Mój pierwszy sprzęt, kosztował całe 200zł w komisie 😛 Kiedyś…
Szesciostrunowy progowiec o wyjątkowo wąskim rozstawie strun, wystrugany dlaLesa przez…
… gdyby struna D nie była wybrakowana. Ano, tak to…
nudzilo mi się, a slyszalem kiedyś o gotowaniu strun więc…
Co tu dużo pisać… 🙂 Gitara cała z olchy postrunnica…
Autor opowiada o swoim doświadczeniu z przywiezionym sprzętem Trace z Anglii oraz modyfikacjami dwóch basów: Fendera i Spectora. Opisuje zmiany dokonane na Fenderze, a także plany odnośnie Spectora.
Otrzymałem Harley Benton PJ 5 HTR, który to bas zasługuje na uwagę ze względu na swój układ PJ i atrakcyjną cenę. Pomimo kilku drobnych wad, jakość wykonania i brzmienie tego instrumentu są zaskakująco dobre.
Jako wielki fan Red Hot Chili Peppers, zakup strun GHS Bass Boomers z sygnaturą Flea był dla mnie wyjątkowym momentem. Struny te oferują charakterystyczne metaliczne brzmienie, które odzwierciedla specyficzną technikę Flea, zwłaszcza przy uderzaniu slapem.
Nexus JBN to bas, który kupiłem w Warszawie pod koniec 2010 roku. Po wielu latach użytkowania mogę śmiało powiedzieć, że to najlepsza decyzja jaką podjąłem. Bas oferuje niezwykle komfortową grę i wszechstronne brzmienie.
W obliczu rosnących cen i kryzysu, postanowiłem przetestować struny EBS Stainless Steel jako tańszą alternatywę dla strun powlekanych. Moje oczekiwania były mieszane, ale po kilku miesiącach użytkowania, struny pokazały swoją wartość.
Autor artykułu podjął się zadania przerobienia starego lampowego powermixera Dynacord na wzmacniacz do basu, co z jego słów wynikło na cudowny sprzęt. Nagrania dokonano przy użyciu mikrofonu Zoom H1, umieszczonego w odległości około 1,5m od paczki Eden t410d, z dodatkowymi próbkami dźwiękowymi dostępnymi online.
Ibanez JTKB300, druga generacja modelu JetKing, wyróżnia się nie tylko unikatowym designem, ale i wyjątkowymi parametrami technicznymi oraz zachwycającym brzmieniem. Jest to świetny wybór dla miłośników oldschoolowego vibe'u, oferujący komfort grania i wysoką jakość dźwięku.
Yamaha TRB 1004 to bas, który zaskakuje znakomitym połączeniem jakości dźwięku i przystępnej ceny. Szczerze powiedziawszy, nie spodziewałem się po nim niczego specjalnego, ale jego brzmienie po prostu zwala z nóg.
Recenzuję gitarę basową Gmr, na którą czekałem ponad 3 miesiące. Jestem pod wrażeniem jej wyjątkowych cech, takich jak konstrukcja NTB, 35", wybór drewna oraz elektroniki Aguilar.
Sprawdziliśmy GMR Bassforce 5, basówkę, która zdobywa serca swoją jakością i możliwościami brzmieniowymi. Bardzo dobrze wyważona, choć ciężka, oferuje wyjątkowe brzmienie dzięki elektronice NOLL i przetwornikom Bartolini.
W swojej kolekcji mam kilka wyjątkowych basów, każdy z nich charakteryzuje się unikatowym brzmieniem i budową. W szczególności Lakland 55 02 Skyline różni się znacząco od Music Mana Stingray 5, co obala popularne mity o ich podobieństwie.
GHS Fast Fret to preparat przeznaczony do konserwacji strun, który obiecuje nie tylko przedłużenie ich żywotności, ale również ułatwienie gry na instrumencie. Decydując się na jego wypróbowanie, odkryłem, że pomaga on w eliminacji oporu przy zmianie pozycji i ułatwia używanie technik takich jak legato czy slajdy.
Ibanez JTKB200 [JetKing] to bas z elektroniką pasywną i mahoniowym ciałem, wyposażony w przetworniki Artcore Humbucker ACHB-2. Jego brzmienie oceniam jako fenomenalne, a opracowanie zapewnia znakomitą wygodę użytkowania.
Yamaha RBX 374 to basówka, która zaskakuje jakością dźwięku i komfortem gry, będąc jednocześnie dostępną w atrakcyjnej cenie. Mimo pewnych zastrzeżeń co do aktywnej elektroniki i kształtu korpusu, instrument ten oferuje znakomity stosunek jakości do ceny oraz świetne brzmienie.
Schecter Stiletto Extreme-4 to basowa gitara, która łączy w sobie nowoczesny wygląd z niezawodnym brzmieniem. Charakteryzuje się menzurą 34", korpus z lipy oraz gryf z klonu z palisandrową podstrunnicą.
Artykuł przedstawia zasadę układu dźwięków na gryfie gitary basowej, niezbędną do zapamiętania przez początkujących basistów. Omawia kolejność dźwięków na poszczególnych progach oraz sposób ich identyfikacji.
Recenzja gitary basowej Ibanez BTB 400QM, która doskonale łączy wygodę, technologię i brzmienie. Ich konstrukcja i zastosowane technologie sprawiają, że jest to niezwykle wszechstronny instrument, idealny głównie do rocka i metalu.
Recenzja basu Skyway TB-730, który, mimo niskiej ceny 300 zł, przynosi więcej frustracji niż satysfakcji. Niedokładne wykonanie, problemy z elektroniką oraz brak dobrego brzmienia to tylko wierzchołek góry problemów.
Szalenie rzadka seria Japońskich basów, charakterystyczna dzięki wąskiemurozstawowi strun i…
Samick z lat 90.Struny to D’Addario EXL 170.Bardzo podoba mi…
Zostałem dziś poproszony o zmianę strun i nastrojenie gitary klasycznej,połówka…
Firma Ernie Ball ogłosiła dwa nowe zestawy strun basowych Slinky Flatwound na targach NAMM, ukierunkowane specjalnie na basy o krótkiej skali. Nowe kombinacje grubości strun obiecują okrągłe brzmienie i płaskie odczucie.
Rotosound zapowiada wprowadzenie na rynek nowego zestawu strun basowych Ultramag, wykonanych z stopu typu 52, które mają oferować wyjątkowe właściwości brzmieniowe i trwałość.
W artykule omówiono technikę wyciszania pustej struny podczas gry na gitarze, wykorzystując jako przykład utwory takie jak 'Fade To Black' Metallica. Autor opisuje swoje doświadczenia z wyciszaniem za pomocą zaginętego kciuka lewej ręki.
