Ja mam teraz 100 najgrubszą niklowaną i tak średnio brzmi a reszta tak w miarę jeszcze. Gdy dam 100 stalową to będzie lepszy klang czy może 95?
wg stereotypow klang praktycznie tylko na stalowkach.
Ludzie dobrzy, mam pytanie (prawda, może trochę głupie, ale początkująca jestem, wolno mi).
Moje basidło jest zdobyczne-używane i choć struny nie wyglądają na straszliwie stare ( tzn. nie ma rdzy świadczącej o tym, że pochodzą z epoki gdy wszystkie kontynenty były jeszcze połączone), będę je wymieniać obowiązkowo. Po przejrzeniu 300 km tegoż wątku, zdecydowałam się na nikle – mam je nawet w domu. Uderzyło mnie jednak, że się różnią na oko od tego co mam założone – i tak się zastanawiam…
Czy jest sposób prosty by się zorientować jakie struny mam założone aktualnie w basie – nikiel czy stal?
(w lokalnym muzycznym nie będę macać obu rodzajów, bo się na nich chwilowo obraziłam – pan sprzedawca proponował mi kupno zestawu do piątki, bo nie miał do czwórki.. jestem blondynką, ale bez przesady).
Wiem, że stalowe brzmią jaśniej i metaliczniej, ale to mi akurat nic nie powie, albowiem a) jeśli struny moje są stare, metalicznie i jasno nie będzie choćby nie wiem co, b) na chwilowo posiadanym nagłośnieniu wszystko zabrzmi mulaście i nie wybrzmi za długo
Przyniosłam sobie dla porównania ze sklepu te nikle i na moje oko różnica jest taka, że
– aktualnie założone struny mają owijkę za siodełkiem (to sznurkowe coś – wybaczcie ignorancję, nie wiem jak to nazwać), a trzymane w ręku nikle nie
– aktualnie założone są twarde, sztywne, mocno naprężone i trudno się na nich gra początkującemu takiemu jak ja, a już zwłaszcza rzeczy bardziej funkowate – nie wydaje mi się, by nikle po założeniu były takie
– kolor lekko się różni, ale to jak mniemam kwestia używane vs nieużywane
Czyli że co? Stalówki mam teraz? 🙂
Da się to stwierdzić moim amatorskim okiem, czy też po prostu wymienić na te nikle 45-105 ku chwale początkujących palców i zawiesić śledztwo z braku dowodów? 😛
Thx
@Jerem: wg stereotypow klang praktycznie tylko na stalowkach.
Ale taki Wooten, z tego co wiem, pomyka na niklach, więc… 😉
A tak nawiasem mówiąc, ja ostatnio przesiadłem się na nikle. Nigdy więcej! Wracam do stali. 😉
Tak ale mi chodzi oto że 100 praktycznie nie brzmi jak klang tylko jakbyś ją palcem zaatakował a 045 brzmi fajnie ale szukam stalówek dlatego pytanie czy grać na 040-95 czy 040 100 czy może 045-100 czyli takie jak mam teraz.
Ja teraz mam w ogole 105 stalowke, no i rzeczywiscie struna E nie jest bardzo metaliczna.
Dlatego nasptenym razem sporobuje 40-100.
Mam pytanie trochę z innej beczki. Znacie jakiś sposób farbowania strun? Z jak najmniejszą stratą w jakości dźwięku. Proszę oszczędźcie kazań na temat bezsensu farbowania strun :D.
Rosenblaetter: za bardzo się przejmujesz. Kup po prostu jakieś nowe struny, niewazne czy nikle czy stalówki, polecam ernie balle jak masz pieniądze. To czy do slapu bardziej nadają się stalówki czy nikle to nie Twój problem, przynajmniej nie na tym etapie. Mało doświadczony basista nie usłyszy różnicy pomiędzy niklami a stalówkami. Kiedys się przekonasz jakie struny Ci bardziej pasują. Jak masz pytania to pisz śmiało na PW
I dobra rada: nagrywaj sobie brzmienie różnych strun, staraj się utrzymywać te same warunki (gitara, ustawienia nagrywania itd) i kompletuj brzmienia rożnych setów, dzięki takim porównaniom szybciej wypracujesz własne preferencje 🙂
Bolem: tak podejrzewałam, że mam zbędne dylematy początkującej basistki. Kupuję upatrzone nikle i do pracy. Thx!
