Stary, ale jary Jazz Bass Columbus 84' z nowymi pickupami Merlin i mosiężnym siodełkiem zachwyca nie tylko wyglądem, ale i brzmieniem. Porównując z MM Stingray 5, oferuje unikatowe doznania.
Opisuję doświadczenie nagrywania basu Squier Vintage Modified Jazz Bass za pomocą miksera Alto AMX 180. Testuję różne ustawienia i techniki gry, aby zbadać zakres brzmień oferowanych przez ten instrument.
Autor opowiada o swoim doświadczeniu z przywiezionym sprzętem Trace z Anglii oraz modyfikacjami dwóch basów: Fendera i Spectora. Opisuje zmiany dokonane na Fenderze, a także plany odnośnie Spectora.
Autor opisuje swój bas Ibanez BTB 556, który ulepszył za pomocą pickupów EMG DC45 i zmiany układu kontrolnego. Mimo śladów użytkowania, zachwyca się pięknym mahoń w konstrukcji basu i niską akcją strun, co umożliwia doskonałe tappingi.
W recenzji omawiam bas Cort SP-PJ special series, wskazując na jego konstrukcję, wygląd oraz brzmienie. Podzielam również swoje doświadczenia z różnego rodzaju wzmacniaczami i efektami.
Dokonałem wymiany przystawek na EMG JHZ Set w moim basie Ibanez GSR180 i napotkałem problem z uziemieniem. Sygnał jest, przystawki grają, ale występują szumy i dźwięk jest za cichy.
Posiadam basówkę DEfil Luna i planuję odnowić jej wygląd oraz poprawić elektrykę. Jedno z pokręteł trzeszczy, a pickupy wyglądają na zaśniedziałe. Zastanawiam się nad czarną bejcą i lakierem na połysk.
Użytkownik podzielił się swoimi doświadczeniami związanymi z legendarnym basem Marlin Slammer z 1984 roku. Wymiana kluczy, pokręteł i plany dotyczące pickupów - to tylko niektóre z dokonanych zmian.
Zastanawiam się nad zamontowaniem pickupów EMG PJ w moim basie Cort Action, ale nie jestem pewien, czy różnica w brzmieniu będzie znacząca, biorąc pod uwagę pozostałe komponenty gitary. Alternatywą jest zakup innej gitary do 1700zł.
Artykuł dotyczy możliwości zamiany elektroniki w basie Ibanez SR 305 na pickupy EMG 40 DC oraz system EMG BQS. Autor zastanawia się nad kwestiami technicznymi takimi jak wymiary pickupów, dodatkowej baterii oraz poszerzaniu kieszeni na pickupy.
Posiadam bas Squier VM Jazz Bass i mam problem z głośnością poszczególnych strun - najniższa struna brzmi dobrze, a pozostałe są zbyt ciche. Zastanawiam się, czy problem leży w słabych pickupach, niewłaściwym ustawieniu wysokości pickupów, czy może czymś innym.
Stoję przed wyborem między Epiphone Toby Deluxe IV a Schecter SGR C-4 jako bazą do cięższych brzmień. Mimo dostępu do Epiphone i jego wygody, pojawiają się wątpliwości odnośnie brzmienia i zastanawiam się nad zmianą pickupów lub wyborem Schectera, którego nie miałem okazji przetestować.
Autor podjął się trudnego wyzwania naprawy starego, zniszczonego basu, który zakupił za 120zł. Po wymianie pręta gryfu i decyzji o zmianie korpusu basu na nowy, planuje również modyfikację układu pickupów.
Niedawno zakupiłem 50cio rocznicowy Fender Jazz Bass, który miał problem z przystawką przymostkową. Mimo mieszania sygnału z obu pickupów, kłopot nie znika, a dodatkowo pojawia się upierdliwy przydźwięk przy dotykaniu magnesów.
Bas Yamaha RBX 374, który dostałem po synu, początkowo brzmiał kiepsko, lecz kilka modyfikacji znacząco poprawiło jego brzmienie. Teraz rozważam dodatkowe zmiany, aby uzyskać dźwięk zbliżony do jazzowego basu.
