Wojtek Pilichowski

Dziwi mnie troszkę, że nikt nie założył wątku o Panu Pilichowskim… Wg
mnie to prawdopodobnie najlepszy basista w Polsce, a jeśli chodzi o slapy to
nie mam co do tego żadnych wątpliwości. A co wy sądzicie na jego temat?

Dla niezorientowanych w temacie:

Czy uważacie, że Wojtek Pilichowski jest najlepszym basistą w Polsce?
Co myślicie o umiejętnościach slappingowych Pana Pilichowskiego?
Czy jesteście zaskoczeni, że nikt nie założył wątku na temat Wojtka Pilichowskiego?
Jaki jest Wasz osobisty ranking polskich basistów, w którym miejscu znajduje się Wojtek Pilichowski?
Czy znacie kogoś, kto jest lepszym basistą niż Wojtek Pilichowski?
Czy często słuchacie muzyki, w której gra Wojtek Pilichowski?
Co sądzicie o stylu gry basowej Wojtka Pilichowskiego?
Czy zdarzyło Wam się słyszeć kogoś, kto gra na basie podobnie jak Wojtek Pilichowski?
Czy uważacie, że Wojtek Pilichowski zasługuje na więcej uznania za swoją twórczość?
Jakie są Wasze ulubione utwory, w których Wojtek Pilichowski gra na basie?

267 komentarzy

  1. Immo

    @kocur1945: jak dla mnie to za dużo wam do niego brakuje i dlatego go nie lubicie 😀
    pilichowski jest chyba najlepszy na swiecie nie tylko idealna technika ale tez pisze wspaniale piosenki tylko żeby je zrozumiec trzeba do tego dorosnac

    Porażająca argumentacja 😀

    Dla mnie CHYBA najlepszy jest Flea. Chociaż, nie… Dla mnie CHYBA jest
    najlepszy Claypool…

    Chociaż, nie… Dla mnie CHYBA jest najlepszy Matt Freeman… A, nie,
    chodziło mi o Jeffa Amenta… A może o Paula Simonona?

    Nie ma czegoś takiego, jak „najlepszy basista”. Jest tylko basista, który
    robi swoją robotę rewelacyjnie, podobając się, albo nie.

  2. Kapral

    Chyba Hellborg.

  3. Muzz

    Chyba was posrało ;P

  4. Dante Morius

    @kocur1945: pilichowski jest chyba najlepszy na swiecie nie tylko idealna technika ale tez pisze wspaniale piosenki tylko żeby je zrozumiec trzeba do tego dorosnac

    :D! Powiem Ci tak – bez kontekstu, czy Pilichowski czy nie – każde zdanie w
    tej formie brzmi jak okrzyki fanatyka-gimnazjalisty 😀

  5. Magic

    @Dante Morius:

    @kocur1945: pilichowski jest chyba najlepszy na swiecie nie tylko idealna technika ale tez pisze wspaniale piosenki tylko żeby je zrozumiec trzeba do tego dorosnac

    :D! Powiem Ci tak – bez kontekstu, czy Pilichowski czy nie – każde zdanie w tej formie brzmi jak okrzyki fanatyka-gimnazjalisty 😀

    +10000

  6. Immo

    Wszyscy i tak mogą się uczyć od Sida Viciousa.

    Był tak genialny, że zabił się, by dać szanse takim amatorom jak Wooten
    czy Hellborg.

  7. mazdah

    Gimnazjalisty czy nie, ale tak naprawdę powiedzieć, że Pilich jest cienki
    może np. Mark King a nie jakiś młody zenek, który zagrał 3 w życiu
    koncerty – i to jeszcze na apelach szkolnych. W sumie to ani Marki King, ani
    Marcus Miller, ani nawet Matt Freeman nie powiedział nigdy że Pilich jest
    cienki.

    Cokolwiek nie powie się o muzyce, brzmieniu, technice Pilicha, nie da się
    niestety podważyć tego, że jest on w bardzo ścisłej czołówce w kraju czy
    Europie albo i nawet na świecie.

    Bo chociaż w muzyce nie istnieją lepsi i gorsi (bo to nie wyścigi), to
    najlepsi jak najbardziej istnieją – i Pilich jest wśród nich czy nam się to
    podoba czy nie.