Rozważania na temat wyboru strun flat wound do basu 6-strunowego bezprogowego. Autor bada różne możliwości dostosowania strun z zestawów 4- i 5-strunowych oraz poszukuje dedykowanych opcji.
Autor zakupił Epiphone Thunderbirda wersję Pro i był zaskoczony brakiem 'dołu' w brzmieniu na próbach w porównaniu do swojego Ibaneza BTB 405. Zastanawia się, czy problem leży w strunach.
Autor podzielił się swoimi doświadczeniami związanych z wadliwym Sterling SUB Ray 4, spotkawszy się z problemami lakierniczymi i nieprawidłowym ustawieniem strun względem magnesów humbuckera. Po reklamacji otrzymał nowy egzemplarz, jednak ten również posiadał wady.
Po zmianie strun na THOMASTIK INFELD 4 (rozmiar 107) z fioletową owijką, struna E zaczęła brzmieć cicho, z mniejszym sustain i głuchym dźwiękiem. Struna ma także dziwne brzęczenie, niezależnie od wzmacniacza.
Szukam basu do grania w zespole i na własny rachunek, z budżetem 650zł. Zależy mi na komforcie oraz brzmieniu pasującym do rocka i funky.
Autor podziela się swoimi doświadczeniami związanymi z zakupem budżetowych strun do basu marki Presto. Po 4 miesiącach użytkowania struny nie tylko straciły swoje właściwości, ale także zniszczyły progi na gitarze.
Autor opisuje problem z dźwiękiem struny E na swojej basówce Yamaha BBG4, którego doświadcza podczas gry, szczególnie na czwartym progu. Pomimo prób przestrajania, dźwięk w tym miejscu brzmi słabo, w porównaniu z resztą strun i progów.
Poruszam problematyczną kwestię reagowania gryfów gitar basowych na zmienne warunki atmosferyczne, które prowadzą do nieoczekiwanej zmiany ustawienia strun względem gryfu. Dyskutuję, jak wilgotność i temperatura wpływają na drewno, powodując jego rozprężanie lub kurczenie się i w efekcie zmieniając ustawienie strun.
Rozważania na temat rozstawu progów w kontekście menzury 32 cali oraz możliwości dostosowania wysokości progów. Autor rozważa zmianę menzury z 30 na 32 cale w kontekście projektowania gitary basowej, zastanawia się także nad możliwością obniżenia progów.
Autor opisuje problem ze strojeniem basu Ibanez sr306 po zmianie strun na nowe sety Daddario Pro Steels. Próby regulacji menzury kończyły się niepowodzeniem, ponieważ śrubki w mostku wypadały.
Posiadam bas Squier VM Jazz Bass i mam problem z głośnością poszczególnych strun - najniższa struna brzmi dobrze, a pozostałe są zbyt ciche. Zastanawiam się, czy problem leży w słabych pickupach, niewłaściwym ustawieniu wysokości pickupów, czy może czymś innym.
Autor ma problem z dostrojeniem swojego basu po zmianie strun na mniej znane, tańsze. Pomimo zastosowania tych samych rozmiarów co wcześniej, menzura nie pozwala dostroić struny E do końca.
Autor zastanawia się, w jaki stan przygotować swój bas przed dłuższą nieobecnością, aby uniknąć konieczności przeprowadzania drogich i czasochłonnych napraw po powrocie. Zwraca uwagę na potrzebę szczególnej troski o instrument, mając na uwadze jego dotychczasową konserwację oraz używane struny DR Marcusa Millera.
Tekst omawia wyjątkowe znaczenie, jakie struny marki DR mają na rynku, podkreślając ich trwałość i różnorodność gamy produktów, która odpowiada na potrzeby nawet najbardziej wymagających muzyków. Zaufanie do marki wyrażają takie muzyczne autorytety jak Victor Wooten czy Sting.
Struny Cleartone wyróżniają się innowacyjnością, wyjątkową wytrzymałością oraz żywym brzmieniem, dzięki specjalnemu coatingowi o grubości jednego mikrona. W efekcie są o 36% głośniejsze niż tradycyjne struny powlekane, a ich trwałość jest znacząco wydłużona.
Autor rozważa zakup basu elektroakustycznego Stagg AB-203 CE NA do nowego projektu muzycznego. Zastanawia się nad stosowaniem tradycyjnych strun basowych, takich jak D'Addario, w instrumencie elektroakustycznym.
Samick Fairline jest często oceniany jako instrument nienajlepszej jakości, jednak po półrocznym użytkowaniu mogę stwierdzić, że przeczy to rzeczywistości. Pomimo sceptycyzmu, ten model okazał się bardzo dobrym wyborem w przystępnej cenie.
Opisuję moje ostatnie doświadczenia z graniem i nagrywaniem w domu, skupiając się na mojej próbie odtworzenia linii basowej w kawałku 'Lovecats' od The Cure. Sięgając po techniki takie jak użycie gąbki pod mostem oraz EQ, starałem się zbliżyć do brzmienia kontrabasu.
Niedawno zakupiłem struny Ernie Ball Super Slinky, które początkowo zaskoczyły mnie idealnym tonem. Niestety, po zaledwie jednym dniu i użyciu środka konserwującego Dunlop Ultraglide 65, straciły one na świeżości, brzmiąc niewiele lepiej niż moje stare fabryczne struny.
Po zakupie stalowych strun Fodery do gitary basowej autor doświadcza problemu z dźwiękiem powyżej 12 progu na strunie E i B, mimo idealnego brzmienia reszty. Zastanawia się, czy problem leży w wadzie strun.
W jedenastym odcinku serii JazzAss prezentowane są pierwsze próbki motywów gitarowych. Mimo pewnych niedociągnięć technicznych i trudności z nagraniem, autor podchodzi do projektu z entuzjazmem i koncentruje się na kreatywnym aspekcie tworzenia muzyki.
Jako drugi właściciel basu Washburn xb125 poszukuję nowych strun, aby polepszyć brzmienie instrumentu. Chcę uzyskać brzmienie charakterystyczne dla muzyki Skid Row, Guns N' Roses, Flyleaf, Nirvana, mając budżet 150-200 zł.
Gra na basie to moja pasja od pół roku, znam klucz basowy i potrafię już grać różnymi technikami. Teraz moim celem jest opanowanie slapingu, ale napotykam na trudności związane z ustawieniem wzmacniacza i właściwą techniką.
