Proponuje stworzyć temat, gdzie wrzucalibyście mniej-więcej
wasze brzmienie tzn. bas, efekty, preampy, wzmaki, kolumny, mikrofony. Jak
brzmi wasz basik. Fajnie jakbyście pisali dokładnie przez jakie gadżety
przechodzi sygnał z waszej basi. Może ja zaczne:
www.voila.pl/480/0cm5p/?1
Fender Jazz bass 98′ made in mexico -> Ampeg b2re -> Delikatna kompresja
w programie adobe audition. Brzmienie raz z obu singli, raz z mostka, raz z pod
gryfu. Kto się zna ten usłyszy;)
Jak brzmi mój basik i przez jakie gadżety przechodzi sygnał?
Jakie są moje ulubione efekty basowe i jak je używam?
Który wzmak basowy najlepiej pasuje do mojego brzmienia?
Jakie kolumny basowe polecałbym dla uzyskania dobrego dźwięku?
Jakie mikrofony basowe używam i dlaczego?
Czy używam jakichś preampów i jak wpływają one na mój dźwięk?
Jaka jest moja ulubiona technika gry na basie, aby uzyskać najlepsze brzmienie?
Jaką markę i model basu polecałbym innym muzykom?
Czy ważne jest dla mnie, aby mój bas był wykonany ręcznie?
Jakie są moje dostępne opcje nagrywania basu i jaką wybrać, aby uzyskać najlepsze brzmienie?
O ile klang brzmi spoko, to z palucha zbyt muli.
Ale temat fajny, szkoda tylko że w domu mam 20Watowe pierdzipudełko i nie mam
mikrofonu 🙁
to nagraj chociażby w linie, żeby posłuchać basu, myslalem tez żeby jakiś
jeden motyw na basie zrobić , który każdy by zagrał nagrał i tu wkleił żeby
było jeszcze lepsze porównanie brzmien czy coś w tym stylu, brzmienia prosto
w linie i brzmienia po obróbce.
Podoba mi się brzmienie tego Jazza 🙂
dawać swoje! wrzucać próbki.
To z palca baaardzo muli, ale brzmienie i tak mi się podoba ;]
______________________
Żyj szybko, umieraj młodo!
A mi się nigdy nic nie chce otworzyc z tego serwisu voila.pl
ej, no jest kilka brzmień basu któremają ,mulić ale np to 2:56, 3:14, 1:32
te chyba nie mulą co? (mowie o motywach granych palcami)
No to Ty masz kilka brzmień ? ;>
stworzenie swoistej bazy brzmień ? 😛 ciekawe, ale najbardziej realne
porównanie by dało jakby każdy grał na tym samym wzmaku i kolumnie. będę
miał chwile to może rzuce swoja probke
No to by dac dobry przykład, daję próbkę brzmienia:
[url]www.voila.pl/368/kp0oq[/url] tu do
ściagniecia
[url]www.voila.pl/368/kp0oq/?1[/url] a tu do
posłuchania
Sprzęt:
-Rockbass Fortress (struny flatwound Fendera; pokrętło balance na 1/2)
-Boss Cs-3
-Mxr M80 Bass d.i.+
-wejście liniowe do kompa (niestety)
Najpierw są paluchy, potem slap, a na końcu slap+paluchy na przesterze z
MXRa
Sorry za format, ale Audicity nie chciało mi eksportować w MP3 🙁
uzyj lame
http://www.lame.sourceforge.net/ bedze hulać MP3:)
[url]www.voila.pl/406/w85m9/?1[/url]
Poprawiony link, dzięki za pomoc 🙂
Omujboshe, myślałem, że nagrałeś wsadzanie kabla do gitary, a to były
palce :/ Zdecydowanie bardziej wolę metaliczne brzmienie.
Klejpull fajnie tłusto brzmi ten basik! niemal preclowato. Jednak mi się flaty
ni podobają, na slapie to już w ogóle mi się nie podoba:P ten mxr brzmi
jakby ci przesterowało na kompie a nie od mxra:P. Ogólnie pierwsze czyste
brzmienie mi się podoba, reszta już w ogóle.
