Tag: pickup basowy

Pickup basowy to fundament brzmienia gitary basowej, pozwalający na uzyskanie różnorodnych tonów i pełną kontrolę nad dźwiękiem. Istnieje wiele rodzajów przetworników basowych, każdy z nich dostosowany do konkretnych zachcianek i gatunków muzycznych. Pickup basowy, inaczej przetwornik basowy, to kluczowy element elektrycznego basu, odpowiedzialny za konwersję drgań strun na sygnał elektryczny, który następnie może być wzmacniany i przetwarzany przez wzmacniacz basowy, efekty czy inne urządzenia dźwiękowe. Dzięki przetwornikom basowym możliwe jest uzyskanie różnorodnych brzmień oraz kontroli nad dźwiękiem w trakcie występów czy nagrań studyjnych.

Pickupy basowe występują w różnych konfiguracjach i technologiach, a najbardziej popularne to:

Single-coil – przetworniki te składają się z jednej cewki i magnesów, które wytwarzają pole magnetyczne wokół strun. Drgania strun wpływają na pole magnetyczne, generując sygnał elektryczny. Single-coil pickupy są znane z jasnego, dynamicznego dźwięku, ale mogą być podatne na zakłócenia elektromagnetyczne.
Humbucker – to przetworniki składające się z dwóch cewek o przeciwnych polaryzacjach, które „bukują” (ang. „buck”) zakłócenia elektromagnetyczne, stąd nazwa. Humbuckery charakteryzują się cieplejszym, bardziej nasyconym dźwiękiem niż single-coil, z mniejszą ilością szumów i zakłóceń.
Split-coil – te przetworniki łączą zalety single-coil i humbuckerów, dzięki podziałowi cewki na dwie części. Split-coil pickupy oferują równowagę między jasnością dźwięku a redukcją zakłóceń.
Aktywne – przetworniki te mają wbudowany przedwzmacniacz, który zasilany jest z baterii. Dzięki temu dźwięk jest bardziej wyrazisty, z większą dynamiką i mniejszymi zakłóceniami. Aktywne przetworniki są często wybierane przez basistów grających w gatunkach wymagających mocnego i czystego dźwięku, takich jak metal czy rock.
Pasywne – przetworniki te nie mają wbudowanego przedwzmacniacza, co sprawia, że ich dźwięk jest bardziej naturalny i cieplejszy. Pasywne pickupy są popularne w jazzie, bluesie czy muzyce funk.

Wybór odpowiedniego pickupu basowego zależy od indywidualnych preferencji muzyka, stylu gry oraz gatunku muzyki, którym się zajmuje. Dostępność różnorodnych przetworników basowych pozwala na eksperymentowanie z dźwiękiem, a także dostosowanie go do własnych potrzeb i wymagań.

Rozwijam się! – Prace znów ruszyły

Z dumą prezentuję postępy pracy nad moim basem, którego korpus wykonałem przedwczoraj z wyjątkowego połączenia drewna: jatoby, starego jesionu. Korpus ozdobiony zostanie logo 'GruBass', a model otrzymał nazwę 'Tony'.

Przebudowa Preampu Ibaneza BTB 675

Ibanez BTB675 napotyka na problemy z osiągnięciem miękkiego, bluesowego brzmienia z powodu wysokiego ustawienia pasma przetworników. Autorska modyfikacja preampu, przez dodanie kondensatorów i rezystorów, może radikalnie poprawić brzmienie i atak przy grze palcami.

BC Rich Warlock NT

BC Rich Warlock NT to instrument, który zdecydowanie nie jest dla każdego. Z jego pomocą można osiągnąć ciężkie brzmienia, jednak jego ergonomia i niektóre rozwiązania techniczne mogą wymagać przyzwyczajenia.

Epiphone Embassy Special IV

Epiphone Embassy Special IV to model basówki o zaskakująco unikalnych cechach, pomimo bycia najtańszą opcją w linii producenta. Znajdziemy tu nietypowo zastosowanego przetwornika typu Split Coil, wyjątkowo słabej jakości drewno laminowane na korpusie, oraz skąpo nałożony lakier.

Bas Sandberg Basic Ken Taylor 5 vel. Budyń

Nabyłem bas Sandberg Basic Ken Taylor 5, który zdetronizował moje dotychczasowe przekonania o basach Fender, MM, Ibanez czy Warwick. Sandberg przekonał mnie swoją niemiecką jakością, unikatowym kształtem gryfu i perfekcyjnym brzmieniem.

Cort B4, jesion

Jestem właścicielem basu Cort B4 Jesion od niemal trzech lat, który wyróżnia się wygodą gry oraz jakością wykonania. Bas ten oferuje przyjemne brzmienie zarówno w aktywnym, jak i pasywnym trybie pracy, co czyni go idealnym wyborem dla fanów funky.

