Mikrofon – gitara basowa
Załączniki
Witam serdecznie.
Pytanie do ludzi którzy siedzą w realizacji dźwięku więcej niż ja oraz
temat nagłośnienia i studio jest im powszedni.
Otóż:
poszukuje dobrego mikrofonu który ładnie ściągnie partie basu Live i
dopełni linie Sansampa i DI – jako, iż z linią jest dobrze, ale nie bardzo
dobrze.
Świetnie by było jeśli znajdowałby zastosowanie w studio – ładnie
przenosząc charakterystykę 5-ecią strunowego basu, głownie dołu.
Zwykle, w naszym maleńkim studio zespołowym do nagrywania używam cholernie
dobrego audio-technika AE2500 (dynamiczny i pojemnościowy w jednym, efekty z
linią – naprawdę cieszą ucho), który znajduje się w stajni mojego
gitarzysty – jednak nie stać mnie na sprzęt za 2800zł, a potrzebuje czegoś
co da rade na scenie.
Najlepiej jakby ktoś, obeznany z tematem pomógł mi, opisując parę modeli
zamykających się w przedziale 600- 1000zł lub wyżej – do wypatrzenia na
aukcjach.
Parę pochlebnych recenzji słyszałem o Sennheiser e902.
Dzięki serdecznie za pomoc – wcześniej nie znalazłem pokrewnego tematu z
odpowiedzią.
Pozdrawiam Darth.
Inni pytali na Basoofce:
Czy szukasz dobrego mikrofonu do nagrywania basu na żywo i w studiu?Jaki jest najlepszy mikrofon do nagrywania partii basu na scenie?
Czy możesz polecić dobry mikrofon do nagrywania basu?
Jaki model mikrofonu ładnie przenosi charakterystykę 5-elektrowego basu?
Czy masz sugestię co do marki mikrofonu, który ładnie ściągnie partie basu na scenie i w studio?
Czy szukasz mikrofonu, który połączy partie basu z linii Sansamp i DI?
Jaki jest najlepszy mikrofon do nagrywania dołu basu w studio?
Czy potrzebujesz pomocy w znalezieniu modelu mikrofonu w przystępnej cenie?
Czy interesujesz się modelem mikrofonu Sennheiser e902?
Czy możesz polecić model mikrofonu do nagrywania basu w przedziale cenowym 600-1000zł?
Ocena Społeczności :
★★★★★
Ocena: ☆ 5.0 Głosujących: 3
Komentarzy: 15
- Sam na co dzień używam:
www.thomann.de/pl/ev_nd868_ndymserie.htm ale do
basu odradzam - trochę za bardzo przebasawia i ubarwia w dole brzmienie i jak
do stopy jest świetnym mikorfonem, tak pod bas nie lubię go podstawiać, już
wolę zwykłego SM57.
Myślę, że dobrym strzałem byłby po prostu Shure:
www.muzyczny.pl/111660_Shure-Beta-52-mikrofon-dynamiczny-do-centrali-lub-basu.html
Spotkałem się z nim na scenie nie raz i nie dwa, mikrofon do takiego
zastosowania o jakim mówisz. W budżecie mieści się bardzo dobrze. :)zakwas - Ja dorzucę swoje 5 groszy, częściowo na temat (bo z basem nie miałem okazji
tego testować). Podejrzewam, że nie zyskam uznania tym postem, ale trudno
:)
Być może mógłbyś wypróbować gdzieś i sprawdzić jakiś mikrofon
wstęgowy? W zakresie cenowym który podałeś np.
lub też wielki wybór tanich chińskich wynalazków, które wcale aż tak złe
nie są, no chyba że się je z neumannem porównuje albo z colesem. Np. Nady,
Sinn7 (ja wiem, że tu straszne nazwy wymieniam) i inne (z naciskiem na inne).
Są te wstęgi lampowe, ale to już powyżej 1000zł.
Nie miałem okazji sprawdzać ich na basie, natomiast na dętych i na wokalu
parę chwil się bawiłem, nie wybitnie długo, ale różnica wstęgi i reszty
jest niesamowita. Daje, jak by to określić, błyszczącą ciepłą
przestrzeń (tak to jest opisywać subiektywne wrażenia). Patrząc na
charakterystyki, pasmo przenoszenia powinna wstęga bez problemu udźwignąć 5
strun.
Co się dowiedziałem od ludzi, to że trzeba też patrzyć na max. SPL, bo
wstęgi są delikatne, i jeśli nie jest za duże, to trzeba pop-filtr
przystawiać, bo basowe podmuchy mogły by mikrofon uszkodzić.
Oczywiście nie wiem jakie brzmienie preferujesz i jaką muzykę grasz, no i
wypadało by wstęgę z basem sprawdzić. To tyle zasadniczo.
