Autor dzieli się doświadczeniem budowy własnej gitary fretless, korzystając głównie z części znalezionych w domu. Mimo pierwszej próby i pewnych niedoskonałości, gitara posiada długi sustain i brzmi zaskakująco dobrze.
Autor opisuje proces tworzenia unikalnego basu fretless z niekonwencjonalnych materiałów, takich jak olcha i buk. Charakterystyczne brzmienie instrumentu uzyskano dzięki samodzielnie zrobionym przetwornikom.
Autor opisuje swoje domowe instrumentarium, w skład którego wchodzą przede wszystkim gitara Squier i OLP, fretless oraz elektroakustyk używany głównie w domu. Zaznacza też obecność kostek (zwłaszcza Jim Dunlop o grubości 1mm) oraz brak nagłośnienia.
Niedawno stałem się posiadaczem akustycznego bassu fretless marki Roter, który okazał się być wyjątkowo unikalny i pełen charakteru. Dzieliłem się moimi doświadczeniami, wadami i zaletami tego instrumentu, który zaskoczył mnie swoim dźwiękiem i wygodą gry.
Recenzja wyjątkowego basu fretless stworzonego przez lutnika Aleksandra Patera, nazwanego Argo. Instrument łączy w sobie personalizację i unikalność dzięki zastosowaniu różnorodnych materiałów i elektroniki wysokiej klasy.
W swojej kolekcji posiadam wyjątkowy, zamówiony i wykonany na indywidualne zamówienie w maju fretless Maruszczyk Elwood 5a-24 oraz doskonale dopracowany Fender Jazz Bass MIJ '96 od Mateusza. Dodatkowo, mój najnowszy nabytek, Peavey T-40 z '83 roku, doskonale współgra z zestawem Genz-Benz Streamliner 600 i paczką Ampeg PF-210, tworząc perfekcyjny zestaw.
Przedstawiam przegląd mojego sprzętu muzycznego, począwszy od pedalboardu pełnego efektów, przez klasyczne gitary, aż po basową kombinację. Każdy element mojego zestawu ma swoją historię i charakter.
Autor dzieli się swoją pasją i kolekcją basów, które kupił świadomie i z zamiłowania do różnorodności brzmień. Wśród nich znajdują się zarówno instrumenty markowe, jak Ibanez czy Yamaha, lutnicze cuda, a nawet bas z strychu przerobiony na fretless.
Z dumą prezentuję postępy pracy nad moim basem, którego korpus wykonałem przedwczoraj z wyjątkowego połączenia drewna: jatoby, starego jesionu. Korpus ozdobiony zostanie logo 'GruBass', a model otrzymał nazwę 'Tony'.
Odkupiłem stary, niegrywalny bas od znajomego za 50zł, po czym przeprowadziłem szereg zabiegów restauracyjnych, aby przywrócić mu dawny blask. Instrument przeszedł metamorfozę z niegrywalnego przedmiotu do cenionego fretlessa, który teraz ma dla mnie nieocenioną wartość.
Firma Ibanez świętuje 20-lecie wydania modelu sygnowanego basisty Gary'ego Willisa, wprowadzając na rynek jubileuszową edycję GWB20TH, która zachowuje unikalne cechy znane z poprzednich modeli.
Gittler Instruments na targach NAMM 2016 zaskoczyło wszystkich, prezentując trzy nowe modele basów: czterostrunowego, pięciostrunowego oraz bezprogowego. Instrumenty, wykonane z tytanu lotniczego klasy premium, definiują nową erę w designie i funkcjonalności basów.
Odnalezienie starego basu z lat 60/70 przyniosło potrzebę adaptacji odpowiedniego przetwornika, by przywrócić mu charakterystyczne brzmienie. Autor zastanawia się nad wyborem oraz specyfikacją przetwornika dla basu akustycznego.
Po dwóch latach gry na gitarze basowej z progami, planuję przejście na instrument fretless. Szukam modelu do 2000 zł, koniecznie 5-strunowego, i moje poszukiwania skupiły się na dwóch modelach: ESP/LTD B205SM oraz Warwick RB Streamer.
Osiem lat temu kupiłem uszkodzoną gitarę DEFIL Luna wraz z innym modelem, za łączną kwotę 50zł. Przez trzy lata służyła mi na próbach i koncertach, a teraz zastanawiam się nad jej renowacją i przekształceniem w wersję fretless.