Autor artykułu szuka originalnej instrukcji do Fender Jazz Bass 62' w wersji CIJ, aby dowiedzieć się o standardowe ustawienie wysokości strun oraz przystawek. Na stronie Fendera instrukcji brak, a dostępne wskazówki nie pokrywają się z amerykańskim modelem.
Analizuję poszukiwania idealnej gitary basowej 'short scale', natknąłem się na model Washburn XB 75. Gitarę cechuje dostępność na polskim rynku i brak szczegółowych recenzji.
Sławomir Błaszak, znany jako Sławek, od lat związany jest z graniem na basie. Jego obecny sprzęt to pięciostrunowy bas Warwick Corvette Premium i piec Peavey'a TKO 115, który planuje wymienić na Taurus SL-15, a w planach ma także zakup multiefektu.
Gitarzysta zmaga się z uporczywym brzęczeniem swojej gitary, które pojawia się głównie podczas gry na pustych strunach w pozycji wiszącej. Mimo prób rozwiązania problemu, w tym wymiany strun, brzęczenie nadal występuje i autor rozważa wizytę u lutnika.
Ćwiczenie skali C-dur rozłożone na pięciu strunach gitary basowej, obejmujące dwie oktawy i tercję, może stanowić doskonałą pomoc dla osób mających problemy z orientacją na gryfie instrumentu. Opiera się na graniu trzech kolejnych dźwięków i powrocie do pierwszego, zaczynając od najniższego dźwięku H (pusta struna).
Adam Zieliński, basista zespołu JAMUN, od 1988 roku tworzy muzykę zainspirowaną takimi gigantami jak Tool czy Iron Maiden. W swoim arsenale posiada szeroki zakres wysokiej klasy sprzętu - od basówek Mayones po system bezprzewodowy Line 6.
Autor dyskutuje o strunach do kontrabasu, koncentrując się głównie na strunie „c” oraz na różnicach między strunami Pirastro Flexocore solowymi a orkiestrowymi. Wyraża preferencje dla strun solowych i podkreśla ich odpowiedniość do basów z menzurą powyżej 105 cm.
Od kilku lat zajmuję się produkcją muzyki, a niedawno dodatkowo zainteresowałem się graniem na basie. Kupiłem Squier'a vintage modified precision bass i podczas prób na monitorach Yamaha HS 80 dostrzegłem problem z drganiami innych strun.
Posiadacz 10W wzmacniacza Ibaneza zmaga się z irytującym brzęczeniem podczas grania na strunach A i E. Sprawdzenie kluczy i regulacja pokręteł niestety nie przyniosły rozwiązania problemu.
Autor opisuje problem z brzęczeniem strun na basie Ibanez BTB200 w różnych miejscach na gryfie, mimo sprawdzenia typowych rozwiązań jak mostek, siodełko, czy gryf. Stwierdza, że struny E, A i D brzęczą w różnych miejscach, a struny G z innego kompletu brzęczą tylko w wysokich pozycjach.
Artykuł przedstawia graficzną instrukcję wyznaczania progów na gitarze o dowolnej menzurze, używając metody geometrycznej. Podkreśla znaczenie precyzji oraz podaje praktyczne wskazówki dotyczące metodyki.
Autor pyta o możliwość użycia strun z basu pięciostrunowego (bez najcieńszej - 63-130) na basie czterostrunowym Marathone BS - 04 i zastanawia się, czy taka zmiana może niekorzystnie wpłynąć na jego instrument. Gracz preferuje stroje niestandardowe, począwszy od 1 step down aż do C.
Dyskusja na temat wzmacniacza basowego Carvin Pro Bass 100, koncentrująca się na jego czułości na siłę uderzenia strun. Użytkownik porównuje swoje doświadczenia, zastanawiając się, czy zauważona cecha jest standardowa dla tego modelu.
Natknąłem się na oficjalną stronę basów Dingwall i odkryłem, że oferują one instrumenty z unikatową, zwężającą się menzurą oraz banjo sized frets. To coś zupełnie nowego na rynku basów!
Arkad, znany również jako Arek, to entuzjasta muzyki z cięższego spektrum - od industrialnego metalu po stoner doom i hardcore. W artykule przybliżam jego gust muzyczny oraz przedstawiam kolekcję jego sprzętu muzycznego.
Autor dzieli się doświadczeniem ze zmiany strun w swojej gitarze basowej Cort model PJ, z D'Addario EXL165 na EXL170. Po wymianie strun pojawił się problem nieprzyjemnego brzęczenia.
Autor posta, będący nowym użytkownikiem forum i początkującym basistą, dzieli się serią pytań dotyczących podstaw gry na basie, w tym elektroniki, strun i pickupów.
W artykule poruszam problem tłumienia strun podczas grania na basie, szczególnie w przypadku, gdy występuje zmiana między strunami, w tym graniu na pustej strunie E, co często przynosi niechciane efekty dźwiękowe. Szukając rozwiązania, zastanawiam się nad techniką podobną do gitarzystów grających na przesterze, czyli tłumieniu dłonią położoną na mostku, ale jednocześnie rozważam inne metody, gdyż na cleanie efekt nie jest satysfakcjonujący.
Podczas próby zespołu zauważyłem, że przy mocniejszym przywaleniu w strunę, moja kolumna Marshall MBC410 daje niepokojące dźwięki. Przekonałem się, że do koncertu 8 stycznia nie zdążę jej naprawić, więc będę musiał pożyczyć sprzęt od innej grupy.
Artysta opowiada o swoim pomyśle na stworzenie ultra kompaktowego basu, który można zabrać wszędzie, bez względu na to, czy to wakacje, czy wyjazd za granicę. W założeniu, to minimalistyczne urządzenie miałoby składać się jedynie z gryfu ze strunami, nie wymagając elektroniki ani zaawansowanego brzmienia.
Autor opisuje plan przebudowy swojego 5-strunowego basu w styl Strings-Thru-Body, rozważając wywiercenie otworów w korpusie i stosowanie specjalnych rurek. Prosi o porady ekspertów, szczególnie tych, którzy już wykonali podobny projekt, oraz informacje o miejscach, gdzie można nabyć wymagane materiały.
Recenzja Jazz Bassa Geddy Lee z Japonii, który niestety ma problem z pierdzeniem na progach mimo doskonałej regulacji. Gryf ma łódeczkę, a akcja strun jest wyższa niż oczekiwano, co nie rozwiązuje problemu.
Autor opisuje doświadczenie związane z zakupem gitary basowej Ibnaez GSR wraz z wzmacniaczem za około 1000zł, która brzęczy na pierwszych trzech progach, niezależnie od siły naciśnięcia czy uderzenia w struny. Zastanawia się, czy problem leży w instrumencie, w sposobie gry, czy może w samych strunach.