Siemka mam pytanie jestem na wymianie strun i nie wiem które mam wybrać odnośnie grubości bo chcę mieć niską akcję strun(tak 2mm) i nie wiem które mam wybrać aby nie brzęczały mi na progach. Z góry dziękuję za pomoc.
wysokość strun ustawiasz sobie na kołkach przy mostku, grubość strun ma tu wg mnie bardzo mało do czynienia. Co innego jeżeli zmienisz set strun na cieńsze/grubsze wtedy musisz zająć się menzurą bo to będzie miało już wymierny wpływ na to 🙂
Ale chyba struna bardziej naciągnięta do stroju E ma mniejsze wychylenia zarazem nie będzie tak drgała i pytam o to czy dobrze myślę czy też jest inaczej?
Jak brzęczy to oddaj progi do szlifu. Grubość strun nie gra tutaj roli.
Hej Basoofkowicze!
Gram muzykę z pogranicza stoner/doom metalu, a moim brzmieniowym bass-bogiem jest Al Cisneros z zespołu Sleep. Pierwsze struny, które mam do dzisiaj, to Elixiry.
Trzymają się około póltorej roku, przeżyły kilka przegotowań i mimo to dalej żadna z nich nie pękła. Szukam strun, które dorównają wytrzymałością tym Elixirom oraz dadzą mi brudne i klekoczące brzmienie.
Teraz, haczyk – gram w C standard, ale czasem trzeba przestroić się do E. Nie mam pojęcia, jaką grubość strun wybrać, aby mieć stosunkowo sztywne struny w C i jednocześnie nie bać się, że przy każdym uderzeniu w E struna pęknie. Myśle nad kalibrem .115, ale jedyne jakie znalazłem to Ernie Balle z niklowana owijką (czyli odpadają). A wy jak sądzicie?
A jeśli nie ma tak pięknie, że istnieją struny będące idealnym środkiem, to jaki kaliber najlepiej dobrać do ciężkiego grania w C standard?
Polećcie, które marki/modele będą najlepiej pasowały do mojego opisu. Z góry wielkie dzięki : )
Poleciłbym .105, maksymalnie .110, stalówki. Mam teraz rotosy .100 i w E są dosyć twarde, a w C jest już lekki makaron.
Do C polecam jakiś cienki set do piątki. Daddario dadzą ci i klekot i wytrzymałość.
Godotałeś elixiry? Dobry jesteś 😀
Hej może mi ktoś powiedzieć czy te struny są naprawdę dobre i można zabrzmieć jak Steve Harris ? 🙂
Czy płaci się za to że są to struny przez niego sygnowane a można kupić lepsze w tej samej cenie albo niższej ? 🙂
@quniq: Do C polecam jakiś cienki set do piątki. Daddario dadzą ci i klekot i wytrzymałość.
.125 będą dobre, czy jeszcze cieńsze? Pomińmy już pomysł z przestrajaniem się do E, zawsze mogę pójść pół tonu niżej i grać w BEAD gdy kawałek jest w E.
Przez jaki czas Daddario utrzymują Ci świeze brzmienie?
|Ciężko mówić ile utrzymały brzmienie. Mogę powiedzieć, że przez rok nie skapcaniały. Oczywiście dźwięk nie był nawet w połowie tak metaliczny jak przy zakupie, ale w porównaniu do wszystkich innych setów które miałem w gitarze DAddario wygrywają i wytrzymałością i brzmieniem.
Co do C, to .125 prawdopodobnie może być – ja gram w .130 w H. Nawet przestrajałem się do C miejscami i było ok, więc .125 powinny być akurat. Oczywiście co kto lubi.
Hey
Ja mam problem, mianowicie cichą strunę A. Zastanawiam się teraz czy to wina strun (nie wiem jakie sznurki założone, zapewne jakieś szroty fabryczne) czy elektroniki w basówce. W sumie podnoszenie pockupa pod struną A nic slyszalnego nie dało.
Jakis sposób poza zakupem całego seta strun na sprawdzenie tegoż? 🙂
Nawlecz strunę w miejsce G. Jeżeli G Ci gra dobrze, a A nie będzie grało dobrze, to myślę, że odpowiedź masz :).