Squier jb vm + seymour duncan sjb-3 + badass II + zabiegi estetyczne

W artykule opisuję proces transformacji Squiera JB VM w instrument, który niewiele ustępuje Fenderom MIM pod względem jakości dźwięku, dzięki wymianie przystawek na SD SJB-3 i mostka na Badass II. Pokazuję również, jak nieznaczne zmiany w wyglądzie mogą wpłynąć na całokształt odczucia z gry na tym basie.

Cort SP-PJ special series

W recenzji omawiam bas Cort SP-PJ special series, wskazując na jego konstrukcję, wygląd oraz brzmienie. Podzielam również swoje doświadczenia z różnego rodzaju wzmacniaczami i efektami.

Fender Jazz Bass MIJ 1993

Zakup Fender Jazz Bass wyprodukowanego w Japonii w roku 1993 okazał się prawdziwym strzałem w dziesiątkę! Bas ma nie tylko klasyczne brzmienie JB, ale jest również w świetnym stanie technicznym i estetycznym, pomimo swojego wieku.

Pimp My Jazz

Postanowiłem, że mój Jazz Bass zasługuje na lepszą sesję zdjęciową niż dotychczas. Zmieniłem maskownicę na czarną od Squiera i rozważam dalsze modyfikacje.

Precel The Almighty Behold

Rocznik 1987 bas guitar, z olchowym korpusem i wytrzymałym lakierem, który przetrwał próbę śrubokrętem bez szwanku. Mimo uszkodzeń przez poprzednich właścicieli, z odpowiednimi naprawami wróci do świetności.

ESP LTD B-50

Przeżyłem miesiąc oczekiwania na gitarę basową ESP LTD B-50, ale czy warto było czekać? W recenzji sprawdzam jej budowę, wygląd, funkcjonalność i dźwięk.

Yamaha BB614

Po roku korzystania z Yamahy BB614 zauważyłem zmianę w moim postrzeganiu instrumentu, szczególnie w brzmieniu najniższych rejestrów. Przedstawiam subiektywną analizę zalet i wad tego modelu.

Epiphone Embassy Standard IV Plus

Recenzja Epiphone Embassy Standard IV Plus, czyli pierwszy bass autora. Ta ulepszona wersja z serii Standard oferuje znakomitą jakość dźwięku, wygodę gry oraz atrakcyjny wygląd przy stosunkowo niskiej cenie.

SkyWay TB 650

Opisuję moje doświadczenia z basem SkyWay TB 650, zarówno pozytywne, jak i negatywne aspekty jego użytkowania. Bas ma swoje wady, ale jego strojenie zasługuje na pochwałę.

Tenson MMJ Jazz Bass V

Tenson MMJ Jazz Bass V to gitara basowa, która zwraca uwagę nie tylko ceną, ale i elastycznością brzmienia. Po roku użytkowania mogę śmiało powiedzieć, że jest to świetny wybór dla początkujących.

Stagg BC300

W mojej recenzji Stagg BC300 przyglądam się niedocenianej gitarze basowej, analizując jej brzmienie, ergonomię i wykonanie. Ta przystępna cenowo gitara oferuje więcej niż można by się spodziewać, biorąc pod uwagę jej zakres cenowy.

GMR Bassforce Custom IV

GMR Bassforce Custom IV to bas, który łączy w sobie wysokiej jakości rzemiosło i unikalne brzmienie. Opowiadam o moich doświadczeniach i wrażeniach związanych z tym modelem, podkreślając jakość wykonania i charakterystyczny dźwięk.

Music Man Stingray 5 93′

Music Man Stingray 5 z 1993 roku to bas, który zaskakuje swoją trwałością oraz unikalnym brzmieniem. Mimo swoich lat, doskonale sprawdza się w nowoczesnej muzyce dzięki szerokiemu zakresowi brzmień i wyjątkowej ergonomii.

Ibanez AEB-10 [bas elektro-akustyczny]

Recenzja basu elektroakustycznego Ibanez AEB-10, którego wybór zainspirowała płyta 'The Silent Life' Jonasa Hellborga. Po gruntownej analizie i testach, bas ten wyróżnia się na tle innych instrumentów w swoim przedziale cenowym jako godny uwagi, z kilkoma jednak ograniczeniami.

Fender Jazz Bass Standard

Recenzja meksykańskiego Fendera Jazz Bass standard z 1998 roku. Mimo powszechnych stereotypów, instrument prezentuje niezłą jakość wykonania, dobrze zbalansowane brzmienie i jest warty swojej ceny.

