Jakie macie sposoby na utrzymanie rytmu podczas. Widziałem, że robi się to
agresywne tłumiąc struny tak, żeby udeżały o podstrunicę.
Chodzi o akcent na dwa i cztery, żeby powstał beat um ta um ta. if you know
what i mean ;).
Ja zwyklę robię to tak, że tłumie całą łąpą, ale słyszałęm, że
lepiej się uczyć tłumić tymi dwoma wolnymi palcami. Prawda li to? 😀
Ciekawi mnie jak wy to robicie.
Jakie sposoby masz na rytmizowanie palcami podczas grania?
Co robisz, żeby utrzymać rytm podczas gry na basie?
Czy tłumienie strun jest skutecznym sposobem na utrzymanie rytmu?
Jakie akcenty stawiasz na dwa i cztery podczas grania na basie?
Czy używasz dwóch wolnych palców do tłumienia strun podczas grania na basie?
Czy słyszałeś o efektywniejszym sposobie tłumienia palcami niż całej dłoni?
Jakie techniki używasz, żeby poprawić swoje umiejętności rytmiczne w grze na basie?
Jakie jest twoje ulubione narzędzie do utrzymywania rytmu w grze na basie?
Czy uważasz, że tłumienie strun wpływa na brzmienie basu?
Czy są jakieś inne sposoby na zachowanie dobrego rytmu w grze na basie, których nie próbowałeś jeszcze?
nie zalapalem…o co Ci chodzi,o granie w pulsie czy o tlumienie dźwięków?
Chodziło mu o granie typu um (pa) um (pa) um (pa) o ile rozumiem 😀
tyle to ja też przeczytalem…um (pa) um (pa) … i co dalej???
chodzi o wydawanie “głuchych” dźwieków, pomiędzy zwykłymi, po to by
całość brzmiała rytmiczniej. Kalabim, ja to robię palcami, głównie
jednym (wskazującym lub środkowym) albo kilkoma naraz.
Primo, nie um pa – um pa, tylko um ta – um ta 😛
Posłuchajcie sobie tego:
Wooten gra to od około 20 sekundy.
Obserwuje ludzi i zauważyłem, że większość jednak robi to tymi samymi
paluchami co gra, ale u mnie spowalnia to grę i zdaża się, że wytrąca mnie
to z rytmu. Spotkał się ktoś z tym problemem?
–> Ghost note, nie wiem jaki w tym problem widzisz. Zamiast dociskac strune
do progu dotykasz ją na tyle delikatnie, żeby nie dotknęła progu. Prawą
ręka grasz jak normalnie. Czasem trzeba dotknąć dwoma palcami, żeby
flazolet nie wyszedł
Mazdah: Nie miałem na myśli ghost notesów. Tylko o takie stukanie w struny,
żeby struny uderzały o progi. I wtedy jest taki dźwięczny odgłos.
Gdy nie ma perkmana sami nadajemy odpowiedniego pulsu pisence.
hmmm no, jakby to wyjaśnić jeszcze inaczej… Obczajacie jedyną znaną
piosenkę grupy Extrem – More Than Words,.
Tam gościu właśnie tak pomyka, tyle że na klasyku (akustyku?).
Teraz to już na pewno wszyscy wydadzą z siebie głośne Ahaaa 🙂
Więc moje pytanie jak?
–> Dla mnie to nadal “duch” tylko z inną artykulacją prawej ręki.
Możesz to uzyskać albo udezając kciukiem jak przy klangu ( a lewa ręką
cały czas trzymać “nutę-ducha” ) albo mocniej atakując palcem z “góry” tak
jak Wooten. Sam czasemn stosuję taki patent. Wymaga dobrego basu z niską
akcją 😉
|a ja przeczytalem um ta um ta.
Moze i przeczytałeś, ale swoją odpowiedzią za wiele nie wniosłeś – Twój
Ulubiony Mod 😉
Akurat niska akcje to ja mam. hehe
A możecie polecić jakąś książke/szkołę gdzie ta technika jest dobrze
omówiona?
jezu…. o co Wam ludzie chodzi? jeden mówi o um ta um ta – wszystko rozumiem,
(a wiecie może jak zagrać, lalanana, trumbumbum – może ktoś ma taby do
tego??)…
Drugi pyta jak zagrać na basie coś co gość gra na gitarze akustycznej…
zaraz ktoś pokażę klip jakiegoś flecisty i spyta jak tą techniką zagrać
na basie…
Kurcze, jak chcesz uzyskać dźwięczny dźwięk to podkręć górę… a jak o
technikę chodzi to jest coś takiego jak slap… możesz też uderzyć całą
dłonią w struny, albo mocniej palcem trącić – kombinuj, sam coś wymyśl.
Nie, temat jest już do dawno zamknięcia i nie ma co go odgrzewać. Po tym jak
wlutowałem aktywną ektronikę problem znikł.
my bad 😀