WTF Fretrustless
podstawą do konstrukcji był Cort Action Bass V. reszta to inwencja i robotawłasna ; ) mruczy ślicznie.
Sekcja 'Gitara Basowa’ na Basoofka_NETJako miłośnicy niskich tonów i gęstych brzmień, zapraszamy Was do naszej sekcji poświęconej wszystkiemu, co związane z gitarą basową. W naszych artykułach znajdziecie obszerne recenzje najnowszych modeli gitar basowych, wzmacniaczy oraz akcesoriów. Dzielą się z Wami Luthierzy, sławni basisci oraz eksperci branżowi, dzięki czemu macie dostęp do wiedzy z pierwszej ręki.Nasza sekcja 'Gitara Basowa’ to nie tylko recenzje i dane techniczne. To także porady, ciekawostki oraz inspirujące historie, które pomogą Ci rozwijać Twoje umiejętności i zrozumieć jeszcze głębiej świat basu. Dowiesz się, jak dobierać struny do różnych stylów muzycznych, jak dbać o swój instrument i wiele więcej. Wszystko to w języku, który zarówno początkujący jak i zaawansowani basiści znajdą dla siebie jasny i zrozumiały.Co nowego w świecie gitar basowych?Ostatnio recenzowaliśmy model MG Bass Infinity Ghost Bass, który przyciąga uwagę swoją elegancją i nowoczesnymi rozwiązaniami. Nie zabrakło też miejsca na Sheptone Strings – struny, które rewolucjonizują grę na basie. Ponadto, zapoznaliście się z limitowaną edycją Ernie Ball Music Man 'Shadow Korina’ DarkRay Bass, której unikalny design i charakterystyka brzmieniowa zachwycą każdego basistę.Do naszej sekcji regularnie trafiają także relacje z targów, wywiady z czołowymi artystami i luthierami, a także testy i porównania sprzętu. Bądźте na bieżąco z najnowszymi trendami i technologiami, które kształtują świat gitar basowych.PodsumowanieJeżeli bas to Twoja pasja, nie mogłeś trafić lepiej. Nasza sekcja 'Gitara Basowa’ to wszystko, co potrzebujesz, aby zgłębiać tajniki swojego instrumentu i stale rozwijać swoje umiejętności. Zapraszamy do lektury, eksperymentowania i wspólnego świętowania wszystkiego, co związane z basem! Sekcja 'Gitara Basowa’ na Basoofka_NET to skarbnica wiedzy dla każdego basisty. Znajdziesz tu recenzje najnowszych modeli basów, porady ekspertów i wiele więcej.
podstawą do konstrukcji był Cort Action Bass V. reszta to inwencja i robotawłasna ; ) mruczy ślicznie.
Marcis Miller Jazz Bass V7 by SIRE KLIK cena od 1600zł w zależności od koloru i drewna www.thomann.de/pl/marcus_miller_v7_swamp_ash_4_nt.htm Marcus Miller by SIRE M3 KLIK Cena 1465zł www.thomann.de/pl/marcus_miller_m3_br.htm Największa zagadka to sama elektronika i przystawki . Wydaje mi się że Marcuspod badziewiem by się nie podpisał , może wiec coś z tego będzie
www.voila.pl/000/yfsoy/index.php?get=1&f=1 www.voila.pl/001/tii3v/index.php?get=1&f=1 www.voila.pl/002/cuq3r/index.php?get=1&f=1 www.voila.pl/004/p8ow1/index.php?get=1&f=1 Baaardzo mi się podoba… Music man poszedł w odstawkę:P I brzmi…. Bartolini 9cbjd. Naprawde mjód. Zastanawiam się czy lepiej niebyło by mu bez progów;) Ale w lutnika się bawić nie będę raczej:)
Spotkaliśmy się przy niedzieli z Moloszkiem celem ogrania Edena. Wrzuciłemzdjęcia do „Nasze graty”, bo na zdjęciach widnieją tylko one; naszych twarzynie uwieczniliśmy. Tytułowe niebo: Eden WTX-264, Fender JB MIJ ’62 reissue(?) Popraw mnie jeślisię mylę. Tytułowa ziema: (…)
Fuzzrocious Pedals ujawnia swoją najnowszą inwencję, pedał LunaReclipse, z 12-pozycyjnym przełącznikiem oferującym dwanaście unikalnych sposobów na przycięcie sygnału.
