Wasze brzmienie!

1218-ab3c674ec983ccafm.
Proponuje stworzyć temat, gdzie wrzucalibyście mniej-więcej
wasze brzmienie tzn. bas, efekty, preampy, wzmaki, kolumny, mikrofony. Jak
brzmi wasz basik. Fajnie jakbyście pisali dokładnie przez jakie gadżety
przechodzi sygnał z waszej basi. Może ja zaczne:

www.voila.pl/480/0cm5p/?1

Fender Jazz bass 98′ made in mexico -> Ampeg b2re -> Delikatna kompresja
w programie adobe audition. Brzmienie raz z obu singli, raz z mostka, raz z pod
gryfu. Kto się zna ten usłyszy;)

Jak brzmi mój basik i przez jakie gadżety przechodzi sygnał?
Jakie są moje ulubione efekty basowe i jak je używam?
Który wzmak basowy najlepiej pasuje do mojego brzmienia?
Jakie kolumny basowe polecałbym dla uzyskania dobrego dźwięku?
Jakie mikrofony basowe używam i dlaczego?
Czy używam jakichś preampów i jak wpływają one na mój dźwięk?
Jaka jest moja ulubiona technika gry na basie, aby uzyskać najlepsze brzmienie?
Jaką markę i model basu polecałbym innym muzykom?
Czy ważne jest dla mnie, aby mój bas był wykonany ręcznie?
Jakie są moje dostępne opcje nagrywania basu i jaką wybrać, aby uzyskać najlepsze brzmienie?

Podziel się swoją opinią

202 komentarze

  1. O ile klang brzmi spoko, to z palucha zbyt muli.

    Ale temat fajny, szkoda tylko że w domu mam 20Watowe pierdzipudełko i nie mam
    mikrofonu 🙁

  2. to nagraj chociażby w linie, żeby posłuchać basu, myslalem tez żeby jakiś
    jeden motyw na basie zrobić , który każdy by zagrał nagrał i tu wkleił żeby
    było jeszcze lepsze porównanie brzmien czy coś w tym stylu, brzmienia prosto
    w linie i brzmienia po obróbce.

  3. To z palca baaardzo muli, ale brzmienie i tak mi się podoba ;]

    ______________________

    Żyj szybko, umieraj młodo!

  4. ej, no jest kilka brzmień basu któremają ,mulić ale np to 2:56, 3:14, 1:32
    te chyba nie mulą co? (mowie o motywach granych palcami)

  5. stworzenie swoistej bazy brzmień ? 😛 ciekawe, ale najbardziej realne
    porównanie by dało jakby każdy grał na tym samym wzmaku i kolumnie. będę
    miał chwile to może rzuce swoja probke

  6. No to by dac dobry przykład, daję próbkę brzmienia:

    [url]www.voila.pl/368/kp0oq[/url] tu do
    ściagniecia

    [url]www.voila.pl/368/kp0oq/?1[/url] a tu do
    posłuchania

    Sprzęt:

    -Rockbass Fortress (struny flatwound Fendera; pokrętło balance na 1/2)

    -Boss Cs-3

    -Mxr M80 Bass d.i.+

    -wejście liniowe do kompa (niestety)

    Najpierw są paluchy, potem slap, a na końcu slap+paluchy na przesterze z
    MXRa

    Sorry za format, ale Audicity nie chciało mi eksportować w MP3 🙁

  7. @Klejpull: No to by dac dobry przykład, daję próbkę brzmienia:
    [url]www.voila.pl/368/kp0oq[/url] tu do ściagniecia
    [url]www.voila.pl/368/kp0oq/?1[/url] a tu do posłuchania
    Sprzęt:
    -Rockbass Fortress (struny flatwound Fendera; pokrętło balance na 1/2)
    -Boss Cs-3
    -Mxr M80 Bass d.i.+
    -wejście liniowe do kompa (niestety)

    Najpierw są paluchy, potem slap, a na końcu slap+paluchy na przesterze z MXRa
    Sorry za format, ale Audicity nie chciało mi eksportować w MP3 🙁

    uzyj lame
    http://www.lame.sourceforge.net/ bedze hulać MP3:)

  8. Omujboshe, myślałem, że nagrałeś wsadzanie kabla do gitary, a to były
    palce :/ Zdecydowanie bardziej wolę metaliczne brzmienie.