  8. kububasek

    Jestem na facebooku w grupie Bass The World, której opiekun codziennie wrzuca
    jakieś ciekawe filmiki czy fotki na tablicę i ilekroć pojawia się Wojtek
    Pilichowski są setki lajków i w komentarzach ludzie z całego świata chylą
    czoła. Lądują tam też zdjęcia GMRów i innych fajnych polskich wioseł 🙂

  9. Groovemann

    @kububasek: Jestem na facebooku w grupie Bass The World, której opiekun codziennie wrzuca jakieś ciekawe filmiki czy fotki na tablicę i ilekroć pojawia się Wojtek Pilichowski są setki lajków i w komentarzach ludzie z całego świata chylą czoła. Lądują tam też zdjęcia GMRów i innych fajnych polskich wioseł 🙂

    No i to chyba wszystko wyjaśnia 🙂

  10. derman

    Już niedługo się przekonam czy wasze komentarze są prawdziwe, ponieważ
    jadę na obóz gitarowy którego prowadzić będą członkowie pilichowski band
    😉

  11. kububasek

    https://www.youtube.com/watch?v=-iJ99mIbSYM z pozdrowieniami dla tych, którzy
    myślą, że Pilich to jedynie basturbacja.

  12. Kapral

    To głupi przykład dlatego, że Pilichowski nie slapuje na szóstce (nie
    potrafi, ki Cort?).

    Widziałem z tysiąc filmików z jego udziałem – na szóstce
    nigdy nie grał slapem.

    A tu o to właśnie chodzi – chwyta w łapy czwórkę i już
    karabinoslapomaszyna. Jest to w takim samym stopniu imponujące i jak granie
    tych wszystkich onanistów gitarowych – szybko nudzi ;). No bo chyba mi nie
    powiesz, drogi Kububasku, że Pilich jest znany z tego, że potrafi grać
    niesamowite groovy?

    Jeżeli mam już słuchać takich przepompowanych kompresorem brzmień, to
    wolę takie rzeczy:

    https://www.youtube.com/watch?v=6eTBc7aWBGw

    https://www.youtube.com/watch?v=jdC2eQCa8Cw

  13. Stachu1988

    A we Wrocławiu grał ostatnio bardzo ciekawie. Co prawda, jak na mój gust, za
    dużo tam było elektroniki, syntezatorów itp, ale nie mogę powiedzieć,
    żeby było nudno. I nie powiedziałbym też, że kompletnie zdominował scenę
    swoją basturbacją – bardzo zespołowe granie zaprezentował.

  14. coguar

    kapral ten typ ma niesamowity feeling super granie!!!!!!! chcial bym w
    przyszlosci takie coś zrobić:)

  15. miklo

    Bas 4 strunowy, fajna linia i brak napindalania:

    https://www.youtube.com/watch?v=ayTqf_Ws7Nw

    https://www.youtube.com/watch?v=ROAsGSvRvs4

    Nie chce mi się szukać dalej. Gość potrafi. W grze solo sobie pyka
    kciukiem, w sekcji gra jak należy.

  16. Kościej

    Im mniej będziecie się wzorować na Pi tym lepiej dla Was…

    Nie kumam skąd przekonanie o nieistnieniu basu w PL przed Pi, że przedtem
    nikt na basie nie grał czy co ????

    https://www.youtube.com/watch?v=12mq4oqKZX4
    posłuchajcie tu sobie, zanućcie, postarajcie wystukać, zagrać podział z
    refrenu

    Muzykalność to coś jak widzę, o czym coraz więcej ludzi ma bardzo małe
    pojęcie…

  17. miklo

    [quote=Kościej]Nie kumam skąd przekonanie o nieistnieniu basu w PL przed Pi,
    że przedtem nikt na basie nie grał czy co ????

    A kto tak napisał i gdzie? 😀

    [quote=Kościej]Muzykalność to coś jak widzę, o czym coraz więcej ludzi ma
    bardzo małe pojęcie…

    Dobrze, że mamy Ciebie. Możesz nasz przez te ciemne korytarze i groty
    przeprowadzić przyświecając swym kagangiem.

  18. Kościej

    Cieszę się że zdajesz sobie sprawe chociaż, iż trzeba dość marnie grać
    żeby ekscytować się Pilichem.

    Poszukaj sobie wyczynów Pilicha z koncertu ze Stodoły z Janem Bo… powinno
    się to za kare puszczac niedobrym basistom.