Spector 4 LX Euro P/J Zebrawood

Spector 4 LX Euro P/J Zebrawood to gitara basowa, która nie tylko zachwyca pięknym wyglądem, ale oferuje również profesjonalne brzmienie. Instrument łączy w sobie wysokiej jakości materiały, nowoczesną elektronikę i wygodę gry, co czyni go doskonałym wyborem dla każdego basisty.

TF-V REK Guitars

Przedstawiam szczegółową analizę gitary basowej model TF-V od REK Guitars, instrumentu zaprojektowanego specjalnie dla Tomasza Fulary. Model ten wyróżnia się wyjątkowymi parametrami i materiałami.

Fender American Standard ’08 Jazz Bass

Rok 2008 był przełomowy dla Fendera, który wprowadził serię American Standard, zyskując ponownie uznanie muzyków na całym świecie. Sprawdzamy, co wyróżnia model Jazz Bass z tej właśnie serii.

Widelce

Artykuł poświęcony jest basom marki Kramer, znane jako 'widlec' ze względu na ich mocne, aluminiowe gryfy oraz piękne brzmienie. Modele te, produkowane między 1976 a 1985 rokiem, są porównywane do instrumentów takich marek jak Fender, Rickenbacker i MusicMan.

Kolumna basowa 410 made by Demanufacture™

Recenzja kolumny basowej 410 produkcji Demanufacture o mocy 800W, wyposażonej w głośniki Eminence i Selenium Super Tweeter. Kolumna oferuje imponującą jakość dźwięku i jest bardzo wszechstronna, idealnie współpracując z różnymi wzmacniaczami i basami.

Squier Vintage Modified Tele Bass

Squier Vintage Modified Tele Bass to model, który przyciąga uwagę swoją jakością oraz brzmieniem nawiązującym do lat 70. W recenzji znajdziemy szczegóły dotyczące jego budowy, brzmienia, oraz wrażeń z grania, zarówno w domowych warunkach, jak i podczas prób z zespołem.

Ibanez JTKB200 [JetKing]

Ibanez JTKB200 [JetKing] to bas z elektroniką pasywną i mahoniowym ciałem, wyposażony w przetworniki Artcore Humbucker ACHB-2. Jego brzmienie oceniam jako fenomenalne, a opracowanie zapewnia znakomitą wygodę użytkowania.

Jerzy Drozd – LEGEND

Jerzy Drozd to twórca niesamowitych basów serii Legend, wywołujących prawdziwą 'gazową paranoję' wśród miłośników niskich tonów. Bas Legend odznacza się zastosowaniem piezo w mostku, pickupem MIDI, preampem Aguilar 3band i możliwością wyboru spośród wersji 5, 6, 7 strunowych, a także customowych ERB do 12 strun.

Fender ’51 Reissue Precision Bass – update!

Recenzja Fender '51 Reissue Precision Bass pokazuje historię miłości do instrumentu oraz dokonane modyfikacje. Od oryginalnego dźwięku i stylu, przez zmianę przetwornika, mostka po założenie flatów - każda zmiana wnosi coś nowego.

Fender US Vintage ’62 Precision

W tekście przedstawiam szczegółową analizę ikonicznego basu Fender Precision z 1962 roku, jego historię, specyfikację techniczną oraz własne wrażenia jako użytkownika tego modelu. Instrument, dzięki któremu legendy takie jak James Jamerson czy Jaco Pastorius mogły przekazać światu swoje unikatowe brzmienia, nadal zachwyca swoją jakością wykonania, ergonomią oraz niezrównanym dźwiękiem.

Ampeg BA-115HP

W tekście znajdziecie szczegółową opinię na temat Comba Ampeg BA-115HP, zarówno od strony technicznej, jak i użytkowej. Poznacie jego możliwości brzmieniowe, funkcjonalność oraz opinie na temat jego konstrukcji i transportu.

Ibanez BTB 675

Ibanez BTB 675 to pięciostrunowa gitara basowa, która oferuje doskonałe wykonanie i brzmienie za stosunkowo niską cenę 2300zł. Dzięki konstrukcji neck-thru i użytych materiałów korpus i gryf stanowią harmonijną całość, zapewniając komfortową grę i wyjątkową jakość dźwięku.

Motley Drama v.1.0

DEFIL Lotos to mój unikatowy projekt inspirowany poezją Egdara Allana Poe. Mimo wad technicznych, ten bas posiada niepowtarzalny charakter i drewniane brzmienie.

Peavey Zodiac DE Scorpio

Wybór basu nie jest prostą decyzją, ale po długim czasie mam już swojego faworyta - Peavey Zodiac DE Scorpio. Donek z wyglądu i brzmienia tego instrumentu był niezapomniany.

