Pary triad na basie? Sekrety i zastosowania
Czym są pary triad na basie?
Pary triad, w swojej najprostszej formie, to po prostu dwie duże triady oddzielone od siebie o cały ton, jak CEG i DF#A. Jest to sposób na rozłożenie niemal każdego typu akordu (tonalności) na dwa duże triady, oddzielone o cały krok.
Jak wykorzystać pary triad?
Na przykład, grając nad akordem C Major, można zagrać triady Cmaj i Dmaj, co daje dźwięk Lydian przez obecność F# (znanego też jako #4 lub #11). Podobnie, nad akordem Dominant można zagrać duże triady z czwartego i piątego stopnia skali.
Dlaczego używać par triad?
Myślenie o parach triad to sposób na:
- Wychodzenie poza skalowe linie i zastosowanie bardziej arpeggiowanych pomysłów.
- Uproszczenie gry nad różnymi typami akordów, przekształcając wszystko w dwa proste, powtarzalne kształty, oddzielone o cały ton.
Może to być szczególnie przydatne na instrumentach takich jak saksofon, ale również na basie, pomimo jego symetrycznej konstrukcji.
Czy warto sięgać po pary triad?
Chociaż technika ta może wydawać się pomijaniem pewnych możliwości, jak pełne wykorzystanie arpeggii przez wszystkie tryby skali dużej, to jednak jest mnóstwo zasobów oraz muzyków, którzy tę technikę doceniają i wykorzystują w swojej grze.
Zakończenie
Pary triad na basie to fascynująca technika, która może otworzyć przed Tobą nowe możliwości muzyczne. Niezależnie od tego, czy postanowisz zgłębić tę technikę, czy też opracować własne podejście, nauka i eksploracja różnych koncepcji muzycznych to klucz do odkrycia własnego, unikalnego brzmienia.
Co to są pary triad?, Jak wykorzystać pary triad na basie?, Dlaczego warto używać par triad?, Czy pary triad są przydatne na basie?, Gdzie szukać więcej informacji o parach triad?