  19. miklo

    Chodzi Ci o TOP Guitar z pierwszej połowy lat 90? Wiesz – kilka lat minęło.
    Może nie cofajmy się o 20 lat, żeby szukać, jak gość „nie umie grać” 😀

  20. latem666

    Nie przechodźmy w skrajności. Pilich jest bardzo dobry. Nie każdemu musi
    się podobać to co robi. Że ktoś n*ierdala tak, że wam się nie podoba to
    nie znaczy, że nie umie grać. Weź się w pałę walnij, bo bzdury sromotne
    wygadujesz i się pogrążasz. Nie jestem wielkim obrońcą Pilichowskiego, ale
    jak widzę, jak ktoś ruga kogoś za nic to mnie skręca po prostu…

  21. kububasek

    No takie szukanie jest żałosne, bo jak dobrze pogrzebiesz to są i filmiki
    moich ukochanych Floydów jak w latach 60 masakrują kulawymi riffami. A potem
    powstało przecież Dark Side of The Moon i takie tam pierdoły.

    A, że na szóstce nie slapuje Pilich to:

    1. Nieprawda, bo sam na warsztatach widziałem na jamach i robił to całkiem
    fajnie

    2. Szóstka ma znacznie większy potencjał melodyczny więc wykorzystuje ją
    do zgoła innych rzeczy 🙂

    Miklo, Howgh! 😀

  22. Kościej

    @latem666: Weź się w pałę walnij, bo bzdury sromotne wygadujesz i się pogrążasz.

    hehehehe

    a Ty się naucz graćto pogadamy wtedy o Pilichu…

    Ruganie za nic … ? hehehe

    nikt tu nie ruga Pilicha, bo ona sobie gra co tam gra i tyle, rugamy tych co
    uważają go za wrzozec

    Na kilometr idzie rozpoznać basistow szkoonych na Pilichu napieprzających bez
    sensu i ładu, nie umiejących grac palcami

  23. mazdah

    A dlaczego mamy rugać za wzorowanie się na najbardziej wziętym basiście
    sesyjnym w kraju? 😛

    Chociaż sam wolę posłuchać dokonań np. Pluszcza, kciukiem na koncercie nie
    zagram ani jednego dźwięku (z wyboru!) to jednak do Pilicha szacun mam i nie
    wiem czemu akurat on ma obrywać za słabo grających basistów.

    To Jaco też jest do d*py? Bo słyszałem wielu próbujących grać tak jak on
    i grali tragicznie 😀

  24. erhcp

    @Kapral: To głupi przykład dlatego, że Pilichowski nie slapuje na szóstce
    Widziałem z tysiąc filmików z jego udziałem – na szóstce nigdy nie grał slapem.

    nigdy nie widziales jak slapuje na 6 i dlatego „to glupi przyklad” na
    potwierdzenie tego ze pilich to kompletny muzyk sesyjny?

    grajac elektro dubstepowy set , nastepnie fusion czad z mozdzerem – jest
    przykladem jednego z „onanistów gitarowych”?

    zycze Ci zebys w swoim zyciu doswiadczyl takiego onanizmu na swoim gryfie =
    )

    @Kapral: No bo chyba mi nie powiesz, drogi Kububasku, że Pilich jest znany z tego, że potrafi grać niesamowite groovy?

    https://www.youtube.com/watch?v=bRlRncFh9Og

  25. .Piotrek

    Chiałbym być tak c*jowy jak pilich.

  26. Kościej

    Najbardziej wzietym sesyjniakiem to jest/był Ścierański….

    hehehehe

    no ten numer powyżej to super „obrona Pilicha” 🙂

    jak ktoś nie wie, to jest to numer Steviego Wondera i żadnego wkłądu
    groovego w tym nie ma….

  27. latem666

    [quote=Kościej]

    @latem666: Weź się w pałę walnij, bo bzdury sromotne wygadujesz i się pogrążasz.

    hehehehe

    a Ty się naucz graćto pogadamy wtedy o Pilichu…

    Ruganie za nic … ? hehehe

    nikt tu nie ruga Pilicha, bo ona sobie gra co tam gra i tyle, rugamy tych co
    uważają go za wrzozec

    Na kilometr idzie rozpoznać basistow szkoonych na Pilichu napieprzających bez
    sensu i ładu, nie umiejących grac palcami

