Magazyn Basista

bass magazyn basista

1629-cover2.
Drodzy Basiści

Mam nadzieję, że nie umknął waszej uwadze fakt, iż w październikowym
numerze MAGAZYNU GITARZYSTA ukazało się ukazało się ponad dwadzieścia
stron poświęconych tylko i wyłącznie gitarze basowej. Tym samym MAGAZYN
BASISTA stał się pierwszym na polskim rynku pismem dla basistów – na razie w
formie dodatku do istniejącego już od wielu lat miesięcznika dla
gitarzystów.

Aby pismo przetrwało na rynku potrzebnych jest wiele okoliczności, ale aby
spełniało wasze oczekiwania redaktor prowadzący potrzebuje opinii na temat
tego co właśnie powołał do życia. Niniejszym prosimy o konstruktywne
opinie na temat BASISTY. Wasze opinie pomogą redakcji spełnić wasze
oczekiwania. Piszcie zatem, zapraszamy do dyskusji.

Podziel się swoją opinią

109 komentarzy

  1. Czołem. Zakupiłem również nowego Gitarzystę. Dodatek świetny. Super
    wywiady i recenzje sprzętu. Jak dla mnie – bomba.

  2. Ja mam jedną myśl, może by tak ” Basistę ” drukować z perforacją na boku
    ? Wtedy można by sobie sam dodatek wyrwać, zszyć i gitara basowa, mamy
    samego ” Basistę „, a resztę, tj. ” Gitarzystę ” opchnąć jakiemuś
    znajomemu gitarulowi za 10zł. I dla niego okazja, bo płaci tylko dychę, i
    dla nas, bo w końcowym rozrachunku płacimy 5 zł, co już nawet za 20 stron
    jestem skłonny zapłacić.

  3. @Cordianos: Ja mam jedną myśl, może by tak ” Basistę ” drukować z perforacją na boku ? Wtedy można by sobie sam dodatek wyrwać, zszyć i gitara basowa, mamy samego ” Basistę „, a resztę, tj. ” Gitarzystę ” opchnąć jakiemuś znajomemu gitarulowi za 10zł. I dla niego okazja, bo płaci tylko dychę, i dla nas, bo w końcowym rozrachunku płacimy 5 zł, co już nawet za 20 stron jestem skłonny zapłacić.

    brak takiej mozliwosci to moje jedyne rozczarowanie po zakupie

  4. Witajcie wszyscy. Pozwólcie, że nie odpowiem teraz na wszystkie kwestie tu
    poruszone, bo jestem w trakcie oddawania do druku Basisty #2 🙂

    Tylko jedna kwestia, która rzuciła „mie się” na oczy dwa razy:

    Magic: „znów 500 mb puste, czyli to o czym pisałem
    wyżej”

    To dlatego, że płyta jest nagrana w formacie mixed-mode, czyli po włożeniu
    do komputera widzimy dane komputerowe (te kiladziesiąt do kilkuset mega), a po
    włożeniu do wieży hi-fi odtwarzamy to jako normalną płytę audio i tam
    masz to wszystko co w spisie na kopercie płyty (to jest to Twoje „puste 500
    mega” 🙂 W każdym razie często płyta jest tak wypchana, że trzeba skracać
    materiały (nie mówię, że zawsze, ale zdarza się).

    Dzięki za wszystkie rzeczowe opinie, piszcie, odezwę się jak skończy się
    redakcyjny kocioł. CU 🙂

    Krzysztof Inglik

  5. @jazzy75:
    To dlatego, że płyta jest nagrana w formacie mixed-mode, czyli po włożeniu do komputera widzimy dane komputerowe (te kiladziesiąt do kilkuset mega), a po włożeniu do wieży hi-fi odtwarzamy to jako normalną płytę audio i tam masz to wszystko co w spisie na kopercie płyty (to jest to Twoje „puste 500 mega” 🙂 W każdym razie często płyta jest tak wypchana, że trzeba skracać materiały (nie mówię, że zawsze, ale zdarza się).

    my bad, dziękuje za naprostowanie 😉 zapomniałem o formacie wave ;D

  6. Kupiłem specjalnie dla dodatku, żeby sobie o nim wyrobić zdanie i tak:

    1. Miałem nadzieję, że dodatek będzie w środku doszyty tak, żeby można
    było wyrwać. Nigdy wcześniej „Gitarzysty” nie kupiłem to nie wiedziałem,
    że gazeta jest klejona. Sprawę mogłaby rozwiązać np. perforacja na
    stronach dodatku, żeby można sobie było wyrwać i ciepnąć do segregatora.
    W sumie nie jest to konieczne, ale dużo wygodniej czytałoby się mając już
    kilka „Basistów” na półce, gdyby można było je oddzielić od
    „Gitarzysty”.

