O, dobry wątek. Właśnie też chętnie bym trochę dogłąbniej przyjrzał się takowej zabawie 🙂 Najlepiej jak by ktoś wrzucił linki do kawałków jakiś i do tego tab najlepiej w gp (jeśli będzie coś trudniejszego).
Czekamy 🙂
@modelarz15: O, dobry wątek. Właśnie też chętnie bym trochę dogłąbniej przyjrzał się takowej zabawie 🙂 Najlepiej jak by ktoś wrzucił linki do kawałków jakiś i do tego tab najlepiej w gp (jeśli będzie coś trudniejszego). Czekamy 🙂
CZEKAMY :):)
Tapujcie, co się da, byle dobrze.
Ja sobie przykładowo, gram w taki sposób partię gitary do Every Breath You Take i do Three of a Perfect Pair Crimsonów.
No w sumie można i tak 🙂
Dzięki za rade. Już patrzam na te kawałki a jutro będę próbował z racji ze jest późnawo już i niektórzy chcą spać 😉
hmm DMV by Primus polecam 🙂
@Dante Morius: hmm DMV by Primus polecam 🙂
Stary… to jest utwór na sześciostrunowca heh
Nie zmienia to faktu, że da się to zagrać na czwórce.
W rzeczy samej, da się. Tylko będzie się trzeba trochę pomęczyć i wysilić. No ale o to w sumie chodzi 🙂 Może jeszcze jakieś propozycje??
Jak ktoś ma piątkę to Dream Theater – Scarred. Na początku jest dość prosty motyw na zaczęcie nauki tappingu.
Teoretycznie mieści się on w skali dźwiękowej czwórki, ale… pustej E tappingiem raczej się nie zagra :P. Ewentualnie można w drop D spróbować to zagrać.
Co do DMV Primusa – jak najbardziej da się zagrać na czwórce.
I jeszcze ode mnie:
– Behemoth – partia gitary z 23 the youth mefisto, można to zagrać metodą „solówkową”,
– Każda piosenka przeniesiona o oktawę w górę, jeśli używa się np. pustej struny E, ja lubię tak grać np. Faggota Korna. Dodatkowym szpanem jest trzymanie basu pod podbródkiem, ma się wtedy łatwy dostęp do środkowych pozycji na gryfie.
Można też na akordach spróbować tzn. lewą ręką gramy pryme a prawom o oktawe wyżej resztę (tercje i kwinte)
O, dzięki za odzew 🙂 Nic tylko brać się do grania 🙂 Może coś z tego wyjdzie :p
JW- Dream Theater-scarred
King Crimson- Elephant talk
Ja gram mnóstwo swoich rzeczy tappingiem. Przekładam również zwykłe ścieżki gitara-bas na tapping np. dużą część Dream Theater- Hells Kitchen bardzo łatwo tak zagrać.
@Jazzman108:
Bardzo fajny staff:D w kilku momentach trochę gubisz rytm ale pomysł fajny 🙂
żeby nie było ze offtop to dorzucę jeszcze solo z metropolis DT ;D
Tak mi się jeszcze przypomniało: na http://www.gprotab.net (czy jakoś tak) w ćwiczeniach na bas jest Tarentulla (czy jakoś tak), trudny ale fajne na tapping
No ja polecam może pooglądaćtrochę Victora Wottena, on ma taki fajny chwyt że lewą reką łapie się pryme i tercje(oktawe wyzej) a druga łapie się kwinte i bodajże none, np. Edur
G——–13—-
D——16–16–
A—-14——14
E–12———-
Możecie tam zmieniać co chcecie, grajcie naprzemian tercje duże i małe, przesuwajcie pryme grając dźwięki w dół np. tak jak tutaj: http://www.sendspace.com/file/9szwq7 (jakby się komuś łutea szukać nie chciało) aha i jeszcze jedno, przy takim rodzaju gry tapem najlepiej dociskać ciagle struny żeby dźwięk trwał całyczas, daje fajny efekt :>
na tapping to ode mnie takie propozycje:
+”Truths ugly head”-Nuclear Rabbit (gra tam Jean Baudin,ale gram to na 4ce też 😉 )
+”Suzie”- Guano Apes- nie tak trudne jak brzmi i radocha duża 😀
+”Jerry was a race car driver”-Primus
Tyle, ze w jerry was a racecar driver trzeba pamietac o przestrojeniu pol tonu wyzej struny G (zakladajac, ze chce się grac w oryginalnej tonacji na 4 strunowce.