Autor podzielił się procesem tworzenia własnoręcznie wykonanego basu fretless, opisując użyte materiały i komponenty. Instrument charakteryzuje się unikalnymi cechami i jest całkowicie autorskim projektem.
Przyglądamy się bliżej trzem wyjątkowym basom: Cort A4 CustomZAK 4 fretless, Langowski 6 custom oraz Ibanez Roadster RS 820 rocznik 1979. Każdy z nich wprowadza unikatowy charakter i ton w gamie instrumentów basowych.
Odkryłem sklep, który oferuje magnesy Alnico V idealne do tworzenia pickupów. Wykorzystałem je do zbudowania pickupu do fretlessa, który daje niesamowite efekty dźwiękowe.
Robert przedstawia swoją imponującą kolekcję sprzętu muzycznego, składającą się głównie z basów marki Mayones oraz różnorodnego wyposażenia dodatkowego. Kolekcja zawiera zarówno aktualne elementy, jak i te, które posiadał w przeszłości.
Po przeprowadzce do Anglii na studia, rozważam zakup basu akustycznego z uwagi na niemożność przetransportowania mojego elektrycznego basu z Polski. Przeglądam aukcje w poszukiwaniu czegoś odpowiedniego, ale potrzebuję porady.
Autor rozważa zmianę swojej gitary Ibanez SR505 na wersję fretless, zastanawiając się nad szczegółami, takimi jak wybór strun i potencjalny stroik. Prosi również o opinie na temat brzmienia gitar fretless.
Artykuł przedstawia graficzną instrukcję wyznaczania progów na gitarze o dowolnej menzurze, używając metody geometrycznej. Podkreśla znaczenie precyzji oraz podaje praktyczne wskazówki dotyczące metodyki.
Stałem się właścicielem nieznanego fretlessa i rozważam całkowitą zmianę elektroniki. Proszę o konsultacje odnośnie nowych pickupów i wyekranowania.
Michał planuje wykonać aluminiowe klocki do szlifowania podstrunnicy fretless. Ze względu na konieczność zakupu całości panelu i wysokie koszty, szuka osób zainteresowanych podzieleniem się materiałem.
Rozważam zakup lepszej 5-strunowej gitary basowej, a moim głównym kandydatem jest Cort B5 ze względu na jego charakter brzmienia, idealny do reggae, dub, d'n'b z nutą latino-rocka. Planuję w przyszłości przekształcić ją w fretless, szukam opinii o próbach 'odprogowania' i innych modelach, które mogłyby pasować do moich potrzeb.
Rozważając zakup basu jako początkujący basista, natknąłem się na model Cort Action (5-strunowy, aktywny), zastanawiając się, czy będzie dobrym wyborem. Z kolei, po nieudanej próbie zakupu innego basu, zacząłem rozważać opcję fretlessa Den Marleya i możliwość ponownego wbicia progów.
W tym artykule opisuję proces przerobienia starego basu Defil na fretless, co wymagało sporo pracy ręcznej oraz kreatywności, ale efekt końcowy okazał się być całkiem znośnym. Od zakupu za 40zł, przez usunięcie progów, do zaszpachlowania i lakierowania - dzielę się swoją przygodą z basem DEFIL, który na zewnątrz przypomina Fender Telecaster.
Autor dzieli się swoim doświadczeniem muzycznym, od wczesnych lat związanych z muzyką klasyczną, poprzez folk, aż do nowego projektu grającego ska. Opisuje również swoje obawy i nadzieje związane z nauką gry na nowym instrumencie.
Autor skupił się na nagraniu i porównaniu brzmienia swoich gitar basowych w jednakowych warunkach, zapewniając unikalną perspektywę na ich charakterystyki. Próbki obejmują różne techniki i ustawienia, co pozwala na głębszą analizę dźwięku.
Podjęcie wyzwania przekształcenia basu Epiphona Toby w bezprogowca okazało się zaskakująco satysfakcjonującą pracą, mimo początkowych trudności. Przeróbka ta nie tylko pokazała, że gra na instrumencie fretless z markerami jest możliwa, ale również, że taka konwersja może znacząco zwiększyć przyjemność z gry, nie obciążając przy tym zbytnio portfela.
Zmodyfikowałem swoją starą basówkę Career na fretlessa i odkryłem, że w porównaniu z moją wysokiej klasy basówką GMR, Career ma dużo głębsze i cieplejsze brzmienie. Teraz zastanawiam się nad zmianą pickupów w GMR.