    2. Bardzo ciekawe wywiady. Spodobało mi się, że nie są to tylko jakieś tam
    bzdurki o karierze muzycznej czy planach na przyszłość muzyków ale
    również pytania związane z wyborem gitary basowej dla początkującego, czy
    na co należy zwracać uwagę kupując wzmacniacz (może przez to nie będzie
    takich wątków zakładanych non stop na forum 😀 ).

    3. Miło się czytało również recenzje gratów. Przyzwyczajony jestem do
    stylu z „Top Guitar”, gdzie wszystko brzmi świetnie, jest uniwersalne i nadaje
    się zarówno dla początkującego jak i dla zawodowca. Nie siedzę w temacie
    jakoś konkretnie ale domyślam się, że ci co przesyłają Wam sprzęt liczą
    też na pewnego rodzaju reklamę tego co sprzedają i nie możecie obsmarować
    jakiegoś basu czy wzmacniacza od góry do dołu. Jednakowoż wszystkie mankamenty
    są delikatnie aczkolwiek widocznie wymienione- a to, że za drogi jak na
    swoją klasę, a to, że środek nie gra tak jak powinien itakdalej.

    Po przeczytaniu pozostaje pewien niedosyt. „Już? Skończyło się?”. Z drugiej
    strony- może to i lepiej. Będzie większa radocha jak kiedyś dodacie stron
    albo co 🙂

  7. Kupiłem,przeczytałem.

    Pare fajnych recenzji ale najlepiej mi się wywiady czytało.Gitarzyste
    kupowalem samego ale jak jest TAKI dodatek to myśle ze to naprawdę fajna
    sprawa

  8. Zakupione, przeczytane. Jak na początek jest OK. Mam nadzieję, że w dodatku
    Basista do Gitarzysty będzie go trochę więcej. Wiadomo, że jako dodatek nie
    może być duży i mam nadzieję, że niedługo będzie osobnym czasopismem.

  9. Witajcie ponownie. Dzięki za wszelkie uwagi, maile i słowa wsparcia. Jak już
    napisałem na stronie WWW – lada chwila trafi do Waszych rąk #2 magazynu
    Basista. Listopadowe wydanie Basisty to przede wszystkim legenda rockowego basu
    – Glenn Hughes, który mówi kilka gorzkich słów na temat gitarzystów.
    Matusz z Comy wprowadza Was w sekretne życie jednego z najpopularniejszych
    zespołów w Polsce. Agnieszka Djatri Kural pokazuje facetom jak się gra na
    basie i kto ma większe cojones. Oprócz testów gitar, wzmacniaczy i efektu
    znajdziecie tu także cztery lekcje. Tomasz Fulara przedstawia drugą część
    szkoły gry solowej kciukiem. Tomasz Grabowy pokazuje warte zapamiętania riffy
    szesnastkowe. Kamil Skwara przebija się basem przez skale. A Krzysztof
    Ścierański nauczy Was riffu z najnowszej płyty.

    Bądźcie z nami! Szczególnie zależy mi na wypełnieniu i przesłaniu do nas
    ankiety zamieszczonej na pierwszych stronach Gitarzysty z zaznaczonym polem –
    „Mój główny instrument: gitara basowa” 🙂 Osłodą
    poniesionego wysiłku niech będzie fakt, że wśród nadesłanych ankiet
    rozlosujemy nagrody, w tym 10 rocznych prenumerat. Wśród ankiet basistów
    rozlosujemy szkółki Kamila Skwary i Tomasza Grabowego wydane przez firmę
    Absonic. Liczę na Wasz odzew.

  10. Taaaaa… po naszym październikowym numerze Doktor Sztuk Muzycznych Dariusz
    Domański stwierdził (w rozsyłanej do firm informacji prasowej), że on tak
    naprawdę zaczynał od basu i ponieważ na rynku nie ma nic dla basistów to od
    listopada będzie dodatek do TG z newsami, wywiadami i testami basowymi
    :)))

    W sumie super, że wreszcie coś się ruszyło na rynku w tym temacie.

