Skale pod akordy-konkretniej

Witam, zacząłem uczyć się skal i chciałbym wiedziec czy dobrze przyciskam
:-p

Konkretnie, mamy np akord Dmaj7, czyli toniczny-dobieram skale
tak żeby znalazly się w niej dźwięki akordu tak? Zeby było wiadomo o co mi
chodzi:

Dmaj7D-Fis-A-Cis

I szukam sobie skali , która zawiera te dźwięki? D jońska-wiadomo, ale D
lidyjska(Cis frygijski)- D E Fis Gis
A H Cis tez pasuje

H dorycka, Fis eolska itd. Tak to działa ze na tym akordzie mogę uzywac tych
skal? Czy na przykladzie e7E G H D to już
bez zamiennikow, samo w E doryckie, eolskie, bluesowe, Frygijskie i
pentatonike, kazda zawiera skladowe e7. Jak popelnilem blad to proszę mnie
uswiadomic, dodam ze nie chodzilem do muzycznej 😉

Czy dobrze przyciskam dźwięki podczas gry skali pod akordy?
Jak dobierać skale do tonicznych akordów, np. Dmaj7?
Czy skala powinna zawierać dźwięki akordów, tak jak w przypadku Dmaj7?
Jakie skale zawierają dźwięki Dmaj7?
Czy można używać różnych skal na tym samym akordzie?
Jakie skale pasują do akordu e7?
Czy skale, takie jak dorycka, eolska, bluesowa, Frygijska i pentatoniczna zawierają wszystkie elementy e7?
Czy mój dobór skal jest poprawny?
Czy mój sposób gry jest właściwy?
Czy potrzebuję więcej wiedzy, aby dobrze grać?

1 komentarz

  1. mbmusicpl

    Dobrze myślisz. Skale Jońska, Lidyjska, Mixolidyjska mają
    charakter durowy a dorycka, frygijska, eolska
    molowy
    .

    Stosując na jednym akordzie wszystkie skale uzyskujemy różny klimat. Trzeba
    poeksperymentować. Nagraj sobie akord D i spróbuj po kolei każdą skalę
    durową

Inni czytali również