Hey
Dzięki za knif – w sumie proste i skuteczne. Efekt taki, ze prawdopodobnie struna uwalona jest (może rdzeń gdzieś dał ciała czy coś), zalozylem rezerwowa z setu bodajze stagga żeby naciąg trzymac, po weekendzie smigam po nowy set ghs/drów, zaleznie jak z kasą będzie.
pozdrawiam!
Mam zamiar kupić Warwicki 45-105 Red, ale zastanawiam się czy wziąć niklowane czy stalowe, może ktoś podpowiedzieć jaka będzie różnica?
A czy przypadkiem RED nie są tylko w wersji stalowej? Mogę się mylić, bo już ich od dawien dawno nie kupuję 🙂
@Angrist: Mam zamiar kupić Warwicki 45-105 Red, ale zastanawiam się czy wziąć niklowane czy stalowe, może ktoś podpowiedzieć jaka będzie różnica?
Struny niklowane mają jaśniejsze brzmienie, bardziej nadają się do bluesa/jazzu, lżejszych klimatów. Stalówki dają ciężki, głeboki ryt i klekot rodem z piekła, do metalu idealne.
Okej, dzięki dzbaninchi 🙂
Okej, dzięki dzbaninchi 🙂
Moich o flaty pytań wysyp:
CHCĘ flatów, wreszcie się nawracam i rodzi się problem – nasłuchałem się ładnie nagranych La Belli i świństwa nigdzie w Polsce dorwać nie mogę. Myślałem o Thomannie, ale przesyłka 20 Euro mnie nie cieszy, a nawet ze znajomymi zakupu za >200 euro nie uzbieramy.
Interesuje mnie ładny thump, umiarkowana (najlepiej niska) ilość mułu, nie mam problemu z górą.
Na podstawie usłyszanych próbek drugie w kolejności są Chromesy (mniej thumpa, ale ładna góra) – dostać je można bez problemu, pozostaje kwestia średnicy. Obecnie mam Elixiry 45-105 – szukam czegoś o podobnej, ewentualnie odrobinę mniejszej „twardości” – 45-100 to logiczny wybór?
W rękach miałem Ernie Balle Gurfa, nawet fajnie chodziły.
Na podstawie próbek Fendery mnie nie przekonały.
Jakie jeszcze marki są warte polecenia? Thomastików albo nie udało mi się znaleźć przyzwoitych próbek albo faktycznie mają dla mnie za dużo mułu, za mało góry…
Inne propozycje?
Mam Chromesy i są mięciutkie. Nie zauważyłem zmiany w stosunku do Czerwonych Warwicków i Daddario tej samej grubości (co mnie w sumie zawiodło, bo chciałem nieco mocniejszy naciąg).
EDIT: właśnie spostrzegłem, że Chromesy mam 45-100, a grałem zawsze na 105 Warwickach i daddario, także faktycznie nieco mocniejszy naciąg mają. Nie grałem nigdy na elixirach, ale chyba nie odstają od tych, co wymieniłem.
co do thomanna może trzeba jakieś forumowe zakupy robic, bo ja tez czasem bym wzial sznurki pozamawial bo faktycznie jest spooro taniej, ale ta przesyłka niweluje roznice..
Miałem flaty Ernie Ball 45-100 i byłem bardzo zadowolony, na tyle, że do nich wracam po wycieczce przez roundy 😉 mułu miały mniej więcej tyle samo co skapcaniałe roundy, za to więcej górki 😉
kurde, zalozylem dzisiaj na probe Rotosoundy stalowe 125-40, i stwierdzam ze dla mnie
Ernie Ball > Rotosound, Nikle > Stalowki
to takie pierwsze wrazenia, zobacze co będzie dalej, jak z trzymaniem brzmienia itp.
