Noisy Box 4×10 Faital Pro – custom

Noisy Box 4x10 to kolumna głośnikowa customowa, która zaskakuje nie tylko jakością wykonania ale i wyjątkowym brzmieniem. Zaprojektowana przez eksperta Mariusza 'Mańka' Melnika, oferuje perfekcyjne balans brzmienia i dynamiki, nawet w ciężkim gitarowym graniu.

W skrócie:

Plusy

-Brzmienie
-Wykonanie
-Stosunek jakości do ceny
-skuteczność

Minusy

– małe kółka

kolumna noisy box 4x10 faital pro

bass noisy box 4x10 faital pro

kolumna noisy box 4x10 faital pro

kolumna noisy box 4x10 faital pro

kolumna noisy box 4x10 faital pro

kolumna noisy box 4x10 faital pro
Od dłuższego czasu szukałem kolumny, która spełni moje oczekiwania. Na
forum basoofka znalazłem recenzje dotyczące paczek Noisy Box oraz wiele porad
i postów Mariusza “Mańka”Melnika. Miałem okazję grać na kolumnach: GK BLX,
Warwick WCA 411 Pro, Ampeg 410HLF, Ampeg lodówa, Taurus TN-410 i pewnie
jeszcze kilku innych, które nie zapadły mi w pamięci.

Generalnie chodziło mi o kolumnę w miarę mobilną, ale posiadającą
wystarczającą ilość niskich tonów oraz taką, która przebije się przez
dwie gitary grzmiące na pakach Mesa z headami Peavey 5150 oraz Mesa.

Bardzo dobre opinie dotyczące kolumn składanych przez Mańka zachęciły mnie
do zgłębienia tematu. Postanowiłem więc napisać maila do Noisy Box. Tutaj
od razu zauważyłem profesjonalne podejście do potencjalnego klienta.
Przedstawiłem swoje oczekiwania względem brzmienia kolumny. Maniek
dysponując swoim ogromnym doświadczeniem w tej materii doradził mi jakie
głośniki oraz jaka konstrukcja paki powinna spełnić moje wymagania. Padło
na kolumnę 4×10 FatailPro 10fe200 z lepszym od standardowego regulowanym
hornem, w wersji custom, czyli najwyższej jaką proponuje Noisy Box. Po
wpłaceniu zaliczki oraz ustaleniu szczegółów co do wykończenia, po około
2 tygodniach otrzymałem swoją kolumnę:)

Wykonanie:

Pierwsze wrażenie po rozpakowaniu przesyłki było bardzo pozytywne. Od razu w
oczy rzuca się solidne i profesjonalne wykonanie. Kolumna sprawia wrażenie na
prawdę “dopieszczonej” w każdym calu. Wszystkie elementy świetnie spasowane.
Jako, że wybrałem wersję z tolexem, dokładnie przyjrzałem się oklejeniu
paki z każdej strony.

Na prawdę solidna i dokładana robota. Wszystko leży idealnie, nie ma mowy o
tym, żeby coś odstawało. Czarne metalowe narożniki bardzo dobrze siedzą na
swoich miejscach chroniąc pakę przy transporcie. Przednia ramka z siatką
maskującą oraz bizą również dokładnie spasowana.

Jedyną rzeczą, którą postanowiłem zmienić były kółka, ale to już moje
osobiste “widzi mi się”. Dokupiłem po prostu kółka w rozmiarze 75mm, jako,
że lepiej pokonują nierówności od małych 50mm. Kółka przykręciłem
wkrętami typu “farmer”, co świetnie zabezpiecza kółka i zwiększa ich
bezpieczeństwo przed ewentualnym wyrwaniem.

Z tył kolumny znajduje się podwójne gniazdo speakon oraz potencjometr od
regulacji głośnika wysokotonowego. Wszystko również dokładnie
dopasowane.

Pokusiłem się również o sprawdzenie wykonania kolumny wewnątrz. Tutaj
również miłe zaskoczenie. Paka została odpowiednio wytłumiona, oraz
podzielona “krzyżakiem” , który stanowi patent firmowy Noisy Box. Łączy on
wszystkie ściany obudowy co gwarantuje doskonałą sztywność obudowy i dobry
rozkład rezonansów. Kolumna wykonana została z 12mm sklejki sosnowej metodą
klasyczną (klej + wkręty).

Brzmienie:

Dane techniczne:

4×10 Fatail Pro 10fe200

Horn z regulacją głośności

600W/8Ohm

Wymiary: 67x62x43

Kolumnę napędza Ampeg PF500 (500W/4Ohm). Gram na basie LTD FB 204, efekty:
Boss GEB7 oraz VT Bass Character. Po odpaleniu zestawu usłyszałem dokładnie
to na czym zależało mi zamawiając kolumnę. Test zacząłem od samego
wzmacniacza z podpiętą gitarą. Paczka od razu odezwała się pięknym
pełnym brzmieniem. Kolejny raz zostałem na prawdę mile zaskoczony gdyż
wcześniej miałem okazję ograć kilka znanych i mniej znanych firmowych
kolumn.