Firma Godlyke, Inc. zaprezentowała na targach NAMM 2020 dwie nowe pedały od Totally Wycked Audio (TWA): Microchasm Octave Box i Wahxidizer envelope-controlled fuzz. Każda z nich przystosowana jest zarówno dla gitary basowej, jak i elektrycznej.
Aria Guitars zdaje hołd klasyce, prezentując model Aria Pro II 313-MK2 „Detroit” ze swojej kolekcji Hot Rod. Instrument dostępny jest w wersjach cztero- i pięciostrunowej, łącząc w sobie styl vintage, retro, boutique oraz nowoczesny.
Rodzina Tsunami Cables powiększyła się o trzech wyjątkowych basistów: Alexa Bershadsky'ego, Kade Turnera i Jaime Ruiza. Znajdźmy out, jakie unikalne doświadczenia i umiejętności przynoszą oni do tej prestiżowej grupy.
Hartke ogłosiło wprowadzenie na rynek serii szaf basowych XL Series V2, które są świętowaniem 35 lat działalności firmy oraz oryginalnych szaf z głośnikami z aluminiowymi membranami, zbudowanych ręcznie przez Larry'ego Hartke. Nowa wersja serii XL zapewnia dwa zupełnie nowe modele i odświeżony design.
Ashdown Engineering obchodziło swoje 25-lecie poprzez wprowadzenie na rynek nowej iteracji swojej serii ABM - wzmacniacza basowego ABM EVO V 750. Model ten wprowadza kilka innowacyjnych rozwiązań, zwiększając dynamikę i wszechstronność użytkowania.
Reed James Engineering wprowadza na rynek unikalne przetworniki do gitary basowej - VVN NEOA5, łączące neodymowe magnesy z klasycznymi Alnico 5.
Ernie Ball Music Man prezentuje swoje pierwsze w pełni pasywne basy - modele Cutlass i Caprice. Basistom zaoferowano nowy styl korpusów, który łączy w sobie klasyczny design z nowoczesną grywalnością.
Darkglass Electronics wprowadza na rynek nowy pedał Alpha Omega, zaprojektowany we współpracy z Jonem Stockmanem z Karnivool. Ten innowacyjny efekt oferuje unikalną kombinację dwóch obwodów dystorsji, co czyni go jednym z najbardziej elastycznych pedałów na rynku.
Laney Amplification odświeża swoją serię Richter dla basistów, wprowadzając na rynek dwa nowe modele: głowicę R500 i combo R500. Oba modele oferują innowacyjne rozwiązania oraz nowoczesny design.
Firma Headway Music Audio rozszerza swoją ofertę preampów akustycznych o modele EDB-2 i EDM-1, które zostaną zastąpieniem dla flagowego preampa EDB-1 EQ Direct Blend. Oba urządzenia zaprojektowano z myślą o instrumentach akustycznych, w tym kontrabasie i gitarze basowej.
Orange Amplification wprowadza na rynek bas O Bass, inspirowany vintage'm. W artykule przyglądamy się jego specyfikacji oraz charakterystyce dźwiękowej.
Aktualizacja moich gratów. – Washburn XB 120 B – Na razie daje radę. – Ashdown MAG C410T-300 EVO II – bardzo go lubię. – Laney RBW 300 – udaje, że działa. – Digitech bass driver overdrive/distortion
Fuzzrocious wprowadza na rynek nową, imponującą propozycję dla miłośników efektów gitarowych – pedał Croak Double Filter Fuzz. Urządzenie oferuje nie tylko niepowtarzalny efekt fuzz, ale także podwójny filtr oraz dodatkowe możliwości kontroli.
Spacer po targach NAMM przypomina wizytę w największym Guitar Center we wszechświecie podczas Czarnego Piątku. Instrumenty nie tylko delikatnie zachęcają do siebie – są w ciągłym stanie prezentacji.
Zaprezentowana na targach NAMM 2015 koncepcyjna gitara basowa Okon Concept od Jens Ritter, łączy nietypowy kształt z zaawansowanym systemem strojenia BA. Wyjątkowy wygląd basu podkreśla wykończenie z 24-karatowego złota.
