Proponuje stworzyć temat, gdzie wrzucalibyście mniej-więcej
wasze brzmienie tzn. bas, efekty, preampy, wzmaki, kolumny, mikrofony. Jak
brzmi wasz basik. Fajnie jakbyście pisali dokładnie przez jakie gadżety
przechodzi sygnał z waszej basi. Może ja zaczne:
www.voila.pl/480/0cm5p/?1
Fender Jazz bass 98′ made in mexico -> Ampeg b2re -> Delikatna kompresja
w programie adobe audition. Brzmienie raz z obu singli, raz z mostka, raz z pod
gryfu. Kto się zna ten usłyszy;)
Jak brzmi mój basik i przez jakie gadżety przechodzi sygnał?
Jakie są moje ulubione efekty basowe i jak je używam?
Który wzmak basowy najlepiej pasuje do mojego brzmienia?
Jakie kolumny basowe polecałbym dla uzyskania dobrego dźwięku?
Jakie mikrofony basowe używam i dlaczego?
Czy używam jakichś preampów i jak wpływają one na mój dźwięk?
Jaka jest moja ulubiona technika gry na basie, aby uzyskać najlepsze brzmienie?
Jaką markę i model basu polecałbym innym muzykom?
Czy ważne jest dla mnie, aby mój bas był wykonany ręcznie?
Jakie są moje dostępne opcje nagrywania basu i jaką wybrać, aby uzyskać najlepsze brzmienie?
Fajnie brzmi. Lubię ten charakterystyczny sound Yamahy. Mam rbx 460 i mimo,
że to całkiem inny układ pickupów (PJ) to ma dość podobny sound do tej
Twojej. Dla mnie to idealne brzmienie do grania rzeczy w wyższych rejestrach –
trochę reverbu, lekka kompresja i solóweczki brzmią przepięknie. W dole ten
sound jest mało selektywny jakoś tak. Przynajmniej u mnie – jeśli gram z
bandem.
Pzdr.
Yamaha najfajniej brzmi na nowych strunach. Zdechłe struny jej nie służą i
brzmi okropnie moim zdaniem. Najbardziej „leżą” jej nikle. Obecnie ma
założny komplet Sadowskyego, który już prosi się o wymiane.
Dla mnie sound tej Yamaha jest lekko zbliżony do stingraya i mi się bardzo
podoba. W kapeli brzmi nawet spoko. W sumie jest bardziej selektywnie niż jak
gram na drugim basie – ibanezie.
Nie grałem na RBXie 460, ale to chyba jest to samo co 270 tylko ma ładniejsze
wykonanie i złoty hardware, tak ? Wydaje mi się ze różnica pomiędzy
brzmieniem jest spora, bo to jest pasywna gitara i jak wcześniej wspominałeś
jest to PJ, ale znająć Yamahe to brzmi pewnie fajnie 😉 i ważne, że Ci się
podoba.
RBX 460 w porównaniu do 270 to trochę niebo a grunt 😉 Całkiem inny bass i
inny sound. Co do tych starych strun to się zgadzam – brzmienie na zgranych
sznurkach jest po prostu nieadekwatne do adekwadności 😉
A jak brzmi? Dawałem już gdzieś próbki, ale proszę bardzo – podam jeszcze
raz:
http://www.ibanezbass.wrzuta.pl/audio/eHWxpueW9L/yamaha_rbx_460_samples
http://www.ibanezbass.wrzuta.pl/audio/awoddgbmf6/yamaha_rbx_460_old_strings
http://www.ibanezbass.wrzuta.pl/audio/fX27riYd3s/yamaha_rbx_460_new_strings
Pzdr.
Ja na swoim dosyć budrzetowym sprzęciku wykręciłem coś takiego 🙂
https://www.youtube.com/watch?v=D4Fi9yhSsyw BUM
Mnie się bardzo podoba i jest mięsko 🙂
Epiphone Embassy V Standard + stare struny + Laney RB3 + Komputerowa karta
muzyczna + WavePad (kompletnie nie wiedziałem co grać ;p przepraszam za małe
pomyłeczki )
http://www.wrzuta.pl/audio/56uoPE86tV/epiphone_embassy_v_standard
P.S.
Poczatkuje
latem666 _____________________________________
Ja tam brzmienia lampy nie lubię. Ten profet mnie w pelni zaspokaja (nie
kojazyc zbereznie 😀 )
Ale po to właśnie one sa żeby ukrecic fajne brzmienie 🙂
jak za taką cenę to jest w miarę swojej wartości – a zwłaszcza z boostami
. grałem kiedyś na Warwicku Sonick .. o ile dobrze pamiętam ;p ze wszystkimi
boostami brzmiał na równi z Ampegiem 😛 jak dla mnie to może byś tańsza
wersja czegoś mocniejszego za ampega .
