Sean Malone jest cenionym basistą, który wniósł znaczący wkład do świata muzyki, zwłaszcza poprzez swoją współpracę z zespołem Cynic oraz solowe projekty. Jego umiejętności na basie sygnowanym przez Garego Willisa oraz Chapman Stick są podziwiane przez wielu.
Autor zastanawia się nad istnieniem publicznej szkoły muzycznej skupionej na nauce gry na gitarze basowej, podobnej do szkół oferujących naukę na innych instrumentach. Wyraża sceptycyzm co do istniejących ofert edukacyjnych, które oferują ograniczoną ilość zajęć za wysoką cenę.
Zastanawiam się nad metodami ćwiczeń solfeżowych i czytania nut a vista, rozpoczynając od podstawowych dźwięków i stopniowo dodając kolejne elementy muzyczne.
Warsztaty Klinika Gitary Basowej, prowadzone przez profesora Wiesława Pilichowskiego oraz doktora Tomasza Łosowskiego, odbyły się w Warszawie w dniach 2-3 listopada 2007. Zapewniono różnorodność programu, w tym uroczyste otwarcie, warsztaty dla basistów oraz sekcji rytmicznej, oraz koncert zespołu Pilichowski-Raduli-Łosowski.
Rozpoczynając swoją przygodę z gitarami basowymi, autor używał 27-letniego, niezidentyfikowanego instrumentu, zanim przełączył się na Cort ActionBass. Wspomina również o pozytywnym wpływie, jaki Basoofka wywarł na jego edukację muzyczną.
Autor dzieli się swoimi przemyśleniami na temat wprowadzania muzyki do życia swojego czterolatka i szuka porad dotyczących edukacji muzycznej dla dziecka. Podkreśla chęć zaszczepienia miłości do prawdziwej muzyki, a nie przerzucania własnych ambicji na dziecko.
Autor rozważa dylemat wyboru między dwoma kierunkami studiów muzycznych w Akademii Muzycznej w Katowicach: Jazz i muzyka estradowa oraz Instrumentalistyka. Wyraża niepewność co do rekrutacji na gitary basowej oraz pyta o różnice między kierunkami.
VI Letnie Warsztaty Bluesowe, które odbyły się w dniach 15-18 sierpnia 2012 r. w Puławach, zgromadziły entuzjastów bluesa z całej Polski. Wydarzenie to nie tylko warsztaty muzyczne, ale także fantastyczne koncerty, jam sessions i całkowity zakaz używek.
Alteracja akordów to zmiana wysokości dźwięku o pół tonu, co znacząco wpływa na harmonię utworu. Stosuje się je, aby urozmaicić brzmienie oraz przejście między akordami, co jest szczególnie użyteczne dla basistów w tworzeniu linii basowych.
Podczas warsztatów na GRAJ(MI)DOLE, Krzysztof Ścierański omówił kilka kluczowych zagadnień muzycznych, takich jak rytmy latynoskie, wykorzystanie skali lokryckiej półzmniejszonej oraz substytuty trytonowe. Ta wiedza, choć nie zapewnia sukcesu artystycznego, jest niezmiernie ważna dla wszechstronnej edukacji muzycznej.
Naukowcy z Japonii stworzyli urządzenie nazwane PossessedHand, które jest w stanie kontrolować ruchy dłoni użytkownika, pozwalając nawet osobom bez zdolności muzycznych grać na instrumencie. Działa poprzez stymulację mięśni przedramienia za pomocą elektryczności.
XVI Międzynarodowa Letnia Akademia Jazzu odbywa się w Krakowie od 17 do 28 lipca 2011. Czeka na uczestników szereg zajęć prowadzonych przez międzynarodową kadrę wykładowców, a także jam sessions i koncerty.
Erik Unsworth, znany profesor muzyki z University of Texas w El Paso, poprowadzi warsztaty basowe w Poznaniu w dniach 13-14 lipca 2011. Odbędą się one w Muzycznej Szwalni i oferują zarówno jednodniowe, jak i dwudniowe sesje po 150zł i 300zł od osoby.
