Z dna: Kiedyś wszyscy będziemy wolni. Analiza utworu Donny’ego Hathawaya
Witajcie w świecie basu, gdzie dzisiaj skupimy się na jednym z najbardziej emocjonalnych i wpływowych utworów w historii muzyki – ‘Someday We’ll All Be Free’ autorstwa Donny’ego Hathawaya z albumu ‘Extension of a Man’ z 1973 roku.
Kiedy słyszymy nazwisko Donny Hathaway, przed oczami staje nam wizjoner soulu, człowiek o niezwykłej wrażliwości muzycznej. Jego utwór ‘Someday We’ll All Be Free‘ jest nie tylko pięknym dziełem, ale świadectwem muzycznego geniuszu Hathawaya.
Paul Thompson, profesjonalny basista z ponad 30-letnim doświadczeniem, dzieli się swoją analizą tego utworu. Thompson, który współpracował z takimi tuzami jak Maynard Ferguson czy Stanley Turrentine, pokazuje, co sprawia, że te brzmienia są tak zadziwiające.
Centralnym elementem utworu jest niesamowite basowe wypełnienie wykonane przez Williego Weeksa tuż przed zakończeniem. To krótkie, ale intensywne solo basowe jest nie tylko pokazem technicznej perfekcji, ale również momentem pełnym emocji, który znakomicie wpisuje się w przesłanie utworu – nadzieję na wolność i lepszą przyszłość.
Sekcje utworu:
- 00:00: Wstęp
- 01:16: Analiza
- 05:32: Solo trąbki
- 06:20: To basowe wypełnienie
- 07:27: Zakończenie
Paul Thompson jest nie tylko znanym muzykiem, ale również cenionym edukatorem z ponad 25-letnim stażem, uczącym gry na basie w Duquesne University, West Virginia University oraz w jego rodzimej szkole Pittsburgh CAPA 6-12 Performing Arts School.
Zapraszamy do połączenia się z Paulem za pośrednictwem Instagrama, Twittera, Youtube oraz jego strony internetowej.
Czym jest utwór ‘Someday We’ll All Be Free’?, Kto wykonuje niezwykłe basowe solo w utworze?, Kto analizował ten utwór?, Z jakimi muzykami współpracował Paul Thompson?, Gdzie Paul Thompson uczy gry na basie?