Widzę, że MXR nie ma funkcji odświeżania strun (?) 😛
Nie ma i takowej funkcji nie potrzebuję, flatów używam właśnie po to żeby
nie mieć tej “nowości” strun ktorej nie cierpię 😛
Co to przesteru, to jest to taki lekki drive jedynie, taki mi się właśnie
podoba 🙂
1:32 jak dla mnie (rzecz gustu) zbyt rzęzi (brakuje mi słowa tutaj
a bardziej mi pasuje 3:15 od 2:56, bo jest bardziej basowo gra, a ja tak lubię
;]
Ale to tylko moje zdanie, ktoś jeden może lubic tak, a inny słuchać piły
łańcuchowej 😛
______________________
Żyj szybko, umieraj młodo!
Ocenianie brzmienia po próbkach nagrywanych w domu na zwykłego blaszaka,
skompresowanych do formatu mp3 i nazywanie tego “swoim brzmieniem” to jakaś
kolosalna pomyłka!
Wątek totalnie bez sensu. :barf:
na stronie np. Laklanda też masz mp3… i co pomyłka?
A kupisz bas tylko słuchając go w necie?
…
Dobra mroku, Ty może kupisz, bo i tak zaraz sprzedasz 😉
Popieram zakwasa – nie da się oddać drgań powietrza tworzonych przez bas i
artykulacje dokładnie w mp3jce i w nagraniu z linii.
Bezsens
_________
to po kij ludzie prosicie o próbki basu!? zawsze ktoś wkleja zdjecie i “dawja
próbki”! po to jest ten temat.
Oj Zakwas, Herp tak naprawdę to żadne nagranie nie odwzoruje brzmienia
zestawu. Każdy mikrofon trochę zmieni charakterystykę, a nawet jeśli nie,
to centymetrowe różnice przy ustawieniu go przy paczce diametralnie zmienią
nagrane brzmienie.. i które brzmienie będzie “prawdziwe”?
Ponadto nawet słuchając zestawu, inaczej słyszymy go siedząc na wprost paki
a inaczej stojąc, tak że głośnik nam dmucha w kolana. Nie zapominajmy też
o charakterystyce pomieszczenia, która także wpływa na brzmienie, potrafiąc
podbić wiele różnych częstotliwości, niezależnie od tego czy nagrywamy
czy słuchamy. Poza tym granie na niskiej głośności też nie odda wszystkich
niuansów kopa z głośników 🙂 zaraz też Aarth się odezwie, że w pokoju
czy w studiu zazwyczaj jest inna wilgotność niż na scenie, a to wpływa na
rezonans drewna… 😉
A tak naprawdę to nie wiadomo czy to, co słyszymy brzmi naprawdę właśnie
tak. Ucho też w specyficzny sposób odbiera 🙂
A kupisz płytę słuchając próbek na youtube?
co nie zmienia faktu, że można mniej-więcej swoje preferowane brzmienie
pokazać.
o właśnie miszczu powinienes od początku użyć zwrotu “mniej więcej” 🙂 ja
niebardzo mam czas wrzucić coś od siebie… ale pomyśle o tym
Dokładnie, dlatego też zamiast marudzić nagrywajtie! Just for fun!
Pewnie że to nie odda dokładnie brzmienia, ale po co się tak gotować? Mroku
zakładając ten temat chyba nie miał na celu promować sprzętu-jak brzmi,
tylko jakie są nasze upodobania brzmieniowe. Nikt nie każe Wam kupować basu,
pieca, efektu na podstawie tych próbek, wiec nie wiem o co te nerwy, temat nie
jest chyba super poważny i tak go należy traktować.
Poza tym jak nie intersuje Cie temat, to nie pisz tutaj postów, nie odwiedzaj
tematu, zaoszczedzisz sobie nerwów 😉
Mazdah ma rację.
Po co my w ogóle gramy na basie? To wszystko nie ma sensu; gdzie nie zagrasz,
jest inaczej… A może to tylko siła sugestii? Może każdy ubzdurał sobie w
swojej głowie ideę brzmienia gitary basowej, a jak wiemy za Platonem, idea
istnieje tylko w świecie metafizycznym i nie można jej odczuć, a jedynie
poznać byty, które odwzorowują idee. A skoro nawet nie jest łatwo
jednoznacznie stwierdzić, czy fala dźwiękowa jest bytem, to co zrobimy,
jeśli dodamy jeszcze fakt, że jako basiści, czyli instrumentaliści, czyli –
w ostatecznym rozrachunku – artyści, jesteśmy odtwórcami rzeczywistości,
czyli bytów, czyli odtwarzamy to, co odtwarza ideę? To pobudzanie
“pierwiastka nierozumnego i leniwego”*.
