TEORETYCZNIE różnią się jedynie pojemnością i napięciem.
Niestety tylko teoretycznie:( W praktyce dochodzi cała masa parametrów
mogących wpływać na brzmienie.
Jaki typ (producenta) kondensatorów polecacie do “tone” jazz bassa? Przy
okazji jaka pojemność (jazz ma przypominać precision)?
Będę wymieniał pickupy na DiMarzio więc przy okazji pójdzie i
elektryka;)
Najlepiej jakiś stary, ruski, .47 mikrofarada.
Jak chcesz klasycznie, kup Orange Drop. Coś jak Ampeg wśród kondensatorów
do basu 😀
Immo “wydaje mi się”, że machnąłeś się o rząd
wielkości!
To chyba jest 47nano, czyli 0,047 mikrofarada.
Co prawda z basówkami mam do czynienia od niedawna, ale z elektroniką już
sporo. I te schematy, które ja widziałem (układy pasywne tone) mają
kondensatory o pojemności z przedziału 22-50nano.
Chyba, że faktycznie polecasz 470nano – to przepraszam za zamieszanie 😀
Pozdrawiam
Adam
Tak, tak, mój błąd, uciekło mi zero. Miało być .047 mikrofarada.
Do precla w sumie zazwyczaj jest zasięg .045 – .1 mikrofarada.
Ja dałem zwykły, foliowy .047 do elektroniki jak w Gibsonie EB-3 i daje radę
lepiej niż świetnie. :]
Podpowiesz biednym żuczkom jakich?
Pewnie chodzi o straty i upływność dielektryka, indukcyjnością własną
itp. Pytanie czy przecięty basista zauważy różnice czy to kolejna
płytkopodobna historia.
Ja po prostu bym wziął jakiś foliowy kondensator i tyle.
Swoją drogą kiedyś muszę kupić takiego “orange dropa” i go porównać w
laboratorium metrologii elektronicznej z typowym kondensatorem foliowym
którego używam na codzień.
Kilka lub kilkanascie gitar już rokrecilem ale jeszcze kondensatora foliowego w
zadnej nie znalazłem. No chyba, ze te “oblane czekolada” sa foliowe, tylko ze
zabezpieczone jakimś plastikiem.
Ps:
Przy okazji renowacji Blazera, zakupie jakiegoś “oranza” i porownam ze
“zwyklym” kondensatorem.
Jak nikt tego wczesniej nie zrobi, to zrobie test i podziele się
spostrzezeniami na forum.
kondensatory foliowe bo folia jest dielektrykiem . nie chodzi o obudowę;)
Wiem o tym. Dlatego pytam, bo “klasyczny” kondensator foliowy z czasow jak
rozbieralem dla zabawy wszelaki sprzet RTV, wygladal jak zwiniety w walec pasek
folii przelozony izolatorem…
W takim razie te “czekoladowe (:D) ” też są foliowe
Podejrzewam, że Oranże różnią się jedynie klasą dokładności wykonania,
w sensie że bliżej im do tych deklarowanych 47 nano niż innym. Tolerancja w
zależności od technologii produkcji wynosi od ułamków procenta, do
kilkudziesięciu procent. Myślę, że w tym tkwi sedno.
Podepnę się pod temat.
Mój bas to Washburn T-25 na dwóch singlach i do każdego potki Vol i
Tone.
Z uwagi na uciążliwość takiego rozwiązania postanowiłem trochę to
poprawić w konfiguracji Vol-całość, vol-gryf, vol-mostek i jeden wspólny
tone jak w Jazzach. Tutaj narodziło się moje pytanie…przy potkach Tone
były takie same kondensatory, małe brązowe kostki(chyba ceramiczne) o
symbolu 2A683J. Czy do wspólnego Tona dać jeden czy połączyć równolegle
oba?
Jak przerabiałem ostatnio małego lampiaka, to znalazłem takie info o
wpływie rodzaju kondensatora na brzmienie: KLIK
Oczywiście dotyczy to wzmacniaczy lampowych, ale myślę, że w jakiś sposób
przekłada się też na pierwszy stopień korekcji dźwięku w instrumencie.
masz do wyboru:
-olejowe
-tantalowe
-ceramiczne
-mikowe
-poliestrowe
-polipropylenowe
jeśli chcesz być naprawdę vintage
-dawaj olejowe
http://www.amptone.pl/c/281/oil-black-bee-kondensatory.html
-poliestrowe najlepiej te
http://www.amptone.pl/p/19/55/mallory-150s-100nf-630v-150s-mallory-kondensatory.html
dają okrągłe brzmienie
-polipropylenowe maja wyraziste jasne brzmienie
http://www.amptone.pl/c/167/orange-drop-716p-orange-drop-kondensatory.html
czym się różni orange drop od np. xicona ?!
wielkością…. i brzmieniem niby ten sam materiał, a jednak we wzmacniaczu
lampowym słychać różnice gdy tor sygnałowy jest uzbrojony w orange i
xicony. Wzmacniacz na orange drops ma więcej dołu i mniej ostra acz kolwiek
selektywna i wyrazistą górę
P.S różnice w brzmieniu będą minimalne pamiętaj o tym
https://www.youtube.com/watch?v=Uj9MoU_teUE
Właśnie chodziło mi o pojemność,dzięki za konkretne odpowiedzi 😉
A dla tych, którzy chcą się sami przekonać jak różne typy kondensatorów
wpływają na dźwięk polecam budowę prostego urządzenia pokazanego pod
koniec tego filmiku (2:20).
https://www.youtube.com/watch?v=drpL0pacXBw
pojemnośc wpływa tylko na wysokosc pasma które zostaje ucięte