ale właśnie teraz to brzmi to dla mnie jakby była jakaś dziura w pasmie, i strasznie szorstkie sa
poza tym struna B nie jest tak zywa, jak pozostale, wczesniej tego az tak nie odczuwalem
edit:
ok, po paru dniach i przyzwyczajeniu się na nowo do brzmienia stalowek, stwierdzam, ze sa to
w sumie niezle struny, chociaz nie wiem czy kupilbym je 2gi raz, nie sa już takie szorstkie i gra się
calkiem spoko, co do struny B to jest trche za krotko obcieta i przez to nie była dobrze docisnieta do
siodelka, pozawiazaniu sznurka, w celu jej docisniecia odzywa się dużo lepiej
btw polecam sciagac kawalek owijki ze struny B w miejscu gdzie opiera się o kowadelko, stosuje
to od dość dawna polecam bo slychac roznice, efektow ujemnych brak jeśli zrobi się to dobrze
tylko w roto trzeba dodatkowo pomeczyc się z czerwona nitka
Słuchajcie a zna ktoś z was jakieś wyjątkowo wytrzymałe struny które nie popękają mi od mocnego kostkowania? Zawsze dosyć energicznie i szybko kostkuję i struny na których gram najczęściej (A i D) pękają po ok. 2, 3 miesiącach… Dzisiaj na próbie znowu mi pękła A…
A orientuje się ktoś czy struny wysłane z USofEj listem w kopercie dojdą normalnie, czy ktoś sobie ich przechwyci ? Bo idzie do mnie właśnie komplecik nowych ernie ball-i .
Zależy czy samolotem, czy statakiem.
Raczej samolot, bo listy gdzieś do tygodnia czasu dochodzą. Najwyżej trzeba będzie przeżyć na olympia strings jak nie dolecą Ernie B .
To generalnie – z tego co się orientuję – wszystko co przylatuje samolotem trafia na cło, więc jeżeli podlega cleniu, to będziesz musiał coś tam dopłacić, żeby to dostać.
Witajcie, możecie mi polecić jakieś strunki o ciepłym, głębokim brzmieniu ?
Obecnie gram na strunach firmy Ernie Ball i przyszedł czas na zmianę, także szukam ciekawej alternatywy dla obecnych.
Pozdrawiam.
Ciepłe, głębokie brzmienie? To jakiś grubszy, niklowy set. Chociaż ciepło brzmienia, to się głównie z drewna bierze :p.
Czyli chyba pozostanę przy secie Ernie Balla 50-135 : > wydaje mi się, że dobrze sprawdzają się z Yamaha trb.
Dzięki.
czy moglby mi ktoś zarzucic linkiem, wzglednie namiarem gdzie dostać customowe struny do standard d drop c do 4 strunowego bassu?
dla mnie by byly za grube, ale ja uwielbiam flaki i fretbuzz 😉
co do cła parę postów wyzej to jakastam kwota jest zwolniona z cła, musialbys doszukac. 150euro bodajże? Ja przekazalem urzedowi celnemu potwierdzenie zakupu i wplaty na kwote nizsza niż ten limit i puscili bez opłacania cła.
Tym razem przyszła pora na poradzenie w mojej sytuacji.
Zastanawiam się nad zakupieniem kompletu DR Neonków 5 do mojego Langowskiego. Jak wiadomo (lub nie) ma on dłuższą menzurę, dlatego mam straszny dylemat czy owijka strun będzie na tyle długa, aby się zmieściła na tej długości.
Jeżeli ktoś ma komplet DR Neonów do 5 to bardzo proszę, aby zmierzył długość od „kuleczki” na jednym końcu struny do miejsca, gdzie zaczyna zwężać się owijka. Dotyczyłoby to wszystkich strun, gdzie owijka się zwęża.
Jeżeli ktoś ma komplet do 4 to również proszę o zmierzenie tej długości, zapewne na strunie 125 różnica w długości tej owijki będzie niewielka 🙂
Sam potrzebuję ok. 94-96 cm… ehh 😀
Z góry Wam bardzo dziękuję.
B ma równe 95cm.
dziekuje Ci bardzo!:) jeszcze nie jesst tak zle abym ich nie zalozyl;D teraz zostaje tylko dylemat jaki kolor, zielony czy fioletowy…
dziekuje Ci bardzo!:) jeszcze nie jesst tak zle abym ich nie zalozyl;D teraz zostaje tylko dylemat jaki kolor, zielony czy fioletowy…
Ja mam teraz 100 najgrubszą niklowaną i tak średnio brzmi a reszta tak w
miarę jeszcze. Gdy dam 100 stalową to będzie lepszy klang czy może 95?
wg stereotypow klang praktycznie tylko na stalowkach.
