W blasku basu: Historia Tima Coletti

Tim Coletti to basista z 40-letnim doświadczeniem, który zaczynał od gry na powietrznych bębnach, by ostatecznie oddać się basowi. Jego historia to podróż przez różne epoki i style muzyczne, pokazująca siłę pasji i twórczego poszukiwania.

W blasku basu: Historia Tima Coletti

Tim Coletti, basista z czterdziestoletnim stażem, przeżył niesamowitą podróż muzyczną, która rozpoczęła się od niezwykle skromnych początków. Zanim stał się basowym wirtuozem, Tim doskonalił swój rytm na… powietrznych bębnach. Jednak prawdziwa zmiana nastąpiła, kiedy zdecydował się zaoszczędzić wystarczającą ilość pieniędzy, by stać się właścicielem basu Rickenbacker 4001. To był początek jego niezwykłej historii.

Biografia:

Jako dziecko Tim grał na perkusji swojego starszego brata przy muzyce zespołów takich jak Chicago i Grand Funk. Gdy zestaw perkusyjny opuścił dom rodzinny, a brat wraz z zespołem przeniósł się do lokalu prób, Tim postanowił, że jeśli nie może wygrać, dołączy do nich. Pracując jako zmywak przez jedno lato, zgromadził wystarczająco dużo środków, by nabyć swój pierwszy bas – Rickenbacker 4001.

Wkrótce Tim i jego starszy brat Carl zaczęli wspólnie jamować z lokalnymi muzykami, poznając repertuar od progresywnych zespołów typu Rush czy Yes, po muzykę Tony’ego Williamsa Lifetime czy Davida Sanciousa.

Z czasem, choć obaj kontynuowali wspólne granie, poszerzali swoje muzyczne horyzonty. Carl wyjechał do Bostonu, gdzie występował z zespołami takimi jak Neighborhoods i Robert Homes Ultra Blue, natomiast Tim wraz ze swoim partnerem muzycznym, gitarzystą Joe Clappem, zaangażował się w różne projekty progresywne i jam bandowe z perkusistą Jeffem Plate, który później dołączył do zespołów Savatage i Trans-Siberian Orchestra.

Po latach Carl przeniósł się na zachodnie wybrzeże, współtworząc muzykę z artystami takimi jak Ottmar Liebert, Jason Newstead, dzieląc scenę z Tin Machine Davida Bowiego czy Carlosem Santaną. Muzyka jednak ponownie połączyła braci. Tim, Carl oraz gitarzysta/producent i długoletni przyjaciel Joe Clapp założyli zespół Broadband Mojo i wydali dwa albumy z instrumentalną muzyką, która, jak wierzą, wykracza poza gatunki, będąc odzwierciedleniem ich muzycznych wizji. Niestety, w 2015 roku zmarł Carl, kiedy zespół pracował nad drugą płytą i tworzył materiał na trzecią. Była to najtrudniejsza chwila w życiu Tima. ‘Muzycznie, był moim największym wpływem i inspiracją. Kiedy słucham naszej muzyki, to jakby był tu ze mną’, mówi Tim.

Lokalizacja:

Scituate, MA, USA

Doświadczenie:

40 lat.

Dlaczego gram na basie:

Inspiracją dla Tima była twórczość Chrisa Squire’a i utwór ‘Close to the Edge’y jeszczeraz w rodzinie występowania tremorów.

Sprzęt:

Głównym instrumentem Tima jest Fender Precision z 1962 roku z szyjką z palisandru z 1978 roku i przetwornikami Bartolini JP. Tim gra także na fretlessie – czterostrunowym Padulla Buzz Bass. Używa również akustycznej gitary Ibanez z wydartymi progami z mahoniu do tworzenia i nagrywania muzyki.

Inspiracje:

Chris Squire, Jaco Pastorius, Geddy Lee, Stanley Clarke.

Basowy supermoc Tima:

Timowi udało się opanować partię basu w utworze ‘Sleepless’ King Crimson, grane przez Tony’ego Levina, który uzyskał efekt slapback dzięki opóźnieniu cyfrowemu. Tim, nie znając tego faktu, opracował własną technikę gry palcami, dzięki czemu stworzył całkiem nowy styl, który później wykorzystał w swojej muzyce.

Kim jest Tim Coletti?, Dlaczego Tim Coletti zaczął grać na basie?, Jaki jest główny sprzęt Tima Coletti?, Jakie są muzyczne inspiracje Tima Coletti?, Co stanowi ‘basową supermoc’ Tima Coletti?

Podziel się swoją opinią
Basoofka_NET
Basoofka_NET
Artykuły: 3402