Pochwalam się kolejną odsłoną mojego Washburn XB-600 Bantam fretless, który przeszedł niezwykłą metamorfozę pod rękami lutnika z Szczecina, Radka Ligmana. Konwersja objęła między innymi odprogowanie, montaż nowych pickupów piezo i Merlin Custom Single, wymianę preampa na Bartolini NSTMB, co nadało instrumentowi niesamowitą uniwersalność.
Przeżyj na nowo metamorfozę mojego Washburna XB-600 w wersji fretless po drugiej konwersji, która obejmowała m.in. montaż pickupów piezo i wymianę preampa. Transformacja pod okiem lutnika Radka Ligmana nadała staremu instrumentowi nowe życie, zapewniając wszechstronne możliwości brzmieniowe.
Postanowiłem przerobić mój bas Vision na fretless. Proces obejmował zaokrąglenie boków korpusu, wypełnienie dziur po progach szpachlą oraz zastosowanie ciekawego triku na kieszeń gryfu, by zmniejszyć akcję strun.
Artykuł zapewnia kompleksowe wprowadzenie do budowy i charakterystyki różnych elementów gitary basowej, od korpusu przez struny po elektronikę.
Wracam do basidła i rozważam zakup – Mayones vs Kania. Która marka basu przejmie moje serce oraz umiejętności?,
Stałem się właścicielem Fendera fretless P-bass z 1973 roku, który zakupiłem myśląc, że to podróbka. Po rozkręceniu i próbie usunięcia lakieru, natrafiłem na oryginalne cechy świadczące o autentyczności instrumentu.
Jako średnio zaawansowany basista stoję przed wyborem basu fretless. Zastanawiam się nad modelem Vintage i ESP, poszukując brzmienia zbliżonego do Tony'ego Franklina czy Jaco Pastoriusa. Budżet ogranicza mnie do około 1500 zł.
Autor przerabia swój stary bas Stagg na fretlessa, zadając pytania dotyczące wypełnienia dziur po progach, lakierowania podstrunnicy oraz jej równości.
Rockbass Streamer NT I, z serii Warwick Rockbass, to uniwersalne wiosło wzorowane na niemieckiej serii Warwick Streamer. Charakteryzuje się ergonomicznie wyprofilowanym korpusem z olchy, trzyczęściowym klonowym gryfem neck-through, palisandrową podstrunnicą, aktywnymi pickupami MEC P/J oraz dwudrożną aktywną elektroniką.
Wakacje to dla mnie czas na wielki projekt: własnoręczne wykonanie pasywnego fretlessa. Chcę osiągnąć głębokie brzmienie, inspirowane basami TSA i Warwick.
Po koncercie w zgierskim MOKu, miałem okazję przeprowadzić krótki wywiad z Wojtkiem Pilichowskim. Poruszyliśmy tematy jego obecnych projektów, przyszłych planów, a także powrotu kultowego Woobie Doobie.
Po długiej przerwie wracam z projektowaniem unikalnego basu - fretless, sześciostrunowego, wykonanego z drewna mahoniowego (sapele) i padouka. W projekcie stawiam na DIY, oprócz drewna, i wykorzystuję pojedynczy pręt napinający oraz neodymowe, samodzielnie wykonane przetworniki.
Ostatnie szlify mojego projektu fretlessa się zbliżają. Nie tylko udało się stworzyć wygodny gryf, ale także dopasować pickupy, które idealnie współgrają z charakterem instrumentu.
W tym roku Warwick wypuścił nowe modele basów z serii ProSeries, na którą teraz składają się modele Streamer LX, Thumb i StarBass. Seria ta jest znana z wysokiej klasy materiałów, wykończenia i ogromnego stosunku jakości do ceny.
Oto historia, jak znalazłem i odrestaurowałem zaniedbaną, zakurzoną i zardzewiałą gitarę basową, zamieniając ją w fretlessa. Proces ten obejmował czyszczenie, polerowanie i modyfikację instrumentu, czyniąc go wyjątkowym i brzmiącym świetnie.
Autor tekstu opowiada o swojej przygodzie z przerabianiem gitary basowej Adelita na wersję fretless, nazywając efekt końcowy 'Stratofretką'. Zajmuje się też kupnem kolejnej Adelity jako zabezpieczenie, zderza się z różnymi problemami podczas procesu, a w końcu cieszy się z wyjątkowego brzmienia swojego nowego instrumentu.
Opisuję proces tworzenia unikalnej gitary elektrycznej typu telecaster, z korpusu i gryfu wykonanych z jednego kawałka jesionu. Projekt jest w trakcie realizacji, obejmując wyzwania związane z wyborem i montażem przystawek.