Bas za 50zł!

Odkupiłem stary, niegrywalny bas od znajomego za 50zł, po czym przeprowadziłem szereg zabiegów restauracyjnych, aby przywrócić mu dawny blask. Instrument przeszedł metamorfozę z niegrywalnego przedmiotu do cenionego fretlessa, który teraz ma dla mnie nieocenioną wartość.

Flame CS-5

Flame CS-5 to gitara basowa, która łączy w sobie zarówno wysoką jakość wykonania, jak i atrakcyjną cenę. Jako niższa odpowi ednik droższych modeli MM, ta gitara znakomicie sprawdza się w różnych stylach muzycznych, niezależnie czy gra się soft-rocka czy metal.

Yamaha RBX 270 J

Yamaha RBX 270 J to bas, który zakupiłem w 2006 roku i służy mi do dzisiaj. Charakteryzuje się wysoką jakością wykonania, dużą różnorodnością brzmień i jest niezwykle wygodny w użytkowaniu.

Yamaha RBX 374

Yamaha RBX 374 to basówka, która zaskakuje jakością dźwięku i komfortem gry, będąc jednocześnie dostępną w atrakcyjnej cenie. Mimo pewnych zastrzeżeń co do aktywnej elektroniki i kształtu korpusu, instrument ten oferuje znakomity stosunek jakości do ceny oraz świetne brzmienie.

PEAVEY Cirrus BXP 5

PEAVEY Cirrus BXP 5 to instrument dla prawdziwych entuzjastów basu, łączący wysoką jakość wykonania z imponującymi możliwościami akustycznymi. Zegzotycznymi materiałami i wpełni aktywnym korektorem barwy, ten pięciostrunowy bas oferuje szerokie spektrum brzmień, od głębokich i zamulonych po jasne i szkliste.

[gitara] OLP mm2

Gitara basowa OLP mm2, często polecana zarówno dla początkujących, jak i bardziej doświadczonych basistów, z licencją Ernie Balla, wyróżnia się solidną konstrukcją i dobrym stosunkiem jakości do ceny. Gitara jest dostępna również w wersji 5-strunowej oraz z dwoma humbuckerami.

Salobrena B 200-C [elektro-akustyczna]

Recenzja elektroakustycznej gitary basowej Salobrena B 200-C, która zwraca uwagę swoim wyglądem i jest wyjątkowym dodatkiem do każdego zespołu, zwłaszcza grającego unplugged. Omawia komfort grania, brzmienie na sucho i przy podpięciu oraz stosunek ceny do jakości.

Cort C5Z

Bas Cort C5Z to niezwykle wszechstronny instrument, który zaskakuje swoją jakością wykonania i rozpiętością brzmieniową. Pochodzący z serii Artisan, model ten oferuje solidną konstrukcję z mahoniu, wenge i zebrano, a także zaawansowaną elektronikę i wygodę gry.

[gitara] Washburn XB-120

Washburn XB-120 to gitara basowa, która zaskakuje swoją jakością i brzmieniem. Po roku intensywnego użytkowania, staje się jasne, że jest to idealny instrument zarówno dla początkujących, jak i bardziej zaawansowanych basistów.

[gitara] Fender Precision Bass Lyte ’94 Japan

Recenzja rzadko spotykanego Fender Precision Bass Lyte '94 z Japonii, odznaczającego się niezwykłym designem i wyjątkowymi cechami jak aktywna elektronika i wygodny gryf. Instrument o unikalnym brzmieniu, doskonale wyważonym, wart uwagi zarówno dla profesjonalistów, jak i amatorów.

Schecter Stiletto DeLuxe-5

Kupując Schecter Stiletto DeLuxe-5 w Poznaniu, nie spodziewałem się otrzymać tak uniwersalnego i dobrze wykonanego instrumentu. Mimo kilku drobnych mankamentów, gitara oferuje niesamowity zakres brzmień i doskonale się prezentuje.

Cort GB94

Cort GB94 to bas, który zaskakuje świetnym wykonaniem, uniwersalnym brzmieniem i wygodą gry. Wyposażony w korpus z jesionu bagiennego, przetworniki Seymour Duncan i aktywną elektronikę, sprawdza się w wielu gatunkach muzycznych.

[combo] Gallien-Krueger Backline 112

G-K Backline 112 to lekkie, ale potężne combo, które doskonale sprawdzi się na próbach i mniejszych występach. Dzięki wbudowanemu overdrive i unikalnym filtrom, oferuje różnorodność brzmień w kompaktowej obudowie.

