Podczas poszukiwania w internecie lekcji gry na gitarze basowej, natknąłem się na technikę klang, którą wielu internetowych nauczycieli próbuje przedstawić. Okazuje się, że jest ona dla mnie zbyt perkusyjna i niezbyt związana z harmonią, a moje lenistwo nie pozwala mi poświęcić jej zbyt dużo czasu.
Rozważając zakup zestawu basowego składającego się z kolumny Fender Rumble 410 i głowy Kustom Groove Bass 1300HD, oraz zastanawiając się nad wartością głowy Warwick WAMP 280, warto zgłębić opinie i cechy każdego z elementów. Brak jest opinii na temat Warwicka, co sugeruje konieczność dokładniejszego poszukiwania feedbacku od użytkowników.
Jestem Sylwia i chciałabym się z Wami podzielić historią mojego trzeciego basu - starego Squiera, który mimo swojego wieku i nieco zniszczonego wyglądu, ma niesamowite agresywne brzmienie. Dzięki niemu moja gra w zespole nabrała zupełnie nowego wymiaru.
FEA Labs przedstawiło Photon Fuzz, rewolucyjny przester korzystający z promieni podczerwonych. Charakteryzuje się unikalną możliwością mieszania sygnałów oraz szerokim zakresem kontroli nad brzmieniem.
W drugim dniu projektu JazzAss podjąłem się wyzwania konstrukcji elementów basu. Od wyrównywania korpusu po frezowanie gryfu, każdy krok zbliża mnie do stworzenia unikalnego instrumentu.
Opisuję moje doświadczenia z eksperymentowaniem z piezo w moim basie Trooper MM. Wbudowałem piezo pod mostkiem, co dało ciekawy efekt połączenia z tradycyjnym sygnałem z przystawek.
Zastanawiam się nad wyborem kolumny do wzmacniacza basowego Laney RB9. Rozważam różne możliwości, kierując się przede wszystkim głośnikiem wysokich tonów i mocą przynajmniej 200W, odrzucając marki takie jak Ashdown, Hartke i Behringer.
Podczas wizyty w sklepie muzycznym natknąłem się na bas Yamaha BB615, który zaprezentował się niezwykle interesująco zarówno pod względem wizualnym, jak i potencjalnych możliwości brzmieniowych. Poza tym, podzieliłem swoje przemyślenia na temat ustawień i jakości wykonania innego instrumentu - Fender American DeLuxe JazzBass, który okazał się mieć kilka wad konstrukcyjnych.
Kacper, znany na forum jako orzeł, przedstawia się i opowiada o swojej przygodzie z basem, którym gra od miesiąca po przejściu z gitary elektrycznej. Posiada używany bas Cort Gb 34a z wymienionym pickupem na Sejmurka Bassline oraz wzmacniacz Gran ba100.
Recenzja basów Mensinger włącznie z nowym leworęcznym modelem dla wymagających muzyków. Oferta sklepu internetowego przedstawia leworęczny bas z aktywną elektroniką EMG i konfiguracją H-H w cenie około 2800 zł.
Autor zorganizował nietypowy konkurs, w którym uczestnicy mieli rozpoznać brzmienie różnych basów. Do wygrania był wspólny browar. Basami wykorzystanymi w konkursie były Customowy Stagg, Gibson EB-3 oraz Defil Luna.
Basista dzieli się swoją frustracją dotyczącą trudności z dokładnym nastrajaniem basowej partii słynnego koncertu PF-Live At Pompei. Pomimo cyfrowej konwersji, problem pozostaje taki sam jak na starych kasetach VHS.
Najnowsze modele wzmacniaczy basowych od AER i TC Electronic przynoszą znaczące innowacje w brzmieniu i obsłudze. AER Amp Three oferuje wyraziste brzmienie za sprawą kluczowych rozwiązań takich jak parametryczny korektor, podczas gdy TC Electronic RH750 wzmaga możliwości kreowania dźwięku dzięki niezależnemu kompresorowi SpectraComp.
Mateusz, początkujący basista z okolic Sztum/Malbork, opowiada o swoich pierwszych krokach z basem, występie na WOŚP na pożyczonej gitarze i zakupie Peavey Millenium 5 za mniej niż połowę ceny.
Waldemar, basista z 30-letnim doświadczeniem, opowiada o swojej muzycznej drodze i pasji do gry na basie. Podkreśla zmiany na scenie muzycznej, zwłaszcza wzrost liczby kobiet basistek.
Pierwszy dzień pracy nad nowym projektem basu rozpoczął się od obróbki jesionu. Pomimo pewnych wyzwań związanych z twardością drewna, postępy są obiecujące, a plany na następny dzień ambitne.
Projekt 'E-A-D-G' to unikalna inicjatywa skupiająca się na warsztatach basowych prowadzonych przez uznanych polskich basistów, Krzysztofa Ścierańskiego oraz Bartka "Bartozzi" Wojciechowskiego. Uczestnicy będą mieli nieograniczoną możliwość nauki pod okiem mistrzów, uczestniczenia w jam sessions oraz kontaktu z profesjonalnymi muzykami.
Około półtora roku temu kupiłem bas Samick Delta z aktywną elektroniką, który początkowo zachwycał brzmieniem. Z czasem jednak pojawiły się problemy - słaby sygnał, trzeszczenie, a ostatecznie utrata charakterystycznego brzmienia, mimo napraw.
Historia mojej muzycznej podróży zaczyna się od nauki gry na gitarze w lokalnym Ognisku Muzycznym, skąd poprzez nieoczekiwaną propozycję dołączam do pierwszego zespołu jako basista. To dopiero początek fascynującej przygody, która przeniosła mnie od amatorskich składów aż do profesjonalnego muzykowania.
Autor rozważa wybór między dwoma wzmacniaczami basowymi: Trace Elliot 715 i EBS Drome Classic 12", szukając urządzenia, które dostarczy doskonałego dźwięku do jego muzyki. Zakup ma na celu nagłośnienie nowego instrumentu i poruszenie sąsiadów w bloku.
Trooper manufacture rozważa wznowienie produkcji basów, z nowym projektem pięciostrunowego basu jazzowego o nazwie Trooper JazzAss Smasher V. Wykonany z jesionu, projekt wciąż jest w fazie rozwoju z wieloma zagadnieniami do rozwiązania, w tym wybór gryfu i miejsca produkcji.
Ostatnie dni przyniosły fanom basu kilka interesujących nowości, w tym sygnaturę Alexa Webstera od Spectora oraz krótkoskalowego Thunderbirda od Gibsona. Poprzez małe zmiany i ulepszenia, te modele mają szansę na zrewolucjonizowanie sposobu, w jaki postrzegamy instrumenty basowe.
Wybór odpowiedniego pieca bassowego jest kluczowy dla każdego basisty, zwłaszcza grającego na dużych scenach. Podpowiadamy, jak znaleźć model o mocy 200/300W, który sprawdzi się zarówno w dużych salach, jak i na festynach czy innych imprezach na świeżym powietrzu.