  11. Szkoda tylko, że realia rynkowe są tak pop**lone, że raczej utrzyma się
    tylko jeden:

    – ten który jako pierwszy wprowadzi samodzielny magazyn dla basistów

    – lub ten, który nie wprowadzi samodzielnego magazynu dla basistów :d

  12. W hAmeryce mają kilka swoich (Guitar World, Guitar Edge, Guitar Player…)
    plus importowane z UK (Guitarist, Guitar Techniques, Total Guitar). U nas też
    powinno być więcej pism 🙂 Wprawdzie Bass Player jest tylko jeden (w US), a w
    UK jest magazyn Bass. W Niemczech natomiast Gitarre & Bass – czyli dwa w
    jednym. Jak jest w innych krajach, wiecie może?

  13. @jazzy75: W hAmeryce mają kilka swoich (Guitar World, Guitar Edge, Guitar Player…) plus importowane z UK (Guitarist, Guitar Techniques, Total Guitar). U nas też powinno być więcej pism 🙂 Wprawdzie Bass Player jest tylko jeden (w US), a w UK jest magazyn Bass. W Niemczech natomiast Gitarre & Bass – czyli dwa w jednym. Jak jest w innych krajach, wiecie może?

    W Ugandzie nie mają żadnego ;D

    Sorry, głupi humor… 😉

  14. @jazzy75: W hAmeryce mają kilka swoich (Guitar World, Guitar Edge, Guitar Player…) plus importowane z UK (Guitarist, Guitar Techniques, Total Guitar). U nas też powinno być więcej pism 🙂 Wprawdzie Bass Player jest tylko jeden (w US), a w UK jest magazyn Bass. W Niemczech natomiast Gitarre & Bass – czyli dwa w jednym. Jak jest w innych krajach, wiecie może?

    jeżeli chodzi o czasopisma niemieckie to dochodzi tu jeszcze bodajże
    BassProfessor, widziałem w nim warsztaty Adriana Maruszczyka.

  15. kupiłem Gitarzystę dziś. Basista to bida, krótkie wzmianki reklamowe o
    sprzęcie, dosłownie dwie recenzje, parę wywiadów z czego jedynie ten z
    Bartozzim ciekawy. No szału ni ma…

  16. Internet to wspaniała rzecz. Człowiek zapindala 24/7 żeby zrobić coś dla
    ludzi, a potem ktoś to podsumuje jednym zdaniem :))

    Pozdrowienia dla kolegów Muzyków!

    P.S.: To nie „recenzje” tylko informacje o nowych płytach basistów. A te
    „wzmianki reklamowe” to informacje o nowościach sprzętowych. Ale kto by się
    tym przejmował…

    P.S.2: Recenzje by się przydały, więc jeśli ktoś byłby chętny to proszę
    na priv.

  17. Wyraziłem swoją opiniię, że póki co nie zachwyca ów dodatek. Wywiady są
    spoko, pisząc recenzje miałem na myśli test sprzętu, fakt jest więcej niż
    dwie. Jednak jest to krótkie ale dobrze zapowiadające się pisemko. Póki co
    raczej nie opłaca się kupować pisma za 16 dla samego dodatku;)

    no offence

  18. Tak, wywiad ze Skrzekiem mnie rozwalił. Bardzo rozgadany facet 🙂 W związku z
    tym zdecydowaliśmy się zrobić artykuł biograficzny… Ale to raczej
    wyjątek. W ramach rekompensaty w marcowym wydaniu 4 wywiady:
    http://www.magazynbasista.pl

  19. W najnowszym numerze Basisty (Maj 2011), jakby kogo to interesowało:

    Niusy basowe, wywiad z Johnem Moyerem z Disturbed, z Jennifer Young z Travis
    Larson Band, z Tomkiem Przyborowiczem (trójmiejski basista, użytkownik forum
    :)), z Kacprem Mosiorem z zespołu Psychopath.

    Ponadto fotorelacja z Musikmesse oraz ćwiczonka od Tomka Fulary i Marcina
    Pendowskiego :).

  20. @zombine: Pan Pendowski jest redaktorem tego nómeru

    Nómeru powiadasz…

  21. Trochę spóźniona relacja, bom zabieganym.

    W czerwcowym Basiście:

    Tradycyjnie – niusy basowe, wywiad z Alainem Caronem (ciekawie bardzo wyraził
    się o muzyce fusion :D), z Davem LaRue, Marcinem Pospieszalskim, fotorelacja z
    fabryki Sandberga, testy Ampega SVT 450, Ashdown a Dropheada BP200H (sprzęt
    baardzo, jak na mój gust, zainspirowany innym popularnym wzmacniaczem :P),
    Digitecha BP90 i basowej wersji Tubescreamera od Ibaneza. Ćwiczonka – jak w
    poprzednim numerze.