Autor opisuje swoje doświadczenia związane z naprawą i modyfikacją swojej gitary basowej, która zaczęła wydawać niepożądane dźwięki. W trakcie pracy nad basidłem odkrył nietypową konfigurację kondensatorów, co wzbudziło jego zdziwienie.
Próba dopasowania idealnego przetwornika Jazzowego do już zakupionego przetwornika Precision SPB-3 od Seymour Duncan BassLines. Zastanawiam się, czy SJB-3B QuarterPound Jazz Bass będzie odpowiednim wyborem.
Po pół roku użytkowania basu Ibanez GSR 190, okazało się, że instrument wysyła bardzo słaby sygnał do wzmacniacza. Problemy mogą wynikać z 'zimnych lutów', potencjometrów lub pickupów.
W basie Hohner HRB STD znajdują się specyficzne pickupy o kształcie gitarowych Humbuckerów, które zapewniają mocniejszy sygnał i bardziej mięsiste brzmienie w porównaniu z tradycyjnymi pickupami. Całość jest zalana plastikiem z kablami wychodzącymi z tego materiału.
Stałem się właścicielem nieznanego fretlessa i rozważam całkowitą zmianę elektroniki. Proszę o konsultacje odnośnie nowych pickupów i wyekranowania.
Zmagam się z problemem słabego sygnału w moim Cort PJ Bass z 1996 roku. Po niedawnej naprawie gniazda jack przez lutnika, problem szybko powrócił.
Autor posta, będący nowym użytkownikiem forum i początkującym basistą, dzieli się serią pytań dotyczących podstaw gry na basie, w tym elektroniki, strun i pickupów.
Niedawno stałem się właścicielem gitary Squier Jazz Bass by Fender, która jest w nieco opłakanym stanie. Postanowiłem ją nieco odrestaurować, szukam więc rad, gdzie kupić potrzebne części.
Zakupiłem niedawno zestaw pickupów EMG HZ i EMG BTCSYSTEM dla mojego basu, ale napotkałem problem przy ich instalacji. Szukam pomocy w poprawnym podłączeniu pickupów do preampu, gdyż dołączona instrukcja jest niewystarczająca.
Zastanawiam się nad kupnem gitary basowej Musicman Bongo z USA, korzystając z platformy Allegro. Pod uwagę biorę różne układy pickupów, rozważając ich wpływ na brzmienie.
Autor rozważa wymianę pickupów w basie Ibanez GSR205, który jest modelem aktywnym, z pickupami DXS-1 i DXS-2 oraz mostkiem B15. Zastanawia się nad użyciem pickupów od Seymour Duncan oraz potencjalną zmianą mostka.
Otrzymałem stary bas od kuzyna i chcę go sprzedać wraz z moim aktualnym instrumentem, aby zakupić lepszą gitarę. Bas wymaga drobnych napraw i regulacji.
Autor dzieli się swoim dylematem odnośnie wyboru pickupów i elektroniki do gitary GMR BassForce V, zainteresowany cięższą muzyką. Rozważa między pickupami EMG a seryjnymi MEC, mając na uwadze zestaw Warwick ProFet III i W411 Pro.
Rozważając zakup nowego basu, skupiam się na trzech modelach Jazz Bass: Deluxe Active Jazz Bass, Classic 60' Jazz Bass oraz Highway one. Wszystkie znajdują się w podobnym przedziale cenowym, oferując różne rodzaje pickupów i cechy.
Autor posta rozważa modernizację swojego przyszłego basu Mayones Be4 przez wymianę standardowej elektroniki. Rozważa użycie pickupów Bartolini Jazz Bass lub Soapbar w kombinacji z elektroniką Bartolini, wszystko w wersji aktywnej.
W artykule opisuję proces modernizacji mojego basu DEFIL Baston, na który wydałem już 500 zł. Proces ten obejmował wymianę mostka, kluczy, strun, progów, podstrunnicy, lakierowania oraz wprowadzenia nowych pickupów, ale poszukuję wskazówek do dalszej modyfikacji elektroniki.