Autor opisuje, jak zmiana strun i czyszczenie podstrunnicy na jego gitarze basowej Dimavery spowodowało, że nie może się od niej oderwać. Rozważa zakup nowego mostka, aby jeszcze bardziej obniżyć wysokość strun.
Czytelnik boryka się z problemem braku czystości dźwięku na 7. i 9. progu strun A i G na swojej gitarze basowej, co powoduje trudności w graniu przejść. Rozważane są różne przyczyny, w tym zmiana grubości strun i ustawienie gryfu.
Autor zmaga się z problemem brzęczenia struny E po założeniu nowych, cieńszych strun Rotosound RB40 oraz struny B z zestawu Rotosound RB45. Próbował różnych metod, w tym modyfikacji akcji strun i kilkukrotnego nawijania, jednak bezskutecznie.
Podczas próby regulacji gryfu gitary basowej, Flyer, napotkano na poważną usterkę. Wewnętrzne mechanizmy zostały uszkodzone, uniemożliwiając korektę krzywizny gryfu.
Autor wyraża frustrację dotyczącą trudności z używaniem swojego basu Olp (MM2), szczególnie z problemem strun obijających się o przystawkę oraz niewygodą spowodowaną przez założoną maskownicę.
Artykuł opisuje różne techniki tłumienia strun podczas gry na basie, skierowany do początkujących basistów poszukujących porad na temat kontrolowania dźwięku swojego instrumentu.
Autor opisuje problem z ustawieniem strun w swojej gitarze basowej Mensfeld, zmagając się z dylematem, czy ustawić je nisko z charakterystycznym trzeszczeniem, czy wysoko, co utrudnia grę. Rozważa również zakup nowego instrumentu w przypadku znalezienia odpowiednich funduszy.
Autor rozważa instalację aktywnego preampa do swojego basu, przy czym zależy mu na osiągnięciu optymalnej jakości bez przepłacania. Rozważa wybór układów marki Noll i szuka dodatkowych rekomendacji opartych na doświadczeniach innych.
Stojąc przed wyzwaniem gry na gitarze, spotkałem się z problemem przechodzenia palucha na tym samym progu z jednej struny na drugą, co prowadziło do nieczystych i nierównych dźwięków. Pytam o techniki umożliwiające płynną zmianę.
Gram na basie od dwóch miesięcy i napotykam na problemy z techniką klangu na strunie A. Próbuję różnych pozycji kciuka, lecz nadal poszukuję optymalnego rozwiązania.
Po otrzymaniu nowego zestawu strun Ashdown ST-4H 50-110, początkowe wrażenie nie było zbyt dobre, głównie ze względu na brak przyzwyczajenia do grubości 50-110 w porównaniu do wcześniej używanych Hartke 45-105. Po intensywnej nauce matematyki, brzmienie tych strun wydało mi się mniej satysfakcjonujące, ale planuję dać im drugą szansę po odpoczynku i bezpośrednio porównać z moimi poprzednimi doświadczeniami.
Autor dzieli się swoimi przemyśleniami na temat wyboru idealnych strun do gry w stylu funk, wyznaczając budżet na poziomie 200zł. Zwraca się z prośbą do czytelników o poradę dotyczącą strun, które są zarówno gładkie, jak i szczupłe, idealne do swojego stylu gry.
Użytkownik wyraża frustrację związaną z użyciem AP Guitar Tuner, narzekając na niezgodności między wizualnym potwierdzeniem nastrojenia gitary a rzeczywistym brzmieniem. Pomimo prób dopasowania ustawień skali, problem pozostaje nierozwiązany.
Jako początkujący basista zakupiłem używany sprzęt - Mensfeld Special Bass. Mimo dobrego stanu gitary, mam problemy z brzęczeniem struny E podczas gry kostką.
Moje ukochane 4 struny. A w zasadzie to 8, albo…
Ustawianie menzury gitary to kluczowy aspekt zapewniający jej prawidłowe brzmienie. W artykule opisano, kiedy i jak należy to robić, by uniknąć fałszowania dźwięków oraz jak poradzić sobie z typowymi problemami, które mogą się pojawić.
Jan, basista amator, podzielił się swoimi doświadczeniami związanymi ze zmianą strun na nowe D'Addario Prelude na kontrabasie 1/8 oraz rozważa zmianę mostka. Wymiana strun wydawała się wpłynąć na trudność gry i brzmienie instrumentu, co skłoniło Jana do zastanowienia się nad innymi opcjami strun oraz możliwością wymiany mostka.
Dowiemy się, jak wymienić uszkodzony pręt w gryfie gitary Ibanez tr 100 po nieudanej próbie regulacji, która skończyła się uszkodzeniem gwintu i brakiem żądanych efektów. Badamy, czy możliwa jest wymiana na model z double action.
Autor zastanawia się, czy istnieje efekt, który może wyrównać brzmienie pasm dźwięku gitary basowej, tak aby miała ona równy zakres niskich, średnich i wysokich tonów na każdej strunie i progu, unikając przy tym sztucznego brzmienia.
Postanowiłem zaryzykować i kupiłem struny basowe na Aliexpress za 20zł. Mimo początkowych obaw, struny wydają się być całkiem niezłe.
Po trzech godzinach używania sklejkowego kontrabasu z Thomanna, napotkałem problem z podstawkiem, który zaczął się przechylać, a następnie wyginać w kierunku strun. Zastanawiam się, czy problem wynika z nieprawidłowego ustawienia podstawka.
Autor rozważa wybór między pięciostrunowymi gitarami basowymi - nowoczesną Yamahą TRBX 505 a klasycznym Sandbergiem California VS 5. Oba instrumenty oferują różne możliwości brzmieniowe, idealne dla muzyki doom i heavy metal.
Autor dzieli się swoją frustracją dotyczącą używania zestawu strun 50-140 (lub 50-150) na basie 5-strunowym i problemy ze strojeniem do Drop A. Rozważa przejście na cieńsze struny 45-130, aby zyskać lepszy dźwięk i komfort gry.
Autor opisuje swój ciągły problem z opuchlizną i schodzącym naskórkiem z palców, spowodowany niezwykłymi okolicznościami. Szuka skutecznych sposobów na radzenie sobie z bólem i łuszczeniem się skóry.
Użytkownik stawia czoło problemowi zbyt szybkiego zużycia progów na swojej 4-miesięcznej gitarze Squier VM 70 JB. Zastanawia się nad możliwymi rozwiązaniami i prosi o poradę.
