Ten sam próg na 2 strunach

4611-cavxh8.
Witam.

Mam pewien problem. Otóż mam o to taki fragment utworu

KLIK
(tempo ok 75-80)

i nie mam pojęcia jak to chwycić, szczególnie drugi takt. Strunę A i D na
12. progu dociskam palcem serdecznym ale jednocześnie hacząc o strunę G.
Palec ten nie należy do najsilniejszych przez co dźwięk jest nieczysty a
ręka szybko się męczy.

Jak mogę poradzić sobie z tym problemem?

Jak mogę chwycić ten fragment utworu na basie?
Co zrobić, gdy mam problem z graniem tego fragmentu na basie?
Jaki sposób zagrania tego fragmentu na basie będzie najlepszy?
Czy jest jakiś sposób na zagranie tego fragmentu na basie bez haczenia o strunę G?
Jak ułożyć palce, żeby zagrac ten fragment utworu na basie bez problemów?
Czy istnieje jakiś trick, który ułatwi mi zagranie tego fragmentu na basie?
Jak osiągnąć czysty dźwięk na basie grając ten fragment utworu?
Co zrobić, żeby uniknąć męczenia się ręki przy graniu tego fragmentu na basie?
Jak mogę przećwiczyć ten fragment utworu na basie, żeby zagrac go płynnie?
Czy istnieje jakiś sposób na zastąpienie dociskania palcem serdecznym przy zagrywaniu tego fragmentu na basie?

Podziel się swoją opinią

9 komentarzy

  1. Jak akord gitarowy łapiesz i tyle. 10 wskazującym a 12 pierwszą serdecznym a
    drugą małym. Poćwiczysz to nie będziesz haczył o strunę G.

  2. Ale to nie jest zagrane jako akord(szarpnięcie przez wszystkie struny
    jednocześnie), a każda struna pojedyńczo oczywiście

  3. Klasyka — prymka + kwinta + oktawa. Pewnie poprawnie jest to chwytać
    kolejnymi paluchami, prymkę wskazującym, a kwintę i oktawę kolejnymi
    paluchami. Nie ważne, czy grane jako “akord” (choć to akord nie jest) czy
    rozłożone. Chwytanie trzema paluchami daje kontrolę nad tłumieniem i
    selektywnością. Chwycenie kwinty i oktawy serdecznym palcem zwykle powoduje
    trudniejsze tłumienie, łatwo powstaje niekoniecznie pożądany dwudzwięk. W
    nutkowym przykładzie pewnie lepiej chwycić trzema paluchami, ale warto
    poćwiczyć obie wersja.

    Tyle ja, basista z 4-tej ligi terenowej.

    Pozdroofka

    RomekS

  4. @romex: Klasyka — prymka + kwinta + oktawa.

    I pasuje zarówno do akordów durowych i molowych, bezpieczna kombinacja. W
    sumie to jest zwykły powerchord uwielbiany przez gitarzystów. Jak dla mnie to
    najlepiej chwytać tak jak Dex pisze, w praktyce inaczej nie umiem.

    tyle ja – basista pozaligowy.

  5. Złap szatanem 🙂 10 próg wskazującym a 12 małym (jednocześnie A i D)

  6. wtedy stracisz kontrolę nad wybrzmiewaniem każdej struny z osobna, nie
    mówiąc o tym, że do tego trzeba mieć mocnego malucha

  7. Próbuję to chwycić trzema paluchami, jednak na 12 progu jest stosunkowo
    mało miejsca i w tempie trudno jest mi tam zmieścić mały palec 😀 Kwestia
    wyćwiczenia.

  8. Właśnie wróciłam z pracy, i chciałam to testnąć, ale widzę że plik z
    tabulaturą się zawieruszył w odchłani. Więc tego nie testnę. Mogę
    testnąć i ewentualnie nagrać filmik, jeśli chcesz, tylko musiał byś
    wrzucić tabkę jeszcze raz.

Możliwość komentowania została wyłączona.