Ludzie dobrzy, mam pytanie (prawda, może trochę głupie, ale początkująca
jestem, wolno mi).
Moje basidło jest zdobyczne-używane i choć struny nie wyglądają na
straszliwie stare ( tzn. nie ma rdzy świadczącej o tym, że pochodzą z epoki
gdy wszystkie kontynenty były jeszcze połączone), będę je wymieniać
obowiązkowo. Po przejrzeniu 300 km tegoż wątku, zdecydowałam się na nikle
– mam je nawet w domu. Uderzyło mnie jednak, że się różnią na oko od tego
co mam założone – i tak się zastanawiam…
Czy jest sposób prosty by się zorientować jakie struny mam założone
aktualnie w basie – nikiel czy stal?
(w lokalnym muzycznym nie będę macać obu rodzajów, bo się na nich chwilowo
obraziłam – pan sprzedawca proponował mi kupno zestawu do piątki, bo nie
miał do czwórki.. jestem blondynką, ale bez przesady).
Wiem, że stalowe brzmią jaśniej i metaliczniej, ale to mi akurat nic nie
powie, albowiem a) jeśli struny moje są stare, metalicznie i jasno nie
będzie choćby nie wiem co, b) na chwilowo posiadanym nagłośnieniu wszystko
zabrzmi mulaście i nie wybrzmi za długo
Przyniosłam sobie dla porównania ze sklepu te nikle i na moje oko różnica
jest taka, że
– aktualnie założone struny mają owijkę za siodełkiem (to sznurkowe coś –
wybaczcie ignorancję, nie wiem jak to nazwać), a trzymane w ręku nikle
nie
– aktualnie założone są twarde, sztywne, mocno naprężone i trudno się na
nich gra początkującemu takiemu jak ja, a już zwłaszcza rzeczy bardziej
funkowate – nie wydaje mi się, by nikle po założeniu były takie
– kolor lekko się różni, ale to jak mniemam kwestia używane vs
nieużywane
Czyli że co? Stalówki mam teraz? 🙂
Da się to stwierdzić moim amatorskim okiem, czy też po prostu wymienić na
te nikle 45-105 ku chwale początkujących palców i zawiesić śledztwo z
braku dowodów? 😛
Thx
Ale taki Wooten, z tego co wiem, pomyka na niklach, więc… 😉
A tak nawiasem mówiąc, ja ostatnio przesiadłem się na nikle. Nigdy więcej!
Wracam do stali. 😉
Tak ale mi chodzi oto że 100 praktycznie nie brzmi jak klang tylko jakbyś ją
palcem zaatakował a 045 brzmi fajnie ale szukam stalówek dlatego pytanie czy
grać na 040-95 czy 040 100 czy może 045-100 czyli takie jak mam teraz.
Ja teraz mam w ogole 105 stalowke, no i rzeczywiscie struna E nie jest bardzo
metaliczna.
Dlatego nasptenym razem sporobuje 40-100.
Mam pytanie trochę z innej beczki. Znacie jakiś sposób farbowania strun? Z
jak najmniejszą stratą w jakości dźwięku. Proszę oszczędźcie kazań na
temat bezsensu farbowania strun :D.
Mam pytanie co myślicie o tych strunach ?
http://www.juststrings.com/rts-sh77.html
Rosenblaetter: za bardzo się przejmujesz. Kup po prostu jakieś nowe struny,
niewazne czy nikle czy stalówki, polecam ernie balle jak masz pieniądze. To
czy do slapu bardziej nadają się stalówki czy nikle to nie Twój problem,
przynajmniej nie na tym etapie. Mało doświadczony basista nie usłyszy
różnicy pomiędzy niklami a stalówkami. Kiedys się przekonasz jakie struny
Ci bardziej pasują. Jak masz pytania to pisz śmiało na PW
I dobra rada: nagrywaj sobie brzmienie różnych strun, staraj się utrzymywać
te same warunki (gitara, ustawienia nagrywania itd) i kompletuj brzmienia
rożnych setów, dzięki takim porównaniom szybciej wypracujesz własne
preferencje 🙂
Bolem: tak podejrzewałam, że mam zbędne dylematy początkującej basistki.