Autor tekstu zmienił grubość strun na swojej gitarze na cieńsze, następnie samodzielnie regulował pręt oraz mostek, działając na akcję strun i menzurację. Nie jest pewny efektów swojej pracy i prosi o opinie na temat ustawień gryfu i akcji strun, załączając zdjęcia.
Wymiana strun na 5-strunowej basówce to nie lada wyzwanie. Szukam porad dotyczących rozmiaru, budżetu i preferencji muzycznych.
Zdecydowałem się na wykonanie własnego mostka do mojego Washburna T14, ponieważ oryginalny mostek nie pozwalał na wystarczająco niskie obniżenie strun. Nowy mostek, o wadze 192 gramy, poprawił komfort gry oraz sposób, w jaki struny układają się na mojej gitarze.
Po zakupie nowego basu i zmianie strun zauważyłem ogromną różnicę w komforcie gry oraz brzmieniu instrumentu. Grubości strun mają kluczowe znaczenie nie tylko dla wrażeń manualnych, ale i dla jakości dźwięku.
Opisuję problem niespodziewanego brzęczenia strun w mojej gitarze Yamaha RBX 170, które pojawiło się po tym, jak moja mała kuzynka bawiła się instrumentem. Zastanawiam się, czy problem leży w krzywiźnie gryfu czy wysokości mostka.
Autor zastanawia się nad wymianą strun w swoim basie na flatwound lub tapewound, poszukując odpowiedzi na pytania dotyczące długości życia, brzmienia czy wartości tych strun. Rozważa wybór między różnymi zestawami strun D'Addario, biorąc pod uwagę ich właściwości i wpływ na dźwięk instrumentu.
Kuźnia Gitarzystów relaunchuje poziom podstawowy oraz wprowadza poziom średnio zaawansowany dla basistów, pod okiem doświadczonego muzyka Tomka Gąsowskiego. Kurs obejmować będzie zarówno ćwiczenia praktyczne, jak i teoretyczne, w tym unikalne podkłady do ćwiczeń oraz indywidualnie przygotowany podręcznik.
Regularnie odwiedzam sklepy muzyczne, aby sprawdzić basy. Zazwyczaj są one nastrojone, ale setup sprawia, że trudno jest porządnie zagrać.
Rozważam wymianę mojego Washburna T14 na bas 5-strunowy, najlepiej w budżecie 800 zł, chociaż rozważę opcje do 1200 zł. Bas będzie służył przede wszystkim do nagrywania partii basowych w domowym studio, w muzyce post-rock, metal i djent.
Autor dzieli się problemem związanym z niezwykle wysoką akcją strun na nabytym basie Squier z początku lat 80. Pomimo prób regulacji, gryf wydaje się być maksymalnie wygięty, co skutkuje utratą możliwości grania na wyższych progach.
Arkad podzielił się swoją pasją do muzyki, wymieniając ulubione gatunki i kapele, oraz historię swojego sprzętu muzycznego, w tym gitary basowe i wzmacniacze.
Szukam gitary basowej i wzmacniacza dla początkującego basisty z ograniczonym budżetem do 800zł. Zależy mi na ofertach łączonych gitara+wzmacniacz i unikaniu tanich materiałów typu sklejka.
Ten poradnik zawiera komplet informacji na temat samodzielnej regulacji gitary basowej, od krzywizny gryfu po wysokość przetworników. Opisuje niezbędny sprzęt i krok po kroku prowadzi przez proces zapewniając, że każda zmiana będzie wykonana poprawnie.
Mam problem z pożyczoną gitarką, konkretnie z gryfem i prętem w nim. Mimo luzowania sznurków i prób regulacji, nie widzę różnicy, co robic?
Przedstawiam moją nową, nietypową basówkę z menzurą 32 cale, która okazuje się być idealnym rozwiązaniem dla osób szukających wygody bez poświęcania jakości brzmienia. Bas został zbudowany z wysokiej jakości materiałów, w tym cedru, orzecha, mahoniu, klonu oraz wenge.
Nowa w świecie basów, przedstawiam swoje doświadczenia i dylemat związany z wyborem menzury gitary basowej. Zastanawiam się, czy warto inwestować w krótską skalę dla lepszej wygody gry.
Omawiam swoje doświadczenia z gitarką Fernandes Gravity 5-X, napotkane problemy z elektroniką i dźwiękiem, oraz rozważam możliwości ich rozwiązania. Zastanawiam się także nad koniecznością wymiany strun.
Oszczędź sobie bólu i zmęczenia podczas gry na basie poprzez mocny atak prawej ręki. Piotrek szuka sposobów na uzyskanie 'low-end punch' w rockowo-metalowym graniu.
Autor tekstu podzielił się swoim doświadczeniem dotyczącym planowanej modyfikacji gitary basowej Jolana Iris Bass, z naciskiem na wymianę gryfu oraz adaptację menzury. Przejawia zainteresowanie kupnem nowego gryfu o innej długości menzury, oraz zastanawia się nad możliwościami adaptacji mostka do nowych wymogów.
Kuba Qbass Wojciechowski to wszechstronnie uzdolniony basista, kompozytor, producent i manager. Ma na swoim koncie udział w wielu projektach muzycznych i dyskografię obejmującą różne gatunki muzyki.
Autor dzieli się swoją fascynacją dźwiękiem strun uderzających o progi, który jest rezultatem obniżenia akcji strun na jego gitarze. Wyraża jednak obawy, czy z czasem ten sposób gry nie spowoduje uszkodzenia progów.
Opowiadam o swoim doświadczeniu z przywracaniem do życia starego instrumentu, który przez długi czas leżał zapomniany. Po serii zabiegów odmłodzenia i wymianie strun, instrument znowu zaczął dostarczać niezwykłych doznań muzycznych.
Autor dzieli się problemem związanym z ciągłym pękanim struny E na gitarze basowej Yamashke Rbx 374. Pyta o możliwą przyczynę problemu oraz prosi o poradę dotyczącą wyboru nowych strun.
Autor opisuje problem związany ze zbyt krótką owijką strun H i E z zestawu D'Addario Prosteels 0.050 na gitarze Schecter Stiletto 5. Zauważył, że owijka na stronie E kończy się 5 mm przed siodełkiem, a na stronie H - brakuje około 6 mm do siodełka, co wpływa na jakość dźwięku.
Artykuł porusza problem słabego brzmienia techniki slap na basie elektro-akustycznym marki Harley Benton. Autor, mający wcześniejsze doświadczenie z basem elektrycznym, szuka sposobu na poprawę brzmienia slapu na swoim nowym instrumencie.
Czytelnik zgłasza problem z regulacją krzywizny gryfu basowego, który może wskazywać na poważne uszkodzenie. Pomimo próby korekty, niestandardowe zachowanie strun oraz potencjalne problemy z nakrętką zasługują na dalszą diagnostykę.