Sire Guitars we współpracy z Marcusem Millerem stworzyli linię basówek, które mają zmienić rynek. Sprawdzam, jak w praktyce spisuje się model V7 5-strunowy.
Ashdown wprowadza na rynek serię wzmacniaczy basowych Rootmaster EVO. Nowa linia oferuje ulepszone funkcje i obniżoną wagę.
Basista zgłasza kradzież swojego Fender Jazz Bass Special z 1987 roku. Prosi o udostępnienie informacji oraz zdjęcia instrumentu, aby pomóc w jego odzyskaniu.
W artykule omówiono technikę wyciszania pustej struny podczas gry na gitarze, wykorzystując jako przykład utwory takie jak 'Fade To Black' Metallica. Autor opisuje swoje doświadczenia z wyciszaniem za pomocą zaginętego kciuka lewej ręki.
Artykuł przedstawia wskazówki dotyczące wyboru muzyki i kapel dla początkujących kontrabasistów, którzy dopiero rozpoczynają swoją muzyczną przygodę i szukają odpowiednich gatunków muzycznych, które nie będą dla nich zbyt trudne. Omawia doświadczenia autora i sposoby, w jakie nowi kontrabasiści mogą włączyć się do świata muzyki, rozpoczynając od prostszych gatunków.
Ala, zafascynowana światem bassistów, rozpoczęła swoją muzyczną podróż, zapisując się do Młodzieżowego Studium Muzyki Rozrywkowej. Używa w tej chwili pożyczonego sprzętu - gitary Ever Play i wzmacniacza Vision B-25.
Zastanawiam się nad zakupem basu Schecter Stargazer 4 strunowy i szukam opinii osób, które miały z nim do czynienia. Może ktoś podzielić się wrażeniami?
Rozważania na temat wyboru strun flat wound do basu 6-strunowego bezprogowego. Autor bada różne możliwości dostosowania strun z zestawów 4- i 5-strunowych oraz poszukuje dedykowanych opcji.
Autorka szuka sprawdzonych sposobów na usunięcie starych, uporczywie trzymających się naklejek z korpusu gitary, której remontuje. Dotychczasowe próby, jak użycie suszarki czy wcieranie tłuszczu okazały się nieskuteczne, choć spirytus pomógł trochę w walce z resztkami kleju.
Michał z Krakowa, grający na basie od 2 lat, opowiada o swoich muzycznych zainteresowaniach i planach na założenie zespołu power metalowego. Wychowany na klasykach rocka, dzieli się swoimi inspiracjami.
Rozpoczynając swoją przygodę z gitarą basową, znalazłem dwie gitary, które skradły moje serce: Cort B4 oraz Washburn T24. Każda z nich ma swoje unikatowe cechy, dlatego zwracam się z prośbą o poradę, która z nich będzie najlepszym wyborem.
Przygoda z tworzeniem własnego basu od zera to nie lada wyzwanie. Wybór drewna, rozmieszczenie pickupów oraz decyzja o elektronice to tylko niektóre z dylematów.
Analiza i wycena naprawy gitary basowej Stagg BC300 po małych uszkodzeniach. Omówienie potencjalnych kosztów związanych z naprawą elektroniki, regulacją oraz wymianą niektórych części.
Autor tekstu zastanawia się nad wyborem między wmontowaniem aktywnego układu do basu a użyciem zewnętrznego korektora graficznego (EQ). Ważne jest dla niego poszerzenie możliwości kreowania brzmienia, szczególnie w zakresie środkowych częstotliwości.
Marcin, znany również jako Juras/Jugend, opisuje swoją muzyczną drogę, od przypadkowego perkusisty do basisty z wyboru. Podzielił się historią swoich instrumentów, w tym powrotem do pierwszej zakupionej gitary basowej Vantage VP-710B.
Odnalezienie starego basu z lat 60/70 przyniosło potrzebę adaptacji odpowiedniego przetwornika, by przywrócić mu charakterystyczne brzmienie. Autor zastanawia się nad wyborem oraz specyfikacją przetwornika dla basu akustycznego.
Dokonałem wymiany przystawek na EMG JHZ Set w moim basie Ibanez GSR180 i napotkałem problem z uziemieniem. Sygnał jest, przystawki grają, ale występują szumy i dźwięk jest za cichy.