Od dwóch lat jestem szczęśliwym posiadaczem comba MarkBass CMD 102P, ale niedostatek mocnego basu skłonił mnie do poszukiwania idealnej paczki basowej. Rozważałem zakup MarkBass Standard 151HR i SWR Big Ben, szukając zarówno mocy, jak i selektywności w reprodukcji dźwięku.
Fender Precision Bass, znany również jako P-Bass, obchodzi swoje 60. urodziny w stylu oldschool z limitowanymi edycjami modeli z lat 1951, 1955, 1958 i 1960. Dla fanów tego kultowego instrumentu jest to nie tylko okazja do świętowania, ale i szansa na posiadanie unikatowej wersji basu.
Artykuł odkrywa bogatą historię jazzu, jego różnorodność stylów i ewolucję. Znaczenie podstawowych umiejętności i znajomości instrumentarium dla basistów jazzowych są podkreślane jako klucz do profesjonalnego muzykowania.
Rozważając zakup comba do domu i na próby, autor rozpatruje opcje takie jak Hartke A100, Hughes & Kettner Basskick100, Gallien-Krueger Backline112 i Ampeg BA115. Wskazane jest poszukiwanie kombajnu o mocy 100 W w przedziale cenowym około 1000 zł, z naciskiem na uzyskanie dobrego balansu między niskimi, a wysokimi tonami.
Squier ogłasza wprowadzenie trzech zupełnie nowych modeli gitar: Vintage Modified Jazz Bass, Vintage Modified Jaguar Bass Special i Vintage Modified Jaguar Bass Special HB. Każdy z tych instrumentów wnosi unikalne cechy, odświeżając klasyczny design.
Autor dzieli się swoim doświadczeniem związanym z wieloletnim graniem na basie, które przerodziło się w pasję do majsterkowania nad instrumentem. Podkreśla jednak, że coraz częściej zatracił początkową pasję do samego grania, koncentrując się zbytnio na aspektach technicznych.
Poszukiwania niedrogiego wzmacniacza basowego to wyzwanie wielu muzyków. Szczególnie gdy w grę wchodzi dysponowanie ograniczonym budżetem po zakupie wymarzonego instrumentu.
Autor artykułu poszukuje basu do nauki gry, z ograniczonym budżetem około 650zł. Zainteresowanie basem wzrosło, gdy przypomniał sobie o starym DEFILu kupionym od menela, a także potrzebuje wzmocnienia do gry w domu i dżemowania z przyjaciółmi.
Autor artykułu dzieli się swoimi doświadczeniami z użyciem interfejsu Edirol do nagrywania basu w domu, zwracając uwagę na problemy z latencją i ograniczeniami przy wzajemnym nagrywaniu i odtwarzaniu. Pyta o porady na temat rozwiązania tych problemów oraz szuka lepszego interfejsu w cenie do 500zł.
Autor szuka zestawu basowego (bas + wzmacniacz) za maksymalnie 2000 zł, który posłuży mu przez kilka lat w domu, na próbach z kapelą i małych koncertach. Planuje wykorzystać wyjazd do UK, aby znaleźć interesujące okazje na lokalnym rynku drugiego obiegu.
Ostatnio stanąłem przed problemem zakrycia dziur w korpusie basu po wyciągniętych potencjometrach. Szukam kreatywnego rozwiązania, które nie tylko zasłoni, ale i doda unikalnego charakteru mojemu instrumentowi.
Robert, z Katowic, opisuje swoje pierwsze doświadczenia z gitarą akustyczną, którą określił jako drewno na opał, oraz swoje marzenie o nauce gry na bassie. Mimo braku doświadczenia i obaw, jest zdecydowany przełamać bariery i nauczyć się gry.
Dzielę się z Wami tabulaturą basu do piosenki 'Na Wyspach Bergamutach' z filmu Akademia Pana Kleksa. Utwór ten, pochodzący z 1983 roku, prezentuje interesujące aranżacje i jest dowodem na wczesne użycie slapu w Polsce.
Po zakupie pierwszego basu Yamaha TRB 4-II w Anglii i korzystaniu z różnych wzmacniaczy bez żadnych zastrzeżeń, autor zaczyna doświadczać dziwnych dźwięków po przywiezieniu instrumentu do Polski. Problem występuje zarówno na 10W jak i pożyczonym 30W wzmacniaczu basowym, niezależnie od głośności i rodzaju kabli.
Autor zmaga się z trudnościami w tworzeniu niestandardowej maskownicy do basu, napotykając problemy technologiczne i materiałowe. Przedstawia różne próby rozwiązania problemu, w tym użycie sztywnego, przeźroczystego materiału i wycinanie z forniru, oraz szuka pomocy wśród czytelników.
Zastanawiasz się nad zakupem multiefektu do ampega, by wzbogacić swoje brzmienie? Przyjrzyjmy się możliwościom, jakie oferują profesjonalne urządzenia takie jak Line6 X3 PRO, DIGITECH GSP 1101, ROCKTRON BLUE THUNDER.
Artykuł dotyczy braku zainteresowania konkursowym zadaniem dotyczącym tworzenia groove na basie oraz podkreśla znaczenie umiejętności czytania nut w różnorodności gatunkowyej gry na tym instrumencie. Autor sugeruje, że niechęć do nauki nut wynika z lenistwa oraz promuje książkę Eda Friedlanda 'Bass Grooves' jako doskonały środek na przyswojenie tej umiejętności.
Stałem przed trudnym wyborem między wymianą mojego używanego basu SkyWay a zakupem nowego pieca. Miałem do dyspozycji ograniczony budżet w granicach 450-600 zł.
Autor dzieli się swoimi obserwacjami dotyczącymi absurdalnie wysokich cen używanego sprzętu muzycznego w Polsce. Opisuje swoje doświadczenia z prób zakupu basu, pokazując, jak trudno jest znaleźć sprzęt w rozsądnej cenie.
Autor szuka inspiracji na aranżacje na żywe instrumenty, głównie bas, do utworu mającego na celu przeproszenie pewnej osoby. Utwór ma łączyć różne gatunki muzyczne, takie jak rock, reggae, funk i hip-hop.
Trzy miesiące temu zakupiłem Squier Vintage Modified Jazz Bass, który okazał się mieć lekko krzywy gryf. Po prostowaniu w sklepie, gryf nadal miał minimalną krzywiznę, która wprowadzała brzdęki podczas gry na niektórych progach.
Rozmawiam o moich wyzwaniach jako początkującego basisty z precyzją przyciskania struny na progach i szarpania strun. Poruszałem problem braku czasu na ćwiczenia i moje poszukiwanie rozwiązań, które mogłyby poprawić moją grę na basie Ibanez BTB 405 w kontraście do Hohner B Bass V.
Basista z 8 lat doświadczenia z Śląska opowiada o swojej muzycznej podróży przez różnorodne gatunki i projekty. Z jego wyczuciem do brzmienia i hardware'u stworzył niepowtarzalne kombinacje, które zasługują na uwagę.
Esperanza Spalding, zdobywczyni Grammy w kategorii Odkrycie Roku, zachwyca świat swoim talentem basowym. Jej muzyka jazzowa i skomplikowane groovy na kontrabasie i basie robią wrażenie.