[gitara] Ibanez BTB-555

Gitara basowa Ibanez BTB-555 zdobyła moje serce nie tylko swoim wyglądem, ale również jakością dźwięku i wygodą użytkowania. Połączenie wyważenia, aktywnych przetworników Bartolini MK1 oraz wyjątkowego designu sprawia, że jest to instrument, który warto polecić każdemu basiście.

[gitara] Cort Viva Active

Przemyślenia na temat gitary basowej Cort Viva Active, produkowanej w 1995 roku w Korei jako pierwsza seria na rynek europejski. Lekka, z aktywnym układem preampa i pickupami Select by EMG, ta gitara łączy w sobie wygodę i mocne brzmienie w przystępnej cenie.

Yamaha RBX 374

Yamaha RBX 374 to gitara basowa, która wyróżnia się na tle konkurencji zarówno pod względem jakości wykonania, jak i możliwości brzmieniowych. Oferuje wygodny gryf, wysokiej jakości korektory oraz szerokie spektrum brzmień dostosowanych do każdego stylu gry.

[gitara] Washburn RB 2502 CBL

Oto moja szczera recenzja basu Washburn RB 2502 CBL - pięciostrunowego instrumentu z korpusem z jesionu, klonowym gryfem, oraz pickup'ami w układzie HS. Ta gitara basowa oferuje niesamowity sustain, idealne intonacje dzięki systemowi Buzz Feiten i wygodę gry, czyniąc ją znakomitym wyborem dla wszechstronnych basistów.

[gitara] Zak [kopia Spectora NS2]

W swojej recenzji skupiam się na basie marki ZAK, będącym budżetową, ale solidnie wykonaną kopią modelu Spector NS2, który sprawdza się w różnorodnych gatunkach muzycznych. Gitara, pomimo kilku niedociągnięć, oferuje dobrą grę i jakość dźwięku, co czyni ją atrakcyjną opcją dla amatorów.

[gitara] Langowski Bas 6str

W artykule opisuję moje wrażenia i doświadczenia z użytkowania sześciostrunowej gitary basowej marki Langowski. Gitara charakteryzuje się solidnym wykonaniem oraz bardzo dobrym brzmieniem, mimo kilku mankamentów natury estetycznej i technicznej.

[gitara] Rockbass Fortress

Rockbass Fortress od Warwick to bas, który zaskakuje swoją konstrukcją, wygodą i dźwiękiem. Po miesiącu użytkowania, jestem w stanie szczegółowo przedstawić jego zalety i wady.

[gitara] Cort Curbow 4

Przedstawiam swoje pierwsze wrażenia po dwóch tygodniach użytkowania gitary basowej Cort Curbow 4. Gitara oferuje nowoczesne brzmienie i świetną elektronikę, ale ma też swoje wady, takie jak nietypowy korpus z luthite i problemy z wyważeniem.

[combo] Line 6 LowDown 110 Studio

Recenzujemy Line 6 LowDown 110 Studio, combo idealne do domu i małych gigów. Dzięki magicznym przyciskom oferuje sześcio różnych symulacji brzmień, łącząc kompakty rozmiar z potężnym dźwiękiem.

[zestaw] Markbass Little Mark II + Markbass STD 102 HF – 4

Po kilku miesiącach użytkowania zestawu Markbass Little Mark II oraz Markbass Standard 102HF-4, jestem w pełni przekonany o jego wyjątkowej jakości i wygodzie w transporcie. Lekka, ale mocna głowica i kolumna oferują doskonałe brzmienie basu oraz są łatwe w przenoszeniu dzięki niewielkiej wadze.

Ekranowanie by NuBel

W artykule opisuję szczegółowy proces ekranowania własnej basówki marki Stagg BC 300, które przeprowadziłem samodzielnie, stosując jako główny materiał farbę grafitową. Proces, choć czasochłonny, znacząco poprawił jakość dźwięku i eliminuje niepożądane zakłócenia.

[gitara] Schecter Stiletto Extreme-4

Schecter Stiletto Extreme-4 to basowa gitara, która łączy w sobie nowoczesny wygląd z niezawodnym brzmieniem. Charakteryzuje się menzurą 34", korpus z lipy oraz gryf z klonu z palisandrową podstrunnicą.

Ibanez Blazer

Gitary basowe są dla wielu nie tylko instrumentami, ale i partnerami na scenie. Dziś przyjrzymy się modelowi Ibanez Blazer BL 800 - klasycznemu, lecz wciąż aktualnemu wyborowi dla basistów ceniących zarówno jakość, jak i historię.