Kolumna świetnie oddaje to co poda się jej ze wzmacniacza oraz instrumentu.
Nie ma tendencji do podbarwiania dźwięku. Można pokusić się o
stwierdzenie, że jest to pewnego rodzaju kolumna hi fi. Paczka jest bardzo
czuła na wszelkie zmiany podczas zmiany ustawień potencjometrów na headzie
jak i instrumencie. Brzmienie wypełnia całe pomieszczenie fajnie sklejając
pozostałe instrumenty w zespole. Po włączeniu moich kostek czyli Boss GEB7
oraz VT Bass Character można spokojnie zbijać tynk ze ścian:) Paczka
doskonale radzi sobie z przenoszeniem wszystkich częstotliwości nie
zamulając oraz nie dławiąc się przy szybkim graniu.

Miałem początkowo obawy co do mocy mojego PF 500 przy paczce na 8ohm (w tym
wypadku moc wzmacniacza spada do 300W). Kolumna Noisy Box na głośnikach
10fe200 jest jednak bardzo głośna i przy 300W wystarczy ze sporym zapasem
nawet na duże sceny.

Zamawiając tą kolumnę miałem nadzieję, że skompletuję zestaw, który
sprawdzi się w ciężkim gitarowym graniu. Nie zawiodłem się ani trochę.
Kolumna projektu Mańka okazała się niesamowicie dynamiczna, selektywna i
głośna. Basy są na prawdę mocne i paka potrafi zamruczeć nisko nie tracąc
nic na dynamice i selektywności. Mimo odkręcenia gałki niskich tonów w
znacznym stopniu nie mamy wrażenia zamulania a jedynie pięknych pełnych
basów.

Kolumna 4×10 Fatail Pro świetnie siedzi w miksie z całym zespołem. Doskonale
przebija się przez ścianę gitar. Cały skład stwierdził, że jest to bez
wątpienia najlepsza kolumna jaką do tej pory mieli okazję słyszeć. Dzięki
bardzo wyrównanemu brzmieniu każde pasmo gitary basowej jest świetnie
słyszalne.

Podsumowanie:

Kolumna firmy Noisy Box zbudowana ze sklejki sosnowej 12mm w wersji custom w
oparciu o 4 głośniki firmy Fatail Pro 10fe200 jest niewątpliwie godna
polecenia. Każdy basista szukający zawodowego brzmienia oraz wykonania w
przystępnej cenie powinien być w pełni usatysfakcjonowany. Stosunek ceny do
jakości produktów formy Noisy Box jest obecnie chyba najlepszy na rynku.
Zamawiając kolumnę od Mańka otrzymujemy pakę w pełni profesjonalną pod
każdym względem. Jako “grajek” (muzykiem bym siebie nie nazwał:)) z ponad 12
letnim doświadczeniem polecam z czystym sumieniem Noisy Box 4×10 na Fatail
Pro. Osobiście bardzo cieszy mnie fakt, że w Polsce powstają tak dobre
kolumny instrumentalne.

Cena: 2500zł

W skrócie:

Plusy

-Brzmienie
-Wykonanie
-Stosunek jakości do ceny
-skuteczność

Minusy

– małe kółka

Podziel się swoją opinią
lookmyway
lookmyway
Artykuły: 1

15 komentarzy

  1. A ja mam pytanko o bas, testowałem FB-4 i chyba Fb-204 ale to było z 3 lata
    temu a zastanawiam się nad basem P+J i dla mnie FB-4 była bez konkurencji a
    FB-204 już nie pamiętam, poopowiadasz trochę?

  2. Fajna paka, pogratulować 🙂 Wydaje się że jest strasznie wysoka jak na 4×10
    przez te kółka i bass refleksy.

  3. Wcześniej miałem HLF więc nie jest aż tak wysoka, szczerze mówiąc nie
    przeszkadza mi to bardziej interesuje mnie brzmienie:) Dzięki właśnie tym
    bass reflexom ma wszystko czego oczekiwałem