Zmagając się z problemem cichych pickupów w mojej gitarze Cimar '84 Japan, zdecydowałem się na poszukiwanie nowych. Moje preferencje oscylują wokół modeli oferujących ciepłe, ale nie zamulone brzmienie, z budżetem wynoszącym 300-500zł.
Autor omawia nietypową praktykę zamiany miejsc przystawek w gitarze basowej oraz zadaje pytania na temat konkretnych kwestii technicznych związanych z pickupami, okablowaniem i ekranowaniem. Dyskutuje również słyszane plotki o faktycznym producencie pickupów Bartolini MK1 oraz dzieli się z innymi pytaniem o dziwny kabelek znaleziony w gitarze.
Piotr rozważa instalację elektroniki Darkglass Tone Capsule w swoim nadchodzącym jazz bassie, zastanawiając się nad konfiguracją potencjometrów i możliwościami wsparcia układu zasilania.
Kacper podzielił się swoimi doświadczeniami z użytkowania Squier Precision Bass Standard V i rozważa ulepszenie brzmienia przez zmianę przetworników na Seymour Duncan SSJ5-3N. Porusza problem dopasowania wymiarów nowych pickupów do nietypowej konstrukcji basu.
Postanowiłem przerobić mój bas Vision na fretless. Proces obejmował zaokrąglenie boków korpusu, wypełnienie dziur po progach szpachlą oraz zastosowanie ciekawego triku na kieszeń gryfu, by zmniejszyć akcję strun.
Stoję przed pierwszą wizytą u lutnika z moją gitarą basową, która wymaga kilku napraw i modyfikacji. Zastanawiam się, które z moich oczekiwań są realne do wykonania i jaki może być ich koszt.
Basista napotkał dwa główne problemy ze swoim basem Stagg, w tym słaby sygnał i brumienie, które różni się w zależności od ustawienia potencjometrów. Nie jest pewien modelu, ale podejrzewa, że to wersja BC3005.
Omawiam swoje doświadczenia z gitarką Fernandes Gravity 5-X, napotkane problemy z elektroniką i dźwiękiem, oraz rozważam możliwości ich rozwiązania. Zastanawiam się także nad koniecznością wymiany strun.
Autor dzieli się swoimi doświadczeniami z gitarą basową Aria Pro II Avante, którą niedawno nabył. Gitara oferuje wygodną grę dzięki smukłemu gryfowi i pasywnej elektronice, ale autor poszukuje więcej informacji na jej temat.
Autor planuje odnowić swoją gitarę basową przed wakacjami, zastanawia się nad metodami usunięcia i nałożenia lakieru, uszczelnieniem kieszeni gryfu, uzupełnieniem ubytków w lakierze oraz wymianą niektórych części gitary. Dodatkowo, rozważa zakup nowego lakieru, siodełka, maskownicy i potencjalnie pickupów oraz mostka.
Przedstawiam gitarę, która według poprzedniego właściciela pochodzi z lat 70. i ma za sobą historię pływania na statkach wycieczkowych oraz spotkań z arabami. Jest to kopia Gretscha White Falcon, która wymaga trochę pracy, ale gra wspaniale.
Właściciel basu MEG electric guitars 81421 postanowił wymienić przystawki w swoim instrumencie na modele Bartollini MME i Dimarzio Ultra Jazz, zastanawiając się nad dźwiękiem i dopasowaniem do swoich potrzeb. Wymiana wymagała również zmian w pokrętełach na push/pull.
Posiadam gitarę Ibanez BTB 705 DX TFK od roku i chociaż jest bardzo wygodna i podoba mi się wizualnie, mam problem z brzmieniem przy graniu power metalu. Zdecydowałem się na wymianę elektroniki i pickupów, aby dostosować dźwięk do moich potrzeb.