Może w ogóle wydaje nam się, że gramy na basie, a tak naprawdę bas gra na
nas? A nasze preferowane brzmienie jest niczym wobec Muzyki Wszechświata.
A mówiąc poważniej – to Klejpull dobrze prawi (ale Mazdah też :P).
Mroku miał na myśli całokształt brzmienia – na przykład Fender Precission
z tube overdrivem zabrzmi zupełnie inaczej, niż StingRay z delayem i
chorusem. Ja osobiście traktowałbym ten temat – i tak o nim pomyślałem,
widząc go po raz pierwszy – jako miejsce, gdzie można ukazać niestandardowe,
nietypowe czy w inny sposób ciekawe brzmienia, które udało się osiągnąć,
czy to za sprawą innej techniki gry, czy dzięki innym strunom, czy dzięki
jakiemuś przesterowi.
Wstawiłbym moje zsyntetyzowane i zbzikowane brzmienia, gdybym umiał grać i
gdybym miał kabli pod dostatkiem.
*”Państwo” Platona, Ks. X
Ech, a niech i wam będzie- nie czepiam się. Już wam bodaj J and D
JD110 udowadniał siłę takich nagrań udawanym konkursem, a Wy dalej
swoje… 🙂
Nagrywajta się chopoki jak chceta. 😛
EDIT: Immo- platońska idea dźwięku- to ciekawe podejście. 😀
chcecie stingraya na miesiecznych czerwonych Warwickach (niklach)? Przerazicie
się;p
Tylko nie czerwone Warwicki. Proszę, nie rób nam tego! 😛 Też bym wrzucił
mojego dżeza z tymi syfsznurami, ale sądzę, ze połowie odechciałoby się
gry basie. 😛
CZasami jak tu czytam to mam wrażenie że jestem na forum jakichś paniczy.
Ludzie, nawet czerwone Warwicki to nie od razu taka tragedia, grałem kiedyś na
nich i nie narzekałem.
Ja nie grałem na czerwonych Warwickach i też nie narzekałem 😛
A ja nigdy nie grałem na czerwonych Warwickach, więc jak to na forum
internetowym bywa- mogę se na nie ponarzekać 😀
Czerwone Warwicki były najgorszymi strunami jakie miałem w rękach. Nawet
jakieś chińsko – japońskie “struny” za 29zł, których marki już nie
pamiętam były lepsze.
Flaty fendera, jazz gryfowy, rozkręcone okolice 200Hz, wycięte 600Hz ,
podkręcone lekko wysokie tony i można grać (i kochą, i z palucha). Z
palucha się powoli zbliżam do brzmienia Jeffa Amenta 😀 Kostką nie wiem, jak
dokładnie opisać, ale je fajnie. Teraz muszę pożyczyć tone porta, coby
nagrać 😉
Ejjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjj Czerwone Warwicki! Stalowe – spoko Nikle – fakju. na
stalówkach gram bite 2 lata. a od wczoraj n Warwickach emp, z reszta nie o tym
mowa w tym temacie.
Ja tam czerwonych stalówek Warwicka będę bronił, szczególnie w kwestii
“cena/jakość”.
______________________
Żyj szybko, umieraj młodo!
BLEeeeeeeeeeee
Ja żółtych nikli Warwicka, bo sentyment do nich mam 😛
Mam dla was ciekawostkę (część już pewnie słyszała); Ibanez Musician z
podniesionym na maksymalną wysokość pickupem znad gryfu (solo) na starych
czerwonych warwolach prosto w kartę dźwiękową SB Live!:
http://www.wrzuta.pl/audio/570OOM7qMy/musician_shit
😉
sledz daj to przez jakiś preamp czy cus;d
Śledź, IMHO brzmi z*ebiście
Wysokie rejestry brzmią jak midi, a do tego obczaj co się dzieje na wyższych
pozycjach… Powyżej dwunastego progu niech sobie nawet pierdzi i jęczy, ale
dziewiątego czasem używam 🙂
ibanez destroyer bezposrdenio do kompa podlaczylem nagrywany przez audacity
1.3
PS struny maja rok
sex alkohol and metal
typowo preclowato, miękko i drewnianie. Kurde nikt nie ma preampów?
NIE
sledz fajne te brzmienie Ibaneza takie charakterystyczne
sex alkohol and metal
http://www.voila.pl/388/f22tf/?1 struny Warwick emp, MMSR5, Ampeg SVX + (kompresja,
dynamics processing i inne gadżety w adobe audition)