_____________________________________
I by się podzielilo na dwie strony. Fakt ze Ampeg na pewno lepszy bo to wyzsza
polka ale defakto ten Warwick tak rozkrecony przezemnie daje rade. W tym
brzmieniu jest to co lubię wiec w jakim celu na przyklad kupowac n razy
drozszego ampega żeby ukrecic to samo? Dla firmy? Troche bez sensu
nie dla firmy . dlatego , że Warwick na maxa rozkręcony to Ampeg na surowym
(!) (tzn bez boostów i bez korekcji pasmowej) i to z duuużym zapasem mocy i
brzmienia . tylko że różnica w cenie to te 3-4 tys .. 😛
_____________________________________
mayo + ROCZNE struny + Zoom przez USB,
struny brzmią lepiej niż się mogłem spodziewać 😛
latem i mariotd co te wasze bełkotanie ma wspólnego z tematem ? wybaczcie za
ten „bełkot” ale nie mam onnego określenia miśki
Ostatnio wpakowałem się w mały projekt, jak to jego założyciele
określają, „satanistycznej poezji śpiewanej”. póki co opracowany 1 kawałek
– i to nie do końca – ale prace wciąż trwają 🙂 ale w temacie – przy
nagrywaniu odkryłem brzmienie swojego wiosła, które do takich proektów
pasuje mi idealnie 🙂
http://www.wrzuta.pl/audio/Dmcoh2TQWk/14_-_3_-srodek_0_5_wysokich
trochę baboli – chwilami troszkę się spieszyłem ale myślę że i tak jest
ok 🙂
nagrywane wiosło—>kabel–>komp–>cool edit 2 pro
może troszkę za dużo basów, ale nie chciało mi się obcinać 😛
__________________________________
Cort A4 Custom
Ziel00ny- fajne granie i bas dobrze pasuje jako dopełniacz 🙂
O ile się nie mylę miałeś/masz jakiegoś 6strunowca- masz jakieś próbki?
Njalepiej jakąś z wykorzystaniem wszytskich strun
Dobrze napisałeś – miałem 🙂
ale próbki jak się nie mylę gdzies znajdę, bo dokumentuje sobie takie
rzeczy 🙂
__________________________________
Cort A4 Custom
Mam wreszcie wymarzone brzmienie 🙂 Maleńka prezentacja…( nagranie z linii
)
Sandberg Basic Ken Tarylor vel. Budzyń..
http://www.airgunservice.pl/music/sb2.mp3
brzmi jak nagrane z paki:D
Jestem tym wiosłem rozwalony. Zamówiłem już nową sztuczną szczękę.
Tamta poprzednia się rozwaliła o podłogę , jak podłączyłem to wiosło do
pieca 🙂
Tutaj profi próbka tego basu nagrana prze nienieckiego basistę Matthiasa
Schodza
http://www.bass-4-all.com/b4a_d/download_e/download_d/test/html/b4a_e/inhalt/basssounds_sandberg_ken_taylor_5.htm
Nie mogę wciąż uwierzyć , że stoi sonie ten basiorek u mnie.
Recka on building.. 🙂
o f*ck mroku zmienil avatar.. a ja se myślę co to za nowy placek ;p
tak jak mroku napisał brzmi jak nagrane z paczki ale w złym tego słowa
znaczeniu – skompresowana góra mało tzw prawdziwego dołu bass gra jakby
bardzo wąskim pasmem w gęstym misksie zbyt wiele by z niego nie zostało.
pomimo że kolega strzela dużo – góra i dół się nie otwiera brzmi głucho
i tak bez artykulacji. Wydaje mi się że tam musi siedzieć układ przystawek
delano MM albo Delano 2xMM one tak grają
@Afik .. Prawdziwego dołu to nie ma Ibazez 675 ( wiem bo miałem ) 🙂
Używam monitorów Alesis Mk2 Active , które mają sporo basu w stosunku do np
NS-10 , więc
może dlatego skręcam bass w miksie.
Po drugie , w pełni profesjonalna ocena brzmienia na podstawie MP3/96khz…
Afik .. nie przesadzasz ? 🙂
Rzeczywiście w tej basie są 2xMM , czyli 2 x humbuckery Sandberga
Powerscóstam
( wygląda na to , że po upadku Delano Snadberg przeją interes pod swoje
skrzydła ).
Dlaczego ten miks brzmi właśnie tak ?