Rozważam poszerzenie mojej kolekcji basówek o model Kramer Disciple, ze względu na jego atrakcyjne cechy i stosunek jakości do ceny. Zastanawiam się jednak, czy zakup za około 1600zł faktycznie okaże się trafioną inwestycją.
Poznaj kurs gry na gitarze basowej we Wrocławiu, oferujący bogaty program edukacyjny obejmujący teorię i praktykę. Odkrywaj różnorodne techniki i style muzyczne, a także możliwość wspólnych zajęć z perkusistą.
Artykuł eksploruje nietypowe teorie dotyczące zmiany strojenia muzyki z 432 Hz na 440 Hz w latach 50-tych i rozważa, czy strojenie na niższą częstotliwość ma rzeczywiście wpływ na jakość muzyki. Dowiadujemy się, że niektórzy muzycy oraz narzędzia medyczne nadal używają strojenia opartego na 432 Hz, co wzbudza zainteresowanie.
Borykając się z problemem swojego Curbow marki Cort, autor rozważa naprawę lub sprzedaż instrumentu i porównuje specyfikację tego modelu z Yamahą RBX 374 RM. Specyfikacja obu gitar basowych rzuca światło na to, co może być lepszą inwestycją dla muzyka.
Posiadam basówkę DEfil Luna i planuję odnowić jej wygląd oraz poprawić elektrykę. Jedno z pokręteł trzeszczy, a pickupy wyglądają na zaśniedziałe. Zastanawiam się nad czarną bejcą i lakierem na połysk.
Autor opisuje, jak skutecznie udoskonalił proces nawijania przy pomocy magnetofonu, osiągając imponujące wyniki w produkcji splitów na neodymach i ferrytach. Efektywność i jakość nawijania zaskoczyła nawet jego samego.
W niniejszym artykule przedstawiam swoją kolekcję basów składającą się z Fender Precision, Gibson Ripper i Gibson Thunderbird. Każdy z tych instrumentów ma swoją niepowtarzalną historię i charakter brzmienia, które zostały sprawdzone zarówno na koncertach, jak i w studio.
Autor zakupił Epiphone Thunderbirda wersję Pro i był zaskoczony brakiem 'dołu' w brzmieniu na próbach w porównaniu do swojego Ibaneza BTB 405. Zastanawia się, czy problem leży w strunach.
Z przyjemnością przedstawiam swoje najnowsze dzieło - 5-cio strunowy bas "Jaworek", wykonany z doskonałej jakości drewna i komponentów. Posiada unikalną konstrukcję i pasywną elektronikę oferując niepowtarzalne brzmienie.
Oferuję lekcje gry na gitarze basowej dla początkujących w Wrocławiu. Materiał dydaktyczny dopasowany do stylu muzycznego ucznia, z możliwością dojazdu do ucznia.
Przetłumaczona instrukcja polerowania gitary basowej zdaje się być źródłem humoru, zalecając użycie 'dobrych polskich gitary do gitary basowej' oraz wystrzeganie się polerowania 'nagiego drzewa' i metalowych części instrumentu.
Użytkownik podzielił się swoimi doświadczeniami związanymi z legendarnym basem Marlin Slammer z 1984 roku. Wymiana kluczy, pokręteł i plany dotyczące pickupów - to tylko niektóre z dokonanych zmian.
Dyskusja na temat możliwości przestrajania gitary basowej pomiędzy dwoma strojami: drop C i standard E, przy wykorzystaniu jednego instrumentu. Podjęcie tematu różnic w napięciu strun oraz skonsultowanie się z ekspertami.
Podczas nagrywania muzycznego projektu, autor na chwilę zostaje bez swojego ulubionego instrumentu i próbuje Fender Mex 5, co inspiruje go do zastanowienia się nad zakupem Sire Marcus Miller V7. Autor jest pod wrażeniem pozytywnych opinii na temat tego basu i zastanawia się, czy dorównuje on jakością jego obecnemu instrumentowi, Cimar z 1984 roku.
Podczas próby nagrania dźwięku z gitary poprzez wzmacniacz do komputera, autor napotkał problem z odsłuchem. Wykorzystując wbudowane efekty wzmacniacza, próbował różnych kombinacji kabli, jednak nie mógł usłyszeć siebie podczas grania, mimo że nagranie było później odtwarzane poprawnie.