Kupuję upatrzone nikle i do pracy. Thx!
Siemka mam pytanie jestem na wymianie strun i nie wiem które mam wybrać
odnośnie grubości bo chcę mieć niską akcję strun(tak 2mm) i nie wiem
które mam wybrać aby nie brzęczały mi na progach. Z góry dziękuję za
pomoc.
wysokość strun ustawiasz sobie na kołkach przy mostku, grubość strun ma tu
wg mnie bardzo mało do czynienia. Co innego jeżeli zmienisz set strun na
cieńsze/grubsze wtedy musisz zająć się menzurą bo to będzie miało już
wymierny wpływ na to 🙂
Ale chyba struna bardziej naciągnięta do stroju E ma mniejsze wychylenia
zarazem nie będzie tak drgała i pytam o to czy dobrze myślę czy też jest
inaczej?
Jak brzęczy to oddaj progi do szlifu. Grubość strun nie gra tutaj roli.
Hej Basoofkowicze!
Gram muzykę z pogranicza stoner/doom metalu, a moim brzmieniowym bass-bogiem
jest Al Cisneros z zespołu Sleep. Pierwsze struny, które mam do dzisiaj, to
Elixiry.
Trzymają się około póltorej roku, przeżyły kilka przegotowań i mimo to
dalej żadna z nich nie pękła. Szukam strun, które dorównają
wytrzymałością tym Elixirom oraz dadzą mi brudne i klekoczące
brzmienie.
Teraz, haczyk – gram w C standard, ale czasem trzeba przestroić się do E. Nie
mam pojęcia, jaką grubość strun wybrać, aby mieć stosunkowo sztywne
struny w C i jednocześnie nie bać się, że przy każdym uderzeniu w E struna
pęknie. Myśle nad kalibrem .115, ale jedyne jakie znalazłem to Ernie Balle z
niklowana owijką (czyli odpadają). A wy jak sądzicie?
A jeśli nie ma tak pięknie, że istnieją struny będące idealnym środkiem,
to jaki kaliber najlepiej dobrać do ciężkiego grania w C standard?
Polećcie, które marki/modele będą najlepiej pasowały do mojego opisu. Z
góry wielkie dzięki : )
Poleciłbym .105, maksymalnie .110, stalówki. Mam teraz rotosy .100 i w E są
dosyć twarde, a w C jest już lekki makaron.
Do C polecam jakiś cienki set do piątki. Daddario dadzą ci i klekot i
wytrzymałość.
Godotałeś elixiry? Dobry jesteś 😀
Hej może mi ktoś powiedzieć czy te struny są naprawdę dobre i można
zabrzmieć jak Steve Harris ? 🙂
Czy płaci się za to że są to struny przez niego sygnowane a można kupić
lepsze w tej samej cenie albo niższej ? 🙂
http://www.eBay.pl/itm/ROTOSOUND-SH77-STEVE-HARRIS-FLATWOUND-BASS-STRINGS-/120911417179?pt=Guitar_Accessories&hash=item1c26e1cf5b
.125 będą dobre, czy jeszcze cieńsze? Pomińmy już pomysł z przestrajaniem
się do E, zawsze mogę pójść pół tonu niżej i grać w BEAD gdy kawałek
jest w E.
Przez jaki czas Daddario utrzymują Ci świeze brzmienie?
|Ciężko mówić ile utrzymały brzmienie. Mogę powiedzieć, że przez rok
nie skapcaniały. Oczywiście dźwięk nie był nawet w połowie tak metaliczny
jak przy zakupie, ale w porównaniu do wszystkich innych setów które miałem
w gitarze DAddario wygrywają i wytrzymałością i brzmieniem.
Co do C, to .125 prawdopodobnie może być – ja gram w .130 w H. Nawet
przestrajałem się do C miejscami i było ok, więc .125 powinny być akurat.
Oczywiście co kto lubi.
Hey
Ja mam problem, mianowicie cichą strunę A. Zastanawiam się teraz czy to wina
strun (nie wiem jakie sznurki założone, zapewne jakieś szroty fabryczne) czy
elektroniki w basówce. W sumie podnoszenie pockupa pod struną A nic
slyszalnego nie dało.