  22. Sorry za brak relacji z lipcowego, siakiś zabiegany byłem ;).

    W sierpniowym:

    Wstępniak autorstwa Bartozzi Wojciechowskiego, niusy basowe, wywiady – z
    Jarkiem Gackiem z Newbreed, Terapii i Brutally Awful Coffee, Davidem Pricem,
    producentem muzycznym, aktorem, z Billym Sheehanem (przedstawiać nie trzeba
    :P), Przemysławem Węgłowskim z Tides From Nebula. Testowane gitarki to –
    Fender American Special Precision Bass, Lakland Skyline 5501 LE, Sandberg
    Kustom 5; wzmacniacz Ashdown Spyder 550, ćwiczenia riffowe w stylu Lemmyego
    oraz slap w bluesie :). Dodatkowo do czasopisma dołączona jest ankieta, w
    której możecie wyrazić swoją aprobatę dla Basisty i odebrać za to darmowy
    numer gazety ;).

  23. Może z d*py pytanie, ale nie jestem na bieżąco.. „Basista” nadal jako
    dodatek do „Gitarzysty”, czy już jaka odrębne pisemko?

  24. Szanowni Basoofkowicze!

    We wrześniowym „Basiście” możemy przeczytać:

    Wstęp autorstwa Billyego Sheehana, porcję aktualności ze świata basowego,
    wywiady z Ianem Hillem z Judas Priest, Filipem Hałuchą – znanym
    Basoofkowiczom bliżej jako Heinrich (coś się na nas ostatnio obraził? ;P) –
    obecnym basistą Vesanii i Decapitated, Grzegorzem Kurkiem, znanym niektórym z
    dawnego forum WD jako „dżordż”, basistą El d*py, Soulburners, These Go To
    Eleven, Black Siren. Testowanymi basami w tym wydaniu są F-Bass BN5, Squier
    Classic Vibe Precision 50s, Sterling SB14; wzmacniacz – Ashdown 220 Touring
    115; efekt – Tech21 Boost Chorus Bass. Warsztaty w temacie doublethumbingu w
    bluesie oraz pozytywnych riffów inspirowanych Melvinem Dunlapem.

  25. Basoofkowicze!

    Listopadowy numer Basisty to:

    wstępniak autorstwa Wojciecha Famielca, tradycyjnie – basowe niusy, wywiady z
    Bartkiem Królikiem (Sistars, Plan B, Łąki Łan), Jarkiem Śmigielem
    (Illusion), Radkiem Bednarzem (Miloopa, Digit All Love, Fat Burning Step).
    Recenzowane basówki to Sterling Ray-35, VGS Cobra Pro, wzmacniacze Ashdown EVO
    III 500 oraz Thunderfunk TFB750A. Lekcje oczywiście autorstwa Tomka Fulary i
    Marcina Pendowskiego.

  26. Witam! Czy ma ktoś stare numery Basisty w pdf-ie? Bardzo są mi potrzebne do
    pracy licencjackiej a nie mogę nigdzie dostać.

  27. Proponuję zwrócić się do szanownej Redakcji Basisty, wiem, że pismo
    Gitarzysta (do którego dołączany jest Basista) można prenumerować w formie
    cyfrowej, nie widzę więc przeciwwskazań, żebyś kupił sobie archiwum w
    PDFach :).

    A w nowym, styczniowym numerze Basisty:

    Tradycyjnie – Mikstura Basowa – newsy; wywiady z Olivią Livki, Marcinem
    Ciempielem, enigmatycznym Lanem, Bartłomiejem Luzakiem; sprzęt, jaki jest
    przedstawiany to Fleabass The Wild One Junior, Jay Turser JTB400C, LTD B-104 B
    oraz strunki – niklowe Fire&Stone Premium Coated, lekcje autorstwa Tomasza
    Fulary (dalsza część cyklu o grze solowej kciukiem) oraz Marcina
    Pendowskiego.

  28. @Kapral: A w nowym, styczniowym numerze Basisty:
    Tradycyjnie – Mikstura Basowa – newsy; wywiady z Olivią Livki, Marcinem Ciempielem, enigmatycznym Lanem, Bartłomiejem Luzakiem; sprzęt, jaki jest przedstawiany to Fleabass The Wild One Junior, Jay Turser JTB400C, LTD B-104 B oraz strunki – niklowe Fire&Stone Premium Coated, lekcje autorstwa Tomasza Fulary (dalsza część cyklu o grze solowej kciukiem) oraz Marcina Pendowskiego.