Na moim blogu opisuję początek przygody z budowaniem własnego, unikatowego basu. Pokazuję, jak z pomysłu i pasji, przy ograniczonych środkach finansowych, można stworzyć coś wyjątkowego.
Kupiłem fretlessa za 100 zł z zamiarem jego renowacji. Instrument, mimo licznych wad, posiada świetny potencjał dzięki vintage kluczom i wyśmienitemu gryfowi.
Po 2 latach gry na basie postanowiłem przejść na fretlessa, ćwicząc intensywnie przez dwa tygodnie. Napotkałem trudności z adaptacją technik grania oraz problem z dobraniem odpowiednich strun.
Artykuł opisuje proces customizacji gitary basowej Defil Luna, którą autor remontuje w swojej piwnicy. Przez kilka dni, bez dostępu do Internetu, autor pracuje nad gitarą, planując m.in. zmianę podstrunicy, kluczy i elektroniki.
Opisuję moją podróż w poszukiwaniu idealnego basu z ograniczonym budżetem, koncentrując się na marce GMR Bassforce. Podzielam również rozważania na temat przejścia na fretless, różnic w budowie i potencjalnych kosztach takiej modyfikacji.
Autor wyraża zainteresowanie gitarami bezprogowymi i rozważa zmianę podstrunnicy swojego basu. Szuka możliwości przetestowania gitary fretless, by ocenić, czy spełni jego oczekiwania.
Stałem się właścicielem odkurzonego fretlesa ZAK/Mayones B4, z odzysku, który przeszedł metamorfozę zarówno w wyglądzie, jak i brzmieniu. Teraz rozważam zmianę układu pickupów, aby osiągnąć idealne brzmienie.
Jacek, z 12-letnim doświadczeniem w szkole muzycznej i 6-letnim graniem na kontrabasie, opisuje swoje przemyślenia i plany dotyczące przejścia na gitarę basową. Po latach nauki i przerw od muzyki, rozważa zakup gitary fretless, by zbliżyć się do kontrabasowego brzmienia.
Historia przekształcenia zwykłego basu Yamaha rbx 760a w niezwykły fretless. Od pomysłu do realizacji - wspominam o narzędziach, wyzwaniach i wynikach mojej pracy DIY.
Autor zastanawia się nad zakupem fretlessa, rozważając przekształcenie modelu Vintage 950B lub Cort Action BassV. Porusza także tematykę modyfikacji instrumentu, wskazując na swoje preferencje dotyczące basów bezprogowców.
Autor staje przed wyzwaniem użycia dwóch różnych gitar basowych z jednym wzmacniaczem bez problemów z tonem. Poszukuje sposobu na uniknięcie przepinania gitar na koncertach i metody na wzmocnienie cichszego fretlessa bez zakłócania tonu.
Autor dzieli się pierwszymi wrażeniami po zakupie basu Jolana Iris Bass, opisując jego stan oraz przemyślenia dotyczące potencjalnych modyfikacji. Z początku rozważał zniszczenie instrumentu po koncercie, ale po krótkim czasie użytkowania postanowił zainwestować w jego remont.
Autor opisuje swoje najnowsze nabytki – bas z stajni DEFIL, model Rytm 2, oraz dołącza do niego żartobliwą historię zakupu. W planach ma przerobienie tego instrumentu, zastanawia się nad kolorami i potencjalnym przekształceniem w fretless.
Autor podziela swoją fascynację akustyczną gitarą basową fretless oraz dylematy związane z wyborem odpowiedniego instrumentu i wzmacniacza. Zwraca się z prośbą o pomoc do społeczności forum.
Artykuł porusza temat wyboru odpowiednich przystawek pickupów do basów fretless, skupiając się na różnych konfiguracjach jak jazz bass, music mann czy precel. Autor zaapelował do społeczności forum o wskazówki, podkreślając złożoność wyboru między elektroniką aktywną a pasywną.
Ibanez poszerza swoją ofertę basów bezgłówkowych serii EHB o model EHB1005F, pierwszy bezprogowy bas tej serii. Ta unikalna konstrukcja łączy w sobie cechy znane z poprzednich modeli z nowymi, niezwykłymi rozwiązaniami.
Firma G&L wprowadza na rynek nowy model basu bezprogowego z serii Tribute - Kiloton Fretless. Z unikalną konfiguracją przetwornika, jest idealnym wyborem dla miłośników gry na basie bezprogowym.
