczenie tylko ze swoim. Nie próbowałem z innymi. Jak mi ktoś
pożyczy, to chętnie spróbuję. Jakby co będę koncertował w Warszawie oraz
Radomsku. Jak komuż pasuje, możemy się umówić.
Właśnie czytałem podobny wątek na W.-D. Napisali, że do basowej gitary
końcówka minimalnie za 2kz, bo tańsze nie dają rady. Fakt czy zabobon?
Mógłby tą opiniię ktoś skomentować?