Witam, zacz膮艂em uczy膰 si臋 skal i chcia艂bym wiedziec czy dobrze przyciskam
:-p
Konkretnie, mamy np akord Dmaj7, czyli toniczny-dobieram skale
tak 偶eby znalazly si臋 w niej d藕wi臋ki akordu tak? Zeby by艂o wiadomo o co mi
chodzi:
Dmaj7 – D-Fis-A-Cis
I szukam sobie skali , kt贸ra zawiera te d藕wi臋ki? D jo艅ska-wiadomo, ale D
lidyjska(Cis frygijski)- D E Fis Gis
A H Cis tez pasuje
H dorycka, Fis eolska itd. Tak to dzia艂a ze na tym akordzie mog臋 uzywac tych
skal? Czy na przykladzie e7– E G H D to ju偶
bez zamiennikow, samo w E doryckie, eolskie, bluesowe, Frygijskie i
pentatonike, kazda zawiera skladowe e7. Jak popelnilem blad to prosz臋 mnie
uswiadomic, dodam ze nie chodzilem do muzycznej 馃槈
Czy dobrze przyciskam d藕wi臋ki podczas gry skali pod akordy?
Jak dobiera膰 skale do tonicznych akord贸w, np. Dmaj7?
Czy skala powinna zawiera膰 d藕wi臋ki akord贸w, tak jak w przypadku Dmaj7?
Jakie skale zawieraj膮 d藕wi臋ki Dmaj7?
Czy mo偶na u偶ywa膰 r贸偶nych skal na tym samym akordzie?
Jakie skale pasuj膮 do akordu e7?
Czy skale, takie jak dorycka, eolska, bluesowa, Frygijska i pentatoniczna zawieraj膮 wszystkie elementy e7?
Czy m贸j dob贸r skal jest poprawny?
Czy m贸j spos贸b gry jest w艂a艣ciwy?
Czy potrzebuj臋 wi臋cej wiedzy, aby dobrze gra膰?
Dobrze my艣lisz. Skale Jo艅ska, Lidyjska, Mixolidyjska maj膮
charakter durowy a dorycka, frygijska, eolska
molowy .
Stosuj膮c na jednym akordzie wszystkie skale uzyskujemy r贸偶ny klimat. Trzeba
poeksperymentowa膰. Nagraj sobie akord D i spr贸buj po kolei ka偶d膮 skal臋
durow膮