    Jakiego Marcina?

    😀

    A co do samego pisma – wreszcie można z przyjemnością na okładkę
    popatrzeć 😛

    I szalenie mnie ciekawi recenzja Jay Tursera, wreszcie się zabrali za reckę
    budżetówki.

  29. Basoofkowicze!

    Lutowy numer Basisty przynosi Wam:

    Kilka nowości ze świata basu; wywiady – ze Stu Hammem, znanym ze współpracy
    m.in. z Joe Satrianim, Longinem Bartkowiakiem ze Strachów na Lachy, wywiad z
    Hedrasem Ramosem, którego autorstwa jest również wstępniak, z Michałem
    Kowalczykiem z Lostbone. Testy basówek: Fernandes Atlas X5, Jay Turser
    JTB-402, LTD F-54 oraz combo EBS Classic Session 120.

    Tradycyjnie – warsztaty autorstwa Tomka Fulary i Marcina Pendowskiego :).

  30. Taka mała dygresja odnośnie dodatku „Basista”

    Tutaj jest recenzja paczki

    http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/pelny/1ffcc6538c7f7c4d.html (autor przedruku
    zamieścił to foto w dziale KSZ na basscity gdzie notabene jest
    przedstawicielem i twarzą tej marki) a artykuł nosi miano „test” a z opisu
    paczki można wywnioskować że to po prostu artykuł sponsorowany, noty też
    ekhm. maksymalne. Nawet ta „cena/jakość” a cena paczki to 3150zł.

    Dobrze że ja już dawno przestałem nawet zaglądać w te testy dołączonych
    dodatków basowych.

  31. A to przypadkiem nie jest paczka, o której i Zawad się w samych superlatywach
    wypowiadał?

  32. Chcesiezalogowac ma paczkę BSa – zapytaj go co o niej sądzi,
    bo ja już wiem. 😉

    P.S.: Paki BSa będą do obadania na Graj(mi)dole. 🙂

  33. Przemieliłem wiele czasu na poszukiwaniach i wyborze paczki basowej, w tym
    znacznie droższych od BSa. Test BS-a opublikowany w Basiście jest poprzedzony
    wieloma godzinami pracy studyjnej oraz scenicznej; zamieszczony materiał
    dźwiękowy w Basiście jest niczym nie podkręcany ani kompresowany, nagrany
    przez mikrofron Rode NT2a.

    Uważam, że to jedna z najlepszych konstrukcji na rynku w tej kategorii
    wagowej/gabarytowej i świetnie jest promować na Polskim rynku coś naprawdę
    – moim zdaniem – dobrego. Dodam, że paczki BS nie są i nigdy nie były
    robione w CHRL.

    Niewiernych zapraszam na tesy:-)

    Oficjalnym dystrybutorem BS-a jest Prorock
    http://www.prorock.net.pl

  34. Jedne i drugie kolumny mają swoich zwolenników. Vandki były cięższe (ok 17
    kg) większe, droższe(ok 3500zł) i miały mocniejsze
    głośniki(teoretycznie). Brzmiały bardziej kierunkowo i jak gdyby z z lekkim
    kompresorem, co dawało efek ultra równego brzmienia. W ogóle jakieś takie
    ładniejsze były dizajnersko – BS wygląda trochę jak zrobiony na ZPT w 4
    klasie podstawówki 🙂 Absolutnie nie wypisałem się z klubu Vanderkleya. Ale
    przecież nie o wygląd idzie tylko o skuteczność, brzmienie, mobilność.
    Świetne są też Hevosy, ale też sporo droższe ( ok 900 Euro z przesyłką
    do Polski) ale ostatnio to BS bardzo mi przypasował -choć na papierze nie ma
    wyśrubowanych tak bardzo parametrów. Sądze, że diabeł tkwi w customowych,
    mega dynamicznych głośnikach (robionych w fabrykach Celestion) i materiale
    użytym do budowy paczki. Jedyne co może wkurzać to bardzo głośny tweeter-
    ale to kwestia wysterowania na wzmaku. Zresztą chętnie pożyczę komuś
    najchętniej z Urysnowa swoją paczkę na test – pod warunkiem opublikowania go
    na basoofce 🙂

Możliwość komentowania została wyłączona.