Dość często spotykamy się z pytaniami dotyczącymi teorii muzycznej, szczególnie w kontekście grania na basie. W niniejszym artykule udzielam odpowiedzi na kilka podstawowych pytań dotyczących koła kwintowego, tonacji oraz nazewnictwa dźwięków.
Użytkownik opisuje problem z dźwiękiem jego gitary basowej Ibanez GSR200 oraz wzmacniacza Laney RBW100, którego doświadcza od trzech dni. Rozważa różne przyczyny, w tym zużycie kabla i możliwość uszkodzenia wzmacniacza.
W artykule opisuję swoje zmagania z uzyskaniem idealnego przesterowanego brzmienia basu, nie tracąc przy tym jego głębi. Wypróbowałem metodę znanych basistów, polegającą na rozdzieleniu sygnału na dwa wzmacniacze, z czego jeden zapewnia czysty dźwięk z wzmocnionym basem, a drugi – przesterowany.
Zastanawiam się nad zakupem Epiphone Thunderbird-IV Bass Gothic, który ma być idealnym wyborem dla fanów punku, metalu i nu-metalu. Znaleziony został w promocyjnej cenie 980zł, oferując solidne brzmienie i wyjątkowy wygląd.
Łukasz, zapalony basista, dzieli się swoją pasją i detalami o swoim sprzęcie muzycznym. Od Corta przez Mayonesa, aż po Ashdown - poznaj jego basowy świat.
Odwiedziłem lutnika, który obsługiwał takie sławy jak Marcus Miller, oczekując snobistycznego zachowania, ale zamiast tego spotkałem niesamowicie miłego i utalentowanego człowieka. Ta wizyta uświadomiła mi, ile pracy trzeba włożyć, aby osiągnąć sukces, pozostając przy tym prawdziwym sobą.
Na próbie orkiestry miałem okazję wypróbować piecyk LOWDOWN LD150 i Fendera American DeLuxe JazzBassa. LOWDOWN LD150 zaskoczył mnie swoją wszechstronnością i łatwością obsługi, natomiast Fender JazzBass DeLuxe nie dorównywał klasycznym wersjom basu, co było pewnym rozczarowaniem.
Osoba pisząca prosi o pomoc w projektowaniu wzmacniacza basowego o mocy 50-60 W z głośnikiem 8-10 cali do użytku studyjnego. Chce, aby był selektywny bez zbędnego mułu, z możliwością uzyskania niskiego zejścia z obudowy.
Jędrzej opowiada o swojej pasji do gry na basie, zaczynając od Iron Maiden aż po ambitniejsze klimaty jazzowe i funky. Obecnie korzysta z Epiphone Thunderbird IV i wzmacniacza Hartke B200, planując przyszłe zakupy.
Autor opisuje frustracje związaną z trudnościami w znalezieniu tabulatur do konkretnych utworów basowych w internecie, w szczególności do utworu "51" TSA, której szukał na forach i innych platformach bez skutku. Przedstawia też swoją propozycję, jak można by ulepszyć dostęp do tabulatur w internecie, tworząc dedykowaną zakładkę na forum.
Ośrodek Kultury Ochoty otwiera studio nagrań i zaprasza na koncert Krzysztofa Ścierańskiego, a także ogłasza konkurs dla miłośników niskich dźwięków. Zwycięzca konkursu otrzyma dwa zaproszenia na koncert.
Autor zmagając się z pojęciem 'hemioli' i porównując je do 'duoli', dzieli się swoją refleksją i niepewnościami. Prosi bardziej zorientowanych o wyjaśnienie, najlepiej z przykładami, odnosząc się do zagadnienia w kontekście jazzu.
Podaję link do pliku PDF z ściągą dla basistów, która ma pomóc nieznającym nut i harmonii. Opisuję także program BAND-IN-A-BOX, który automatycznie tworzy linie basowe.
Przyglądam się zakupowi comba Gallien MB112, idealnego dla muzyków podróżujących komunikacją miejską. Jego waga i moc prezentują się imponująco, jednak brak pokrętła master i funkcji boost może stanowić problem dla tych, którzy szukają idealnego brzmienia na niskich głośnościach.
Artykuł rozprawia o wyzwaniach w graniu polki i walczyka na basie, przedstawiając praktyczne porady dla basistów weselnych. Omawia też uproszczenia w polskiej muzyce ludowej, które ułatwiają basistom pracę.
W artykule przedstawiam drobiazgową analizę wykorzystania maksymalnej mocy comba Ashdown MAG C210T-300 EVO II przez dodanie odpowiedniej dodatkowej paczki. Opisuję różnice między paczkami i jakie one mają wpływ na wydajność wzmacniacza.
Ostatnie dni były dla mnie wyzwaniem, wszystko przez niespodziewaną kontuzję, która zmusiła mnie do przerwy w codziennej rutynie. Pomimo to, nie straciłem ducha i postanowiłem podzielić się kolejną porcją wiedzy z moimi leniwymi basistami.
Posiadam bas Ibanez SR 305 od ponad pół roku, początkowo wymagał regulacji, jednak ostatnio zauważyłem denerwujące zmiany w profilu gryfu, które utrudniają grę.
Zakup Yamaha RBX 350 to moja świadoma decyzja w drodze do realizacji marzeń o graniu na basie. Pomimo bycia początkującym, zdecydowałam się na tę gitarkę, kierując się jakością w dobrej cenie.
W tej recenzji przedstawiam historię mojego niestandardowego zamówienia basu u pana Zdzisława Langowskiego - od pomysłu po realizację i ostateczne wykończenie modelu Blondyna 2. Bas wyróżnia się nie tylko niestandardową specyfikacją, ale również fenomenalnym wykonaniem i brzmieniem, które udało się osiągnąć dzięki precyzji i pasji twórcy.
Artykuł skupia się na rozjaśnieniu niektórych common misconceptions wśród basistów, szczególnie tych, którzy chcą pogłębiać swoją wiedzę teoretyczną. Autor dzieli się swoimi przemyśleniami na temat błędów w pojmowaniu tonu, półtonu i harmonii, a także przedstawia przykłady linii basu do popularnych utworów.
Nagle stałem się częścią zespołu Post Scriptum, kiedy ich basista nagle zniknął tuż przed serią koncertów. Moja pierwsza próba już za mną, i jestem oficjalnie w zespole, zagrając na moim wymarzonym Ampegu SVT3 Pro.
Autor wyraża swoje zmartwienia dotyczące nauki gry na basie, skupiając się wyłącznie na improwizacji i technikach, z pominięciem nauki utworów na pamięć. Wyraża obawę, czy taki sposób nauki jest wystarczający do zostania dobrym muzykiem.
Nowy na forum basistów, zakupiłem gitarę basową Epiphone Embassy Special IV za 120 zł z dodatkami, pomimo jej wad. Jestem początkujący, ale mam doświadczenie z gitarą elektryczną i już zaczynam przygodę z basem.
Autor opisuje swoje poszukiwania idealnego kombosa basowego po tym, jak jego poprzedni sprzęt przestał działać. Szuka modelu o odpowiedniej mobilności i mocy, zdolnego do obsługi efektu sidechain i overdrive, zastanawiając się nad kilkoma opcjami.
