Witam, zacząłem uczyć się skal i chciałbym wiedziec czy dobrze przyciskam
:-p
Konkretnie, mamy np akord Dmaj7, czyli toniczny-dobieram skale
tak żeby znalazly się w niej dźwięki akordu tak? Zeby było wiadomo o co mi
chodzi:
Dmaj7 – D-Fis-A-Cis
I szukam sobie skali , która zawiera te dźwięki? D jońska-wiadomo, ale D
lidyjska(Cis frygijski)- D E Fis Gis
A H Cis tez pasuje
H dorycka, Fis eolska itd. Tak to działa ze na tym akordzie mogę uzywac tych
skal? Czy na przykladzie e7– E G H D to już
bez zamiennikow, samo w E doryckie, eolskie, bluesowe, Frygijskie i
pentatonike, kazda zawiera skladowe e7. Jak popelnilem blad to proszę mnie
uswiadomic, dodam ze nie chodzilem do muzycznej 😉
Czy dobrze przyciskam dźwięki podczas gry skali pod akordy?
Jak dobierać skale do tonicznych akordów, np. Dmaj7?
Czy skala powinna zawierać dźwięki akordów, tak jak w przypadku Dmaj7?
Jakie skale zawierają dźwięki Dmaj7?
Czy można używać różnych skal na tym samym akordzie?
Jakie skale pasują do akordu e7?
Czy skale, takie jak dorycka, eolska, bluesowa, Frygijska i pentatoniczna zawierają wszystkie elementy e7?
Czy mój dobór skal jest poprawny?
Czy mój sposób gry jest właściwy?
Czy potrzebuję więcej wiedzy, aby dobrze grać?
Dobrze myślisz. Skale Jońska, Lidyjska, Mixolidyjska mają
charakter durowy a dorycka, frygijska, eolska
molowy .
Stosując na jednym akordzie wszystkie skale uzyskujemy różny klimat. Trzeba
poeksperymentować. Nagraj sobie akord D i spróbuj po kolei każdą skalę
durową