Autor podzielił się swoimi dotychczasowymi doświadczeniami z pickupami typu Jazz Bass, ograniczającymi się tylko do humbackerów w wersji stack. Rozważa on możliwość wypróbowania wersji split-coil, zastanawiając się nad jej brzmieniem i możliwościami adaptacji do swoich potrzeb.
Jako gitarzysta elektryczny, podjąłem decyzję o naukę gry na basie. Mając na uwadze granie zarówno ciężkich utworów zespołu Metallica, jak i lżejszych od RHCP, rozważam zakup basu który poradzi sobie w obu tych stylach. Rozpatruję pomiędzy ESP LTD B-50 a Schecter Omen 4, z budżetem do 1000zł.
Autor przypadkowo natknął się na nowy instrument podczas przeglądania Allegro, który mimo początkowych obaw zaczął go coraz bardziej fascynować. Mimo trudności z adaptacją do nowych wymiarów i ciężaru, znalazł w nim coś, co przyciąga jego uwagę.
Przedstawiamy markę FGN - oryginalne japońskie gitary basowe, które wyróżniają się wysoką jakością wykonania i brzmieniem zbliżonym do basów marki Fender. Marka oferuje modele 4. i 5. strunowe w wersjach standard oraz expert.
Basista dzieli się swoimi rozważaniami na temat wyboru drewna do wykonania korpusu, podstrunnicy i szyjki basu. Wybór padł na czarny orzech, heban i mieszankę klonu z mahoniem, ale pojawiają się wątpliwości co do kombinacji.
Rozważając zmianę gitary basowej z Cort'a Action, natknąłem się na dwa modele Ibaneza: SR700 oraz BTB700DX. Szczególnie model BTB700DX, wyróżniający się zarówno jakością brzmienia, jak i niebanalnym wyglądem, przykuł moją uwagę.
Autor zastanawia się nad zakupem basu po sprzedaży swojego poprzedniego instrumentu, Cort GB34A, ze względu na potrzebę opłacenia ubezpieczenia. Rozważa zakup Cort GB35A, z którym miał wcześniej doświadczenie, lub OLP MM3, ale nie może znaleźć informacji na temat wygody grania na modelu OLP.
W artykule omówiono problem związany z brzmieniem najgrubszej struny na basie Spector Rebop 4 podłączonym do kolumny Taurus Tn410 i heada Hartke HA5500. Autor szuka rozwiązania na pierdzący, nieselektywny bass.
Omawiam wybór wzmacniacza Laney Prism p20 jako opcji dla gitary basowej Apollo JazzBass V na próby i małe koncerty. Przyglądam się bliżej jego specyfikacji, aby zrozumieć, czy sprosta oczekiwaniom basistów.
Około miesiąca temu nabyłam Fendera Jazzbassa z 2004 roku, pochodzącego z Meksyku i odnotowałam problem z brzmieniem struny E. Czy to wada gitary, wzmacniacza, czy może samej struny?
Napotkałem na starą gitarę basową firmy ORFEUS, która wygląda na ponad 20-letnią. Szukam informacji na jej temat i jej potencjalnej wartości.
Planuję zakup basówki w zakresie około 4000zł i mam dylemat między Warwick RB Corvette $$ 5 a różnymi modelami Ibanez. Gram różne gatunki muzyczne, ale zależy mi na miękkim brzmieniu i niezawodności na lata.
Zastanawiam się nad modyfikacją mojego wzmacniacza Peavey Mace, aby wykorzystać go zarówno do gry na basie, jak i gitarze. Szukam głośników, które świetnie poradzą sobie z rockowym soundem i będą wszechstronne.
W tym artykule przedstawiam opinie na temat zestawu Ibanez SR300L i wzmacniacza Marshall MB30, idealnego dla początkującego basisty zainteresowanego metalem i rockiem. Zastanawienie nad liczbą potencjometrów w basie Ibanez i poszukiwanie najlepszego wzmacniacza do około 2000zł.
W artykule przedstawiono porównanie 4 różnych modeli Precel i Jazz Bass, z różnych lat i krajów produkcji. Filmy zamieszczone w artykule pozwalają wyciągnąć ciekawe wnioski na temat instrumentów.
Jestem posiadaczem leworęcznej gitary basowej DIMAVERY i zastanawiam się nad zakupem nowego instrumentu. Rozważam Ibaneza GSR200L oraz ESP LTD B-50 BLK, obie mają zbliżone charakterystyki i są dostępne w podobnych cenach.