Występuje nietypowy problem z głuchą struną E w basie Ibanez Blazer, pozostałe struny brzmią dobrze. Wymiana strun na inne nie rozwiązuje problemu.
Rozważam zmianę basu dedykowanego graczom praworęcznym na wersję leworęczną, przy czym głównym problemem jest konstrukcja główki podobna do Fender Precision. Jest to bas z 1991 roku, który mogę kupić za symboliczną kwotę, lecz obawiam się o możliwość uszkodzenia instrumentu.
Autor zastanawia się nad wyborem między Fender Jazz Bass a tzw. 'preclem'. Rozważa trzy opcje: modyfikację swojego pasywnego Jazz Bassa, zamianę na aktywnego Jazz Bassa lub precela, z preferencją na wersję amerykańską/japońską.
Pomimo prostego gryfu, na mojej gitarze występowali problem brzęczenia strun. Po dokładnym zbadaniu problemu, okazało się, że przyczyną była poluzowana śrubka przy kluczu struny D.
Zespół Raging Death nie zwalnia tempa - od stycznia do teraz zagrali 5 koncertów, nagrali demo i przygotowują się do nadchodzących występów. Mimo krótkiej przerwy spowodowanej maturą jednego z członków, zespół zaprasza na koncert w Sosnowcu już 26 maja.
Otrzymałem od znajomego starą gitarę basową marki Luna i zastanawiam się, ile może być warta i z jakiego okresu pochodzi. Uszkodzenie dotyczy jedynie strun i jednego klucza.
Przedstawiam gitarę, która według poprzedniego właściciela pochodzi z lat 70. i ma za sobą historię pływania na statkach wycieczkowych oraz spotkań z arabami. Jest to kopia Gretscha White Falcon, która wymaga trochę pracy, ale gra wspaniale.
W artykule poruszam problemy nowego gitarzysty - obijanie się strun o progi i niemożność nastrojenia struny E na gitarze Washburn T14. Zastanawiam się, co może być przyczyną i jakie są możliwe rozwiązania.
Autor, będąc leworęcznym, zmaga się z dylematem wyboru między gitarą leworęczną a praworęczną. Doświadczenia i rady innych wprowadzają chaos i zastanawia, jak znaleźć optymalne rozwiązanie.
Rozprawiam się z nieśmiertelnymi mitami otaczającymi świat basu, takimi jak strojenie basóweczki, wyższość pewnych strun, tabulatur nad zapisem nutowym i przydatność wiedzy muzycznej. Warto dodać, że te tematy wracają na forum dyskusyjnym jak upiory, pomimo braku uzasadnienia ich ciągłego poruszania.
Ten artykuł rozwiązuje typowe zagadki i mity dotyczące Jazz Bassów z lat 70', w tym klucze, pickguardy, rozmiar strun oraz wpływ metalowych części na brzmienie. Rozpatrujemy przyczyny problemów oraz ich wpływ na muzykę.
Artykuł porusza temat wyboru odpowiednich strun do gitar basowych i elektrycznych strojonych w bardzo niskie stroje. Autor, będący gitarzystą, dzieli się swoim doświadczeniem w poszukiwaniu idealnych strun do strojenia A standard i Drop G, a także rozważa alternatywy dostępne na rynku.
Autor dzieli się swoją fascynacją strunami piccolo i prosi o radę dotyczącą odpowiedniego sprzętu basowego oraz nagłośnienia, do którego najlepiej by pasowały. Zwraca się z prośbą o polecenie instrumentów średniej klasy.
Autor rozważa wymianę przetworników w swoim basie Hohner The Jack V na set Bartolini 59J1. Następuje problem z rozstawem strun, który może wpłynąć na jakość dźwięku.
W tym epizodzie przygarniam basa, który miał posłużyć za podpałkę do pieca, od mojego teścia. Nawlokłem struny i pomimo wyzwań, bas nawet stroi!
Artykuł porusza temat korzystania z pustych strun podczas gry na basie, podkreślając ich ważność i właściwe wykorzystanie. Autor wyjaśnia, jak świadome używanie pustych strun może poprawić artykulację i dodać unikalnego brzmienia do gry, zachęcając do eksperymentowania.
Użytkownik opisuje problem z nieprawidłowymi dźwiękami występującymi na niektórych progach swojej gitary basowej Yamaha RBX 374. Mimo prób regulacji i zmiany strun, problem nadal występuje.
Dwa lata temu zakupiłem gitarę Washburn XB120, którą po roku użytkowania postanowiłem sprzedać. Po sprzedaży niespodziewanie kupujący zarzucił mi, że struny są za wysoko i domagał się zwrotu pieniędzy, podczas gdy ja problemu nie zauważyłem.
Jacek W., utalentowany basista, zabiera nas w podróż przez swoją muzyczną karierę rozpoczętą w 1990 roku, przedstawiając używany przez siebie sprzęt. Od pierwszego basu Defil, przez serię Ibaneza, aż po pełne lampowe wzmacniacze - Jacek dzieli się swoimi przemyśleniami na temat każdego kawałka sprzętu.
Niedawno nabyłem Jazz Bass Vintage w średnim stanie, ale za okazyjną cenę. Po gruntownej renowacji, gitara brzmi znakomicie, choć napotkałem kilka problemów podczas remontu.
W artykule opisano problem z nowymi strunami Fendera 8250M, które nie pasują do basu z powodu zbyt krótkiego taperwound. Autor porównuje także zmiany w designie i wykonaniu z poprzednimi modelami.
Rozmawiam o moich wyzwaniach jako początkującego basisty z precyzją przyciskania struny na progach i szarpania strun. Poruszałem problem braku czasu na ćwiczenia i moje poszukiwanie rozwiązań, które mogłyby poprawić moją grę na basie Ibanez BTB 405 w kontraście do Hohner B Bass V.
Jędrzej opowiada o swojej pasji do gry na basie, zaczynając od Iron Maiden aż po ambitniejsze klimaty jazzowe i funky. Obecnie korzysta z Epiphone Thunderbird IV i wzmacniacza Hartke B200, planując przyszłe zakupy.
W tekście czytelnik dzieli się swoim zapytaniem odnośnie personalizacji jego pierwszego basu, mając na celu zbliżenie strun do podstrunnicy oraz cofnięcie strun. Poszukuje porady, jak bezpiecznie wykonać te operacje nie mając doświadczenia.
Autor opisuje problem z głośnością i przesterowanym sygnałem w swoim sprzęcie basowym, wskazując na potencjalne przyczyny i szuka rozwiązania.
