Skale – eolska opracowana na gryfie + jpg do sprawdzenia

Opracowalem skale eolska (molowa naturalna) dla wlasnych uzytkow ale
postanowilem wspomoc tez innych :D…

Proszę o sprawdzenia i ewentualne opracowanie w dziale artykuly:

www.img139.imageshack.us/img139/1659/dsc00032rzy.jpg

Podziel się swoją opinią
Basoofka_NET
Basoofka_NET
Artykuły: 3402

17 komentarzy

  1. E, F i G nawet pasują.

    Reszta to inna skala. I trochę niezbyt przejrzyste.

    Ogólnie wprowadzasz ludzi w błąd…

    Pozdrawiam;]

  2. No trochę to pomieszane wszystko. I smiesznie piszesz ze A B H 😀 Być może
    tak jest dobrze ale osobiście wole A A# B C itd.

  3. Potwierdzam. Zamiast eolskiej A jest H, zamiast H jest Cis, zamiast C – D, D
    jest już dobrze.

  4. W takim razie może ktoś zrobić dobra wersje bo nie rozumiem dlaczego wg killera
    jest zle …

    “Zamiast eolskiej A jest H”

    Nie rozumiem nie ma eolskiej A?

    Robilem to na podstawie interwałow proszę o wyjasnienie

  5. Widocznie źle się wyraziłem. Skala, którą podpisałeś eolska A na rysunku
    ukazuje skalę eolską, ale dla dźwięku H 🙂 Dźwięki z eolskiej A to
    kolejno: A, H, C, D, E, F, G, A.

  6. Przyłączając się do uwag przedmówców dodam tylko, że niektóre z tych
    skal (np. F aeolian) powinny mieć bemole zamiast krzyżyków.

    Polecam spojrzeć na:

    http://www.segmentation.fault.pl/bass/chart_4_test.pdf – strona 7 🙂

    Jakbyś bardzo potrzebował B (zamiast Bb) i H (zamiast B) to napisz. Jest
    cień szansy, że udałoby mi się to wygenerować niewielkim kosztem.

    __________________________________

    I intend to live forever.. So far so good!

  7. Hmm zawsze mnie zastanawiało po co te doryckie itp. skale. Czy nie wystarczy
    się nauczyc majorowych i minorowych? ;p Wiem ze to głupie pytanie jest.

  8. Osobiście do tych dwóch dodałbym jeszcze miksoylidyjksą (pod akord
    dominantowy), a resztę traktuję jako ciekawostkę. 🙂 Za jednym uruchomieniem
    skryptu wygenerowały mi się wszystkie 😉

    Tak czy inaczej generator skal był mi potrzebny do programu, który zamierzam
    popełnić w niedalekiej przyszłości.

    __________________________________

    I intend to live forever.. So far so good!

  9. No to dzięki za wyjaśnienie o. W takim razie jeszcze sobie rozwaze te Twoje
    pozycje do zagrania skal i jeśli mi się uda to naucze się wszystkich grac
    super na pamięć. Bo tak to tylko z pamięci obsługuje C i pozniej sobie
    ewentualnie przesuwam wszystko. A z tą skalą miksoylidyjską to nim mi jakiś
    gitarzysta powie akord dominantowy to ja już pewnie na basie grac nie będę
    😀

  10. @Baybus: No trochę to pomieszane wszystko. I smiesznie piszesz ze A B H 😀 Być może tak jest dobrze ale osobiście wole A A# B C itd.

    nie śmiesznie tylko po naszemu 🙂

  11. Po mojemu jest A A#/B H, bo trzeba jakieś znaczki mieć przed podaniem nazwy
    dźwięku między A i H :]

  12. Zrozumiałem swoj blad dopiero jak napisalem posta i poszedlem pograc:D

    dzięki za pomoc.

  13. Żeby zrozumieć skale najlepiej ograć kawałki jakieś. Np. “Tonight” Tiny
    Turner – idealnie prosty przykład do skal w durze. Jest to chyba w A-dur(w
    oryginale) ale napisze w C bo jest łatwiej. Jak komuś zależy to sobie
    przełoży…

    Pierwszy takt gramy w C (i tutaj jest skala jońska), drugi takt w G7(skala
    miskolidyjska), trzeci/czwarty gramy A-(eolska).

    Później powtórka, dalej F(skala lidyjska), C,G,F. Końcówka C,C,G,G.

    Wszystkie dźwięki w tych skalach to C,D,E,F,G,A,B…najważniejsza jest
    tonacja.

    Jeśli w tonacji mamy jeden # to jak gramy akord E to jest to akord mollowy i
    ogrywamy eolską, jeśli zaś jest to G to ogrywamy jońską, jeśli A to
    dorycką itd, itd…

    Trochę trzeba to przemyśleć a później na chłopski rozum…

    Pozdrawiam;]

  14. Myslalem nad tym ale nie za bardzo zrozumialem w sumie jest to dobry pomysl na
    artykul Killer jakbys miał czas i checi …:D

  15. Przykro mi, nie mam ani tego ani tego, chociaż czas może by się znalazł ale
    z chęciami już gorzej 😉

    Pozdrawiam;]

Możliwość komentowania została wyłączona.