Ernie Ball Music Man prezentuje wyjątkową zimową edycję 2021 Ball Family Reserve, w tym bas. Model BFR Stingray 5 Special Fretless wyróżnia się wykończeniem Fuego oraz palisandrową podstrunnicą.
Sadowsky wprowadza do oferty ręcznie wykonane modele basów Masterbuilt 24-Fret Single Cut, wykonane z najlepszych dostępnych materiałów. Każdy bas jest wykonany na zamówienie w Niemczech, co gwarantuje niezrównaną jakość.
Ernie Ball Music Man ujawnił najnowszy model z serii Ball Family Reserve, Fretless StingRay. Bas wyróżnia się przede wszystkim wysokiej jakości przetwornikiem neodymowym oraz aktywnym 3-pasmowym korektorem EQ.
Warwick poszerza swoją serię RockBass o model Infinity w roku 2018. Bas jest dostępny w wersjach cztero- i pięciostrunowej, zarówno z progami, jak i bezprogowy.
Firma Sadowsky Guitars wprowadza na rynek ulepszoną linię strun Blue Label Flatwound dla basu. Nowe struny, dostępne w zestawach cztero- i pięciostrunowych, charakteryzują się doskonałym brzmieniem dla basów fretless i klasycznym dźwiękiem Motown.
Dean Guitars poszerza swoją popularną linię basów Edge o dwa nowe modele: Edge 4 Flame Top Fretless i Edge 6 Flame Top, łączące w sobie mahoniowe ciała i oszałamiający wygląd.
NS Design wprowadza do swojej linii basów gitarowych nowy model - NXTa Radius. Nowość ta łączy w sobie doskonałą ergonomię, bezgłówkową konstrukcję, a także innowacyjne elektroniki aktywne bez baterii.
Elrick Bass Guitars i Steve Lawson po raz kolejny połączyli siły, aby zaprezentować niestandardową gitarę basową bezprogową - Steve Lawson Custom Fretless z serii Gold Standard. Główne cechy obejmują 33-calową skalę, korpus półpusty z opcją strun przechodzących przez korpus i ekskluzywne elementy wykończeniowe.
Firma Ibanez z dumą prezentuje najnowszy model w swojej linii basów fretless - Ibanez SRF706 Portamento. Jest to sześciostrunowa wersja popularnej serii, której celem jest zapewnienie basistom jeszcze większej ekspresji i kreatywności.
Wing Bass to nowa propozycja dla basistów szukających przenośnego instrumentu do podróży, praktykowania i występów. Dzięki unikalnej konstrukcji, ten bas ma wymiary zaledwie 21 cali, a jednak oferuje wrażenia porównywalne z grą na standardowym gitarze basowej.
Ibanez SRF700 Portamento za mniej niż tysiąc dolarów oferuje znakomite cechy, takie jak przetworniki piezo umieszczone w mostku i zintegrowane z aktywnymi przetwornikami Bartolini. Bas zapewnia użyteczny ton, łączący w sobie ciepło i ekspresję.
Bakithi Kumalo, znany z albumu Graceland Paula Simona, we współpracy z Kala Brand Music, wprowadza na rynek sygnowany model U-Bass. Oto dokładne spojrzenie na tę niezwykłą nowość.
Overwater wprowadza na rynek nowy model z serii sygnowanej Scotta Devine'a - SDS Lite. Jest to lżejsza wersja popularnego fretlessa, która ma oferować 'gładkie, neutralne brzmienie'.
U•BASS® firmy Kala Brand Music przyciąga uwagę swoją solidną konstrukcją i niewiarygodnie głębokim brzmieniem. Pomimo niewielkich rozmiarów, instrument ten oferuje wyjątkową jakość dźwięku i jest niezwykle przyjemny w użytkowaniu.
Bycie fanem wielu basistów może prowadzić do pewnego rodzaju pomieszania w kwestii własnego stylu i podejścia do muzyki. Dowiedz się, jak skupienie na pojedynczych elementach może przynieść ogromne korzyści w długoterminowej perspektywie.
G&L Kiloton Fretless to wyjątkowy instrument, który zaskakuje możliwościami dźwiękowymi. Sprawdziliśmy, co sprawia, że wyróżnia się na tle innych basów bezprogowych.
Pamięć mięśniowa jest kluczowym elementem rozwoju każdego basisty. Dowiedz się, jak można ją skutecznie rozwijać dzięki powtarzaniu i zastosowaniu specjalnych ćwiczeń.