Ewa, początkująca bassistka z Barlinka, przedstawia swoją przygodę z basem, która rozpoczęła się miesiąc temu. Posiada bas lutniczy marki Presto Lang, ale nie zna jego modelu i chce zgłębić swoją wiedzę na temat tego instrumentu oraz samej gry.
Osobiście wracam do moich muzycznych korzeni, przypominając sobie lata spędzone z basem, zabawę z fusion i jazz-rockiem oraz wspomnienia o zmarłych muzykach, którzy wpłynęli na moją karierę. Zastanawiam się nad rolą, jaką muzyka odgrywała w moim życiu, zarówno przed, jak i po służbie wojskowej, oraz nad tym, jak różnorodność zainteresowań muzycznych pozwalała mi zarabiać na życie bez wyjeżdżania z kraju.
W domu testuję bas polskiej marki Pectra, który trudno jest znaleźć w sieci. Chociaż to dopiero początki moich testów, bas już pokazuje swój potencjał.
Mam bas Yamaha RBX170 od wakacji, starszy model z jednym singlem. Od początku buczał, ale teraz buczenie jest nie do wytrzymania i zagłusza dźwięk strun.
Autor dzieli się unikalnymi zbiorami muzycznymi dla basistów, zachęcając do eksploracji utworów rockowych i tzw. muzyki poważnej w niekonwencjonalnym świetle. Dostarcza narzędzi do kreatywnego wykorzystania linii basu w znanych kompozycjach.
Przedstawiam swoje rozważania na temat wyboru między kabinetami głośnikowymi Eden D112XLT a SWR WorkingPro 1x15. Chcę uzyskać brzmienie wyraźniejsze niż tylko niskie pasmo, ale mam dylemat co do charakterystyki dźwięku obydwu modeli.
Cześć, jestem tu już od roku, ale zapomniałem się oficjalnie przywitać. Interesuję się basem, ponieważ uwielbiam tony niskie i nie lubię iść za tłumem. Mieszkam w Poznaniu, a moje muzyczne zainteresowania są szerokie, od punku po jazz.
Artykuł porusza problematykę aranżacji muzycznych, szczególnie w kontekście pracy basistów i ich interakcji z aranżerami. Autor dzieli się własnymi doświadczeniami, wskazując na typowe błędy aranżerów i sugerując lepsze podejście do tworzenia partii basu.
Po 2 latach gry na basie postanowiłem przejść na fretlessa, ćwicząc intensywnie przez dwa tygodnie. Napotkałem trudności z adaptacją technik grania oraz problem z dobraniem odpowiednich strun.
Autor spędza czas w domu ze względu na rwy kulszowej, w towarzystwie swojego psa, basu i laptopa. Opisuje swoje muzyczne odkrycia, w tym album Diany Krall bez perkusji oraz grę kontrabasisty Christiana McBride.
Merlin przedstawił na swojej stronie najnowszy model pickapa basowego - Bassblaster Active. Jest to nowoczesny, aktywny humbucker wykorzystujący zaawansowane technologie opracowane przez Merlin Pickups.
Jako leworęczny basista z bogatym muzycznym doświadczeniem dzielę się swoją historią i szczegółami dotyczącymi mojego sprzętu. Od gitary CLIMAX, przez GMR, po Fender Jazz Bass i wzmak Fender Rumble - towarzyszą mi one w nieorganizowanych sesjach z przyjaciółmi.
Recenzja używanego combo basowego BA100 firmy Gran, zakupionego za 580zł. Spostrzeżenia na temat jakości dźwięku, budowy zewnętrznej i wnętrza urządzenia.
W artykule podzielam się moją muzyczną podróżą z basem, począwszy od pierwszych dźwięków na zakupionym używanym Washburn XB100, po obecną miłość do brzmień Peavey Basic 60. Opowiadam również o swoich wyborach sprzętowych, wymianie pickupów na Seymur Duncan SPB-3, oraz o moich planach na przyszłość.
W tekście czytelnik dzieli się swoim zapytaniem odnośnie personalizacji jego pierwszego basu, mając na celu zbliżenie strun do podstrunnicy oraz cofnięcie strun. Poszukuje porady, jak bezpiecznie wykonać te operacje nie mając doświadczenia.
Artykuł opisuje proces odbudowy basowego combo SWR Workingman's 15, wyróżniając wybór głośników i budowę obudowy jako kluczowe kwestie. Autor poszukuje idealnych głośników i obudowy, zgłębiając oferty różnych producentów i modeli głośników, a także szuka rady i wymiarów oryginalnej skrzynki.
Czytelnik forum z zapytaniem o zakup basu precla z amerykańskiego lub japońskiego pochodzenia. Dysponuje budżetem 3,5 tysiąca złotych i szuka pomocy w zakresie wyboru instrumentu oraz sprowadzenia go do Polski.
Autor, grający na basie od siedmiu miesięcy, rozważa zakup nowego wzmacniacza basowego. Zastanawia się między modelem Warwick Sweet 15.3 150W a Ashdown EB 12-180 EVO II, biorąc pod uwagę ceny i opinie.
Z przyjemnością ogłaszamy wyniki konkursu zorganizowanego przez Basoofka.net! Gratulujemy zwycięzcom i dziękujemy wszystkim uczestnikom za zaangażowanie.
W tym artykule analizuję utwór 'Day Tripper' zespołu The Beatles pod kątem jego struktury basowej. McCartney, jako wybitny basista, stworzył partię basu, która wraz z gitarą tworzy niezapomnianą melodię.
Zastanawiasz się, czy combo basowe Ashdown MAG C410T-300 EVO II sprawdzi się na Twoich występach? W tym artykule omawiamy jego podstawowe właściwości i zastanawiamy się, czy będzie ono dobrym rozwiązaniem dla zespołów grających na weselach, studniówkach i innych tego typu imprezach.
W artykule poruszam temat wykorzystania trytonu w akompaniamencie bluesowym, wskazując na jego wszechstronność i prostotę użycia. Tłumaczę również, jak można zaakompaniować jedną z najbardziej podstawowych progresji bluesowych, grając tylko dwa dźwięki - tercję i septymę małą.
Jako początkujący basista, właściciel ESP LTD B-50 od 4 miesięcy, zgłasza obawy związane z wydawałoby się krzywym gryfem swojego instrumentu. Zastanawia się, czy to optyczne złudzenie, czy problem techniczny i czy podlega to reklamacji.
Podczas ostatniej próby orkiestry w big-bandowym składzie, miałem okazję po raz pierwszy dokładnie przetestować możliwości piecyka LOW DOWN. Doświadczenie to przekroczyło moje oczekiwania, szczególnie możliwości emulacji wzmacniaczy, które brzmią autentycznie.
Przedstawiam nowy projekt muzyczny, który zrodził się z koleżeńskiego spotkania i szybko rozwinął w pełnoprawny zespół łączący różne style muzyczne. Zespół składa się obecnie z sześciu osób, w tym instrumentalistów o szerokim spektrum możliwości.