Jakis sposób poza zakupem całego seta strun na sprawdzenie tegoż? 🙂
Nawlecz strunę w miejsce G. Jeżeli G Ci gra dobrze, a A nie będzie grało
dobrze, to myślę, że odpowiedź masz :).
Hey
Dzięki za knif – w sumie proste i skuteczne. Efekt taki, ze prawdopodobnie
struna uwalona jest (może rdzeń gdzieś dał ciała czy coś), zalozylem
rezerwowa z setu bodajze stagga żeby naciąg trzymac, po weekendzie smigam po
nowy set ghs/drów, zaleznie jak z kasą będzie.
pozdrawiam!
Mam zamiar kupić Warwicki 45-105 Red, ale zastanawiam się czy wziąć
niklowane czy stalowe, może ktoś podpowiedzieć jaka będzie różnica?
A czy przypadkiem RED nie są tylko w wersji stalowej? Mogę się mylić, bo
już ich od dawien dawno nie kupuję 🙂
Struny niklowane mają jaśniejsze brzmienie, bardziej nadają się do
bluesa/jazzu, lżejszych klimatów. Stalówki dają ciężki, głeboki ryt i
klekot rodem z piekła, do metalu idealne.
Okej, dzięki dzbaninchi 🙂
Okej, dzięki dzbaninchi 🙂
Moich o flaty pytań wysyp:
CHCĘ flatów, wreszcie się nawracam i rodzi się problem – nasłuchałem się
ładnie nagranych La Belli i świństwa nigdzie w Polsce
dorwać nie mogę. Myślałem o Thomannie, ale przesyłka 20 Euro mnie nie
cieszy, a nawet ze znajomymi zakupu za >200 euro nie uzbieramy.
Interesuje mnie ładny thump, umiarkowana (najlepiej niska) ilość mułu, nie
mam problemu z górą.
Na podstawie usłyszanych próbek drugie w kolejności są
Chromesy (mniej thumpa, ale ładna góra) – dostać je można
bez problemu, pozostaje kwestia średnicy. Obecnie mam Elixiry 45-105 – szukam
czegoś o podobnej, ewentualnie odrobinę mniejszej „twardości” – 45-100 to
logiczny wybór?
W rękach miałem Ernie Balle Gurfa, nawet fajnie chodziły.
Na podstawie próbek Fendery mnie nie przekonały.
Jakie jeszcze marki są warte polecenia? Thomastików albo nie udało mi się
znaleźć przyzwoitych próbek albo faktycznie mają dla mnie za dużo mułu,
za mało góry…
Inne propozycje?
Mam Chromesy i są mięciutkie. Nie zauważyłem zmiany w stosunku do
Czerwonych Warwicków i Daddario tej samej grubości (co mnie w sumie
zawiodło, bo chciałem nieco mocniejszy naciąg).
EDIT: właśnie spostrzegłem, że Chromesy mam 45-100, a grałem zawsze na 105
Warwickach i daddario, także faktycznie nieco mocniejszy naciąg mają. Nie
grałem nigdy na elixirach, ale chyba nie odstają od tych, co wymieniłem.
co do thomanna może trzeba jakieś forumowe zakupy robic, bo ja tez czasem bym
wzial sznurki pozamawial bo faktycznie jest spooro taniej, ale ta przesyłka
niweluje roznice..
Miałem flaty Ernie Ball 45-100 i byłem bardzo zadowolony, na tyle, że do
nich wracam po wycieczce przez roundy 😉 mułu miały mniej więcej tyle samo
co skapcaniałe roundy, za to więcej górki 😉
kurde, zalozylem dzisiaj na probe Rotosoundy stalowe 125-40, i stwierdzam ze
dla mnie
Ernie Ball > Rotosound, Nikle > Stalowki
to takie pierwsze wrazenia, zobacze co będzie dalej, jak z trzymaniem brzmienia
itp.
