239-struny.

drysd.JPG

W tym temacie rozmawiamy o strunach

Podziel się swoją opinią

2 459 komentarzy

  1. @skruju: Siema, ktoś gra w drop B? Jakie polecacie grubości? Ja raczej wole cienkie struny, np na roto 120 90 70 55 35 było mi za grubo (zbyt sztywne F# B E G#), dlatego teraz przy uzyciu tabeli z circlekstrings skompletowalem sobie z pojedynczych stalowych Warwickow cus takiego B 130 F# 080 B 060 E 045 G# 035, co o tym sadzicie? Mysle ze będzie grejt, ewentualnie moglaby być gruba B 125, ale nie mieli no i zamiast 080 i 060 – 085 i 065, ale wolalem wziac luzniejsze 😛

    souuu, dzis zalozylem struny, i powiem, ze to idealny rozmiar (for mi)
    wszystkie struny sa jednakowo naprezone (z wyjatkiem grubej B, , która moglabybyc
    ciut luzniejsza, ale nie mieli 125, jak już mowilem).

    w kazdym bądź razie w koncu znalazłem set dla siebie, wszystkim grajacym w
    BF#BEG# polecam!

  2. Jak ma się brzmienie zmulonych stalówek do nikli? Różnica w górze jest
    bardzo odczuwalna? Chyba muszę zmienić struny w moim Blazerze, jak kupiłem
    były założone czerwone Warwicki, więc chyba oczywistą sprawą jest to, że
    nie brzmi to tak jak powinno. A struny zmieniam dosyć rzadko, więc wolę
    mieć trochę więcej góry na zapas.

    EDYTA:

    Chwilowo wrzuciłem półroczne EB, czuć od razu, że dźwięk jest bardziej
    zwarty i więcej jest górnego środka. Tym niemniej prawdopodobnie jakiś set
    przyda się dokupić w niedalekiej przyszłości.

  3. Z moich doznań organoleptycznych wynika, że nikle szybciej klapną i jak już
    oklapną to są STRASZNIE zamulone. Na tak zamulonych stalówkach nie grałem.
    Mam też stalówki DAddario, na których grałem łącznie 1.5 roku z przerwami
    i ostatecznie je zdjąłem kiedy już były zmulone, ale dużo mniej niż nikle
    dunlopa.

    Reasumując: jedyne słuszne dla mnie struny, to DAddario pro steel ileś tam.

  4. Właśnie przyszły do mnie z UK dwa sety Rotosound Trubassów 88.

    Zaraz instaluję, straszniem ciekaw.

  5. @Bartekr2d2: Co sądzicie o tych Ernie Ballach:
    http://www.maczosbass.pl/product-pol-9744-Ernie-Ball-Coated-Bass-EB-3832-050-105-.html
    Miał ktoś z nimi styczność? Interesuje mnie jak wypadają w konfrontacji z Elixirami. Najlepiej jakby wypowiedział się ktoś kto miał porównanie między tymi strunami.

    Miałem styczność i z EB, i z Elixirami. Przez ostatnie 4 lata używam raczej
    tylko Elixirów. EB miały być alternatywą, coby nie patrzeć ciut tańsze
    są. Niestety to był błąd. Założyłem je do nagrywania płyty w studio.
    Dwa tygodnie pracy, do tego dwa koncerty i po prawie miesiącu struny do
    wymiany. Przypadek pomyślałem. Później przyszedł kolejny set Elixirów i
    prawie pół roku grania bez konieczności zmiany strun. Znowu zdecydowałem
    się na set EB i uwaga. Nowy komplet ogłuchł po 3 koncercie (tydzień na
    basie). Szok po prostu, szok. Dla mnie EB są skończone. Rozmawiałem ostatnio
    z gitarmanem, z którym grywam i też narzeka na EB, chyba coś w ostatnim
    czasie zeszli z jakości. Dla mnie konfrontacja EB vs Elixir zawsze na
    korzyść tej drugiej marki.

  6. Witam. Jestem zupełnym noobkiem jeśli chodzi o struny. Mógłby mi ktoś
    polecić stalówki(albo nylonowe) do szybkiej ciężkiej muzyki (speed metal,
    power metal) ? Poczytałem trochę tego tematu(trochę, bo 36 jest ponad moje
    siły 😀 ), i w sumie nic nie wywnioskowałem, bo ile osób tyle opinii. Wiem,
    że nie ma czegoś takiego jak struny pod dany rodzaj muzyki dlatego prosiłbym
    o opinie które by najbardziej pasowały.