Anita, doświadczona basistka, oferuje lekcje gry na kontrabasie dla basistów, którzy chcą rozwinąć swoje umiejętności w nowym kierunku. Posiada bogate doświadczenie, w tym studia w Polsce i Hadze, a obecnie kontynuuje naukę na poziomie magisterskim.
Autor rozważa zakup nowej gitary basowej, zastanawiając się nad modelami podpisanymi przez Mike'a Dirnt'a z Green Day. Zastanawia się, czy warto inwestować więcej w lepszą gitarę dla metalicznego brzmienia swojego pop punkowego zespołu.
Dominik, po 12 latach przerwy, postanowił ponownie zacząć grać na basie. Nie sprzedał swojego zestawu Marshall DBS 7200 i kolumny 15", co ułatwiło mu powrót. Nieznacznie rozszerzył swój sprzęt, dokupując gitarę basową Yamaha RBX 250 i zainteresował się modelem Ibanez SR505.
Zwracam się z prośbą do weteranów od Fendera, aby pomogli mi zidentyfikować tajemniczy model gitary basowej, który wydaje się być nietypowym 'skokiem w bok' Fendera.
Gram na basie od 3 miesięcy i mimo zmiany z gitary elektrycznej, odczuwam ból nadgarstków. Próbowałem różnych ustawień, ale problem pozostaje.
Autor dzieli się przemyśleniami na temat unikalnego charakteru i duszy instrumentów muzycznych, zastanawiając się, czy tania gitara basowa może mieć własną, wyjątkową 'duszę'. Opowiada o swoich doświadczeniach z budżetowym basem Washburn T12, który pomimo braku zachwycającego dźwięku i niewygody w grze, wydaje się posiadać tę nieuchwytną jakość.
Zamówiony na Thomannie Squier Jazz Bass początkowo nie dawał żadnego dźwięku, zarówno podczas pierwszego podłączenia, jak i na koncercie. Sytuacja następnie zmieniła się samoczynnie bez znanego powodu.
Poruszamy temat poszukiwania okazyjnych i interesujących przedmiotów muzycznych na portalach takich jak OLX czy Allegro, szczególnie basów, które mogą być świetną bazą do modyfikacji DIY.
Czytelnik zastanawia się, jak podłączyć bas aktywny do wzmacniacza bez dedykowanego wejścia. Pyta o możliwość użycia wejścia pasywnego, guzika -15dB i regulacji sygnału potencjometrem GAIN.
Autor zaczyna przygodę z basem, używając pożyczonej gitary i powermixera Yamaha emx860st służącego dotychczas do nagłośnienia wokalu. Wyraża obawy, czy używanie tego sprzętu do nagłośnienia bassu na dużych mocach i na jednej kolumnie Yamaha sv12 nie uszkodzi membran.
Autor, Szymon, rozpoczyna swoją przygodę z bassem, pragnąc znaleźć duszę artysty. Szukając gitary basowej o dobrym stosunku ceny do jakości, ma na oku modele od Washburn, Stagg i Cort.
Zastanawiam się nad zamontowaniem pickupów EMG PJ w moim basie Cort Action, ale nie jestem pewien, czy różnica w brzmieniu będzie znacząca, biorąc pod uwagę pozostałe komponenty gitary. Alternatywą jest zakup innej gitary do 1700zł.
Starą gitarę basową MEG można odświeżyć, wymieniając przystawki i dodając regulację tonów, nawet bez przejścia na system aktywny. Autor dzieli się swoimi doświadczeniami z przystawkami, które okazały się zbyt mocne, oraz wyraża chęć dołączenia regulacji basu i środka.
Po dwóch latach gry na gitarze basowej z progami, planuję przejście na instrument fretless. Szukam modelu do 2000 zł, koniecznie 5-strunowego, i moje poszukiwania skupiły się na dwóch modelach: ESP/LTD B205SM oraz Warwick RB Streamer.
Szukam basu do grania w zespole i na własny rachunek, z budżetem 650zł. Zależy mi na komforcie oraz brzmieniu pasującym do rocka i funky.