Ano dlatego , że zależało mi na zbliżeniu się brzmieniem do nagrania ze
strony Matthias Schodzs
I myślę , że mi się to udało.
Zresztą na jego stronie są próbki ( przez niego nagrane ) kilkunastu basów
i o dużo większym kalibrze.
http://www.bass-4-all.com/b4a_d/download_e/download_d/test/html/b4a_e/frames_bass-4-all.htm
Z tego co tam usłyszałem , powodów do kompleksów raczej mieć nie mogę
🙂
miks brzmi ok wypowiadałem się na temat basu i nawet na takim MP3
usłyszelibyśmy czy wszystko jest ok gdyby było
W stosunku do matiasa nie ma wstydu ale…
tutaj masz kilka basów i na nagraniu dużo gorszej jakości niż twoje
słychać że mają klarowne i otwarte brzmienie oraz dobrą reakcję na
artykulację i nawet MM i Lakland za którymi nie przepadam biją ten bas na
głowę wysyceniem w alikwoty itd..
https://www.youtube.com/watch?v=Mpd7r0PdVnU
zapraszam na
http://www.myspace.com/blazejdomanski
@Afik .. w takim razie jak oceniasz inne basy na podstawie próbek Matthiasa
?
http://www.bass-4-all.com/b4a_d/download_e/download_d/test/html/b4a_e/frames_bass-4-all.htm
Zakładka „Bas-2-Hear” . Bo niezłe wieloryby są tam nagrane , a
fundamentalnych różnic jakoś nie słyszę.
( za wyjątkiem Fodery , genialne brzmienie , ale i kasa genialna )
Co do brzmienia wiosłem z linku do YouTube jakoś mnie one nie przekonują.
Może po prostu inaczej słyszymy.
Fodera Swietnie
bardzo dobrze 1 wszy alembic i pierwszy boerlies
reszta Tak sobie
sandberg niestety kiepsko ten Twój chyba lepiej
manne porażka
igorro bardzo dobre brzmienie POMIMO TEGO ŻE JEST TO TYLKO MP3 ,wiesz co nie
przejmuj się wyrokami ,użyłeś tylko pieca czy jeszcze jakiś distorion
?
właśnie igorro mój Kustom GMR ma to samo ,kurcze on na zysto brzmi
rewelacyjnie a po wpięciu w trexa bass juice albo Ashdown a drive plus robi
się hmm za gęsto ,nie źle tylko za mało klarownie
@Afik … Zamęczę Cie , ale mam jeszcze jeden swój zapis Sandberga z
wczoraj.
Nałożony lekki kompresor ,ale bez excitera i reverbu.
No nie wiem , mnie szalenie pasuje te brzmienie . Może to syndrom po Ibanez
675 :)))))))))))))))
http://www.airgunservice.pl/music/sb.mp3
Proszę o ocenę.
@Jigsaw.. nie używałem pieca.. kabelek do wejścia miksera i record.. i takie
cóś mikser wypluł.. 🙂
Na overdrive wiosło brzmi nijak. Ibanez zrywał podłogę , ale clean
Sandberga rozgramia Ibaneza na wjazd.
Albo jestem głuchy.. ( to też jest możliwe ) 🙂
Igorro w Twoim ostatnim poście ten bas brzmi jak by to był zupełnie inny
bass – tutaj mi się podoba ale nie brzmi tak jak na twoim poprzednim nagraniu
– góra jest lepsza i ma więcej przestrzeni
Panowie przestery nigdy nie będą brzmiały tak dobrze na aktywnej elektronice
zwłaszcza MM jak na pasywnej. Chcecie grać na przesterach pasyw paluchami
najlepiej jazz a jak ktoś musi kostką to precel Gitarzyści grający na
przesterach nie używają aktywnych gitar prawda???? W aktywnym układzie nie
ma reakcji pickup przester tylko pickup układ aktywny przester – i wzmacniacz
buforujący zmieniający impedancje bardzo dużo tu zmienia
Błażej nie zgodze się z Tobą. Mój stingray na sansampie to był gruz
dosłownie. MM świetnie brzmi na przesterze!
ja mam pasywne mece i elektrownię bartolini ,i z tym t rexem jest tak że za
bardzo gruzuje ,ludzie w kapeli się mocno dziwią o co chodzi ale mi to nie
pasuje ,podchodzi pod fuzz już bardziej ,może to wina klonu falistego w
korpusie
Co do przesteru i aktywnej gitary zgadzam się z Afikiem w 100%.