Autor opisuje swoje doświadczenia w nauczaniu gry na basie, koncentrując się na technikach walking bass w jazzie. Podkreśla znaczenie słuchania sekcji rytmicznych znanych wokalistów jazzowych i poleca utwór 'St. Thomas' jako ważną 'etyudę' w edukacji jazzowej.
W artykule poruszam temat wykorzystania trytonu w akompaniamencie bluesowym, wskazując na jego wszechstronność i prostotę użycia. Tłumaczę również, jak można zaakompaniować jedną z najbardziej podstawowych progresji bluesowych, grając tylko dwa dźwięki - tercję i septymę małą.
Artykuł dzieli się przemyśleniami na temat basistów jazzowych i rockowych, oraz ich roli w zespole w różnych okresach historii muzyki. Zaczyna od czasów, kiedy basiści pozostawali w tle, poprzez jazz, gdzie zaczynali odgrywać kluczowe role, a kończąc na dzisiejszych czasach, gdzie basiści są gwiazdami rozwijającymi granice muzyki.
Wspomnienia z występu orkiestry Elektrowni "TURÓW" w Lubomierzu obok Filharmonii Dolnośląskiej podczas Festiwalu Polskich Filmów Komediowych. Wyznania basisty o wartości grania w orkiestrze, dyscyplinie i zdobywaniu umiejętności nieocenionych w zawodzie muzyka.
Autor dzieli się swoją podróżą muzyczną, rozpoczynając od gry na gitarze, przez porzucenie instrumentu, aż do odkrycia pasji do kontrabasu. Podkreśla również problemy związane z kształceniem muzycznym, takie jak brak umiejętności gry w zespole i ograniczone podejście do muzyki.
W artykule opisuję niezwykłą historię przyjaźni, która rozpoczęła się od przypadkowego spotkania dwóch muzyków w wojsku. Wspólna pasja do muzyki sprawiła, że ich drogi zawodowe po latach zeszły się ponownie w filharmonii, gdzie dziś obaj są cenionymi muzykami.
IV Światowy Festiwal Kontrabasowy to wyjątkowe wydarzenie, które odbędzie się w dniach 8 - 14 sierpnia w Akademii Muzycznej we Wrocławiu. Festiwal oferuje cykl wydarzeń związanych z kontrabasem, w tym warsztaty i koncerty klasyczne oraz jazzowe, prowadzone przez znanych muzyków z całego świata.
Podzielam swoje przemyślenia na temat przydatności szkolnej edukacji muzycznej opierając się na własnych doświadczeniach oraz obserwacjach dotyczących edukacji moich dzieci. Dyskutuję o tym, jak różne podejścia pedagogów mogą wpłynąć na rozwój muzyczny i osobisty uczniów.
Dawid opowiada o swojej muzycznej podróży, która zaczęła się w małej miejscowości Poniatowa. Mimo braku formalnej edukacji muzycznej i skromnych początków na tanim sprzęcie, z pasją i determinacją zaczął grać na basie w zespole reggae.
Zbigniew Wrombel to jeden z najbardziej wszechstronnych i, jak się wydaje, niedocenianych basistów w Polsce. Jego muzyka łączy w sobie doświadczenie z jazzem, aktywnym życiem i pracą edukacyjną, przyciągając uwagę fanów wielu gatunków.
Flea, basista Red Hot Chili Peppers, uruchomił swój podcast „This Little Light”, poświęcony muzycznym podróżom artystów. Pierwsze trzy odcinki zapowiadają fascynującą serię rozmów.
Basista Red Hot Chili Peppers, Flea, ogłasza premierę swojego nowego podcastu "This Little Light", który będzie skupiał się na muzycznych początkach zaproszonych artystów.
Stu Hamm, znany wirtuoz gitary basowej, uruchomił kurs wideo online 'Electric Bass with Stu Hamm' we współpracy z ArtistWorks. Kurs pokrywa materiał od podstaw po poziom zaawansowany, oferując szeroką gamę lekcji i możliwość otrzymania indywidualnych uwag od samego Hamma.
Claus Freudenstein przedstawił amerykańską wersję swojego Freudenstein Minibass, miniaturowego kontrabasu zaprojektowanego z myślą o najmłodszych uczniach, już od pięciu lat. Instrument jest dostępny w wielu kolorach i posiada długość strun wynoszącą 70 cm.