  4. Powiem szczerze, że jak dla mnie to FB 204 ma niesamowicie fajny stosunek
    jakość/cena. Gitara ma pełne pasmo i dość mocny sygnał, dzięki pickupom
    LTD Designed (o ile się nie mylę robione prze EMG). Bardzo wygodne wiosło o
    ile ktoś oczywiście lubi te kształty. Początkowo musiałem ustawić gryf,
    bo był torchę krzywo przykręcony, ale to kwestia kosmetyki. Po pełnej
    regulacji basu, wszystko super. Wiosło raczej przewidziane do cięższych
    brzmień, ale spokojnie poradzi sobie w innym graniu. Podobało mi się
    wykończenie w macie, jednakże dość uciążliwe (jak widać na fotkach) w
    utrzymaniu. W miejscu opierania ręki już jest świecący lakier:) od
    wycierania (taki urok matów). Zawsze można go potraktować pastą polerską i
    całe będzie na połysk. Mam też Spectora Legend Classic. Oba wiosła to
    zupełnie inna bajka, ale jakościowo i brzmieniowo oba na wysokim (jak na
    ceny) poziomie.O ile się nie mylę FB-4 to już dużo wyższa półka bo stoi
    ok 4600zł na thomannie, więc powinno gadać jeszcze lepiej. Generalnie jak
    dla mnie FB 204 jest wystarczająco dobre i do granie (nielicznych) koncertów
    i do studia. Niebawem będę na nim nagrywał płytę w ZED Studio, więc
    przejdzie test w warunkach studyjnych.

  5. O i najbardziej mnie interesuje w twojej opinii porównanie LTD do Spectora, bo
    o ile dokupię jakąś gitarę to będzie właśnie ten model spectora albo
    coś P+J

  6. Które z tych dwóch nie kupisz to będzie to dobry zakup:) Oba wygodne,
    chociaż Spector chyba wygodniejszy, ale to kwestia gustu. Spec brzmi jakby to
    opisać trochę ciemniej, mimo tego, że ma też bardzo wyciągniętą górkę.
    Na prawdę ciężko doradzić, najlepiej ograć oba i porównać samemu. Tutaj
    nagrywałem na specu
    ale to przez
    wtyczkę VST. Na LTD na razie nagrywałem jeden numer “demo” w studio i brzmi
    na prawdę dobrze, wyrównane pasmo i fajny punkt. Tak jak pisałem oba te
    wiosła są warte uwagi, ale oba nieco inne, sam musisz zdecydować. Dochodzą
    do tego oczywiście aspekty wizualne:) LTD ma też chyba większy naciąg
    strun, mi pasuje do niskich strojów.

  7. Fajna recenzja tylko brakuje mi danych a konkretnie ceny. Rozumiem wychwalanie
    jakości i fajne hasła “stosunek jakości do ceny” ale w podsumowaniu
    powinieneś podać cenę za jaka kupiłeś paczkę i cenę kółek, które
    wymieniłeś.

    idealnie był by podział na głośniki-produkcja-wymiana kółek 😉 Wtedy
    recenzja była by kompletna. Zupełnie nie rozumiem (tak chyba jest tylko w
    Polsce)dlaczego przy produkcjach manufaktur kupujący nie podaje ceny swoich
    zakupionych zabawek. I tak taki sprzęt w przypadku sprzedaży osiągnie max
    połowę swojej ceny.

  8. Pieniądze to nie wszystko 🙂

    Noisy Box ma na stronie bardzo konkretny cennik. O ewentualny customshop i tak
    trzeba pytać indywidualnie.

    Jeśli jesteś faktycznie zainteresowany to będzie interesować cię cena
    aktualna na dziś, niekoniecznie zaś na dzień złożenia zamówienia przez
    autora recenzji umieszczonej gdzieś w internetach.

  9. Dopisałem cenę. Mnie paka wyniosła 2500zł z kółkami od Noisy (ale polecam
    brać bez kółek i dopkupić 75mm za ok 90zł komplet). Pewnie w przypadku
    sprzedaży faktycznie sporo straci, ale myślę, że przez długi czas nie
    będzie takiej potrzeby o ile w ogóle, bo paka po prostu gra tak jak chciałem
    i do moich potrzeb jest wystarczająca. Pozdrawiam

  10. A jak jest waga tej paczki i głośniki są neodymowe ?

    Masz wiedzę o skuteczności tej paczki – ona jest wyrażana w db. EBS nazywa
    to Sensitivity.

  11. Tu masz wszystko

    http://www.faitalpro.com/en/products/LF_Loudspeakers/product_details/index.php?id=401040100

    102dB/W skuteczność tej 4×10 waga dokładnie nie wiem ok 33kg. Głośniki nie
    są neodymowe.

    Warto zerknąć na charakterystykę tego głośnika od osi. Nie jest na
    papierze nic wyjątkowego pod względem parametrów TS, ale robotę robi.

    Dla porównania wykres 10“ Eminence zbliżone do Ampega

    http://www.eminence.com/speakers/speaker-detail/?model=Legend_BP102

  12. No Maniuś 102 db świetnie 🙂 I waga ok. jak na głośniki nie neodymowe 🙂 BP
    102 raczej do lodówek są wkładane raczej – w serii Heritage są EMINENCE
    CUSTOM 4×10

  13. Nie ważyłem tej paki, ale na drugie piętro wynoszę ją sam:) Ampega HLF w
    sumie też wynosiłem, ta na pewno lżejsza:)

Możliwość komentowania została wyłączona.