GMR Bassforce Classic IV

GMR Bassforce Classic IV to wyjątkowa gitara basowa z regulowanymi parametrami i imponującą jakością wykonania. Zapewnia doskonałą ergonomię, wszechstronne brzmienie oraz długi sustain, choć jej znacząca waga może być wyzwaniem.

Gitara J038d Jd 110

[gitara] J&D JD-110

Recenzując J&D JD-110, uderzam w ton naszej prawdziwej, basowej fascynacji - niskobudżetowy bas, który ma więcej do zaoferowania, niż mogłoby się wydawać. Pomimo skromnych specyfikacji, jestem przekonany, że warto dać mu szansę, zwłaszcza początkującym basistom.

Gitara Ibanez Btb 400qm

[gitara] Ibanez BTB 400QM

Ibanez BTB 400QM to bas, który oferuje wyjątkowe brzmienie dzięki elektronice Vari-Mid IIIBII oraz ogromne możliwości brzmieniowe. Posiada piękny wygląd, solidne wykonanie i jest wyjątkowo wszechstronny, co czyni go idealnym narzędziem dla średnio zaawansowanych basistów.

Zestaw Yamaha Erb 070 Bp Kit

[zestaw] Yamaha ERB 070 BP Kit

Recenzja zestawu Yamaha ERB 070 BP Kit ujawnia, jak z najtańszego sprzętu możesz zacząć swoją muzyczną przygodę. Jednak, czy cena 1500 zł jest adekwatna do jakości oferowanej przez starter kit dla początkującego basisty?

Ekranowanie Basu!

Przedstawiam proces ekranowania basu, który nie pozbawi was zanieczyszczeń w 100%, ależ znacząco poprawi jakość dźwięku waszych instrumentów. Głównie skupiam się na dwóch metodach: użycie folii aluminiowej oraz blachy miedzianej.

Gitara Ibanez Btb 400qm 2

[gitara] Ibanez BTB 400QM

Recenzja gitary basowej Ibanez BTB 400QM, która doskonale łączy wygodę, technologię i brzmienie. Ich konstrukcja i zastosowane technologie sprawiają, że jest to niezwykle wszechstronny instrument, idealny głównie do rocka i metalu.

Combo Taurus B 215

[combo] Taurus B-215

Kupiłem combo Taurus B-215 z nadzieją odnalezienia masywnego brzmienia basowego mimo ograniczonych funduszy. Po początkowym rozczarowaniu, detaliczna regulacja pozwoliła mi uzyskać znakomity dźwięk, pozytywnie zaskakując zarówno pod względem akustycznym, jak i wizualnym.

[gitara] Washburn XB 120

Washburn XB 120 to gitara basowa, która mimo klasycznego kształtu, oferuje niezwykły urok i solidną budowę. Po ponad pół roku użytkowania, mogę śmiało powiedzieć, że to świetny wybór zarówno dla początkujących jak i bardziej doświadczonych basistów, szukających wysokiej jakości w rozsądnej cenie.

[gitara] Spector Q4Pro

Spector Q4Pro to budżetowa wersja basu, wyprodukowana w Korei, charakteryzująca się lekkością, wygodą gry i dość ostrym brzmieniem. Posiada trzyczęściowy, klonowy gryf, korpus z lipy i klonu falistego, dwa pasywne humbuckery EMG-HZ oraz specyficzne pokrętła kontroli dźwięku.

Gitara Skyway Tb 730

[gitara] Skyway TB-730

Recenzja basu Skyway TB-730, który, mimo niskiej ceny 300 zł, przynosi więcej frustracji niż satysfakcji. Niedokładne wykonanie, problemy z elektroniką oraz brak dobrego brzmienia to tylko wierzchołek góry problemów.

Gitara Slamer Blitz Bass Bz4

[gitara] Slamer Blitz Bass BZ4

Recenzja gitary basowej Slamer Blitz Bass BZ4, instrumentu z dolnego przedziału cenowego o zaskakująco dobrej jakości dźwięku i wykonania. Jest to świetna opcja dla początkujących, oferująca solidność i przyzwoitą jakość w przystępnej cenie.

moj fretlessik GMR

Wlasnie dzisiaj go dostalem 🙂 GMR fretless 5 str! + przystawki i elektronika Seymour Duncan Steve Bailey Fundamental Fretless jest radosc Panie i Panowie!