  7. Nie ma strun nylonowych do instrumentów elektrycznych, są nikle jak coś.

    Napisz może coś więcej jak chcesz brzmieć, czy wolisz ciemne brzmienie czy
    szklankę. Wtedy pomożemy bardziej.

  8. A tak z tymi strunami niklowymi to się pomyliłem…

    Z tym brzmieniem to nie dokońca wiem o co Ci chodzi. Jak już wspominałem
    jestem nnobem. Czy masz na myśli to, że ciemne brzmienie po prostu ma
    wycofane wysokie tony, a „szklanka” wyeksponowane wysokie ?

    Aha od razu wspomne że mam basik 5 strunowy

    Hmm… trochę posłuchałem, poczytałem i pooglądałem i wytypowałem 2:
    Rotosoundy66 i Ernie balle. Bardziej byłbym za Rotosoundami, ale nie mogę
    nigdzie znaleźć… 🙁 Więc chyba będą Ernie balle.

  9. Stalowe są jasne w brzmieniu, mają dużo wysokich tonów. Nikle natomiast są
    cieplejsze w brzmieniu i są mniej sztywne od stalówek.

    Możesz dodać do swojej listy Daddario, ale kupując je uważaj, bo jakiś
    czas temu na necie pojawiły się chińskie podróbki w bardzo niskiej cenie.

  10. Witam

    Mam zamiar sobie kupić struny , a jako że jestem początkujący to nie będę
    wydawał na nie za dużo , więc zastanawiam się czy lepiej kupić Redy Warwick (
    często tu i jak na innych forach róznie komentowane) czy dołożyc trochę
    siana na DAddario?

    Edit: W gre wchodzą też rotosoundy , a słyszałem że graja stasznie jasno ,
    a to mi odpowiada.

  11. stalówki Daddario super bright jak sama nazwa i ogólne odczucia moje grają
    jasno, rotosy też w sumie niczego sobie lecz cena o ile dobrze pamiętam jest
    wyższa od tamtych.

  12. 10zł~ około więc nie robi różnicy , okej czyli jutro po nowiukti sznurki
    , koniec z gotowaniem na jakiś czas przynajmniej 🙂

    Edit: Jeszcze mam jedno pytanko , zdecydowałem się na rotosy Swing bass 45-105
    tylko nie wiem które dłużej trzymaja , stalówki czy niklowe?

    @Viet

    Na
    http://www.taniestruny.pl są rotosy , jedyne czego mi brakuje z często
    wymianianych na forum to Elixirów , a tak to na tej stronce reszta jest.

  13. Draken napisał: ” Stalowe są jasne w brzmieniu, mają dużo wysokich tonów.
    Nikle natomiast są cieplejsze w brzmieniu i są mniej sztywne od
    stalówek”

    Co do tych jasności brzmień w stalówkach różnie bywa.

    Zmieniłem struny na stalówki ROTO SWING BASS R 66 LD ( 45-105) i powiem Ci,
    że przy DR MARCUS MILLER to mega zamulacze.

    Zostawiam zawsze jedną stara strunę – tu 2 letnią, wspomnianą DR i brzmi
    jaśniej niż nowiutka ROTO.

    Czy to jest możliwe? Może kupiłem trefny komplet? Nie wydaje mi się – w
    drugiej basi też mam te same ROTO i też brzmią ciemno.

    Brzmienie mi się podoba ale do JAZZ BASA pasuje mi tylko DR Marcus Miller.

    Czy takie ciemne brzmienie tych ROTO jest normą? Ten typ tak ma?

    Pozdrawiam serdecznie

  14. Przepraszam, nie Draken a Drooper napisał:)

    Cytowałem Droopera.

    A przy okazji Dante Morius – chciałem zamówić ELIKSIRY z linka którego
    podałeś ( PAKULSKI)- jest tam info, że zamawiać na PW BLOG. Mi pokazuje
    błędny adres.

    Masz jakiś inny namiar na niego?

    Pozdrawiam

  15. Faktycznie, coś nie działa, jego maila chyba nie mam, ale zapytaj go tutaj na
    PW:

    Ewentualnie znajdź go na Basscity.eu 🙂

  16. Mam do Was pytanie. Trzeba mi pomóc w wyborze strun do mojego Epi Pro-v. Wolę
    luźniejsze sety i przy okazji chciałbym się nastroić do A ( standardowy set
    do 4rki + 5 struna- tylko jakiej grubości powinna być, żeby nie było
    makaronu?). Menzura basu to 34, a brzmienie jakie preferuję, to coś w stronę
    tzw. uśmiechu szatana- dużo basu i góry, z wyciętym środkiem. Często też
    gram na przesterze i to dość mocnym.