Orkiestra Filadelfijska mianowała Josepha Conyersa na pozycję głównego kontrabasisty, zastępując Harolda Robinsona. To historyczna chwila – Conyers jest pierwszym czarnoskórym głównym instrumentalistą w historii orkiestry.
Vidami Blue to bezprzewodowy, wielofunkcyjny pedal sterujący do nauki gry na instrumencie, który łączy się przez Bluetooth z komputerami i urządzeniami mobilnymi iOS. Umożliwia kontrolę nad materiałami wideo bez użycia rąk, sprawiając, że nauka jest szybsza i łatwiejsza.
W trzeciej części serii 'Tworzenie Melodii' skupiamy się na solówkach basowych. Zobacz, jak wyjść ze strefy komfortu i dodać swoim solówkom wyjątkowy charakter.
Autorefleksja to nieodzowny element postępu każdego muzyka. W tym artykule podzielę się osobistymi doświadczeniami na temat celów muzycznych i samooceny, które mogą być inspiracją dla basistów na każdym etapie zaawansowania.
Paul Thompson, wybitny basista jazzowy, w swoim video przechodzi przez 100-letnią historię jazzowego basu, prezentując styl 15 swoich ulubionych kontrabasistów. Nie jest to ostateczna lista, lecz osobista interpretacja ewolucji basu w jazzie.
Przejście między triolami a szesnastkami jest nie lada wyzwaniem dla basistów. Ten artykuł opisuje, jak najlepiej zrozumieć i ćwiczyć te rytmiczne przejścia.
Aranżacja muzyczna to więcej niż tylko przetwarzanie utworów; to sztuka wyrażania siebie poprzez bas. Dowiedz się, jak możesz wykorzystać aranżacje do eksploracji swojego instrumentu i wyrażenia własnego głosu muzycznego.
Blues, choć często redukowany do prostych schematów, jest znacznie bardziej złożoną i fascynującą krainą muzyczną, niż mogłoby się wydawać. Odkryjmy razem jego prawdziwe oblicze.
Książki muzyczne oferują bezcenny zasób wiedzy dla każdego basisty, jednak ich pełne wykorzystanie wymaga specyficznych technik. Przedstawiam praktyczne sposoby na pracę z takimi pozycjami jak Modern Reading Text in 4/4, Jazz Theory Marka Levine'a lub Thesaurus of Scales and Melodic Patterns Nicolasa Slominsky'ego.
Raymond Jackson to postać legenda, która nadała głębi i charakteru jednej z najbardziej rozpoznawalnych linii basowych w historii muzyki. W tym artykule zgłębiamy jego wkład w utwór 'Juicy' Notoriousa B.I.G. oraz inne znaczące dzieła.
Rozważając, czy warto studiować muzykę przeznaczoną dla innych instrumentów, należy zastanowić się nad tym, jak może to wpłynąć na rozwój naszych umiejętności i percepcji muzycznej. Studiowanie materiałów pochodzących z różnych dziedzin muzycznych może znacząco poszerzyć nasze horyzonty i pomóc w odkrywaniu nowych perspektyw.
Zmieniając się z naszej codziennej roli w Bruce'a Wayne'a w bassistę na scenie, przechodzimy transformację, która podkreśla naszą ciemną pasję i posłannictwo dla dobra społeczeństwa. Przekształcamy się w bohaterów swojej muzycznej opowieści, niczym Batman walczy w mrocznych zaułkach Gotham.
Artykuł opisuje drogę muzyka klasycznego, który pragnie nauczyć się improwizacji w bluesie i jazzie na basie, pomimo wcześniejszego rygorystycznego szkolenia.
Utwór 'Life On Mars' autorstwa Dextera Wansela z 1976 roku to prawdziwy funkowy klejnot. Zagłębiamy się w unikalność tej linii basowej i co obecnie robi Derrick Graves - to Was zaskoczy!
Rhonda Smith to postać, która przez ponad dekadę wspierała Prince'a swoim basem, ale jej kariera to znacznie więcej niż tylko ta współpraca. Poznajmy bliżej tę wszechstronną artystkę.