Autor opisuje problem związany z emitowaniem niepożądanych dźwięków przez jego gitarę basową, zależnie od kierunku, w jakim stoi. Mimo zmiany kabli na wysokiej jakości i poprawy ekranowania problem nie zniknął.
W artykule opisałem proces odnawiania mojego Squiera Affinity P-Bass, począwszy od zmiany wyglądu przez malowanie, aż po wymianę przetworników na Seymour Duncan. Podzieliłem się również kosztem całego przedsięwzięcia i moimi przemyśleniami na temat wartości takiej modernizacji.
W artykule podzielam się moją muzyczną podróżą z basem, począwszy od pierwszych dźwięków na zakupionym używanym Washburn XB100, po obecną miłość do brzmień Peavey Basic 60. Opowiadam również o swoich wyborach sprzętowych, wymianie pickupów na Seymur Duncan SPB-3, oraz o moich planach na przyszłość.
Zastanawiam się nad stworzeniem własnego, unikatowego basu z pewnymi modyfikacjami wzorowanymi na modelu Ibaneza BTB. Projekt obejmuje dobor ciekawych materiałów oraz elementów, w tym podstrunnica z klonu 'ptasie oko', korpus z klonu lub jesionu oraz pickupy Bassblaster'y od Merlina.
Zakupiłem Defila Mambo za 250 zł i planuję przeprowadzić renowację tej niemal 40-letniej gitary, mając minimalne doświadczenie. Mam kilka pytań dotyczących regulacji gryfu, polerowania elementów niklowanych, malowania korpusu oraz wymiany pickupów.
Opisuję moją podróż w poszukiwaniu idealnego basu z ograniczonym budżetem, koncentrując się na marce GMR Bassforce. Podzielam również rozważania na temat przejścia na fretless, różnic w budowie i potencjalnych kosztach takiej modyfikacji.
Pasja do gitary basowej doprowadziła mnie do marzeń o stworzeniu własnego, unikatowego instrumentu. Zastanawiam się nad wyborem pickupów, które najlepiej oddadzą charakter mojej wizji.
Autor jest w trakcie poszukiwań swojego pierwszego basu i rozważa różne opcje w przedziale cenowym 700-1300 zł, starając się uniknąć instrumentów wyprodukowanych w Chinach. Interesują go basy 4-strunowe z pickupami, które dobrze nadają się do grania metalu, ale także funk i jazz.
Opowiadanie o tym, jak Maciej, pochodzący z Zabrza, zaczął swoją przygodę z graniem na basie. Pierwszym instrumentem był samodzielnie modyfikowany bas, który zmienił kilka elementów, by osiągnąć lepsze brzmienie.
Autor dzieli się swoimi doświadczeniami i rozterkami związanymi z zamiarem zakupu basu sześciostrunowego. Opisuje swoje doświadczenia w sklepie muzycznym, preferencje dotyczące gry na basie oraz możliwości modyfikacji instrumentów.
Autor podjął się odnowienia swojego starego gitary Presto Langa, poczynając od usunięcia starego, pękającego lakieru. Wykorzystał do tego celu specyfik kupiony w Castoramie, a ostatecznie zdecydował się na użycie szlifierki i papieru ściernego do osiągnięcia gładkiej powierzchni.
Autor wyraża swoje pragnienie uzyskania idealnego, ciepłego, mruczącego brzmienia basu, prosząc o porady dotyczące wyboru gitary, pickupów, wzmacniaczy, strun i korektorów. Wspomina o swoich dwuletnich doświadczeniach muzycznych i chęci ulepszenia brzmienia swojego instrumentu.
Stałem się właścicielem odkurzonego fretlesa ZAK/Mayones B4, z odzysku, który przeszedł metamorfozę zarówno w wyglądzie, jak i brzmieniu. Teraz rozważam zmianę układu pickupów, aby osiągnąć idealne brzmienie.
Autor podzielił się problemem pierdzenia basu podczas nagrywaniu, szczególnie na strunach H i E. Pomimo prób regulacji i zastosowania różnych technik nagraniowych, problem pozostawał nierozwiązany. Rozważa, że przyczyną może być elektronika, pickupy lub struny.