  17. Ja gram do A i mam 130 najgrubszą i nie jest flak. Jest idealna. Polecam
    stalowe rotosy. Ja bym był nawet w stanie sprawdzić cieńsze.

  18. @KamalG: coś ze 135. Na 130 będzie gorzej jak flak

    widzisz flak flakowi nierówny

  19. Ja mam 125 i przy B jest flakowato troszkę, ale da się grać i jest mięcho
    oraz mocarny dół. Może po prostu nie nawykłem do specyfiki struny B, bo do
    tej pory grałem na 4 ;).

  20. A jaka jest różnica w brzmieniu między stalowymi a niklowymi (tak to jest?),
    bo gdzie bym nie poszukał, to znajduję coś innego na ten temat.

  21. Ogólnie stalówki mają więcej góry, większy „strzał” i bardziej klekocą,
    są bardziej szorstkie w dotyku i lubią niszczyć progi. Co do sztywności, to
    jednak trochę więcej rzeczy ma na to wpływ.

  22. @witt: z watku na talkbasie wyczytalem, ze ciezko je dostac, bo nie nadazaja z dystrybucja, taki jest popyt

    Dlatego są takie drogie, na thomannie kosztują najtaniej dwie stówy za
    zestaw do basu. Do gitary też nie są tanie w porównaniu z innymi. Poza tym
    ciekawe jak szybko zdychają.

  23. Jakie znacie dobre i tanie sklepy ze strunami? Prócz
    guitarcenter i taniestruny.pl szukam DR do piątki (130 najgrubsza) i ciężko
    znaleźć to w dobrej cenie.

  24. Czy 110 stalówki są wystarczająco sztywne pod drop C# (dokładniej rotosy
    66)? Aktualnie mam 105 Dunlopa i już na D struna jest – jak dla mnie – za
    miękka.

  25. Mi na stalówkach daddario 105-50 jest zbyt luźno w drop C (rozmiar więcej by
    było w sam raz). Jeżeli lubisz dość mocno napięte struny to 110 powinno
    być odpowiednio.

    ps. Dunlopy są IMO bardzo miękkie

  26. ja to bym pewnie wzial coś od .110 ale ja lubię luzne… może sprobuj .115?

  27. a gra ktoś na stroju D-G-C-F-A ?? Mam założony set 40-125 i właśnie ta 125
    jakoś tak dziwnie brzmi, nie wiem może mi się tylko tak wydaję (?) jaki set
    do 5-tki byście polecili na takie strojenie?

  28. jak podajesz od najgrubszej to masz napięcie jak facet w damskiej łaźni, jak
    od najcieńszej to radzę skompletować własny set, np. 135 95 70 45 30

  29. Przyszla dzis paczuszka i jestem pozytywnie zaskoczony jakoscia czerwonych
    Warwickow nikli. Jak za 30zł za set do piatki to.brzmia wysmienicie. Do
    wazniejszych celow mam paczkę rotosow stalowych, ale.te czerwone wwicki
    naprawdę daja rade. Jak ktoś nie ma kasy na drozsze struny, a potrzebuje
    nowych, to polecam.

  30. Ja niedawno kupiłem czarne Warwicki 135-45. Trochę obawiałem się zmiany
    grubości bo grałem na 128-40 ale jestem pozytywnie zaskoczony, zero
    sztywności i super brzmienie, polecam 🙂

    Edit;

    Acha strój standardowy headG

  31. One brzmią dobrze tylko przez chwilę. I ciężko przesuwa się po nich
    palcami.

    EDIT

    Dal jasności – mówiłem o czerwonych Warwickach, czarnych nie miałem w
    łapach.

  32. Czarne są trochę chropowate pod palcami, ale nie tak jak czerwone. I dłużej
    trzymają brzmienie:)

    Mowa o stalówkach bo czarnych niklów chyba nie ma chociaż mogę się mylić.

  33. @Drooper: One brzmią dobrze tylko przez chwilę. I ciężko przesuwa się po nich palcami.

    EDIT
    Dal jasności – mówiłem o czerwonych Warwickach, czarnych nie miałem w łapach.

    mówisz o stalówkach czy niklach? 😛

  34. Chyba nikle miałem założone, potrzymałem je jakiś tydzień i założyłem
    półroczne EB. Manualnie było lepiej, brzmieniowo może bardziej muliły
    (wiek robi swoje), ale ten muł jakoś bardziej mnie przekonywał niż miałkie
    brzmienie Warwoli.