Bo po jaką cholerę kupujemy lampowe ampy za tałzeny dolców ? . Po to , aby
przetwornik
z lampą „zagadał”. W elektrykach podstawa „naturalnego” , mocarnego
brzmienia.
Uważam , że nawet sam lampowy koniec nie jest tak istotny jak właśnie
preamp.
A jak wepniemy pomiędzy przetwornik a lampę jakieś parę tranzystorków i
jakąś bakteryjkę
to szlag trafia cały urok i distorszynowy odjazd.
Ale są tacy , co lubią Coca-Colę 🙂
@Afik .. co do drugiego nagrania .. wniosek jednoznaczny ( już dawno odkryty )
..
Im mniej dupereli na traku , tym lepiej dla sprawy 🙂
mroku chyba kostką… to się zgodze – tylko ze na sansampie nie ma
artykulacji jest tylko gruz i kompresja. ale wepnij np Jazz z rozkręconym
tylko bridgeovym pickupem do SVT rozkręć gain i wtedy zobaczysz co to jest
przester na basie… grasz delikatnie jest delikatnie przywalisz i masz killera
z furkoczącymi nogawkami
igorro zgadzam się z tymi duperelami poza tym przesiadka z Ibanez na Sandberga
to duuuuuzy krok na przód
no kostką kostką, ale brzmienie jest naprawdę mocarne
http://www.voila.pl/103/fopgs/?1 – i co? kiepsko brzmi aktywny MM na sansampie?
Mroku nie za bardzo wiadomo co grasz… szczerze słysze jednowymiarowy gruchot
łomot bez dynamiki – posłuchaj sobie anekdothen albo Red King Crimzon – tam
jest przester na basie… sansamp to bardzo użyteczne narzędzie do symulacji
głośnika w studiu a nie kostka overdrive jak się niektórym wydaje jak
chcesz koniecznie zrobić użytek z sansampa to posłuchaj np Rush
mroku posłuchaj siebie
Twoje rady są 100% trafne i na pewno podparte doświadczeniem, ale kurde rzadko
bierzesz pod uwage czyjś budżet:D
gitarzyści grają kostkami a kolega mówi o graniu na basie palcami:)
Alfik, którzy gitarzyści grający na przesterach nie używają aktywów? Czy
chodzi ci o Hetfielda, Hammetta, Mustainea, Wyldea, Dutkiewicza, Kinga, Roota,
Tiptona, Downinga, Nergala, Flynna, Heafyego, a może o Hannemana? 😛
mroku Ty itak masz większy budrzet niż ja 😀 Ciekawe co by kolega napisał
jak ja bym coś wrzucił 😀
metalica fan: Ci najważniejsi i Ci u których w grze słychać dynamikę:
Hendrix, David Gilmour, Richie Blackmore, Jeff Beck, Santana, Al Di Meola, Eric
Johnson Robert Fripp Joe Satriani Robben Ford i miliony innych
Ludzie to nie chodzi o budżet tylko o świadome stosowanie narzędzi jakimi
dysponujemy
Gilmour też się zdążył całkiem sporo nagrać na EMG. 😉
owszem ale tylko ze względu na problemy z brumem na scenie a nie na brzmienie
– wielokrotnie to podkreślał. Poczytaj wywiady albo książkę o jego
stratocasterze zwróć uwagę że na EMG gra obecnie tylko partie
nieprzesterowane np wstęp do Shine on You Crazy diamond
ja Warwick thumb Ashdown mag 300 🙂
http://www.voila.pl/314/ezct4/?1
Podoba mi się! Strasznie twarde i zwarte brzmienie (nawet na aszu) bardzo
wyrównane i ściśnięte, ma punch!
gormon, brzmienie w ogóle nie fajne i nie atrakcyjne do słuchania solo, jednak
myślę, że w miksie z innymi instrumentami taki sound zabrzmiał by
fajowo!
🙂
pozdrawiam.
Zespole żre to niesamowicie. Niebawem wrzucę cały kawałek
Witam znajomych. Zabrałem się w końcu za nagranie czegoś w garażu. Dwa
mikrofony użyte (wielkomembranowy kondensator oraz SM 58, rozbite są na
lewo/prawo), w odległości ok. 1.5m od sprzętu. Musicman Stingray 5 najpierw
na Ampeg Cl + Basson B410B (najpierw lekki drive póżniej mocniejszy),
później dodany zestaw Eden Wt300+Eden 410 XLT przesterowany Sansampem PSA i
różne efekty nożne. Brzmienie to work in progress. Trzeba wymienić gitarę,
poza tym wydaje mi się, że fajnie byłoby wymienic Sansamp na wypaśny
nowiutki preamp Igorra…:D