Opisałem, jak moja gitara basowa Ibanez GSR 180 doznała wgniecenia po tym, jak przypadkowo spadła na chodnik. Zastanawiam się, czy można to jakoś zakonserwować, by zminimalizować szkody.
Kazik Kaszubowski, uzdolniony basista, kompozytor i aranżer, zasłynął w latach 90-tych jako członek czołowego trójmiejskiego zespołu sceny alternatywnej. Obecnie aktywnie uczestniczy w wielu projektach muzycznych o różnorodnej stylistyce, od rocka po jazz.
Znalazłem stary bas i postanowiłem go wyrestaurować. Nie będzie to szybki proces, ale mam zamiar zrobić to porządnie.
Gitarzysta akustyczny zastanawia się nad możliwością zastosowania strun basowych w swojej gitarze akustycznej, aby uzyskać tony niższe o oktawę. Szuka informacji na temat brzmienia i materiałów, które zdecydują o jakości basu.
Novy, basista i wokalista z ponad 15 letnim doświadczeniem scenicznym, znany z występów z takimi zespołami jak Vader czy Behemoth. Szalenie wszechstronny muzyk, którego inspiracje sięgają od heavy metalu, przez jazz po muzykę klasyczną.
Dyskusja dotyczy ciekawego zjawiska w muzyce - gotowania strun basowych, które mogą stracić swoje pierwotne brzmienie. Francuz, samouk i początkujący basista, zastanawia się, czy taki proces może przywrócić strunom ich metaliczny dźwięk i czy warto się na to decydować.
Autor podjął się nagrania próbki brzmienia gitary basowej Ibanez BTB 405QM z nowymi strunami DR Fat Beams sygnatury Marcusa Millera, mimo, że jest początkującym w technice slapowania. Nagrał próbki z różnymi ustawieniami pickupów i z nałożoną wtyczką Ampega, porównując też krótko ze strunami Rotosound SwingBass RS 665LD.
Immo, wielbiciel fantastyki i gier, z zamiłowaniem do tworzenia historii, jest także pasjonatem basu i vintage instrumentów. Posiada unikalną kolekcję basów i efektów, które używa do kreowania niepowtarzalnych dźwięków.
Artykuł zawiera kompendium wiedzy dla początkujących basistów, od wyboru pierwszego instrumentu, przez techniki gry, aż po konserwację sprzętu. Przybliża również tematykę dobierania wzmacniaczy i efektów, odpowiadając na najczęściej zadawane pytania.
Autor dzieli się swoimi doświadczeniami i rozterkami związanymi z zamiarem zakupu basu sześciostrunowego. Opisuje swoje doświadczenia w sklepie muzycznym, preferencje dotyczące gry na basie oraz możliwości modyfikacji instrumentów.
W tej części serii opowiadam o swojej przygodzie z tuningu mojego basu. Od stosunkowo prostej wymiany elektroniki, przez eksperymenty z potencjometrami, aż po plany na przyszłość.
Autor rozważa stworzenie własnego, spersonalizowanego basu z pomocą lutnika. Rozważa różne opcje konstrukcji, od liczby strun, przez elektronikę, aż po szczegóły wykończenia.
Po trzech miesiącach intensywnych ulepszeń, mój Stagg BC300 przeszedł przez wiele zmian, często osiągając skrajne skutki. Ostatecznie udało mi się zrozumieć, że najlepszy dźwięk oferował w wersji fabrycznej.
Opowiadam o moim drugim, niezwykłym spotkaniu z gitarą basową, które było pełne niespodzianek i wyzwań. Od improwizowanych ćwiczeń na akustycznej gitarze po nagrania w profesjonalnym studiu z zespołem.
Konkurs organizowany przez Firmę Muzyczną zakończył się 21 kwietnia. Struny Fodera zostały przyznane użytkownikowi Jarq po ekspresowym losowaniu.
Autor poszukuje specjalnych strun basowych, które pozwolą mu osiągnąć charakterystyczne, ostre i szkliste, lecz zarazem potężne brzmienie znane z utworów Blink-182 i Farben Lehre. Problem stanowi różnica w brzmieniu poszczególnych strun standardowego zestawu, z których grubsze szybko tracą świeżość.
W tym odcinku opisuję swoje ostatnie perypetie z basem, w tym kupno wirtualnie pozłacanych strun oraz batalie z elektroniką i sprzętem. Szereg nieoczekiwanych wyzwań i zabawnych sytuacji przybliża mnie do celu - sprawienia, aby Basia w końcu brzmiała akceptowalnie.
Autor wyraża swoje pragnienie uzyskania idealnego, ciepłego, mruczącego brzmienia basu, prosząc o porady dotyczące wyboru gitary, pickupów, wzmacniaczy, strun i korektorów. Wspomina o swoich dwuletnich doświadczeniach muzycznych i chęci ulepszenia brzmienia swojego instrumentu.
Autor dzieli się swoimi pierwszymi doświadczeniami jako początkujący basista, grając na gitarze Dimavery SB-201 Black. Zawiera pytania dotyczące wyboru kolejnej gitary, technik gry, zasobów edukacyjnych, wyboru stylu muzycznego i metody grania.
Rozważamy koncepcję hybrydowego basu, który w nowoczesnej formie przenosi duszę kontrabasu. Stworzony prototyp łączy elegancję mahoniu i bubingi, obiecując lekkość i wyjątkowy ton.
Autor podzielił się problemem pierdzenia basu podczas nagrywaniu, szczególnie na strunach H i E. Pomimo prób regulacji i zastosowania różnych technik nagraniowych, problem pozostawał nierozwiązany. Rozważa, że przyczyną może być elektronika, pickupy lub struny.
Autor opisuje problemy z regulacją swojego basu, który po miesiącu użytkowania zaczął mieć problemy z akcją. Lutnik zasugerował problemy z osadzeniem gryfu lub mostka, co może wpłynąć na jakość dźwięku i komfort gry.
Autor dzieli się swoimi obserwacjami nt. problemów z niepożądanym dźwiękiem strun na gitarze i proponuje nietypowe rozwiązanie polegające na regulacji pozycji gryfu i strun. Pomysł ten wykracza poza tradycyjne podejścia, sugerując podniesienie strun na mostku i odgięcie gryfu do tyłu.
Dokonując adjustacji wysokości strun nad przetwornikami w basie, możemy znacząco wpłynąć na brzmienie instrumentu. Eksperymentując z różnymi ustawieniami, odkryłem, że mniejsza odległość strun od przetworników zwiększa atak w stosunku do wybrzmiewania.
