Techniczne i artystyczne aspekty realizacji nagrań gitary basowej – praca naukawo-badawcza

Artykuł przedstawia gruntowne badanie dotyczące różnych technik nagrywania gitary basowej, wykorzystujące reampowanie basowych śladów DI przy różnych mikrofonach i wzmacniaczach. Zawiera zaproszenie do wzięcia udziału w ankiecie, która pomoże w dalszej analizie.

Witam,

Słowem wstępu zostałem nie jako „zmuszony” przez promotora i mój instytut
do napisania artykułu i prezentacji na sympozjum ISSET 2013 w Krakowie. Wobec
tego trzeba było wybrać jakiś temat coby i o móją magisterkę zahaczał,
żeby się dwa razy nie narobić 🙂 No i został wymyślony taki oto temat:
Techniczne i artystyczne aspekty realizacji nagrań gitary basowej.

Generalnie zostały już poczynione pewne prace, a mianowicie zreampowanie
basowych śladów DI przy użyciu różnych mikrofonów i wzmacniaczy. Próbek
jest sporo, ale są króciutkie ok 10-12s. Bardzo bardzo Was proszę o w miarę
rzetelne wypełnienie ankiety. Posłuży mi ona w pisaniu artykułu na
sympozjum ISSET2013. Z góry bardzo wszystkim dziękuję. Oczywiście za jakiś
czas uchylę rąbka tajemnicy, jakie próbki były nagrane jakimi mikrofonami i
przez jaki wzmacniacz.

Link do ankiety:

www.questionpro.com/t/AKClNZPiob

Próbki

SERIA A

www.soundcloud.com/czarnuch/sets/seria-a

SERIA B

www.soundcloud.com/czarnuch/sets/seria-b

SERIA C

www.soundcloud.com/czarnuch/sets/seria-c

Polecam słuchanie bezpośrednio na soundcloud.

Można też sobie ściągnąć pliki Wave w 24 bitach w zipie z tych
linków.

www.dropbox.com/sh/41tbob3gcbvf3w5/ybjzOKRnxM

www.dropbox.com/sh/2skzd4l3ygr5q09/HZSBTXhj0V

www.dropbox.com/sh/6rlq0by8ao6taix/-l6TtYY4tx

Z góry WILEKIE DZIĘKI!

P.S. Prośba do któregoś z adminów/moderatorów o przypięcie tematu bądź
umieszczenie na głównej. Potrzebuję jak najwięcej wypełnionych ankiet, a
czasu mało :/

P.S.2

Jeżeli, który(a)kolwiek z Was czuje się również realizatorem dźwięku
może wypełnić lekko rozszerzoną wersję ankiety dla realizatorów. Próbki
są te same, a link do ankiety tutaj
www.questionpro.com/t/AKClNZPibG

Czy jesteście zainteresowani wypełnieniem ankiety na temat technicznych i artystycznych aspektów realizacji nagrań gitary basowej, która posłuży do pisania artykułu na sympozjum ISSET2013?
Czy macie doświadczenie w nagrywaniu gitary basowej i chcecie podzielić się swoją opinią na temat próbek dostępnych w ankiecie?
Czy wydaje Wam się, że wybór mikrofonów i wzmacniaczy ma znaczący wpływ na jakość nagrań gitary basowej?
Czy zdarzało Wam się reampować basowe ślady DI przy użyciu różnych mikrofonów i wzmacniaczy? Jakie były Wasze doświadczenia?
Czy uważacie, że aspekty artystyczne są równie ważne co techniczne w procesie realizacji nagrań gitary basowej?
Czy słuchając próbek gitary basowej dostępnych w ankiecie, słyszeliście różnicę między SERIA A, SERIA B a SERIA C?
Czy preferujecie nagrywać gitary basowe z użyciem mikrofonów czy DI boxa? Dlaczego?
Czy uważacie, że przypięcie tematu bądź umieszczenie na głównej zwiększy liczbę wypełnionych ankiet?
Czy wypełnienie ankiety na temat gitary basowej może być dla Was wartościowym doświadczeniem w rozwoju swoich umiejętności muzycznych?
Czy wypełniliście już ankietę dotyczącą nagrań gitary basowej lub macie zamiar to zrobić? Jakie są Wasze oczekiwania dotyczące wyników artykułu, który powstanie na podstawie zebranych danych?

Podziel się swoją opinią
czarnuch.skc
czarnuch.skc
Artykuły: 1

19 komentarzy

  1. Ankieta wypełniona.

    Z chęcią dowiem się później która próbka przez co była nagrywana 🙂

  2. Dziękować za przyklejenie! Nie widzę tylko tego na głównej, a może ślepy
    jestem 🙂 Tak czy siak dzięki! Zaraz też wrzucę na basscity 🙂

  3. @czarnuch.skc: Nie widzę tylko tego na głównej, a może ślepy jestem 🙂

    Potwierdzam. Chrome. A ankietę wypełnię, jeśli mi się uda to wszystko na
    telefonie obadać, bo mam w lapku spaloną kartę dźwiękową.

  4. Panowie tylko kilku z forumowiczów wypełniło ankietę :/ Proszę Was bardzo.
    Dla Was to parę minut posłuchania i wyklikania paru pytań, a dla mnie są to
    dane, które mogę wykorzystać w moim artykule i magisterce.

  5. Wypełniłem wersję dla realizatorów, ale nie widzę, żeby się czymś
    różniła względem tej „normalnej”… 😉

  6. Dzięki! Wersja dla realizatorów jest rozszerzona o 6 pytań odnośnie
    przydatności próbek w kontekście miksu.

  7. wypełnione, jaki temat magisterki a jaki inżynierki był ?

    próbujesz doszukać się jakichś statystycznych preferencji wśród basistów
    co do brzmienia danego sprzętu ?

  8. Wypełniona wersja podstawowa, na tą rozszerzoną zabrakło mi cierpliwości
    ;p

  9. @lechu555: wypełnione, jaki temat magisterki a jaki inżynierki był ?
    próbujesz doszukać się jakichś statystycznych preferencji wśród basistów co do brzmienia danego sprzętu ?

    Temat pracy jest taki jak w temacie 🙂

    Próbuję się doszukać czegokolwiek. Prawdopodobnie wyjdzie coś w rodzaju
    kompendium wiedzy na temat nagrywania gitary basowej i prób umieszczenia jej w
    miksie. Nic nowego raczej nie odkryję, ale jest to praca opierająca się na
    mojej poprzedniej pracy inżynierskiej, czyli projekcie i wykonaniu comba
    basowego.

    Tak dla zaspokojenia Waszej ciekawości powiem, że do tej pory najlepiej w
    Waszych uszach wyszły próbki nagrane właśnie przy pomocy mojego comba 🙂
    Dodam, że w opozycji był drugi „topowy” wśród basistów wzmacniacz, który
    wypadł gorzej. Wiadomo, że wszystko zależy co i jak się ukręci, jednak
    świadczy to tylko o tym, że moja praca inżynierska nie jest kompletną
    porażką 🙂

  10. oo to gitara, ja też robię na inżynierkę wzmacniacz tyle, że gitarowy na
    lampach ale pewnie się nie wyrobię z końcówką mocy więc będzie preamp i
    może kilka pierdół w stylu kostki albo magiczne oko pierdyknę do tego, a za
    basowy zamierzam się zabrać w wakacje te.

Możliwość komentowania została wyłączona.