Niespodziewana nocna niewygoda przerodziła się w twórcze przedsięwzięcie - opracowanie słownika muzycznego dla basistów. W dokumencie znajdują się symbole i określenia, które mogą napotkać muzycy, wzbogacone o nowe oznaczenia znalezione w utworze SHAKERSONG_bass.
Autor dzieli się swoim doświadczeniem z koncertu big-bandu Peter Herbolzheimer Rythm&Brass Combination, na którym perkusista pomylił rytm. Opowiada również o innej anegdocie powiązanej z przeglądaniem stron o tematyce basowej.
W tym wpisie dzielę się moją inspiracją do gry na basie po obejrzeniu warsztatów z Bernardem Purdiem. Zachęcam również innych basistów do dzielenia się swoimi pomysłami na groovy.
Sprawdzam opinie na temat basu Status Eclipse, który zyskał uznanie za swoją legendarną jakość produkcji. Jego cena w przeliczeniu wynosi około 1800 zł, a interesuje mnie, czy pozytywne opinie na forach są uzasadnione.
Odkąd zacząłem czytać bloga Tubasa, moje podejście do muzyki jazzowej kompletnie się zmieniło. Teraz, z zapałem, czekam każdej nocy na chwilę, by móc grać na basie i zgłębiać tajniki tej muzyki.
Zastanawiam się nad stworzeniem własnego, unikatowego basu z pewnymi modyfikacjami wzorowanymi na modelu Ibaneza BTB. Projekt obejmuje dobor ciekawych materiałów oraz elementów, w tym podstrunnica z klonu 'ptasie oko', korpus z klonu lub jesionu oraz pickupy Bassblaster'y od Merlina.
Autor opisuje swoje doświadczenia z grą na gitarze i basie, borykając się z bólem stawów spowodowanym nieergonomicznymi pozycjami. Wyraża także swoje frustracje dotyczące postrzegania przez innych i odrzucenia pomysłu prowadzenia bloga z powodu braku pamięci do haseł.
Często początkujący gitarzyści oraz basiści mogą wpadać w pułapkę, myśląc, że tonacja utworu określana jest przez pierwszy akord akompaniamentu. W artykule omawiane są powszechne błędy i sposoby, aby ich unikać, a także wskazówki, jak prawidłowo rozpoznać tonację utworu.
Tomek Cedzyński to postać kontrowersyjna i pełna sprzeczności, znana z maniakalnego dbania o higienę oraz z zamiłowania do sprzętu basowego. W artykule poznajemy jego kolekcję basów, wzmacniaczy i akcesoriów.
Aktualna fascynacja basistów w kierunku starych, często uszkodzonych instrumentów, zdaje się odzwierciedlać tęsknotę za autentycznością i unikalnym brzmieniem. Ten trend nie ogranicza się tylko do elitarnych kręgów muzycznych, ale stał się szeroko rozpowszechniony wśród zwykłych użytkowników.
Projekt własnoręcznie zbudowanego basu przeżywa nieoczekiwany zwrot akcji po awarii elektroniki, która niszczy część jego możliwości. Niemniej jednak, autorowi udaje się z powodzeniem zakończyć budowę instrumentu, nadając mu unikalne brzmienie.
Pamiętam swoje pierwsze profesjonalne zarobki jako muzyk, które przekroczyły oczekiwania mojego ojca. To wywołało sporo kontrowersji, ale również była to lekcja o wartości umiejętności i pracy muzyka.
Dyskusja porusza problematykę znajdowania informacji na forum muzycznym i wyzwania z tym związane, zarówno dla nowych, jak i doświadczonych użytkowników. W tekście pojawia się także wzmianka o legendarnym wzmacniaczu basowym Ampeg b-15n, znanym również jako Fliptop.
Opisuję moją podróż w poszukiwaniu idealnego basu z ograniczonym budżetem, koncentrując się na marce GMR Bassforce. Podzielam również rozważania na temat przejścia na fretless, różnic w budowie i potencjalnych kosztach takiej modyfikacji.
Rozważając zakup multiefektu, pojawia się dylemat między Zoom B2.1u a BOSS GT-6B. Oba urządzenia mają swoje plusy i minusy, w tym różnice w obsłudze, funkcjonalnościach oraz cenie.
Znalazłem stary bas i postanowiłem go wyrestaurować. Nie będzie to szybki proces, ale mam zamiar zrobić to porządnie.
Opisuję proces tworzenia mojego wymarzonego basu przez polskiego lutnika z PXGuitars, zaczynając od inspiracji i wymagań, po wybór niezwykłych materiałów. Szczegółowa specyfikacja korpusu, gryfu, podstrunnicy i dodatkowego wyposażenia pokazuje unikalność i customową naturę tego instrumentu.
Nowy członek forum muzycznego przedstawia się i dzieli swoją pasją do rocka i metalu, jednocześnie wyznając, że jest całkowicie nowy w graniu na basie.
Autor dzieli się historią swojej próby renowacji starej gitary basowej marki Defil, którą otrzymał za darmo. Z uwagi na ograniczony budżet, stawia na jak najtańsze rozwiązania, jednocześnie prosząc o pomoc i porady dotyczące pierwszych kroków z gitarą basową.
Zastanawiam się nad motywacjami, które napędzają muzyków do grania. W moim przypadku, początkowa chęć imponowania szybko przekształciła się w uzależnienie od grania i związanej z tym atmosfery, co potwierdza, że w większości gramy dla własnej przyjemności.
Podczas naszego tygodniowego jam session zdecydowaliśmy się na nietypowy eksperyment: grę bez perkusji. Okazało się, że brak tego instrumentu pozytywnie wpłynął na naszą kreatywność i pozwolił każdemu z nas wsłuchać się w partię drugiego.
Autor podziela swoją historię, jak z gitarzysty stał się miłośnikiem basu. Wyznaje również swoje uczucia do basu Epi Thunderbird IV, mimo jego wad.
Młody basista chce zmienić swój instrument, ale napotyka na opór swojego ojca, który decyduje za niego. Postanawia więc zaangażować społeczność basistów do stworzenia filmu motywacyjnego, by przekonać ojca do zmiany.
W artykule opisuję spokojny weekend wypełniony muzyką, czytaniem i domowymi drobnostkami, podczas nieobecności żony. Są tu wspomnienia z obcowania z muzyką z głośników, dobrą książką oraz próby z basem.
Pomimo braku szczególnych uprzedzeń do występujących zespołów, Płock Cover Festival ponownie zapewnił niezapomnianą atmosferę dzięki wyjątkowemu miejscu i niezwykłym ludziom. Całe wydarzenie to połączenie relaksu, niespodziewanych muzycznych odkryć i profesjonalnego nagłośnienia.
Autor dzieli się swoją obawą i doświadczeniem związanym z grą na basie, explicit problemem ze strojeniem instrumentu. Zastanawia się, czy jest sens wracać do gry mimo przeszkód.
Nowa szkoła gry na basie Kamila Skwary to kompleksowy przewodnik zawierający 41 skal muzycznych wraz z ćwiczeniami. Książka współpracuje z firmą P-Faktor i zawiera 40 stron A4 oraz CD z tabulaturami i nutami.
