Artykuł omawia zjawisko występujące na forach basowych, gdzie panuje "syndrom leminga" - ślepe podążanie za popularną opiniią bez zgłębiania faktów. Mówi o wpływie tego zjawiska na ocenę sprzętu basowego i podkreśla wartość indywidualnego osądu.
Podzieliłem się swoimi wrażeniami na temat użytkowania wzmacniacza MG wraz z kolumną Kustom G810H JM JOHN MOYER. Wnioski mogą zaskoczyć, zwłaszcza fanów marki Ampeg.
Ashdown Engineering wprowadza do swojej oferty wzmacniacz basowy CTM-200R, 200-watowy, całkowicie lampowy model, który uzupełnia popularną serię CTM. Urządzenie zaprojektowane z myślą o koncertach zawiera nowoczesne rozwiązania techniczne oraz obietnicę niezrównanego brzmienia.
Ampeg wprowadza na rynek wzmacniacz basowy Heritage 50th Anniversary SVT, świętując pięć dekad modelu SVT. Edycja jubileuszowa łączy w sobie najbardziej cenione obwody SVT z lat 1969 i 70-tych.
W artykule dyskutowane są opcje wymiany lamp 12AX7 w przedwzmacniaczu wzmacniacza Orange Bass Terror 500 w celu uzyskania bardziej okrągłego punchu i zrywu. Autor pyta o rekomendacje i wyraża frustrację brakiem informacji oraz zamknięciem tematu związanych z lampami na forum.
Odkrywamy tajemnice Gallien-Krueger MB Fusion 500 - wzmacniacza, który zmieni Twoje podejście do brzmienia basu. Lekki jak butelka wody, ale z mocy jak 500 wat!
Podczas ostatnich poszukiwań idealnego wzmacniacza basowego z lampami natrafiłem na Ashton BV300, który mimo niewielkiej liczby gałek oferuje niesamowite brzmienie. Zastanawiam się nad zakupem, mimo mieszanych opinii na temat niezawodności.
Podczas próby na sciszonym instrumencie Ampeg SVT-4 PRO niespodziewanie przestał działać, wydobywając dym spod przycisku włącznika. Sprawdzenie lamp nie wykazało usterki, podejrzenia padają na tranzystory.
Przedstawiam moje pierwsze spotkanie z wzmacniaczem Warwick Tubepath 5.1, który zamiast dostarczać pełnię mocy, oferuje jedynie minimalną wydajność i niepokojący szum. Pon despite detailed checks and replacement of lamps, the problem persists.
Zmagam się z problemem w moim używanym ampegu SVT 3 Pro, który objawia się niestabilnością głośności i niepokojącymi dźwiękami przy niskim ustawieniu Tube Gain. Po rozkręceniu urządzenia, zauważyłem różnice w świeceniu lamp.
Autor poszukuje polecanej osoby lub serwisu w Łodzi lub gdziekolwiek w Polsce, kto mógłby zrobić przegląd wzmacniacza SVT 3 PRO. Problemy z mocą i jakością dźwięku sugerują, że sprzęt wymaga ekspertyzy.
Artykuł opisuje osobistą przygodę autora z wymianą lamp mocy w wzmacniaczu gitarowym Bassman, podając przy tym odmienne podejścia i techniki zakładania lamp spotykane w świecie audiofilów, elektroników i muzyków.
Odkryłem koncepcję stworzenia unikalnego przestera do basu, inspirowanego zaleceniami Wrednego Igora i technologią lampową. Moim celem jest stworzenie urządzenia z regulacjami Volume, Mix/Blender i Gain, zdolnego do obsługi głębokich tonów basowych, nawet przy niskich strojeniach.
Autor opisuje, jak podjął się zadania zbudowania piecyka basowego z części starych, lampowych telewizorów dla brata, który jest gitarzystą. Poszukuje porad dotyczących wyboru preampa i głośnika do tego projektu.
Tsunami Cables wprowadza na rynek nowy, wszystko lampowy klasa A preamp V-15 z dwoma mieszalnymi kanałami, zaprojektowany przez Bruce'a Egnatera. Inspiracją dla urządzenia był kultowy wzmacniacz basowy B15.
Tube Amp Doctor wprowadza nową serię lamp Redbase, w tym model 6L6GCM-STR. Jest to ulepszenie dla każdego wzmacniacza korzystającego z lamp 6L6GC lub 5881.
Ashdown znów podnosi poprzeczkę, prezentując LB-30 2.N - 30-watowy, w pełni lampowy wzmacniacz głowiczny, który oferuje zarówno klasyczne wyjścia na głośniki, jak i wbudowane emulacje IR sześciu ikonicznych kolumn Ashdown.