  35. Dla mnie jak na razie te nikle są w porządku. Zobaczymy jak będzie za
    tydzień/dwa. 😉

  36. @mlynorz: Ja też mam pytanie. Są może produkowane flaty nikle? Stalowe są chorpowate co mnie denerwuje strasznie. I nie jest to kwestia przyzwyczajenia. Z takiego założenia wychodziłem na początku i już 10 miesięcy się „przyzwyczajam”. Jak są to jakich producentów? Aha i interesują mnie najlepiej struny dostępne na maczosie.

    Są – Thomastik Jazz Flats JF344 (set do 4strunowca na „34 skale) ale nie są
    dostępne u Maczosa. I są nietanie.

    Jakie flaty kupiłeś? Ze stalowych to chyba najbardziej gładziutkie są
    Labelle (ale wymagają parę tygodni na wyślizgnie, podobnie zresztą jak
    Thomastiki)

  37. Na początku po założeniu flatów pomyślałem „Cholera, nie są wcale takie
    śliskie i brzmią strasznie jasno!”, ale mam je już jakiś czas i łapa bez
    problemu i oporu jeździ po nich, a struny miło mruczą. A zamiast
    początkowej szklanki jest całkiem przyjemny klekot o progi. Musisz mieć
    jakieś okropne flaty, że po 10 miesiącach dalej są szorstkie.

    A swoją drogą – miałem w łapach japońską kopię Gibsona EB marki Pearl.
    Też miała założone flaty, ale były tak wyślizgane i błyszczące, że
    wyglądały na plastikowe 😀 Nie mam pojęcia co to było, ale bas miał
    gigantyczny ładunek dołu.

  38. witam. Nie znam się na strunach kompletnie. Ktoregos pieknego dnia
    potrzebowalem szybkiej wymiany i polazlem z moim cortem c4h do lutnika i
    zalozyl mi jakieś ostatnie sznurki , które miał i brzmienie było az za jasne i
    nie było slychac w nich miecha i szatana, a klekot o progi, ze jasny gwint.
    Costam z nich ukrecilem i nie było wcale tak zle ale dzis zapragnalem mieć w
    rekach miecho (nie, nie jestem wyglodnialym studentem) CHCE W MIARE STANDARDOWE
    SZNURKI DO GRANIA THRASH/DEATH/ITP METALU. Nie chce zadnych skrajnosci bo mam
    teraz zabawki , które nie maja prawie wcale miecha i az wstyd przy gitarulach,
    którzy maja go czesto więcej odemnie xD

    Gram standardowo w E, raz na ruski rok w D.

    Czasem piorko, czasem palce – jestem na granicy przejscia na ciemna strone
    grania piorkiem i nie wiem czy się podjac, wiec coś co da rade i tak i tak
    xD

    Z góry dzięki za odpowiedz.

    wybaczcie moja nieporadnosc ale o strunach nie wiem kompletnie nic.

  39. @skruju: nie będzie 😀

    Minął tydzień. Warwicki czerwone dalej brzmią niemal jak nowe, grane 1-2h
    dziennie. Może to zasługa tego, że przed każdym graniem dokładnie myję i
    wycieram łapy i nie dotykam basu jak mam brudne/spocone etc. (choć czasem jak
    sobie siedzę przy kompie, to mam ochotę chwycić za bas i pograć, bo stoi
    obok, ale zawsze wtedy najpierw idę umyć łapska i dopiero gram).

  40. @Bjarni:

    @skruju: nie będzie 😀

    Minął tydzień. Warwicki czerwone dalej brzmią niemal jak nowe, grane 1-2h dziennie. Może to zasługa tego, że przed każdym graniem dokładnie myję i wycieram łapy i nie dotykam basu jak mam brudne/spocone etc. (choć czasem jak sobie siedzę przy kompie, to mam ochotę chwycić za bas i pograć, bo stoi obok, ale zawsze wtedy najpierw idę umyć łapska i dopiero gram).

    haha, no fakt, jak tak robilem, to tez mi struny ogolnie dluzej czymaly (kazde
    :P) ale len ze mnie, wiec już się nie bawie w mycie rak, bo i tak zawsze jakoś
    je upiedrole (np w garazu na probie, po przerwie w graniu, albo jak jakiś czop
    z brudnymi lapskami dorwie mi się do basu) 😀

Możliwość komentowania została wyłączona.