Opowieść o muzycznych początkach autora, od pierwszych prób na gitarze do fascynacji jazzem i klasycznymi rockowymi zespołami. Zawiera również wspomnienia z festiwalu w Woodstock, doświadczone za pośrednictwem nagrań i snu po orzechówce.
Jako miłośnik cięższej muzyki, zestawiam listę preferencji dla mojego idealnego basu, z nadzieją na znalezienie instrumentu spełniającego moje oczekiwania w zakresie brzmienia, wyglądu i funkcji, z budżetem 2000-2500 zł.
Autor poddaje refleksji swoją muzyczną drogę, która skłoniła go do zmiany instrumentu z gitary na bas. Z powodów finansowych szuka tańszych alternatyw dla drogiego oryginału Rickenbackera.
Autor poszukuje taniego, ale dobrze brzmiącego instrumentu. Zastanawia się nad zakupem używanej basówki do 800 zł, która dobrze zarejestruje dźwięk przy nagrywaniu w domowym studio.
Porównanie kolumn basowych Hartke HX410 i EDEN EN 410 XST. Oba modele oferują wyjątkowe cechy, ale który z nich jest bardziej uniwersalny do każdego gatunku muzyki i pasuje do techniki slap?
Na łamach popularnych dyskusji na tematy muzyczne, pojawia się wiele zapytań dotyczących idealnego basu, który harmonizowałby z klasyczną gitarą i wokalem. Benek, autor tekstu, dzieli się swoimi przemyśleniami i szuka porady dotyczącej znalezienia gitary basowej o ciepłym brzmieniu.
Dyskusja dotyczy ciekawego zjawiska w muzyce - gotowania strun basowych, które mogą stracić swoje pierwotne brzmienie. Francuz, samouk i początkujący basista, zastanawia się, czy taki proces może przywrócić strunom ich metaliczny dźwięk i czy warto się na to decydować.
Autor wyraża zainteresowanie gitarami bezprogowymi i rozważa zmianę podstrunnicy swojego basu. Szuka możliwości przetestowania gitary fretless, by ocenić, czy spełni jego oczekiwania.
Rozważam stworzenie muzyki i nagrywanie bez większego zobowiązania, jednak mój obecny bas pozostawia wiele do życzenia - od jego pochodzenia, przez brzmienie, po elektrykę. Zastanawiam się nad pożyczką, naprawą, a nawet zakupem nowego instrumentu, a także potrzebuję urządzenia do połączenia basu z komputerem.
Marcin Pendowski, wybitny basista i nauczyciel, zaprasza na kurs gry na basie organizowany w Studiu Prób w Warszawie. Kurs łączy naukę harmonii, kompozycji oraz improwizacji z zajęciami na sekcji rytmicznej.
Otrzymałam bas jako prezent od wujka, ale miałam problem z odnalezieniem miejsca na podłączenie kabelka. Jestem początkująca i nie mam pojęcia, które z dwóch otworów jest właściwe dla kabla.
Rozważam zakup gitary basowej Ibanez gsr205 za 100zł od znajomego. Instrument jest w bardzo dobrym stanie, choć ma pewien mankament - delikatne pęknięcie na gryfie.
Fascynat muzyki, Grzesiek, dzieli się swoją muzyczną drogą od pierwszego oldsqulowego basu Rockwood do światowej klasy basu Status Energy Artist 4 str. W swojej kolekcji posiada także solidne modele jak Peavey Grind Bass 5str i kultową piątkę Roter, a także dedykowane sprzęty do ćwiczeń jak combo Hartke 1415 oraz SWR 750X.
Ten wpis może nie jest o basie, ale dotyka ważnego dla muzyków tematu - motywacji. Autor dzieli się swoją osobistą historią zrzucenia 38 kg w ciągu kilku miesięcy.
Immo, wielbiciel fantastyki i gier, z zamiłowaniem do tworzenia historii, jest także pasjonatem basu i vintage instrumentów. Posiada unikalną kolekcję basów i efektów, które używa do kreowania niepowtarzalnych dźwięków.
BFA, zespół z Rzeszowa grający cięższą odmianę hardcore'u, opowiada o swojej muzycznej drodze, współpracy z innymi zespołami oraz wyzwaniach, jakie przyniosły im nieszczęsne wypadki.
Nie mając doświadczenia z własnym sprzętem, autor wyraża swój entuzjazm i skrupulatność w poszukiwaniach idealnego basu. Rozważając zakup między Cort Action Bass V a Washburn T14, zgłębia różnice między modelami Cort i zastanawia się nad znaczeniem posiadania aktywnej elektroniki.
Autor wraca do momentu, gdy odkrył płytę Probot oraz inne zespoły z katalogu wydawnictwa Southern Lord. Opisuje swoje fascynacje muzyką i wpływ na niego m.in. zespołów takich jak Black Cobra czy -16-.
Opisuję proces podłączenia gitary basowej do komputera bez konieczności używania przedwzmacniaczy oraz innych urządzeń. Wskazówki dotyczą zakupu odpowiedniej przejściówki, konfiguracji systemowej oraz optymalizacji dla najlepszej jakości dźwięku.
Autor rozważa zakup swojego pierwszego 5-strunowego basu i prosi o radę na forum internetowym. Rozważany model to Cort Action Bass Active V BK dostępny do 1000 zł.
Autor podzielił się swoimi obserwacjami na temat zmiany techniki grania kostką z trzech na dwa palce, zauważając lepszą kontrolę i szybkość, ale również szybsze męczenie się kciuka.
Opisuję fenomen muzycznego życia, skupiając się na roli 'managera' zespołu i jego niezwykłym powodzeniu u płci przeciwnej, kontrastując to z doświadczeniami muzyków. Wspominam także o stereotypie 'basoofkowiczów' i zachęcam młodych muzyków do niezrażania się brakiem sukcesów miłosnych.
Autor dzieli się osobistymi anegdotami związanymi z życiem muzyka i wpływem basu. Opisuje humorystyczne sytuacje, w których basowe dźwięki generowały niezapomniane, czasem zabawne chwile.
Odkryłem koncepcję stworzenia unikalnego przestera do basu, inspirowanego zaleceniami Wrednego Igora i technologią lampową. Moim celem jest stworzenie urządzenia z regulacjami Volume, Mix/Blender i Gain, zdolnego do obsługi głębokich tonów basowych, nawet przy niskich strojeniach.
Opowieść 17-latka o tym, jak zaczął grać na basie i założył zespół 'Walking At The Roadside'. Inspiracja, nauka samodzielna i plany na przyszłość.
Pasjonat basu podziela się swoją przygodą z modyfikacją bassu B4 oraz planami zakupu nowego wzmacniacza. Dyskusja dotyczy również założenia kapeli i tworzenia własnej muzyki zamiast wykonywania coverów.
Pewnego dnia, gdy siedziałem nad kanałem z moim basem, zostałem poproszony przez młodego chłopca o lekcję gry na basie. Chociaż sam jeszcze się uczę, zgodziłem się mu pomóc, co dało mi dużą radość.
Bartosz Raducha, miłośnik różnorodnych gatunków muzycznych oraz student UW, podzielił się swoją pasją i ewolucją sprzętu basowego. Od początków z Defilem, przez Corta i MPG, aż po składaka z korpusu Ibaneza i gryfu Squiera.