  9. Klejpull fajnie tłusto brzmi ten basik! niemal preclowato. Jednak mi się flaty
    ni podobają, na slapie to już w ogóle mi się nie podoba:P ten mxr brzmi
    jakby ci przesterowało na kompie a nie od mxra:P. Ogólnie pierwsze czyste
    brzmienie mi się podoba, reszta już w ogóle.

  10. Nie ma i takowej funkcji nie potrzebuję, flatów używam właśnie po to żeby
    nie mieć tej “nowości” strun ktorej nie cierpię 😛

    Co to przesteru, to jest to taki lekki drive jedynie, taki mi się właśnie
    podoba 🙂

  11. @mroku: ej, no jest kilka brzmień basu któremają ,mulić ale np to 2:56, 3:14, 1:32 te chyba nie mulą co? (mowie o motywach granych palcami)

    1:32 jak dla mnie (rzecz gustu) zbyt rzęzi (brakuje mi słowa tutaj

    a bardziej mi pasuje 3:15 od 2:56, bo jest bardziej basowo gra, a ja tak lubię
    ;]

    Ale to tylko moje zdanie, ktoś jeden może lubic tak, a inny słuchać piły
    łańcuchowej 😛

    ______________________

    Żyj szybko, umieraj młodo!

  12. Ocenianie brzmienia po próbkach nagrywanych w domu na zwykłego blaszaka,
    skompresowanych do formatu mp3 i nazywanie tego “swoim brzmieniem” to jakaś
    kolosalna pomyłka!

    Wątek totalnie bez sensu. :barf:

  13. A kupisz bas tylko słuchając go w necie?

    Dobra mroku, Ty może kupisz, bo i tak zaraz sprzedasz 😉

  14. Popieram zakwasa – nie da się oddać drgań powietrza tworzonych przez bas i
    artykulacje dokładnie w mp3jce i w nagraniu z linii.

    Bezsens

    _________

  15. to po kij ludzie prosicie o próbki basu!? zawsze ktoś wkleja zdjecie i “dawja
    próbki”! po to jest ten temat.

  16. Oj Zakwas, Herp tak naprawdę to żadne nagranie nie odwzoruje brzmienia
    zestawu. Każdy mikrofon trochę zmieni charakterystykę, a nawet jeśli nie,
    to centymetrowe różnice przy ustawieniu go przy paczce diametralnie zmienią
    nagrane brzmienie.. i które brzmienie będzie “prawdziwe”?

    Ponadto nawet słuchając zestawu, inaczej słyszymy go siedząc na wprost paki
    a inaczej stojąc, tak że głośnik nam dmucha w kolana. Nie zapominajmy też
    o charakterystyce pomieszczenia, która także wpływa na brzmienie, potrafiąc
    podbić wiele różnych częstotliwości, niezależnie od tego czy nagrywamy
    czy słuchamy. Poza tym granie na niskiej głośności też nie odda wszystkich
    niuansów kopa z głośników 🙂 zaraz też Aarth się odezwie, że w pokoju
    czy w studiu zazwyczaj jest inna wilgotność niż na scenie, a to wpływa na
    rezonans drewna… 😉

    A tak naprawdę to nie wiadomo czy to, co słyszymy brzmi naprawdę właśnie
    tak. Ucho też w specyficzny sposób odbiera 🙂

  17. o właśnie miszczu powinienes od początku użyć zwrotu “mniej więcej” 🙂 ja
    niebardzo mam czas wrzucić coś od siebie… ale pomyśle o tym

  18. Pewnie że to nie odda dokładnie brzmienia, ale po co się tak gotować? Mroku
    zakładając ten temat chyba nie miał na celu promować sprzętu-jak brzmi,
    tylko jakie są nasze upodobania brzmieniowe. Nikt nie każe Wam kupować basu,
    pieca, efektu na podstawie tych próbek, wiec nie wiem o co te nerwy, temat nie
    jest chyba super poważny i tak go należy traktować.