    No przepraszam. Wszak nie umiem grać. Już się nie odzywam…

  28. erhcp

    [quote=Kościej]

    no ten numer powyżej to super „obrona Pilicha” 🙂

    jak ktoś nie wie, to jest to numer Steviego Wondera i żadnego wkłądu
    groovego w tym nie ma….

    wydaje mi się, ze polemika z Toba nie ma najmniejszego sensu , trzymaj się = )

  29. kububasek

    I przyszedł taki i pozamiatał ziomków 😀

  30. mazdah

    Pilich się nie musi bronić, jego kalendarz sesji / koncertów robi to za
    niego 😀

  31. Kościej

    nie ma sensu dyskutowac, bo pewnie wnioski po prostu przychodzą ze slyszeniem
    i rozumieniem grania. Numer Steviego że jest, wie każdy, wiec wklad w tym
    przykladzie Pilicha w groovowanie był zerowy, co do przykladu jak ona sadzi
    groovy. Od 20 lat gra w kółko to samo, nie rozwija się, nie synkopuje cały
    czas. Granie palcami w wysokich rejestrach pomine, bo może ma po prostu
    jakąś wade dłoni czy coś, ale gra tak samo c*jowo od 20 lat i tyle.

    Kiedys szlyszalem, ze ktoś go nazwal polkim Markiem Kingiem…. tylko że to co
    King gra, a o co opiera się się budowanie prawdziwego groove, Pilich ani razu
    nie zagrał, i według mnie on nie słyszy tego- numer Love games, warto
    posłuchać jak grają coverowo na YT inni basmani nasladując Kinga, i
    zobaczyć czy się wysłyszy na czym się wykładają we zwrotce, prościzna, ale
    chodzi o świadomość rytmu i budowanie time z bębnami. Idealnie gra to
    jakiś łysy koleś nałogowo grający numery Kinga, i to coś robi robote, i
    to jest to od czego basista jest basistą, nie producentem hałasu i bałaganu.
    Tyle ode mnie.

  32. mazdah

    No cóż, pisać można wiele, wiele racji można mieć w tym pisaniu ale i tak
    przy Jamersonie wszyscy to cieniasy bardziej lub mniej modyfikujący jego
    patenty 😉

  33. erhcp

    [quote=Kościej] Od 20 lat gra w kółko to samo, nie rozwija się, nie
    synkopuje cały czas. Granie palcami w wysokich rejestrach pomine, bo może ma
    po prostu jakąś wade dłoni czy coś, ale gra tak samo c*jowo od 20 lat i
    tyle.

    tak to jest jak ktoś coś kiedyś uslyszy jakieś sophisticated word i pozniej
    chce udac clever person.

    poczytaj sobie co to jest synkopa , przemysl jakie glupoty piszesz i zagraj tak
    „c*jowo”

    [quote=Kościej] Granie palcami w wysokich rejestrach pomine, bo może ma po
    prostu jakąś wade dłoni czy coś, ale gra tak samo c*jowo od 20 lat i
    tyle.

  34. Kapral

    Kościej!

    http://www.duasounove.com.br/wp-content/uploads/2011/03/master-troll-e1301323817393.jpg

    Brawo, tylko musisz jeszcze potrenować subtelność :D.

  35. coguar

    jak pilich jest c*jowy to ja jestem dnem basisty wtedy:)

  36. Kościej

    Ręce mi opadają jak Was czytam koledzy początkujący…..

    Poczytajcie dwie pierwsze strony tego wątku, tam jest wszytsko napisane.

    Ja tylko podsumowałem, że Pilich ma bardzo zły wpływ na zaczynających
    granie na basie elektrycznym.

    Dla bardziej wnikliwych podałem konkrety, i jest to właśnie synkopowanie
    (brak jego) zapożyczane z jazzo-bluesa, Pilich gra każdy takt tak samo, nie
    odciąża nigdy nigdy synkopą słabych części taktu 1i3, jest po prostu
    nudnawy i totalnie bezinwencyjny w tym co robi.

    Każde solo kciukiem jest identyko, ma te same podziały, tonika to pusta
    któraś pusta struna w 90%, nie ma jakiejś końcówki, początku etc. Pilich
    jest dobry dla kogoś kto jeszcze nie umie grac, i spoko lata mi to, ale szkoda
    że młodzi nabierają przez niego złych nawyków…

  37. gregOOs

    Hahahahahaha!!!! Nie pisałem na tym forum od bardzo dawna ale chyba w końcu
    muszę 😀 Potrzeba potrollowania wziela gore nad rozsądkiem 😀

    Ręce mi opadają jak czasem słucham kolegów doświadczonych….