Daniel opowiada swoją muzyczną podróż, od młodzieńczych eksperymentów z basem przyklejonym tapetą, przez przerwę z powodu miłości, do powrotu z bass Washburn T14. Podkreśla swoje amatorskie podejście i chęć uczenia się.
Autor opisuje swój piątkowy rutyn szczegółowo, mieszając relaks z muzyką i obserwacją życia codziennego w swoim otoczeniu. Następnie dzieli się nagraniem zespołu, w którym wspólnie z przyjaciółmi tworzą muzykę, prezentując skład osobowy i ich muzyczne umiejętności.
Dawid, młody entuzjasta basu z małej wsi w woj. Lubelskim, dzieli się swoją historią, jak od grudnia ubiegłego roku zaczął grać na basie, inspirację znalazł w muzyce i filmach, aż po pierwsze kroki w edukacji muzycznej pod okiem doświadczonego basisty. Jego pasja i samozaparcie prowadzą go do celu - grania w zespole i współtworzenia muzyki.
W 30. rocznicę rozpadu Led Zeppelin, firma Manson wypuszcza na rynek sygnowany bas Johna Paul Jonesa. Instrument ze specyfikacjami godnymi legendy, który z pewnością nie jest zwykłą zabawką.
W tym artykule dzielę się z Wami moimi refleksjami na temat wpływu literatury na moje życie, wspomnieniami o ulubionych bohaterach literackich oraz moją pasją do muzyki. Jest to osobista opowieść o tym, jak książki kształtowały moje wartości i jak muzyka jest dla mnie ucieczką od codzienności.
Autor opisuje swoje doświadczenie z powrotem do gry na gitarze basowej po dłuższej przerwie. Zauważa, że całkowicie stracił umiejętności, jakie posiadł - czuje się jak początkujący.
Tekst porównuje dwa popularne kombosy basowe: Laney RB6 i Ampeg BA 115, zastanawiając się, który z nich lepiej poradzi sobie w warunkach prób zespołu hard'n'heavy. Autor rozważa również potencjalny zakup Laneya RB7, biorąc pod uwagę budżet 1500 zł oraz kompatybilność z pięciostrunowym basem.
Autor podziela swoje doświadczenia związane z konwertowaniem klipu z jazzowego wieczoru, opisując również swoje zaangażowanie jako basista. Podkreśla radość płynącą z muzykowania pomimo niedoskonałości.
Problem dotyczy niechcianej ingerencji w dźwięk gitary basowej Cort Action przy użyciu większego wzmacniacza. Autor doświadcza silnego 'siania' dźwięku, które nasila się przy braku kontaktu z metalowymi częściami instrumentu.
Analizujemy różnice między basami ESP LTD TA-200 a ESP LTD TA-600, zwracając uwagę na budowę, materiały i osprzęt. Pomimo podobieństw, istnieją kluczowe różnice, które mogą wpłynąć na decyzję o zakupie.
Autor dzieli się osobistymi przeżyciami związanymi z muzykowaniem na tubie i basie, przytaczając przykłady humorystycznych i mniejszych konfliktów z innymi muzykami. Wśród opowieści znajduje się również przeprosiny dla tych, którzy mogli poczuć się urażeni jego wcześniejszymi wpisami.
Ashdown celebruje 30-lecie zespołu Level 42, wydając unikatową serię wzmacniaczy MK 500 sygnowanych przez Marka Kinga. Firma wzbogaciła również swoją ofertę o nowe kolumny głośnikowe dedykowane do wzmacniaczy Valve Little Bastard.
Rozważając zakup nagłośnienia nastawionego na koncerty, zastanawiam się między dwoma kombinacjami: Ampeg SVT 410 HLF z Marshall MB450H lub Peavey Tour 450. W oparciu o własne doświadczenia i opinie, wybór padł na Ampeg z jeszcze niesprecyzowanym wzmacniaczem.
Tekst opowiada o osobistych doświadczeniach autora z zarówno nieoczekiwanym, jak i nostalgicznych spotkań z przyjacielem, zwanym "Prezesem", którego połączyła muzyka i szkolne wspomnienia. Prezes, wzorowy basista, jawi się jako postać otoczona aurą talentu i skromności.
Odkryj moją podróż, jak przechodzę od zwykłego posiadacza DEFILa do twórcy niestandardowego basu w stylu Immo Custom Shop. Ta opowieść to prolog pełen pasji, drewna i elektroniki.
Autor podzielił się doświadczeniem związanym z zakupem piwa promowanego przez nietypową reklamę zawierającą płyty CD, które znacznie wpłynęły na jego gust muzyczny. Postanowił także zasięgnąć porady na temat problemów z nagrywaniem basu w mono.
Opowiadanie o tym, jak Maciej, pochodzący z Zabrza, zaczął swoją przygodę z graniem na basie. Pierwszym instrumentem był samodzielnie modyfikowany bas, który zmienił kilka elementów, by osiągnąć lepsze brzmienie.
Poszukuję porady w wyborze nowego wzmacniacza basowego, po sprzedaniu mojego zestawu Hartke A100. Celem jest znalezienie modelu do 2600 zł, który świetnie sprawdzi się zarówno w rockowych, jak i spokojniejszych partiach muzyki, a także będzie na tyle mocny, by przebić się przez zespół.
Autor podziela swoje doświadczenia na temat gry na basie bez użycia wzmacniacza (tzw. na sucho) i opowiada, jak negatywnie wpłynęło to na jego umiejętności muzyczne. Twierdzi, że grając w ten sposób, nie osiągamy odpowiedniego poziomu artykulacji i dynamiki.
Basista dzieli się swoimi doświadczeniami muzycznymi, jakie nabył grając w różnych zespołach i eksperymentując z różnorodnym sprzętem. Opowiada również o swojej obecnej działalności w kapeli weselnej, S.E.J.M.
Zastanawiam się nad zmianą mojego obecnego wzmacniacza EDEN WT 500 na model całkowicie lampowy i natrafiłem na Sadowsky SA 200. Rozważałem różne marki, ale ten model szczególnie przykuł moją uwagę.
Opowiadam o niesamowitej przygodzie z basem o nazwie LOTOS, wyprodukowanym przez Bydgoską Fabrykę Akordeonów, który zagrał kluczową rolę podczas przeglądu Jazz Juniors w Krakowie. Mimo że wydawał się kompletnie nieprzygotowany do gry, to bas ten przyniósł zaskakujący efekt i zdobył uznanie.
Dzień spędzony na festynie z orkiestrą strażacką w upale, wracając do domu natknąłem się na problem z laptopem nieprzystosowanym do basu. Odkryłem użyteczny rejestrator basu FREEHi-Q Recorder, a także podzieliłem się swoimi doświadczeniami ze starą, ale czarującą basówką LANG.
Przekształciłem swój stary bas J&D, wyjmując większość elektroniki, pozostawiając tylko jedną przystawkę przymostkową i potencjometr głośności. Spotkałem się z problemem: po podłączeniu instrumentu do wzmacniacza, sygnał jest bardzo słaby i zagłuszany przez szumy.
