Rozbijamy mit nieocenionego basisty Maurice’a Gibba
W dzisiejszym odcinku skupimy się na jednym z najbardziej słyszanych, lecz często niedocenianych basistów w historii muzyki – Mauricu Gibbie z Bee Gees. Przeanalizujemy, jak udało mu się stworzyć aż siedem linii basowych w jednej piosence, opierając się tylko na JEDNYM akordzie i JEDNYM bicie perkusji. Poruszymy również kwestię, jak istotna była zmiana sprzętu w latach 70., do czego przyczyniło się spotkanie z Stephenem Stillem, co łączy go z tym kultowym hitem disco.
Paul Thompson, basista z ponad 30-letnim doświadczeniem zawodowym, który współpracował m.in. z trębaczem Maynardem Fergusonem i saksofonistą Stanleyem Turrentinem, a ostatnio z Bobem Reynoldsem, Johnem Pizzarellim, Jeffem „Tain” Wattsem oraz Bobem Jamesem, opowiada o swojej karierze i doświadczeniu zarówno w nagrywaniu, jak i trasach koncertowych. Obecnie można go zobaczyć grającego w Pittsburghu oraz wielu innych miejscach w bogatej społeczności jazzowej tego miasta. Jako wykładowca z ponad 25-letnim stażem, obecnie uczy jazzowej gry na basie na Duquesne University, West Virginia University i w swojej macierzystej szkole – Pittsburgh CAPA 6-12 Performing Arts School.
Zapraszamy do połączenia się z Paulem na Instagramie, Twitterze, Youtube oraz na jego stronie internetowej.
Kto to jest Maurice Gibb?, Jak Maurice Gibb zmienił brzmienie disco?, Kto to jest Paul Thompson?, Gdzie Paul Thompson uczy gry na basie?, Jakie są główne wpływy Maurice’a Gibba na muzykę disco?