    Tym bardziej że pracuje jako muzyk sesyjny, gram w kilkunastu zespołach i
    ucze się w szkole jazzowej.

    Kościej musisz być niesamowicie doświadczonym sesyjniakiem, albo artystą po
    Akademi Muzycznej skoro wypisujesz takie rzeczy. Twój
    przykład na odciążenie taktu zabił wszystko. Chłopie czy ty w ogóle
    czaisz o co chodzi w muzyce? Są gusta i gusciki, ja np: mam w d*pie
    odciążanie taktów. Mnie interesuje energia na scenie, ciekawe kompozycje,
    wirtuozeria itd itp jeżeli chodzi o MUZYKA SOLOWEGO.
    MUZYK SESYJNY musi umieć zagrać poprawnie bo inaczej nie
    dostanie pracy, SOLOWY nie musi bo ma to gdzieś, robi swoje i tyle. Wojtek nie
    jest najpiękniej na świecie grającym muzykiem ale poziom jego umiejętności
    technicznych i umiejetności zagrania czysto, szybko i skutecznie przewyższa
    każdego w Polsce. Ma wady jak każdy nawet Pastorius nie był idealny
    (słyszeliście jego wypociny pod koniec życia? Kompozycje bacha w jego
    wykonaniu? Tragedia!!)

    Zamiast trollować cieszmy się tym że mamy naszego Wojtka który pokazał
    polskim basistom że nie trzeba być ze stanów żeby osiągnąć
    umiejętności techniczne mistrzów a wystarczy ciężka praca nad sobą.

    Ja uczyłem się na muzyce Wojtka tak samo jak na muzie Larrego Grahama, Donalda
    Duck Dunna, Jaco, Tima Commerforda i paru innych. Z każdego wyciągnąłem i
    wyciągam coś dobrego, cały czas znajduje nowe inspiracje, ale Pilich był
    jednym z pierwszych i nie żałuje.

    Nudnawy i bezinwencyjny? Chłopie, współczuje skrzywienia… Jezeli nie
    potrafisz cieszyć się taką muzyką to chyba naprawdę musisz być
    wszechwiedzącym i wspaniałym ARTYSTĄ

    Przepraszam jeżeli pojechałem za ostro ale w*rwia, nie przepraszam,
    w*rwia mnie polska scena muzyczna na której ciężko
    znaleźć osoby normalne, nietoksyczne i prawdziwie kochające muzykę.
    Wszędzie trolle.

    PS: zaczynam się martwić o siebie

  38. mazdah

    Ja tylko żałuję, że nie dane mi było usłyszeć żadnej płyty Kościeja
    (Pilicha słyszałem w zasadzie tylko jedną i mi wystarczy). Może by rozwiał
    wszystkie wątpliwości i zamiast wątków o Pilichu mielibyśmy o nim? 😀

  39. Kościej

    @gregOOs:
    pracuje jako muzyk sesyjny, gram w kilkunastu zespołach i ucze się w szkole jazzowej.

    Jak mawiał mój nauczyciel, nie pytam czy się uczyles, tylko czy umiesz.

    @gregOOs:
    poziom jego umiejętności technicznych i umiejetności zagrania czysto, szybko i skutecznie przewyższa każdego w Polsce.

    Misiu !!!!!!!!!!! o czym Ty piszesz na Boga ???!!!!!

    Jaki kurr poziom ? Nie widzisz że jest kupa muzyki robiona w tym kraju, gdzie
    Pilich, skoro już o nim mowa, się nie nadaje na żadną sesje…. Raz że nut
    nie czyta, dwa że nie ogarnia grania synkopowanego

    @gregOOs:
    Wojtka który pokazał polskim basistom że nie trzeba być ze stanów żeby osiągnąć umiejętności techniczne mistrzów a wystarczy ciężka praca nad sobą.

    No po prostu mało się nie posrałem ze śmiechu, że już tak brzydko
    napisze…

    JAki poziom mistrzów ?!!! W czym ????!!!

    Szkoła jazzowa hhehehe

    Jeśli Was tak kształcą, to ja naprawdę boję się o to, co się będzie działo
    na scenie za 10 lat.

