Jednorazowe warsztaty basowe – jak prowadzić???

Witam! Kilka dni temu zostałem poproszony o poprowadzenie 1-godzinnego
spotkania, głównie dla dzieci i młodzieży, na temat sposobów gry na basie.
Sprawa wydaje się prosta, jednak nie mam doświadczenia pedagogicznego, do
tego moja wiedza nie pochodzi z książek. To po prostu wypadkowa wszystkich
wcześniejszych doświadczeń wynikających z samodzielnej nauki gry na gitarze
i gitarze basowej, ot co. Od czego zacząć? Na czym się skupić? W końcu to
tylko jedna godzina… Mam parę pomysłów z wykorzystaniem podkładów
perkusyjnych, min. blues, rock, jazz itd. Jakieś sugestie? Help…

Podziel się swoją opinią

7 komentarzy

  1. 1. Klasyfikacja gitar – krótko.

    2. Co to znaczy gitara elektryczna (większości kojarzy się z gniazdkiem w
    ścianie)

    3. Co to jest gitara basowa, jakie jest jej miejsce w muzyce.

    4. Budowa instrumentu – krótko i łopatologicznie.

    5. Metody gry na gitarze basowej.

    6. Próbki gry z podkładem.

    7. Solówka.

    Powodzenia

  2. Miałem ostatnio ten sam problem. Skończyło się na tym, żę kazałem
    zadawać pytania, bo przyszło kilku basistów o kompletnie różnym poziomie i
    zdolnościach, jakbym sam dobierał temat to albo jedni by się nudzili, albo
    drudzy nie wiedzieli o co kaman. 🙂

    Koniec końców hitem okazała się skala arabska, zarówno dla
    początkujących jak i trochę bardziej doświadczonych. 😀

  3. @zakwas:
    Koniec końców hitem okazała się skala arabska, zarówno dla początkujących jak i trochę bardziej doświadczonych. 😀

    Można prosić o rozrysowanie w formie schematu? ;>

  4. Na 99% to jest coś takiego, że zaczynając od dźwięku początkowego, do
    skali należą wszystkie dźwięki +1 +2 +1 +2… progi. Całkiem fajne metale
    można na tym zrobić 🙂

  5. Schemacik do latania w obrębie jednej oktawy:


    ------
    --xo--
    xx-xx-
    -ox---

    Legenda:

    Kółeczko – tonika;

    Krzyżyk – dźwięk używany w skali;

    Kreseczka – dźwięk nie używany w sklai;

    Każdy znaczek to jeden próg na gryfie, zaczynając najlepiej tonikę mieć
    pod palcem środkowym.

    P.S.: Obniżając septymę otrzymamy skalę właściwą utworom żydowskim.

    Smacznego!

    P.S.2.: Skal arabskich jest oczywiście kilka – ta to tylko jeden z
    przykładów, więc proszę bez uwag w stylu „ale arabska to inaczej idzie”. 😉

Możliwość komentowania została wyłączona.