Posiadam piecyk Laney HCM 120b z wbudowanym kompresorem. Napotkałem problem - przy włączonym kompresorze dźwięki są tłumione do zera, gdy gra się na poziomie głośności ½ mocy. Zastanawiam się, czy to normalne, czy może jest problem z urządzeniem.
Na forum jestem obecny duchem od wielu lat, ale dopiero co się zarejestrowałem. Gram na basie i mam kilka ciekawych instrumentów, w tym MusicMan Stingray HH i Ampeg SVT-4.
Autor zastanawia się nad możliwością połączenia przystawki piezo K&K Bass Max do kontrabasu z pre-ampem Sansamp BDDI Programmable, obawiając się różnic w impedancji.
Autor zastanawia się nad zmianą instrumentu z gitary basowej na perkusję, opisując swoje doświadczenia i wątpliwości związane z tą decyzją.
Właśnie przetestowałem nowy wzmacniacz Ashdown EB LITE 12-220 EVO 220W i mojego Washburna T12. Nie jestem pewien, czy to problem gitary, czy wzmacniacza, ale dźwięk mnie nie przekonuje.
W artykule przybliżono unikalne i oryginalne gitary basowe oferowane przez chińskich producentów, prezentując modele z nietypowymi układami pickupów oraz basów o siedmiu strunach.
Autor opisuje problem z dźwiękiem struny E na swojej basówce Yamaha BBG4, którego doświadcza podczas gry, szczególnie na czwartym progu. Pomimo prób przestrajania, dźwięk w tym miejscu brzmi słabo, w porównaniu z resztą strun i progów.
Osiem lat temu kupiłem uszkodzoną gitarę DEFIL Luna wraz z innym modelem, za łączną kwotę 50zł. Przez trzy lata służyła mi na próbach i koncertach, a teraz zastanawiam się nad jej renowacją i przekształceniem w wersję fretless.
Poruszam problematyczną kwestię reagowania gryfów gitar basowych na zmienne warunki atmosferyczne, które prowadzą do nieoczekiwanej zmiany ustawienia strun względem gryfu. Dyskutuję, jak wilgotność i temperatura wpływają na drewno, powodując jego rozprężanie lub kurczenie się i w efekcie zmieniając ustawienie strun.
Jako świeży posiadacz Epipona Thunderbirda Classic Pro, napotkałem serię problemów związanych z oryginalnym 3-punktowym mostkiem basu. Problemy te obejmuły trudności z regulacją, problematyczny sustain oraz niekomfortowe ustawienie strun.
Rozważania na temat rozstawu progów w kontekście menzury 32 cali oraz możliwości dostosowania wysokości progów. Autor rozważa zmianę menzury z 30 na 32 cale w kontekście projektowania gitary basowej, zastanawia się także nad możliwością obniżenia progów.
Autor opisuje problem ze strojeniem basu Ibanez sr306 po zmianie strun na nowe sety Daddario Pro Steels. Próby regulacji menzury kończyły się niepowodzeniem, ponieważ śrubki w mostku wypadały.
Autor poszukuje gitary basowej z budżetem do 2500zł, do grania w domowym zaciszu. Wskazuje na swój dawny doświadczenie z basem i prosi o pomoc w wyborze, przy tym wyrażając zainteresowanie jednym modelem ze względów wizualnych.
Posiadając Yamahę RBX375 od dwóch lat, napotkałem problemy z przełączaniem przystawek oraz twardością strun. Próbuje znaleźć rozwiązania, aby poprawić komfort gry i brzmienie instrumentu.
Autor rozważa zakup Squiera VM Precision z korpusem wykonanym z drewna soft maple, zastanawiając się nad jego jakością i wytrzymałością na przestrzeni lat. Poszukuje solidnych informacji na temat wytrzymałości tego materiału w porównaniu z innymi popularnymi rodzajami drewna używanymi w budowie basów.
Po zmianie humbuckera w basie Sterling Sub Ray 4 na Tesla Corona B3 napotkałem problem z głośnością dźwięku, który gra teraz zauważalnie ciszej. Zastanawiam się, czy to kwestia błędnego podłączenia.
Podczas poszukiwań nowego basu na Allegro natknąłem się na coś niepokojącego: aukcja gitary Prezision Bass, która potencjalnie może być Precision Bass marki Fender z 2009 roku, oferowana za zaskakująco niską cenę 700 zł. Czy to możliwe, że to oryginał, czy może jednak nie?