    Mam wrażenie ze tacy ludzie jak Ty, nie mają pojęcia o co chodzi w graniu
    basie i w jakim kierunku ten isntrument się rozwinał 30 lat temu.

    Mistrzowskie nawalanie slapem ? LOL

    się można usmiać ostro….

    Nie słyszłałeś nigdy innych osób w Polsce potrafiących grac kciukiem
    ?

    Sorry, ale to nawet nie jest dyskusja, bo Wy po prostu niczego innego nie
    znacie i nie słyszeliście.

    Chyba wszyscy znamy te parę nazwisk w Polsce, powiedzmy najbardziej znanych,
    Pospieszalski, Grabowy, Królik, Żaczek etc.

    i garść innych o których zdaje się miłośnicy Pilicha nie mają
    pojęcia….

    Andrzej Rusek, grał z SBB (Live 1993) i Dębskim Krzesimirem, facet od 30 lat
    gra kciukiem na 6-ce, ma swoje rozpoznawalne brzmienie, i to wygrywa takie
    harmonie i wzorki że spadają buty od precyzji, pogrzebcie za nim, gwarantuje
    zdziwienie graniczące z szokiem, a to rzeczy sprzed ponad 20 lat.

    Nie dociera do Was, że jesteście mega monotonni wzorując się na Pilichu, i
    ograniczeni ! Nie słyszałem żeby grał ktoś mega precyzyjny szybki klang
    jak 1991 gdzies grywał basista z Blenders, numer Smile, spiewali po angielsku
    znacznie ambitniejsze muzyki, te rejony w Polsce nie istnieją, a koleś na
    Warwicku Thumbie rozwalał system.

    Załamka po prostu z tym „umiejetnosci techniczne mistrzów”

    Słuchajcie muzyki do cholery !!!

    @gregOOs:
    PS: zaczynam się martwić o siebie

    Trzeba było grać na basie, a nie na waltorni

    https://www.youtube.com/watch?v=dUMkFu2GKIY

    0:18 parę taktów zabawa synkopą, odelżenie taktu

  40. witt

    zdaj sobie tylko sprawe z jednego, ze to Ty atakujesz Pilicha, ludzie po prostu
    pisza, ze nie taki Pilich straszny, a szacunek mu się tez nalezy, może jest
    paru lub parunastu lub x lepszych w Polsce, ale co z tego, jeśli ktoś
    przedstawia soba jakiś poziom, nieosiagalny dla wiekszosci zwyklych ludzi to
    chyba można to docenic, czy nie?

  41. erhcp

    Miałem już w ogole się nie udzielac w tym temacie ,gdyz nie mialo to już
    sensu skoro co drugi bejsmen tu gra o niebo lepiej od Wojtka, no ale drogi
    Kościeju tak mnie rozwaliles swoimi aforyzmami (humor od samego rana mi się
    polepszył) , że nie daj Bóg jeszcze ktoś pomyśli , że jesteś kompetenty
    i merytoryczny w tych herezjach , które bez skrupułów wypisujesz = )

    [quote=Kościej] jest to właśnie synkopowanie (brak jego) zapożyczane z
    jazzo-bluesa, Pilich gra każdy takt tak samo, nie odciąża nigdy nigdy
    synkopą słabych części taktu 1i3, jest po prostu nudnawy i totalnie
    bezinwencyjny w tym co robi.

    7 lat edukacji muzycznej i nigdy wiekszego steku bzdur nie dane mi było
    słyszec

    – nikt mi opowiedział o istnieniu rzekomych „słabych części taktu” –
    ciekawi mnie jakie kryteria musi spełniac takt żeby stac się „słabym”

    – polec mi jakieś publikacje na temat „synkopowanie (brak jego) zapożyczane z
    jazzo-bluesa” bo też dotychczas nikt mi nic o tym nie wspomniał : (

    [quote=Kościej] Ma te same podziały, tonika to pusta któraś pusta struna w
    90%, nie ma jakiejś końcówki, początku etc. Pilich jest dobry dla kogoś
    kto jeszcze nie umie grac

    tak samo jak nie wiesz nic o synkopie ( i jej rodzajach ) tak samo nie masz
    zielonego pojęcia o funkcjach głównych gam ( TSD ) – może Cię zdziwię ,
    ale uderzona pusta struna nie jest ani błędem , ani brakiem stylu , ani tym
    bardziej nie jest toniką (chyba ze ten dźwięk odpowiada tonacji, lecz śmię
    wątpic, że o to Ci chodziło )

