Marta (Smile): Czy to najfunkowsza linia basu w Brazylii?
Recenzja: „Marta (Smile)”: Czy to najfunkowsza linia basu w Brazylii?
Odkryłem niedawno Eda Mottę, genialnego brazylijskiego piosenkarza, muzyka i producenta, oraz jego niesamowitą bibliotekę niesamowitych linii basu. Jego utwór ‘Marta’, znany także jako ‘Smile’ z wydania AOR z 2013 roku, to fenomen w brazylijskim świecie muzyki. Dzisiaj przyjrzymy się bliżej tej linii basu, basiście – Robinho Tavaresowi, zaprezentuję sposób jej grania, wyjaśnię, dlaczego stała się tak popularna w Brazylii oraz omówię, jak Ed Motta tworzy większość linii basowych w swoich nagraniach.
Utwór ‘Marta’ to mieszanka jazzu, bossa novy, R&B, funku, a nawet yacht rocka, co sprawia, że jest niezwykle ciekawy. Basista, który ma ponad 30 lat doświadczenia, w tym nagrania oraz trasy koncertowe z takimi muzykami jak trębacz Maynard Ferguson czy saksofonista Stanley Turrentine, dzieli się swoją wiedzą na temat tej niezwykłej linii basowej. Paul Thompson, który obecnie można spotkać w Pittsburghu w stanie Pensylwania, grającego z THOTH Trio, Pittsburgh Jazz Orchestra oraz wieloma innymi muzykami w bogatej społeczności jazzowej miasta, jest nie tylko basistą, ale również doświadczonym edukatorem. Będąc nauczycielem basu jazzowego przez ponad 25 lat w Duquesne University, West Virginia University oraz w swojej alma mater, Pittsburgh CAPA 6-12 Performing Arts School, Paul łączy teorię z praktyką na co dzień.
Aby dowiedzieć się więcej, połącz się z Paulem na Instagramie, Twitterze, Youtube oraz na jego stronie internetowej.
Kto jest autorem linii basowej w utworze ‘Marta (Smile)?’,Dlaczego linia basowa w ‘Marta (Smile)’ stała się tak popularna w Brazylii?,Jakie gatunki muzyczne łączy utwór ‘Marta (Smile)?’,Kto jest Paul Thompson?,Gdzie można nauczyć się więcej o basowych liniach Eda Motty?