EDIT: tutaj bardziej fachowo napisane, co chciałem przekazać - Estrada i
Studio
Wygląda na to, że na thomannie dużo tańszy niż podają na eis, a na necie
są używki (allegro.pl/mikrofon-wstegowy-electro-harmonix-eh-r1-oktava-i1598140079.html)flaj - Nie próbowałem wstęgowych - właśnie z tego powodu - aby nie uszkodzić
mikrofonu, który nawet przy nagrywaniu wokalu potrzebuje pop filtrów.
Posiadamy takowy - wokalistka znaczy - jednak firmy nie p[amietam, ale przyznam
racje ze ciepło i jasnośc nagran na tym mikrofoni jest zdecydowanie wieksza
niż ze standardowych mikrofonów wokalnych.
Dzieki chłopaki za odpowiedź. Jak się ktoś więcej rozpisze to podsumuje
temat jakimś... podsumowanie i listą sprzętu chwalonego w poslce i za
granicą.DARTH -
@DARTH: Nie próbowałem wstęgowych - właśnie z tego powodu - aby nie uszkodzić mikrofonu, który nawet przy nagrywaniu wokalu potrzebuje pop filtrów.
Posiadamy takowy - wokalistka znaczy - jednak firmy nie p[amietam, ale przyznam racje ze ciepło i jasnośc nagran na tym mikrofoni jest zdecydowanie wieksza niż ze standardowych mikrofonów wokalnych.
Może byś spróbował z tą wstęgą, zawsze mnie ciekawiło jaki był by
efekt. Nie żebym namawiał, ale mógłbyś potem podsumować taką
konfigurację ku chwale ludzkości :)flaj - pytanie tylko czy przy takim natężeniu dźwięku pop filtr wokalowy to nie
będzie "troszkę mało". Obawiam się, ze mogę spieprzyć mikrofon przez
takie zabawy.DARTH - Można by sprawdzić co to za mikrofon, zobaczyć charakterystyki, i zapytać
kogoś mądrego czy można spróbować z basem. Ale to tylko jak ci się chce,
nie namawiam :) sam raczej nie będę miał w najbliższym czasie możliwości
przetestowania takiego zestawu. W każdym razie temat jest :)flaj - Minęło półtora roku od ostatniego wpisu i ciekawi mnie czy ktoś na forum
wzbogacił się o nowe doświadczenia w mikrofonowej transmisji basu live.
Wdzięczny byłbym również za sugestie odnośnie ustawienia mikrofonu przy
kolumnie/głośniku.smus - Wstęgę raczej bym odradzał do basu, chyba ze jakiś daleki ambient. Łatwo
porostu zerwać wstęgę dynamicznym podmuchem, a z basu takich co nie miara. Z
mojego niezbyt obszernego doświadczenia do nagrywania basu mikrofonem
dynamicznym to się dobrze sprawdzają jakieś szybkie mikrofony
mało-membranowe, typu perkusyjne do kotłów np Shure pg59 itd., jeżeli
chcemy złapać odpowiedź paczki i podkolorować, domiksować sobie trochę
tego do sygnału z linii. Natomiast stawiając na sam sygnał z paczki no to
trzeba iść w typowo basowe mikrofony, typu Shure beta52 czy akg d112, albo
próbować wielkomembranowych pojemnościówek, aczkolwiek nagrywanie kolumny
basowej w słabo zaadoptowanym pomieszczeniu trochę wychodzi słabo, jeżeli
trafimy na rezonanse pomieszczenia, trzeba dobrze kombinować z ustawieniem
samej kolumny w pomieszczeniu żeby tego uniknąć.Krzych_w - Na Gearslutz jest dość nowa dyskusja na ten temat. Parę modeli wymieniają
www.gearslutz.com/board/low-end-theory/766270-favorite-low-end-mic-bass-cabs.htmlflaj - Ja się wzbogaciłem o doświadczenie - zamiast SM57 stosuję Audixa i5 - ta
sama pólka cenowa, zupełnie inne efekty - dla mnie lepsze, ale to trzeba
posłuchać i samemu ocenić co się komu podoba...zakwas - Witam, a ja kiedyś pracując w teatrze znalazłem w szafie mikrofon Shure Beta
Green 2.0 i zacząłem go używać. Świetnie brzmiał bas z pieca i kontrabas
był też fajnie słyszalnyBolo1978 - sm57, md421Mateusz Piotrowski
- Jako sygnał do domiksowania do linii fajnie sprawdza się też AKG P2 -
stosunkowo tani mikrofon a bardzo ładnie zbiera.dubisz - Dobrze sprawdzają się mikrofony dedykowane do stopy perkusyjnej. Ja sam
nagrywam przed dibox i AKG D112 przed kolumną.nem0pl - Uzywam do basu, gitary, werbla, tomow Sennheiser MD421 - w kazdym przypadku
swietny!paul