Technika Podwojnego Kciuka

Technika podwójnego kciuka

Może mi ktoś z was dokładnie wyjaśnić na czym polega w/w technika?

Podziel się swoją opinią

12 komentarzy

  1. Ja nie mam zielonego pojecia na ten temat ale chetnie bym się czgos na ten
    temat dowiedzial wiec przylaczam się do ciebie GRUCHA i razem z toba proszę
    kogos bardziej doswiadczonego o podzielenie się z nami wqiedza na ten temat!!!

  2. Technika ta, inaczej zwana double thumping polega na tym, że kciuk po
    uderzeniu w strunę zsuwa się pod tą właśnie strunę i w trakcie
    podnoszenia (kciuka) do następnego uderzenia zarywa strunę od dołu. Trochę
    pokrętne to wyjaśnienie, ale „pogooglujcie”, w sieci jest dużo na ten temat.

  3. A to jest chyba to co na przykład Wooten uskutecznia…jak macie jakiś
    kombajn do ściągania to poszukajcie filmu „Victor Wooten Lesson in Technique”
    (czy jakoś tak)

  4. sorki może troszkę nie na temat ale tez ze slappingiem związane. Możecie mi
    powiedzieć jaki jest dokładny układ prawej reki do slapu. I czy to jest
    takie ważne czy mogę trzymać jak mi wygodnie byle czysto ładnie grać ??

  5. Nie ma czegoś takiego. Przyjrzyj się jak gra Flea, jak gra Hellborg, jak gra
    Claypool i porównaj.

    Czy mają taki sam układ prawej ręki do slapu? NIE!

    A czy grają czysto? Owszem.

    Czy jest im wygodnie? Chyba tak, bo grają tak od lat.

    Tutaj nie ma uniwersalnej porady – grasz, jak Tobie

    jest najwygodniej, a to, czy grasz czysto, to zależy

    bardziej od lewej niźli od prawej ręki.

  6. A mnie się wydaje że to jest szybkie podwójne uderzenie kciukiem, a polega
    to na tym że gdy raz uderzysz kciuiem w strunę, to luźną ręka nie
    napinajac mięśni uderzasz jeszcze raz, ale takim strzepnięciem
    jakby,wykorzystując energię tego pierwszego uderzenia. Bardzo ciekawa
    sztuczka. Można to usłyszeć np. jak gra M. Miller na płycie Amandla M.
    Davisa (chyba 3 numer) Pozdrawiam!

  7. Od czasu podjęcia tego tematu minęło sporo czasu. Ci którzy pytali o ten
    rodzaj techniki na pewno już wiedzą CO NIE CO na ten temat. Chciałem się
    podzielić pewną prostą analogią w sposobie uderzenia w strunę. Dla mnie to
    proste. Graj kciukiem tak jak PIURKIEM/Plektrum/ !!! Czyli dół-góra
    lub…góra – dół. Wymaga to treningu i kontroli tego co nam się wydobywa
    szczególnie w momencie powrotu,czyli kciukiem do góry. Na początku
    wystepują róznice w dynamice i brzmieniu. Ten ruch od spodu struny w góre
    jest niezbyt naturalny, ponieważ trzeba szarpnąć strune od dołu lewą str.
    kciuka /okolica paznokcia i opuszka/. V.Wooten posługuje się tą techniką po
    mistrzowsku/jak sam podkreśla ,nauczył się tego od swojego starszego brata/.
    Ale polecam również cykl artykułów „Jestem Basistą” z gazety „Muzyk”
    autorstwa Donat Zamiara. Niestety nie jest dostepny obecnie, ale w nr.
    archiwalnych lub u…kolegów.P. Donat Zamiara po mistrzowsku opisał i poparł
    przykładami wiele technik basowych m.in. podwójny kciuk . Polecam i
    Pozdrawiam

  8. wydaje mi się że się jednak mylisz, a basoofkowicze wyżej – nie

    technika dobra do cieńkich i w miarę luźnych strun 95 i niżej

    EDIT: to do krzycha w – myślałem że to najnowszy post, strasznie to wszystko
    się popieprzyło na basoofce… (mam: najpier najstarsze posty…)

  9. Ryszard: spoko, to nie był żaden atak 🙂 Czasami tak się pisze, po tym jak
    dana osoba odpowiada na temat sprzed paru lat… 🙂

  10. Ok. Juz przyswoiłem. Wracając do tematu ,prawda że na cienkich wychodzi
    lepiej. A jak „dorzucisz” jeszcze palec wskazujacy no i ten od gestu „F”.!! To
    Ci dopiero „ciekawostki” wychodzą

Możliwość komentowania została wyłączona.