Rozbiór kultowego utworu Donny'ego Hathawaya 'Someday We'll All Be Free' z 1973 roku. Zajrzymy głęboko w jego niezwykły brzmieniowy świat i niezwykłe basowe wypełnienie Williego Weeksa.
W „Ścieżce improwizatora” Damian Erskine dzieli się nie tylko swoją techniką, ale przede wszystkim podchodzi do harmonii i rytmiki w sposób, który ożywi twoją kreatywność. Ponad 180 stron wiedzy i ćwiczeń, które zabiorą Twoją grę na zupełnie nowy poziom.
Wybór odpowiedniego wzmacniacza do basu jest kluczowym elementem dla każdego basisty, niezależnie od tego, czy grają hobbistycznie, czy zawodowo. Współczesne wymagania wobec sprzętu zmieniły podejście do wyboru wzmacniaczy.
Artykuł porusza temat, czy nauka gry na kontrabasie może pozytywnie wpłynąć na umiejętności gry na gitarze basowej. Zastanawiamy się nad wartością klasycznych szkoleń muzycznych w kontekście elektrycznej gitary basowej.
W tym artykule przybliżamy sylwetkę Tony'ego Levina i jego niesamowitą pracę na albumie 'Discipline' zespołu King Crimson. Zagłębiamy się również w tajniki gry na basie w nietypowym metrum 17/16, dzięki doświadczeniu Paula Thompsona.
Meshell Ndegeocello w swoim debiutanckim albumie z 1993 roku, Plantation Lullabies, prezentuje wyjątkowy styl i doskonały groove, który zyskał jej miano nieświętej bohaterki basu ostatnich 30 lat. Paul Thompson, doświadczony basista, odkrywa tajemnice jej gry.
Pozycja kciuka ma kluczowe znaczenie podczas gry na kontrabasie. Wyróżniamy trzy podstawowe klasyfikacje, dzięki którym zrozumienie i poprawa dokładności wykonywanych dźwięków staje się prostsza.
David Hungate, pierwszy basista TOTO, jest często niesłusznie pomijany, mimo że jego wkład w zespół jest nie do przecenienia. W tym artykule przyglądamy się jego talentowi i wpływowi na brzmienie zespołu.
Ostatnie lekcje z serii na temat rozkładania substytucji harmonicznych wniosły niesamowitą wartość do gry ucznia, kładąc nacisk na techniki słuchowe i teoretyczne w jazzie.
Artykuł porusza kwestię pokonywania trudności w nauce muzyki przez osoby z dysleksją matematyczną, skupiając się na metodach praktycznych i sposobach rozwijania umiejętności muzycznych.
Rozważasz lekcje gry na basie przez Skype? Oto kilka kluczowych aspektów, które warto wziąć pod uwagę przed podjęciem decyzji.
Oto historia, jak dwa giganty muzyczne, Stevie Wonder i Jeff Beck, spotkały się w 1972 roku, by stworzyć muzykę razem. Opowiadamy o narodzinach „Riffu Stulecia” i jak jedna kultowa piosenka dała życie dwóm niezwykłym liniom basowym.
Michael Tobias i jego zespół od prawie 50 lat tworzą ręcznie instrumenty, które stały się kluczową częścią brzmienia wielu światowej klasy muzyków. Jednak równie ważnym elementem jego dziedzictwa jest ciche wsparcie udzielane potrzebującym muzykom.
W artykule omawiamy wartość lekcji muzycznych, zwłaszcza gry na basie, i jak właściwa umowa między nauczycielem a uczniem może zdefiniować sukces edukacyjny. Sprawdzamy, co czyni dobrego nauczyciela i jak uczniowie mogą maksymalizować korzyści płynące z lekcji.
Każdy muzyk prędzej czy później napotyka na tzw. 'ścianę', moment, w którym trudno jest znaleźć nową inspirację i rozwijać swoje umiejętności. Ten artykuł pomoże ci znaleźć drogę przez muzyczny zastój.
Solfeż jest starożytną metodą przypisywania sylab do nut, która ma na celu ułatwienie nauki muzyki. W artykule porównujemy dwa typy solfeżu: stały (fixed do) i ruchomy (movable do), omawiając ich zalety i wady.