Gibson Thunderbird + próbki

To pochwalę się i tu. Mam go od kwietnia, cieszy ucho i oko. 🙂 Rocznik ’90. EDIT: Próbki: Prosto w linię (karta muzyczna zintegrowana), jeśli to będzieniewystarczające, to powiedzcie, jak lepiej inaczej nagrać. Potem wrzucę doaudiogalerii. Próbki są bardzo ciche, volume sobie podkręćcie najpierw🙂 Grałam na przystawce przygryfowej Ustawienia: -Tone na 10 Próbka 1: oba […]

Stivman – aktywny Bartolini, korpus mahoń itd

Moja lutnicza zabawka 😉 Wiem jaką Stefan ma opinie, mimo wszystkozdecydowałem się zrobić u niego wiosło i nie żałuję. Jednocześnie robiłgitarę identycznego kształtu, która nie brzmi za dobrze. Za to na całeszczęście basik mu się udał perfekcyjnie. W środku jest aktywny Bartolini,który ma tyle możliwości ustawień brzmienia, że głowa boli. Korpusmahoń, nie pamiętam już nazw […]

StratoBassTer – dawniej Adelita

Historia przekształcenia gitary basowej Adelita w unikatowy model StratoBassTer, łączący różnorodne brzmienia w jeden instrument. Opis procesu poszukiwania idealnego brzmienia i współpracy z lutnikiem.

E Series Boxer Bass [PB-555 i inne]

Szalenie rzadka seria Japońskich basów, charakterystyczna dzięki wąskiemurozstawowi strun i pickupom pod kątem. Ten pierwszy bas, układ PP, jest jakdla mnie fantastyczny. Chętnie wypróbowałbym.

„Dwa razy Flejm CeeS”

Nie chwale się, zaledwie pokazuję. Tak jak widać: Flame CS-5 oraz Flame CS-4. Piątka ma całą elektrownię od Seymour Duncana i osprzęt Schallera.Czwórka to standardowy CS, ma tylko zmieniony pickup na SD SMB4a. Czekam teraz na pytanie po co mi dwie identyczne gitary. Odpowiadam zatem natychmiast… Nie wiem! Na czwórce lepiej mi się grakciukiem i […]

B.C. Rich Zombie Exotic Classic Bass

Konstrukcja: neck through body Korpus: kanapka – środek olcha, top i tył z hebanu Gryf: klon przekładany mahoniem (5 kawałków) Podstrunnica: palisander Menzura: 34″ (4 struny, 5 strun ma 35″) Mostek: samodzielne siodełka Klucze: B.C. Rich® die-cast Progi: 24 jumbo Pickupy: 2 pasywne B.C. Rich® soapbars Elektronika: 1 volume, 1 blend, 1 bass, 1 mid […]

Fernandes Ravelle

Muszę przyznać, że od dawna żaden nowocześnie wyglądający bas nieurzekł mnie swoim wyglądem, jak to cudeńko. Nowoczesna wariacja na tematstylistyki Les Paul daje efekt „pazura” i elegancji w jednym. Korpus: Olcha Gryf: Klon, Bolt On Podstrunnica: lipa amerykańska, 34″, 22 progi Jumbo, 16″ radius, markery zmacicy perłowej Siodełko: Graphtech TREM NUT 1 3/4″ Potencjometry: 2x […]

Wertey MM bas

Jest wizja:). Wizualizacja 3d i fotomoto… Ostatecznie kształt korpusu będzie taki. Mam zamiar pomalować bejcą dolnączęść korpusu od połowy na taki brąz mahoniowy. Srebrna blaszka od potówmoże być ostatecznie czarna. Czekam na jesion, się nie mogę doczekaćdłubania:). Pickup to artec giovanni MM z możliwością rozł. cewek, pasywna elektrowniana początek. gryf od P basa kupiony w […]

Zestaw MADE IN ZBIKRA

To co widać (i nie widać) na zdjęciu to: – bas lutniczy CLIMAX, wyszedł ze stajni Biliński-Witkowski w roku 1990, odniedawna obuty w pickupy MERLIN: 1xPB single coil i 1xJB humbucker – combo Fender Rumble 100W z głośnikami 2×10″ + tweeter, – procesor basowy DIGITECH BP200, – pasek do gitary. Prezent, który dostał mój kolega […]

Nowe Budżetówki Marcusa Millera na horyzoncie

Marcis Miller Jazz Bass V7 by SIRE KLIK cena od 1600zł w zależności od koloru i drewna www.thomann.de/pl/marcus_miller_v7_swamp_ash_4_nt.htm Marcus Miller by SIRE M3 KLIK Cena 1465zł www.thomann.de/pl/marcus_miller_m3_br.htm Największa zagadka to sama elektronika i przystawki . Wydaje mi się że Marcuspod badziewiem by się nie podpisał , może wiec coś z tego będzie

fender jazzbass na bartkach:]

www.voila.pl/000/yfsoy/index.php?get=1&f=1 www.voila.pl/001/tii3v/index.php?get=1&f=1 www.voila.pl/002/cuq3r/index.php?get=1&f=1 www.voila.pl/004/p8ow1/index.php?get=1&f=1 Baaardzo mi się podoba… Music man poszedł w odstawkę:P I brzmi…. Bartolini 9cbjd. Naprawde mjód. Zastanawiam się czy lepiej niebyło by mu bez progów;) Ale w lutnika się bawić nie będę raczej:)

Kradzież gratów basowych w Zabrzu

W nocy z środy na czwartek w Zabrzu doszło do kradzieży sprzętu muzycznego z sali prób zespołu Randomband. Skradziono szeroki zakres sprzętu, w tym gitary, wzmacniacze i perkusję elektroniczną.