    – w kwestii „jakiś końcówek” to przeważnie jest tak , że jak coś się
    zaczyna to również się i kończy (no tak mi się wydaje) także nie wiem o
    co chodzi

    – NIE UMIEM GRAC

    [quote=Kościej] Każde solo kciukiem jest identyko

    skoro tak twierdzisz , to zapewne masz niezbite dowody na dwie różne , lecz
    identyczne (o zgrozo!) solówki pilicha – jak masz czas ,to bardzo proszę
    podeślij linki

    [quote=Kościej]

    spoko lata mi to, ale szkoda że młodzi nabierają przez niego złych
    nawyków…

    polecam Ci jakiekolwiek warsztaty z Pilichowskim – wówczas właśnie dowiesz
    się jak wiele złych nawyków posiada tak zawodowy i wszechwiedzący gościu
    jak Ty

    popełniłeś faux pas i dalej brniesz – pytam się – PO CO ?

  42. miklo

    Widzę, że zaraz się pozabijacie. W tej całej wojence jedna i druga strona
    zaczyna już takie farmazony wygadywać, że słabo się robi…

    Pilich synkopuje. Kościej udając, że tego nie słyszy trolluje już
    masakrycznie.

    erhcp – nie wiesz, co to są słabe części taktu? To podstawa jest. Poszukaj,
    poczytaj. Warto.

    Dajcie sobie po buziaku, albo po razie i się w końcu uspokójcie. Nie każdy
    musi być fanem Pilicha, pisanie jednak, że nie umie grać jest żenujące…

  43. mazdah

    [quote=Kościej]

    Nie dociera do Was, że jesteście mega monotonni wzorując się na Pilichu, i
    ograniczeni !

    To raczej do Ciebie nie dociera, że nie trzeba się na kimś wzorować, żeby
    mieć jakiś tam szacun.

    Pilicha mam zakupioną z ciekawości jedną płytkę – fajna cena była w
    sklepie.

    W ciągu ostatnich 8 lat koncertowania kciukiem zagrałem W SUMIE może z 6
    dźwięków (kompletnie mnie nie pociąga ani technika, ani brzmienie) a o tym,
    że mamy w kraju wielu świetnych basistów wiem.

    Nawet szerzej znany młodszej braci basowej jedynie za sprawą jego książek
    do nauki Andrzej Pluszcz wymiatał na basie zanim Żaq, Grabowy i Królik
    wyszli z pieluch. Swoją drogą sam zdecydowanie wolę słuchać „Szczupłego”
    w akcji niż mistrzów „młodej generacji”.

    erhcp – poszperaj w podręcznikach. Albo chociaż na basoofce, bo było o
    słabej i mocnej części taktu 😛

  44. zakwas

    Ja zapraszam do siebie na koncert – będzie można popatrzeć z bardzo bliska
    na małej salce na Pilicha, a po koncercie wymienić z nim kilka uwag co do
    jego gry, oko w oko, przy darmowej lampce wina! 😀

    http://www.mokzgierz.pl/aktualnosci/225

  45. kububasek

    ja to bym trolla zakasował bo naprawdę widzę od siebie przez monitor jak
    zaczesuje ręce. Rozumiem że wykańczanie fraz triolami i sekstolami to nie
    jest synkopowanie tylko granie tego samego od 20 lat. Podziwiam moderację za
    wyrozumiałość do pierdoliciela.

  46. Dante Morius

    Czekałem na kolejny post Kościeja i się doczekałem. Więc piszę
    kulturalnie:

    KAŻDY kolejny OFENSYWNY POST, jaki padnie w tym temacie, NIE WAŻNE
    PRZEZ KOGO NAPISANY, poleci.

  47. Kapral

    DANTE JES GUPI!!!

  48. zakwas

    @Kapral: DANTE JES GUPI!!!

    Jesteś u admina!

  49. Dex

    Co za trolling…

  50. coguar

    ja mam jedna prozbe do koscieja:) pokaz jak powinna wygladac prawidlowa solowka
    kciukiem?? chce zobaczyc jak grasz jakieś 5minutowe solo i poprawiasz te
    wszystkie”bledy”w grze pilichowskiego, swoje zdanie poprzyj filmikiem po ktorym
    będę musial zbierac szczek z podlogi

Inni czytali również