G|-23————-19————————-23-23-23—————–|
D|-22————-18————————-22-22-23—-10h11p13—–|
A|—–11p10———–13p11\10—————————————| x3
E|——————————————————————–|
R L R L R R R L
I problem „znikł” 😉 …
d*pa, wyzej jest, zreszta teraz nie sprawdze bo nie mam 24 progow. 😛
Ja tak gram i brzmi ok
@weasel: bo nie mam 24 progow. 😛
Buhahahaha 😛 😉
do nauki tappingu to stu ham dużo gra w ten sposob
guano apes – we use the pain
a do tego klasyka, nuty z fortepianu i kombinujemy(stu ham gra sonate ksiezycowa beethoweena, wiec można się zawzorowac trochę)
Jeśli kogoś kręci tapping szybki, mocno techniczny, to polecam Billyego Sheehana.
Najbardziej wyraziste utwory, zawierające jego pokaz techniczny, to:
MR. BIG – Addicted To That Rush
David Lee Roth – Shy Boy
Umiem obydwa i jestem przekonany o ich wartości 🙂 Życze przyjemnej nauki 😀
Ja robie tak, ze biorę sobie taba w gtp i go przerabiam. Jak się nie zna nut to rozwiązanie dobre :D. Tak zrobiłem z moonlight sonata i november rain gunsów. W intro pianino zmieniłem na bass (przy zmianie ilosci strun program automatycznie przerabia tab), a w dalszej części lewą ręką grałem akord a prawa wokal. Może nie brzmiało jakoś super, ale niezłe ćwiczenie na niezależność rytmiczna rak. Polecam jeszcze pooglądanie pana partyzanta na youtube. Niby gitarzysta, ale tapping to on ma opanowany :P. A, i jeszcze fajne jest takie coś https://www.youtube.com/watch?v=kIPjaM2tPaM
jak mowa o tapujacych gitarzystach to warto posluchac Adama Fulare
Mowa o tapujących basistach.
Polecam utwór „next – bela fleck and & flecktones” (na basie victor wooten)
Groove is in your soul!
„Flow My tears” Stu Hamm
Genialna linia melodyczna i nie wcale taka trudna
Norwegian Wood Wootena proponuje:D tak na początek:) a na poważnie to dobrym ćwiczeniem jest granie akordów obiema rękami, albo po rozkminianie kawałków, które mają malodie i jakiś podkład. Tylko, że rozdzielenie obydwu rąk jest (przynajmniej dla mnie) cholernie trudne. Gdyby ktoś był zainteresowany to chyba mam jeszcze trochę tabów przerobionych z pianina na bas.
nie wiem czy już padlo
ale ja uczylem się na toccacie d-moll bacha.
pozdrawiam
Trivium – Broken One , właśnie sobie ten kawałek ćwiczę ; )
O, dobry wątek. Właśnie też chętnie bym trochę dogłąbniej przyjrzał się
takowej zabawie 🙂 Najlepiej jak by ktoś wrzucił linki do kawałków jakiś i
do tego tab najlepiej w gp (jeśli będzie coś trudniejszego).
Czekamy 🙂
CZEKAMY :):)
Tapujcie, co się da, byle dobrze.
Ja sobie przykładowo, gram w taki sposób partię gitary do Every Breath You
Take i do Three of a Perfect Pair Crimsonów.
No w sumie można i tak 🙂
Dzięki za rade. Już patrzam na te kawałki a jutro będę próbował z racji ze
jest późnawo już i niektórzy chcą spać 😉
hmm DMV by Primus polecam 🙂
Stary… to jest utwór na sześciostrunowca heh
Nie zmienia to faktu, że da się to zagrać na czwórce.
W rzeczy samej, da się. Tylko będzie się trzeba trochę pomęczyć i wysilić.
No ale o to w sumie chodzi 🙂 Może jeszcze jakieś propozycje??
Jak ktoś ma piątkę to Dream Theater – Scarred. Na początku jest dość
prosty motyw na zaczęcie nauki tappingu.
Teoretycznie mieści się on w skali dźwiękowej czwórki, ale… pustej E
tappingiem raczej się nie zagra :P. Ewentualnie można w drop D spróbować to
zagrać.
Co do DMV Primusa – jak najbardziej da się zagrać na czwórce.
I jeszcze ode mnie:
– Behemoth – partia gitary z 23 the youth mefisto, można to zagrać metodą
„solówkową”,
– Każda piosenka przeniesiona o oktawę w górę, jeśli używa się np.
pustej struny E, ja lubię tak grać np. Faggota Korna. Dodatkowym szpanem jest
trzymanie basu pod podbródkiem, ma się wtedy łatwy dostęp do środkowych
pozycji na gryfie.
Można też na akordach spróbować tzn. lewą ręką gramy pryme a prawom o
oktawe wyżej resztę (tercje i kwinte)
O, dzięki za odzew 🙂 Nic tylko brać się do grania 🙂 Może coś z tego
wyjdzie :p
JW- Dream Theater-scarred
King Crimson- Elephant talk
Ja gram mnóstwo swoich rzeczy tappingiem. Przekładam również zwykłe
ścieżki gitara-bas na tapping np. dużą część Dream Theater- Hells
Kitchen bardzo łatwo tak zagrać.