ale właśnie teraz to brzmi to dla mnie jakby była jakaś dziura w pasmie, i
strasznie szorstkie sa
poza tym struna B nie jest tak zywa, jak pozostale, wczesniej tego az tak nie
odczuwalem
edit:
ok, po paru dniach i przyzwyczajeniu się na nowo do brzmienia stalowek,
stwierdzam, ze sa to
w sumie niezle struny, chociaz nie wiem czy kupilbym je 2gi raz, nie sa już
takie szorstkie i gra się
calkiem spoko, co do struny B to jest trche za krotko obcieta i przez to nie
była dobrze docisnieta do
siodelka, pozawiazaniu sznurka, w celu jej docisniecia odzywa się dużo
lepiej
btw polecam sciagac kawalek owijki ze struny B w miejscu gdzie opiera się o
kowadelko, stosuje
to od dość dawna polecam bo slychac roznice, efektow ujemnych brak jeśli zrobi
się to dobrze
tylko w roto trzeba dodatkowo pomeczyc się z czerwona nitka
Słuchajcie a zna ktoś z was jakieś wyjątkowo wytrzymałe struny które nie
popękają mi od mocnego kostkowania? Zawsze dosyć energicznie i szybko
kostkuję i struny na których gram najczęściej (A i D) pękają po ok. 2, 3
miesiącach… Dzisiaj na próbie znowu mi pękła A…
A orientuje się ktoś czy struny wysłane z USofEj listem w kopercie dojdą
normalnie, czy ktoś sobie ich przechwyci ? Bo idzie do mnie właśnie
komplecik nowych ernie ball-i .
Zależy czy samolotem, czy statakiem.
Raczej samolot, bo listy gdzieś do tygodnia czasu dochodzą. Najwyżej trzeba
będzie przeżyć na olympia strings jak nie dolecą Ernie B .
To generalnie – z tego co się orientuję – wszystko co przylatuje samolotem
trafia na cło, więc jeżeli podlega cleniu, to będziesz musiał coś tam
dopłacić, żeby to dostać.
Witajcie, możecie mi polecić jakieś strunki o ciepłym, głębokim brzmieniu
?
Obecnie gram na strunach firmy Ernie Ball i przyszedł czas na zmianę, także
szukam ciekawej alternatywy dla obecnych.
Pozdrawiam.
Ciepłe, głębokie brzmienie? To jakiś grubszy, niklowy set. Chociaż ciepło
brzmienia, to się głównie z drewna bierze :p.
Czyli chyba pozostanę przy secie Ernie Balla 50-135 : > wydaje mi się, że
dobrze sprawdzają się z Yamaha trb.
Dzięki.
czy moglby mi ktoś zarzucic linkiem, wzglednie namiarem gdzie dostać customowe
struny do standard d drop c do 4 strunowego bassu?
dla mnie by byly za grube, ale ja
uwielbiam flaki i fretbuzz 😉
co do cła parę postów wyzej to jakastam kwota jest zwolniona z cła,
musialbys doszukac. 150euro bodajże? Ja przekazalem urzedowi celnemu
potwierdzenie zakupu i wplaty na kwote nizsza niż ten limit i puscili bez
opłacania cła.
Tym razem przyszła pora na poradzenie w mojej sytuacji.
Zastanawiam się nad zakupieniem kompletu DR Neonków 5 do mojego Langowskiego.
Jak wiadomo (lub nie) ma on dłuższą menzurę, dlatego mam straszny dylemat
czy owijka strun będzie na tyle długa, aby się zmieściła na tej
długości.
Jeżeli ktoś ma komplet DR Neonów do 5 to bardzo proszę, aby zmierzył
długość od „kuleczki” na jednym końcu struny do miejsca, gdzie zaczyna
zwężać się owijka. Dotyczyłoby to wszystkich strun, gdzie owijka się
zwęża.
Jeżeli ktoś ma komplet do 4 to również proszę o zmierzenie tej długości,
zapewne na strunie 125 różnica w długości tej owijki będzie niewielka
🙂
Sam potrzebuję ok. 94-96 cm… ehh 😀
Z góry Wam bardzo dziękuję.
B ma równe 95cm.
dziekuje Ci bardzo!:) jeszcze nie jesst tak zle abym ich nie zalozyl;D teraz
zostaje tylko dylemat jaki kolor, zielony czy fioletowy…
dziekuje Ci bardzo!:) jeszcze nie jesst tak zle abym ich nie zalozyl;D teraz
zostaje tylko dylemat jaki kolor, zielony czy fioletowy…
Różowy Mario 😛