Zmagam się z problemem nierównomiernego brzmienia mojego basu przy graniu na wyższych tonach, mimo używania basu Music Man Sterling 34 i wzmacniacza Fender Rumble 150. Zmiana strun na grubsze przyniosła nieznaczną poprawę.
Gram na basie od 3 miesięcy i mimo zmiany z gitary elektrycznej, odczuwam ból nadgarstków. Próbowałem różnych ustawień, ale problem pozostaje.
Rozglądasz się za pierwszą basówką, ale masz ograniczony budżet 500 zł? Oto kilka wskazówek, jak znaleźć niezły instrument w tej cenie, unikając tanich imitacji. Sprawdź nasze propozycje i odkryj, jak wybrać bas bez przepłacania.
Jędrek z Trójmiasta dzieli się swoją historią i poradami dotyczącymi grania na basie na ulicach miasta. Opowiada o repertuarze, instrumentarium, nastawieniu do publiczności oraz daje specyficzne wskazówki dla basistów.
Po zakupie nowego basu i zmianie strun zauważyłem ogromną różnicę w komforcie gry oraz brzmieniu instrumentu. Grubości strun mają kluczowe znaczenie nie tylko dla wrażeń manualnych, ale i dla jakości dźwięku.
Autor dzieli się swoimi przemyśleniami na temat gry w alternatywnych strojeniach, szczególnie gdy bas jest strojony o pół tonu niżej. W artykule porusza kwestię, czy należy przearanżować skale, by pasowały do zmienionego stroju.
Autor przedstawia się jako nowy użytkownik forum pasjonatów basu, wyrażając swoją dotychczasową 'cichą miłość' do tego instrumentu i chęć rozpoczęcia przygody mimo braku wcześniejszego doświadczenia. Podkreśla zamiłowanie do ciężkich brzmień metali i prosi o rady dotyczące zakupu pierwszego basu, rozważając model ESP B-206.
Dyskusja dotyczy ciekawego zjawiska w muzyce - gotowania strun basowych, które mogą stracić swoje pierwotne brzmienie. Francuz, samouk i początkujący basista, zastanawia się, czy taki proces może przywrócić strunom ich metaliczny dźwięk i czy warto się na to decydować.
W artykule poruszony został temat techniki gry na basie przy wykorzystaniu dwóch lub trzech palców. Autor dzieli się swoimi przemyśleniami oraz pytaniami dotyczącymi popularności tej metody, jej wpływu na grę w przyszłości oraz możliwości łatwego przestawienia się na nową technikę.
W trakcie mojej pierwszej lekcji w Wrocławskiej Szkole Jazzu i Muzyki Rozrywkowej, napotkałem na interesującą kwestię dotyczącą pozycji kciuka przy grze na basie. Zostałem poinformowany, że kciuk powinien leżeć luźno na przystawce lub na strunie E, aby pomóc w tłumieniu innych strun podczas gry. To zmieniało podejście, do którego byłem przyzwyczajony, polegające na opieraniu kciuka o przystawkę lub strunę E, i od tego momentu zacząłem zastanawiać się, jak inni basiści radzą sobie z tłumieniem auto-buczących strun.
Autor podjął się napisania FAQ skierowanego do młodych basistów, aby rozwiać ich wątpliwości i przewodnik po tym, co zrobić, gdy spotkają się z problemami typowymi dla początkujących muzyków, np. zerwana struna czy uszkodzone części instrumentu.
Artykuł opowiada o unikalnej roli basisty i basu w amatorskiej kapeli, eksplorując wyzwania i satysfakcje wynikające z bycia nisko tonującym fundamentem zespołu. Zawarte są w nim praktyczne porady, jak poprawić słyszalność i wpływ basu na muzykę.
Przygoda Peata Rainesa z zespołem You Bred Raptors? na trasie koncertowej po Ameryce Północnej. Pełne wyzwań życie muzyka w trasie, wnikliwe spojrzenie na realia koncertowania.
Poznaj sposoby na efektywną naukę gryfów gitar basowych, które ułatwią zapamiętywanie i zrozumienie ich układu. Omówienie obejmuje różne techniki i sposoby nauki, od czytania nut po wykorzystanie interwałów.
Nawet doświadczeni muzycy mogą czasami doświadczyć problemów z pamięcią na scenie. Oto kilka sprawdzonych metod, dzięki którym zminimalizujesz ryzyko zapomnienia części utworu.
Wiele osób zaczynających przygodę z muzyką martwi się, że nie mają 'ucha' do muzyki. Ten artykuł zawiera praktyczne porady, jak rozwijać umiejętności słuchowe, które są kluczowe dla każdego muzyka, szczególnie basisty.