Autor dzieli się zaskakującym doświadczeniem związanym z wyjątkowo długą żywotnością baterii 9V w swoim basie Cort Viva Active. Pomimo regularnej gry, bateria wytrzymała 3 lata bez znaczącego wpływu na jakość dźwięku.
Marcin, nowy w społeczności, dzieli się swoją pasją do basu, swoimi inspiracjami i członkostwem w trzech zespołach. Wyraża podziw dla wielu basistów oraz swoje poglądy na temat gry na basie.
Artykuł zawiera kompendium wiedzy dla początkujących basistów, od wyboru pierwszego instrumentu, przez techniki gry, aż po konserwację sprzętu. Przybliża również tematykę dobierania wzmacniaczy i efektów, odpowiadając na najczęściej zadawane pytania.
Autor podziela swoje doświadczenia z Ampeg SVT 4 PRO i zastanawia się nad wymianą bądź dodaniem kolumny GK 410RBH w celu osiągnięcia lepszego brzmienia i skuteczności. Wymienia zalety posiadanej konfiguracji, a także potencjalne alternatywy.
Autor dzieli się swoimi doświadczeniami z gry na basach z kołkowatymi gryfami, które były dla niego niekomfortowe i przeszkadzały w rozwoju. Opisuje swoją przemianę po przejściu na jazzowe basy z mniejszymi gryfami, co przyniosło mu znaczny postęp i przyjemność z gry.
Grając na basie od początku roku jako samouk i intensywnie ćwicząc, zauważyłem ból w lewej ręce, rozciągający się od dłoni do przedramienia. Mimo odpoczynku i braku wizualnych nieprawidłowości w pozycji, problem się utrzymuje, prowokując pytania o potencjalne kontuzje.
Użytkownik forum boryka się z wyborem wzmacniacza basowego do swojego Jazz Bass-a. Kandydatami są EBS Classic Session 60, Ampeg MICRO-VR Head + SVT210AV Cabinet oraz Ashdown MAG C210T-300 EVO II Combo, z naciskiem na EBS ze względu na wyjątkowe brzmienie i przystępną cenę.
Podjęcie decyzji o modernizacji sprzętu to nie lada wyzwanie. Recenzuję, porównuję i pytam o opinie na temat basów ESP/LTD, Ibanez, Spector oraz Peavey, aby wybrać najlepszy sprzęt do cięższej muzyki.
Początki przygody z basem mogą okazać się niecodziennym wyzwaniem, hlownie gdy spotykamy się z fizycznym ograniczeniem jakim jest krótszy mały palec. Autorka dzieli się swoimi obawami oraz problemami dotyczącymi gry na basie, ze względu na niewielką długość swojego małego palca.
Artykuł opowiada o wspomnieniach autora związanych z muzycznymi i teatralnymi przygodami, które często kończą się w humorystycznych i lekko nieobyczajnych sytuacjach. Opisuje zabawne incydenty z autokarem w lesie i niezwykłe zdarzenie na scenie po próbie generalnej.
Autorka opisuje problem związany ze strachem przed graniem własnych kompozycji na basie, który towarzyszy jej od dwóch lat. Mimo że jest w stanie grać utwory innych artystów, odczuwa paraliż, gdy przychodzi do tworzenia i grania własnej muzyki.
Podczas poszukiwania prezentu dla brata, przypadkowo nabyłem basówkę Mayones Flame CS4, zamiast akustycznego instrumentu. Teraz, z zestawem głośników od wieży i subwooferem Creative, zaczynam swoją muzyczną przygodę.
W artykule znajdziesz uzupełnienie recenzji basu Cort GB94, zaprezentowane za pomocą próbek nagranych trzema mikrofonami i prezentację dźwięku Corta EVL Z4B. Autor udostępnia próbki dźwiękowe Cort GB94, nagrane na różnym sprzęcie oraz mixy Cort EVL Z4B.
Rozważałem wizualną personalizację mojego basu, inspirowany białym pickguardem, który przypominał mi pustą kartkę. Zaczęło się od naklejenia na pickguard obrazu „Krzyk” Muncha, ale rozmyślam o trwalszych sposobach personalizacji.
Ostatnio natknąłem się na problem z moim basem Fender Precision Bass Lyte '94, gdzie potencjometr głośności o oporności 20k Omów zaczął generować problemy. Lutnik stwierdził, że taka sytuacja jest niezwykle rzadka i może być trudno znaleźć zamiennik.
W poszukiwaniu idealnego basu pięciostrunowego do ciężkich brzmień, spotykamy się z niezwykle szczegółowymi wymaganiami: menzura 35", niski tuning, charakterystyczne brzmienie. Autor szuka basu, który zaspokoi jego potrzeby do grania post/sludge metalu, zwracając uwagę na komfort gry i dostosowanie do leworęcznych.
Podzielam wspomnienia z lat 90., kiedy to z zamiłowania do muzyki i pomimo braku doświadczenia, udało mi się zdobyć pierwszy bas. Dzięki pomocy nieznanych mi wtedy muzyków, którzy bezinteresownie zaoferowali swoje wsparcie, wkroczyłem w świat muzyki.
Opisuję problem z niechcianym, wysokim dźwiękiem pojawiającym się podczas gry na basie lub używania wzmacniacza. Dźwięk pojawiał się losowo, bez oczywistej przyczyny. Po zmianie kabla problem ustąpił, ale teraz powrócił.
Artur, 17-letni mieszkaniec Jastrzębia-Zdroju, rozpoczyna swoją przygodę z basem, dzieląc się swoimi pierwszymi wrażeniami i inspiracjami. Posiada bas Schecter Stiletto Extreme-4 BCH i wzmacniacz Hartke B300.
Autor eksperymentuje, zdejmując dwie struny z basu i zmieniając rozkład pozostałych, co nie wpływa znacząco na sposób gry, ale dostarcza nowych doznań muzycznych. W poście pojawia się również wzmianka o urokach używania stylofonu, instrumentu elektronicznego z lat 60.
W artykule poruszony został temat techniki gry na basie przy wykorzystaniu dwóch lub trzech palców. Autor dzieli się swoimi przemyśleniami oraz pytaniami dotyczącymi popularności tej metody, jej wpływu na grę w przyszłości oraz możliwości łatwego przestawienia się na nową technikę.
Autor dzieli się swoimi doświadczeniami i rozterkami związanymi z zamiarem zakupu basu sześciostrunowego. Opisuje swoje doświadczenia w sklepie muzycznym, preferencje dotyczące gry na basie oraz możliwości modyfikacji instrumentów.
Rob Van Der Loo to wyjątkowy basista, którego muzyczna działalność osadzona jest głównie w kręgu muzyki progresywnej. Posiada na swoim koncie udział w wielu znaczących projektach, a także wydał EP'kę 'Six Arms'.
Autor opisuje swoją muzyczną podróż, rozpoczynając od gry na gitarze w latach 90., przez zmianę na bas w celu wyróżnienia się w lokalnej społeczności muzycznej, aż do obecnej pasji do ciężkich brzmień basowych i grania w zespołach o różnorodnym repertuarze.