Trudny wybór pomiędzy różnymi modelami Markbassa

Autor znajduje się przed trudnym wyborem między czterema modelami wzmacniaczy Markbassa: LittleMark Tube, BigBang, LittleMark 3 i LittleMark Rocker 500. Wzmacniacze te, mimo podobnych cen, różnią się cechami, co utrudnia wybór bez możliwości przetestowania ich w sklepie.

Potrzebuje pomocy przy wyborze pierwszego wiosła :]

Rozpoczynając swoją przygodę z gitarą basową, znalazłem dwie gitary, które skradły moje serce: Cort B4 oraz Washburn T24. Każda z nich ma swoje unikatowe cechy, dlatego zwracam się z prośbą o poradę, która z nich będzie najlepszym wyborem.

2x Push/Pull jako Vol i Tone oraz wyłączniki pickupów jednocześnie

Przedstawiam koncepcję zastosowania dwóch potencjometrów push/pull w basie, umożliwiających regulację głośności i barwy oraz wyłączanie pickupów bez dodawania dodatkowych przełączników. Dzięki temu rozwiązaniu utrzymujemy estetyczną stronę projektu bez kompromisów na funkcjonalności.

Pare pytan nt 1 basidla handmade

Przygoda z tworzeniem własnego basu od zera to nie lada wyzwanie. Wybór drewna, rozmieszczenie pickupów oraz decyzja o elektronice to tylko niektóre z dylematów.

Jaki przetwornik do pudła basowego?

Odnalezienie starego basu z lat 60/70 przyniosło potrzebę adaptacji odpowiedniego przetwornika, by przywrócić mu charakterystyczne brzmienie. Autor zastanawia się nad wyborem oraz specyfikacją przetwornika dla basu akustycznego.

Problem Z Uziemieniem Po Wymianie Przystawek

Problem z uziemieniem po wymianie przystawek

Dokonałem wymiany przystawek na EMG JHZ Set w moim basie Ibanez GSR180 i napotkałem problem z uziemieniem. Sygnał jest, przystawki grają, ale występują szumy i dźwięk jest za cichy.

Kramer Disciple

Rozważam poszerzenie mojej kolekcji basówek o model Kramer Disciple, ze względu na jego atrakcyjne cechy i stosunek jakości do ceny. Zastanawiam się jednak, czy zakup za około 1600zł faktycznie okaże się trafioną inwestycją.

Tanglewood TAB1CE XB vs. Ibanez AEGB20E

Rozważając zakup basu akustycznego porównałem Tanglewood TAB1CE XB z Ibanez AEGB20E. Tanglewood zachwyca jakością i ceną, podczas gdy Ibanez, choć droższy, zdaje się oferować mniej za cenę premium.

Cort curbow czy Yamaha RBX 374 RM

Borykając się z problemem swojego Curbow marki Cort, autor rozważa naprawę lub sprzedaż instrumentu i porównuje specyfikację tego modelu z Yamahą RBX 374 RM. Specyfikacja obu gitar basowych rzuca światło na to, co może być lepszą inwestycją dla muzyka.

DEfil Luna – pomysły ?

Posiadam basówkę DEfil Luna i planuję odnowić jej wygląd oraz poprawić elektrykę. Jedno z pokręteł trzeszczy, a pickupy wyglądają na zaśniedziałe. Zastanawiam się nad czarną bejcą i lakierem na połysk.

Dean Edge Pro 5 – dobry wybór?

Autorka artykułu zastanawia się, czy bas Dean Edge Pro 5, kosztujący około 3000zł, jest dobrym wyborem do grania w różnych stylach muzycznych. Prezentuje charakterystyki instrumentu takie jak złoty osprzęt, 35" skala, mostek masywny, dwa pickupy EMG i aktywną elektronikę.

legendarny :D Marlin Slammer bass

Użytkownik podzielił się swoimi doświadczeniami związanymi z legendarnym basem Marlin Slammer z 1984 roku. Wymiana kluczy, pokręteł i plany dotyczące pickupów - to tylko niektóre z dokonanych zmian.