Dyskusja na temat gitary IBANEZ Roadstar z ustawieniem przetworników P+J, w której autor pyta o doradztwo dotyczące modyfikacji i wyboru pickupów. Autor jest zainteresowany dodaniem dodatkowego pickupa i zmianami estetycznymi w gitarze, przy budżecie na singla wynoszącym 300zł.
Dylemat między zmianą pickupów a zakupem nowej gitary lutniczej od Langowskiego. Gitara wspomniana ma korpus i gryf z mahoniu, podstrunnica z wenge i przystawki 2x Artec Hambucker.
Autor dzieli się swoim doświadczeniem powracając do gry na basie i nabywając Cort Action. Rozważa możliwość wymiany pickupów w swoim instrumencie, zastanawiając się nad potencjalnymi korzyściami brzmieniowymi i poszukuje porad.
Artykuł porusza temat wyboru odpowiednich przystawek pickupów do basów fretless, skupiając się na różnych konfiguracjach jak jazz bass, music mann czy precel. Autor zaapelował do społeczności forum o wskazówki, podkreślając złożoność wyboru między elektroniką aktywną a pasywną.
Autor posiada kopię Fendera Jazz Bassa i planuje wymienić w niej koreańskie pickupy no-name oraz elektronikę home-made na oryginalne części od Fendera Jazz Bassa, by ulepszyć jej dźwięk. Zastanawia się też nad zakupem wzmacniacza Gallien Krueger 700RB-II / 115 z USA.
Rozważając możliwość dostosowania mojego basu GMR Bassforce 4 do cięższej muzyki, zdecydowałem się na eksplorację opcji wymiany przetworników. Moim głównym wyzwaniem jest znalezienie odpowiednich pickupów, które wzbogacą dźwięk o potrzebny dół bez konieczności wymiany całego instrumentu.
W artykule opisuję proces kompleksowego odnowienia starego basu, który na pierwszy rzut oka nie przedstawia wartości. Zadecydowałem o wymianie elektroniki, przeglądzie pickupów Schaller, przelutowaniu, a także wizualnym odświeżeniu instrumentu.
Zmieniając uszkodzone gniazdo jack w mojej gitarze, postanowiłem również przeorganizować całą elektronikę i przetestować różne sposoby połączenia pickupów. Odkryłem, że każdy sposób połączenia ma unikatowy wpływ na brzmienie.
Oto kompendium wiedzy o tym, jak samodzielnie wyregulować i wyczyścić używaną gitarę basową Mayones b4. Borykając się z problemami takimi jak brzęczenie strun i krzywo przykręcone pickupy, znajdziecie tutaj sprawdzone rozwiązania.
Rozważam swoją sytuację z pierwszą gitarą basową marki Dimavery, która pomimo fajnego wyglądu i dobrego brzmienia ma wiele wad w wykonaniu. Zastanawiam się nad wymianą osprzętu lub całkowitą zmianą gitary.
W 2022 roku Ibanez wprowadza na rynek trzy nowe modele basów z serii BTB. Są to wersje multi-scale, które zapewniają potężny i pełen brzmienie struny B oraz większe możliwości strojenia.
Dunable Guitars wprowadza na rynek bas sygnowany przez Jeffa Matza, członka grupy High On Fire. Instrument stanowi kulminację lat doświadczeń i pasji artysty, łącząc w sobie jego wymarzone cechy oraz niestandardowe rozwiązania.
Firma Seymour Duncan wypuściła linie przetworników sygnowanych przez ikonę rock'n'rolla, Lemmy'ego Kilmistera z Motörhead. Przetworniki, zaprojektowane do basówek Rickenbacker, kuszą większym atakiem i dynamiką.
Seria REDactive od GFS Pickups wprowadza innowacje w pickupach do basów, łącząc niską impedancję i system bezszumowy z wewnętrznym przedwzmacniaczem. To propozycja dla tych, którzy szukają doskonalenia brzmienia swojego instrumentu.