Tuner out – kilka pytań zapoznawczych

Hej

Jestem na etapie wkraczania w kolejny basowy level i przeglądam oferty
wzmacniaczy.

Upatrzyłem GK backline 600. Zastanawia mnie kilka rzeczy.

a) Jak w praktyce działa TUNER OUT? Daje on surowy sygnał wyjściowy? Wiem
że prkatyczny gdy mam rackowego tunera, ale jest sens aż takie tunery mieć w
przyszłości? Co zadecydowało o takim rozwinięciu tego, że aż podaje się
Tuner Out w głowach 🙂 Trochę tak mnie to nieskazitelnie interesuje. Da się
z Tuner Out zrobić dla siebie wyjście słuchawkowe? Ten GK akurat takiego
słuchawkowego nie ma – czy to oznacza że bez paczki ani rusz, nie odezwie
się?

b) Jak w praktyce korzystać z pętli efektów? Czy jeśli mam multiefekt
korga, to muszę go puszczać przez pętlę? Czy po prostu output z tego
procesora wpinam od razu w Input głowy, o obniżonej czułości?

Czy znałem działanie TUNER OUT w GK backline 600, a jeśli tak, to czy dawał on surowy sygnał wyjściowy?
Uważam, że jest sens posiadać w przyszłości takie tunery jak TUNER OUT w moim wzmacniaczu basowym.
Jestem zainteresowany korzystaniem z Tuner Out jako wyjście słuchawkowe.
Czy head GK backline 600 ma wyjście słuchawkowe, a jeśli tak, to czy jest to konieczne dla jego użytkowania?
Jak w praktyce korzystać z pętli efektów w GK backline 600?
Czy wymagane jest, aby mój multiefekt Korg był podłączony do pętli efektów?
Moje zdanie na temat podłączania outputu multiefektu bezpośrednio do inputu wzmacniacza basowego, omijając pętlę efektów.
Mam pytania dotyczące GK backline 600.
Czy są jakieś inne funkcje lub cechy innych wzmacniaczy basowych, które chętnie bym poznał?
Czy ktoś miał doświadczenie z GK backline 600 i może mi polecić jego zakup?

1 komentarz

  1. Muraś

    a)Da się w moim mniemaniu, potrzebować będziesz jedynie wzmacniacza
    słuchawkowego, jako, że słuchawki to same głośniki. Na pewno nie jest to
    wyjście sygnału po preampie, czyli obrobionego. Wychodzi na to, że masz
    rację. Tunery Rackowe to generalnie bezsens totalny. Są po prostu większe od
    kostek, więc pozwalają na precyzyjniejsze strojenie. Gwiazdy i tak mają taki
    tuner wpakowany koło pedalboardu. Trzymanie tego przy paczce jest niewygodne,
    chyba, że lubisz na koncertach stać odwrócony plecami do widowni i biegać w
    te i we te. Generalnie za 300zł mozesz mieć wyrypany tuner PolyTune w
    kostce.

    b)Schematycznie wygląda to tak dla pętli szeregowej:

    Gitara–>preamp—>pętla—->końcówka mocy

    Jeżeli chcesz aby efekty obrabiały obrobiony już sygnał przez preamp dajesz
    je w pętle, jeżeli to preamp ma obrabiać efekty dajesz je zaraz za
    gitarą.

    Jeżeli chcesz ominąć preamp, mieć brzmienie wyłącznie z efektów (
    aktualnie nie posiadam heada, na koncerrty biore tylko pedalboard, gdzie mam
    fajny preamp w kostce i wpinam się w ten sposób w zestaw) robisz tak:

    gitara–>(efekty lub ich brak)—>out z pętli efektów. Syganł idzie
    wtedy bezpośrednio na wzmacniacz i masz czyste nie obrobione niczym brzmienie
    (ew. efektami za gitarą).

    Do takiego ustawienia jak wyżej podałem fajnie jest mieć preamp z pętlą
    równoległą pętlą efektów do efektów pogłosowych, o ile ktoś takowe
    stosuje 😀

    Pytaj bo na początku na pewno będzie Ci się mieszać. Wypowiedzi w necie są
    często zagmatwane (jak moja? :P)

    Efekty modulacyjne (Wah, Chorus, Flanger, Phase Shifter itd.) powinny według
    utartych przed wiekami zasad iść szeregowo za gitarą nalepiej przed
    preampem, a ponoć jeszcze za przesterem. Porąbane, ale kwestie brzmienia to
    cholernie indywidualna sprawa więc nie patrz na opinie.

    Teraz kolejna ciekawostka, niezwykła rzadkość w piecach basowych, a
    mianowicie Pętla Równoległa!

    Wygląda to jak równoległe łączenie oporników. ta da :

    gitara—>preamp–>pętla równoległa —|

    |—–>sygnał czysty —————->

    | ==> regulacja miksowania obu–> końcówka mocy

    |—->sygnał obrobiony przez efekty–>

    Nie mogłem umieścić tego w jednej linii bo edytor zaraz wyrównuje to do
    lewej co jest niesamowicie utrudniające. Te apostrofy to żeby nie
    wyrównało.

    z*ebiście fajna sprawa dla basisty. Moim zdaniem to powinno być dołączone
    do każdego preampu w kostce. Mozesz miksować czyste brzmienie z przesterem,
    oktawerem lub każdym innym efektem w dowolnej proporcji. ( W prawie każdym
    szanującym się przesterze i oktawerze to już się znajduje, choc nie zawsze)
    Równoległa pętkla ważna jest dla gitarzystów, oni to głównie używają
    efektów pogłosowych, modulacyjncyh w czasie mianowicie Delayi i
    Reverbów.

    To chyba koniec wykładu, jak czegoś nie rozjaśniłem to jestem do
    dyspozycji.

    Kurczę można by jakoś napisać ładnie tamat odnośnie pętli efektów i go
    przykleić, bo te pytania będą się mnożyć i mnożyć. Zmień nazwę na
    Pętla Efektów i Tuner Out to może przyda się też innym.

    Generalnie to nie warto patrzeć na pętle we wzmacniaczach bo z moich
    doświadczeń ( niewielkich, bo to w sumie kilkanaście wzmacniaczy, kilka
    niższej klasy kilka wyższej, zajmuje się basem dopiero czwarty rok) są one
    kijowe.

    Za kilka dych można dostać używaną pętlę w kostce/ niekostce co kto woli.
    Do tego szeregową można zmienić w równoległą za pomocą kosteczek. Ufff

Inni czytali również