    Poza tym jak nie intersuje Cie temat, to nie pisz tutaj postów, nie odwiedzaj
    tematu, zaoszczedzisz sobie nerwów 😉

  19. Mazdah ma rację.

    Po co my w ogóle gramy na basie? To wszystko nie ma sensu; gdzie nie zagrasz,
    jest inaczej… A może to tylko siła sugestii? Może każdy ubzdurał sobie w
    swojej głowie ideę brzmienia gitary basowej, a jak wiemy za Platonem, idea
    istnieje tylko w świecie metafizycznym i nie można jej odczuć, a jedynie
    poznać byty, które odwzorowują idee. A skoro nawet nie jest łatwo
    jednoznacznie stwierdzić, czy fala dźwiękowa jest bytem, to co zrobimy,
    jeśli dodamy jeszcze fakt, że jako basiści, czyli instrumentaliści, czyli –
    w ostatecznym rozrachunku – artyści, jesteśmy odtwórcami rzeczywistości,
    czyli bytów, czyli odtwarzamy to, co odtwarza ideę? To pobudzanie
    “pierwiastka nierozumnego i leniwego”*.

    Może w ogóle wydaje nam się, że gramy na basie, a tak naprawdę bas gra na
    nas? A nasze preferowane brzmienie jest niczym wobec Muzyki Wszechświata.

    A mówiąc poważniej – to Klejpull dobrze prawi (ale Mazdah też :P).

    Mroku miał na myśli całokształt brzmienia – na przykład Fender Precission
    z tube overdrivem zabrzmi zupełnie inaczej, niż StingRay z delayem i
    chorusem. Ja osobiście traktowałbym ten temat – i tak o nim pomyślałem,
    widząc go po raz pierwszy – jako miejsce, gdzie można ukazać niestandardowe,
    nietypowe czy w inny sposób ciekawe brzmienia, które udało się osiągnąć,
    czy to za sprawą innej techniki gry, czy dzięki innym strunom, czy dzięki
    jakiemuś przesterowi.

    Wstawiłbym moje zsyntetyzowane i zbzikowane brzmienia, gdybym umiał grać i
    gdybym miał kabli pod dostatkiem.

    *”Państwo” Platona, Ks. X

  20. Ech, a niech i wam będzie- nie czepiam się. Już wam bodaj J and D
    JD110
    udowadniał siłę takich nagrań udawanym konkursem, a Wy dalej
    swoje… 🙂

    Nagrywajta się chopoki jak chceta. 😛

    EDIT: Immo- platońska idea dźwięku- to ciekawe podejście. 😀

  21. @mroku: chcecie stingraya na miesiecznych czerwonych Warwickach (niklach)? Przerazicie się;p

    Tylko nie czerwone Warwicki. Proszę, nie rób nam tego! 😛 Też bym wrzucił
    mojego dżeza z tymi syfsznurami, ale sądzę, ze połowie odechciałoby się
    gry basie. 😛

  22. CZasami jak tu czytam to mam wrażenie że jestem na forum jakichś paniczy.
    Ludzie, nawet czerwone Warwicki to nie od razu taka tragedia, grałem kiedyś na
    nich i nie narzekałem.

  23. A ja nigdy nie grałem na czerwonych Warwickach, więc jak to na forum
    internetowym bywa- mogę se na nie ponarzekać 😀

  24. Czerwone Warwicki były najgorszymi strunami jakie miałem w rękach. Nawet
    jakieś chińsko – japońskie “struny” za 29zł, których marki już nie
    pamiętam były lepsze.

  25. Flaty fendera, jazz gryfowy, rozkręcone okolice 200Hz, wycięte 600Hz ,
    podkręcone lekko wysokie tony i można grać (i kochą, i z palucha). Z
    palucha się powoli zbliżam do brzmienia Jeffa Amenta 😀 Kostką nie wiem, jak
    dokładnie opisać, ale je fajnie. Teraz muszę pożyczyć tone porta, coby
    nagrać 😉

  26. Ejjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjj Czerwone Warwicki! Stalowe – spoko Nikle – fakju. na
    stalówkach gram bite 2 lata. a od wczoraj n Warwickach emp, z reszta nie o tym
    mowa w tym temacie.

  27. Ja tam czerwonych stalówek Warwicka będę bronił, szczególnie w kwestii
    “cena/jakość”.

    ______________________

    Żyj szybko, umieraj młodo!

  28. Wysokie rejestry brzmią jak midi, a do tego obczaj co się dzieje na wyższych
    pozycjach… Powyżej dwunastego progu niech sobie nawet pierdzi i jęczy, ale
    dziewiątego czasem używam 🙂

  29. ibanez destroyer bezposrdenio do kompa podlaczylem nagrywany przez audacity
    1.3

    PS struny maja rok

    sex alkohol and metal

Możliwość komentowania została wyłączona.