Autorka wyraża swoje wątpliwości odnośnie gry na skalach muzycznych na gitarze, zastanawiając się, czy można zacząć grę na skali od dowolnego miejsca na gryfie i dowolnej struny, zachowując odpowiednie interwały.
Zmieniając zespół i repertuar, rozważam modyfikację mojego Epiphone Thunderbird Goth w celu lepszego dostosowania do niskiego strojenia. Planuję zastosowanie grubych strun z basu pięciostrunowego, ale potrzebuję porad dotyczących możliwych przeróbek i opinii na ten temat.
Pierwsze wrażenia po otrzymaniu zamówień z internetu; jedno z zakupów okazało się niezgodne z oczekiwaniami, ale szybka reakcja sprzedawcy zamieniła rozczarowanie w przyjemną niespodziankę.
Zastanawiam się, jak skonstruować funk fingers samodzielnie, ponieważ nie są one już nigdzie dostępne. Zastanawiam się nad materiałem na końcówki, który by nie niszczył strun ani samych pałeczek.
Czytelnik stoi przed dylematem dotyczącym przestrajania swojej 5-strunowej gitary Mayones B5, z uwagi na różnice w strojeniu między zespołami, w których gra. Zastanawia się, czy przestrajać instrument na każdą próbę, czy też przestroić tylko niektóre struny.
Autor podjął się napisania FAQ skierowanego do młodych basistów, aby rozwiać ich wątpliwości i przewodnik po tym, co zrobić, gdy spotkają się z problemami typowymi dla początkujących muzyków, np. zerwana struna czy uszkodzone części instrumentu.
Autor dzieli się pierwszymi wrażeniami po zakupie basu Jolana Iris Bass, opisując jego stan oraz przemyślenia dotyczące potencjalnych modyfikacji. Z początku rozważał zniszczenie instrumentu po koncercie, ale po krótkim czasie użytkowania postanowił zainwestować w jego remont.
W trakcie mojej pierwszej lekcji w Wrocławskiej Szkole Jazzu i Muzyki Rozrywkowej, napotkałem na interesującą kwestię dotyczącą pozycji kciuka przy grze na basie. Zostałem poinformowany, że kciuk powinien leżeć luźno na przystawce lub na strunie E, aby pomóc w tłumieniu innych strun podczas gry. To zmieniało podejście, do którego byłem przyzwyczajony, polegające na opieraniu kciuka o przystawkę lub strunę E, i od tego momentu zacząłem zastanawiać się, jak inni basiści radzą sobie z tłumieniem auto-buczących strun.
Po roku gry na basie postanowiłem zakupić drugi instrument. Zdziwiłem się, kiedy zakupiona na aukcji gitara basowa, mimo swoich wad, zaskoczyła mnie pozytywnie swoimi możliwościami brzmieniowymi.
Artykuł porusza temat gitar basowych z różnicowaną menzurą produkowanych przez firmy NOVAX i DINGWALL. Zjawisko to polega na tym, że grubość strun wpływa na długość menzury, co przekłada się na różnorodność tonalną instrumentu.
Dyskusja na temat strun basowych i ich zdolności do zachowania metalicznego brzmienia podczas gry kostką. Uczestnicy dzielą się doświadczeniami z używania strun Olimpia i Every Play.
Recenzuję niezwykłą gitarę basową lutniczą wykonaną przez Zdzisława Langowskiego, 6-strunowy model z klonu. Gitara oferuje wyjątkową jakość wykonania, komfort gry dzięki cienkiemu i niezbyt szerokiemu gryfowi, a także znakomite brzmienie za sprawą elektroniki Bartolini.
Dziś autor dzieli się z nami swoimi przemyśleniami na temat codziennych wyzwań - od braku ciepłej wody przez zamieszanie związane z nowym sprzętem muzycznym, aż po plany zmiany samochodu. Całość snuje się w zastanawiająco swobodnej formie, ukazując zwykłe, lecz znaczące dla autora dylematy.
Autor porównuje swoje oczekiwanie na nową płytę główną do różnych stresujących sytuacji doświadczanych przez muzyków i innych osób. Wykorzystuje ten czas dodatkowo na grę na gitarze.
W tym artykule dzielę się swoimi przemyśleniami na temat związku między akcją strun a techniką klangu na basie. Zastanawiam się, czy problem z klangu w wyższych progach wynika z niskiej akcji strun, czy też jest to kwestia wyćwiczenia.
W drugiej części serii o budowie basu skupiamy się na projektowaniu główki instrumentu, rozmieszczeniu stroików, kształcie korpusu i umieszczeniu przetwornika. Podkreślone zostaje znaczenie dokładnego projektowania i umiejętnego umiejscowienia komponentów dla osiągnięcia optimalnego brzmienia.
Autor rozpoczyna swoją przygodę z basem, wybierając jako pierwszy instrument Ibaneza AEB 8BK. Opisuje swoje wcześniejsze doświadczenia z muzyką i plany dotyczące rozwijania swoich umiejętności na basie.
Historia nagrania płyty z zespołem pokazuje, że nawet z nieświeżymi strunami, dzięki dobremu sprzętowi i zdolnemu realizatorowi, można osiągnąć zadziwiająco dobre rezultaty. Całe nagranie zajęło znacznie mniej czasu niż oczekiwano, a efekt końcowy przeszedł najśmielsze oczekiwania.
Double Thumb, technika gry na basie popularna dzięki Victorowi Wootenowi, polega na używaniu kciuka w sposób przypominający działanie piórka, przy jednoczesnym zachowaniu brzmienia zbliżonego do slapu. Problem polega na znalezieniu odpowiedniego miejsca na podstrunnicy, gdzie kciuk mógłby się zmieścić i jednocześnie umożliwił uzyskanie oczekiwanego efektu.
Strojenie basu to nie lada wyzwanie - wszystko idealnie stroi oprócz jednej pozycji. Dwudźwięk na 11. progu struny G i zerowym progu struny D sprawia problem, mimo że cała reszta instrumentu jest idealnie nastrojona.
Stoję przed wyborem nowych strun do mojego basu OLP. Zastanawiam się nad czarnymi strunami od Warwick, Markley lub D'Addario, wszystkie w cenie do 90zł.
Dyskusja na temat preferencji dotyczących liczby strun w basie od strony nieco innej niż zwykle. Autor dzieli się swoimi przemyśleniami na temat wyboru pomiędzy basem cztero- a pięciostrunowym, uwzględniając aspekty praktyczne i emocjonalne.
Washburn T12 zmodyfikowany przez pana. A. Pierożaka 😉 W między…
ZTCW pierwsze w Polsce! 😀 Buzi Kapral! :* 😀