Bardzo fajny staff:D w kilku momentach trochę gubisz rytm ale pomysł fajny
🙂
żeby nie było ze offtop to dorzucę jeszcze solo z metropolis DT ;D
Tak mi się jeszcze przypomniało: na
http://www.gprotab.net (czy jakoś tak) w
ćwiczeniach na bas jest Tarentulla (czy jakoś tak), trudny ale fajne na
tapping
No ja polecam może pooglądaćtrochę Victora Wottena, on ma taki fajny chwyt
że lewą reką łapie się pryme i tercje(oktawe wyzej) a druga łapie się
kwinte i bodajże none, np. Edur
G——–13—-
D——16–16–
A—-14——14
E–12———-
Możecie tam zmieniać co chcecie, grajcie naprzemian tercje duże i małe,
przesuwajcie pryme grając dźwięki w dół np. tak jak tutaj:
http://www.sendspace.com/file/9szwq7 (jakby się komuś łutea szukać nie chciało)
aha i jeszcze jedno, przy takim rodzaju gry tapem najlepiej dociskać ciagle
struny żeby dźwięk trwał całyczas, daje fajny efekt :>
na tapping to ode mnie takie propozycje:
+”Truths ugly head”-Nuclear Rabbit (gra tam Jean Baudin,ale gram to na 4ce też
😉 )
+”Suzie”- Guano Apes- nie tak trudne jak brzmi i radocha duża 😀
+”Jerry was a race car driver”-Primus
Tyle, ze w jerry was a racecar driver trzeba pamietac o przestrojeniu pol tonu
wyzej struny G (zakladajac, ze chce się grac w oryginalnej tonacji na 4
strunowce.
G|-23————-19————————-23-23-23—————–|
D|-22————-18————————-22-22-23—-10h11p13—–|
A|—–11p10———–13p11\10—————————————| x3
E|——————————————————————–|
R L R L R R R L
I problem „znikł” 😉 …
d*pa, wyzej jest, zreszta teraz nie sprawdze bo nie mam 24 progow. 😛
Ja tak gram i brzmi ok
Buhahahaha 😛 😉
do nauki tappingu to stu ham dużo gra w ten sposob
guano apes – we use the pain
a do tego klasyka, nuty z fortepianu i kombinujemy(stu ham gra sonate
ksiezycowa beethoweena, wiec można się zawzorowac trochę)
Jeśli kogoś kręci tapping szybki, mocno techniczny, to polecam Billyego
Sheehana.
Najbardziej wyraziste utwory, zawierające jego pokaz techniczny, to:
MR. BIG – Addicted To That Rush
David Lee Roth – Shy Boy
Umiem obydwa i jestem przekonany o ich wartości 🙂 Życze przyjemnej nauki 😀
Ja robie tak, ze biorę sobie taba w gtp i go przerabiam. Jak się nie zna nut
to rozwiązanie dobre :D. Tak zrobiłem z moonlight sonata i november rain
gunsów. W intro pianino zmieniłem na bass (przy zmianie ilosci strun program
automatycznie przerabia tab), a w dalszej części lewą ręką grałem akord a
prawa wokal. Może nie brzmiało jakoś super, ale niezłe ćwiczenie na
niezależność rytmiczna rak. Polecam jeszcze pooglądanie pana partyzanta na
youtube. Niby gitarzysta, ale tapping to on ma opanowany :P. A, i jeszcze fajne
jest takie coś
https://www.youtube.com/watch?v=kIPjaM2tPaM
pozdrawiam 🙂
http://www.matejabb.prv.pl
jak mowa o tapujacych gitarzystach to warto posluchac Adama Fulare
Mowa o tapujących basistach.
Polecam utwór „next – bela fleck and & flecktones” (na basie victor
wooten)
Groove is in your soul!
„Flow My tears” Stu Hamm
Genialna linia melodyczna i nie wcale taka trudna
Norwegian Wood Wootena proponuje:D tak na początek:) a na poważnie to dobrym
ćwiczeniem jest granie akordów obiema rękami, albo po rozkminianie
kawałków, które mają malodie i jakiś podkład. Tylko, że rozdzielenie
obydwu rąk jest (przynajmniej dla mnie) cholernie trudne. Gdyby ktoś był
zainteresowany to chyba mam jeszcze trochę tabów przerobionych z pianina na
bas.
nie wiem czy już padlo
ale ja uczylem się na toccacie d-moll bacha.
pozdrawiam
Trivium – Broken One , właśnie sobie ten kawałek ćwiczę ; )
Victor Wooten- More Love
Brain Drill – Obliteration Untold 🙂