Rytmika

Nagrałem się i odsłuchałem i słysze tak nierówne granie ze bania mała

Jakie cwiczeia na rytmike znacie? Coś co nie byłoby nudne…

I rady, jak grac równo

13 komentarzy

  1. McGregor

    Nie ma nienudnych ćwiczeń. No dobra są – ale ekstremalnie nieefektywne. Te
    skuteczne zawsze są nudne, bo trzeba je zazwyczaj powtarzać przez dobre pół
    godziny w kółko a potem to samo tyle że szybciej i tak cały dzień
    można.

    Także to wybij sobie z głowy.

  2. uzeb

    kup mentronom, graj powoli i stopniowo zwiekszaj tempo. wez np. jakaś game nie
    wazne jaka i graj ja powoli z 10 razy, potem szybciej 10x i tak w kółko
    …………..i w ktoryms momencie wejdzie ci to w lapy i się tego pozbedziesz.
    jeśli stwierdzisz ze to nudne i będziesz gral po swojemu to nigdy się tego nie
    pozbedziesz

  3. herpetolog

    Do ambitnych świat należy…właśnie o takich cwiczeniach jak uzeb zapodal
    myslalem

  4. Hoo-Bee

    Albo graj na basie ćwiczenia dla perkusistów. Znajdź jakąś stronkę o
    kongach czy bongosach i do dzieła. Na palce prawej ręki jeszcze stronkę o
    tablach.

  5. Polcia

    herpetolog ile już grasz? a tak to Uzeb i Hoo bee dobrze radzą :):)

  6. wdeche

    …i jak grasz z metronomem to pamietaj żeby zadbac o to żeby jego sound był
    dla ciebie wyraznie slyszalny, zebys caly czas slyszal ten puls, az wejdzie ci
    on w krew…i na początku warto sobie podzielic takt na więcej niż 4 czesci –
    rozbic go na przyklad na 8 i grac tylko na 1 i 5 uderzenie dajmy na to, potem 1
    i 6 itd. W powolnych tempach daje to bardzo duza swiadomosc gdzie jestesmy w
    danym takcie.

    „Informacja nie jest wiedzą,wiedza nie jest mądrością,mądrość nie jest
    prawdą,prawda nie jest pięknem,piękno nie jest miłością,miłość nie
    jest muzyką.Muzyka jest najlepsza.” – Frank Zappa

  7. UvU

    Graj wolno z metronomem i stopniowo zwiększaj tempo.

    Czyli to co uzeb napisał. 😉

  8. uzeb

    a dla urozmaicenia dodam tylko ze mozesz robic tak jak ja grając np. 1 game na
    kilka sposobów : napisze to dla gamy C-dur bo nie ma zadnych znakow przy
    kluczu i może wiekszosc z was załapie a to się naprawdę przydaje. wiec tak po
    pierwsze: gramy POWOLI i z głową:

    1.grasz game C-dur zaczynając od dźwięku C na strunie A i jedziesz w góre
    przez 2 oktawy, a z powrotem grasz te game w dół ale w pozycjach. czyli 1
    oktawa w 2 i 3 pozycji a potem tylko na strunie G a w dół grasz w 12 pozycju
    i powrót do 1 oktawy na strunie E.

    2. potem robisz dokładnie to samo tylko mieszasz sobie pozycje żeby w górę i
    w dół za każdym razem grać to w innych miejscach na gryfie.

    3. potem gramy te samą game w tercjach. czyli jedziemy po kolei dzwiękami z
    gamy ale po kazdym dźwięku podstawowym dodajemy tercje taka jaka wychodzi z
    tonacji . przykład: C->e, D->f, E->g, F->a, G->h itp. również
    przez 2 oktawy , a pozniej w pozycjach.

    4. następnie gramy dokłądnie to samo dla kazdego interwału naturalnego,
    czyli w kwartach czystych, kwintach, sekstach, septymach i oktawach.

    5. następnie robimy to samo ale dla akordów Toniki, Subdominanty i Dominanty
    występujących w danej tonacji. gwarantuje Ci ze jak zagrasz to o czym tu
    napisałem to miną 2 godziny. na następny dzień możecie wziaść następną
    game i grac dokladnie to samo, i tym sposobem zajebiscie opanujecie gryf i
    rozklad dźwięków na nim a przy tym rozwniez brzmienie interwałów itp. może i
    wyda się wam to smieszne i dziwne ze gram takie rzeczy ale dzięki temu
    bedziecie w stanie zagrac wszystko i na kazdym miejscu na gryfie. pozdrawiam i
    miłej nauki

  9. perz_86

    na pewno ktoś wyzej o tym wspomnial GRAJ ZAWSZE Z METRONOMEM!!!! i przytupaj se
    mnogą 😉

  10. Ogrodnik

    co do ćwiczenia skal to poradzę to:

    http://www.szkola.mayones.com/artyk.html?nid=123

    a podobnie lecz ciekawiej i ambitniej to to:

    http://www.szkola.mayones.com/lekcjab.html?id=27&dzial=Podstawy

    w ogóle jeśli chodzi o ponad połowę tematów w tym stylu (jeśli nie
    wszystkie) można spławić dając link do szkoły mayo – jedno wielkie
    głupstwo – ludzie chodzą po necie, tracą czas zamiast ćwiczyć i znajdują
    coś co można samemu wymyślić albo znaleźć w min. przez google :/

  11. herpetolog

    @polcia_2006: herpetolog ile już grasz? a tak to Uzeb i Hoo bee dobrze radzą :):)

    Polcia prawie 3 lata, jestem na basoofce dluzej niż wielu mysli i dluzej od
    wielu uzyszkodnikow… 🙂

    Po prostu zauwazylem ze przy grze samemu bez perkusji jest szatansko
    nierowno…i chce nad tym popracować. A nie znalem zbyt wielu sposobow na
    wycwiczenie poczucia rytmu

  12. yuyu

    herpetolog,

    1)to co napisal uzeb to jest to o co chodzi.

    2)mozesz sobie również ustawic mertonom (, który jest twoim najlepszym i
    najwierniejszym przyjacielem, po instrumencie, ma się rozumiec 😉 ) na 4
    cwiercnuty, na początku w wolnym tempie, np. 50, i grac jakieś motywy np.
    fragemnty gam, albo nawet cale gamy, najpierw cwiercnutami, potem osemkami, a
    potem szesnastami. potem ustaw metronom tak, żeby gral już nie cwiercnuty, ale
    tylko polnuty, albo na 1 i na 3, albo na 2 i na 4 (dzezwowo,je) tempo caly czas
    50 i graj znowu cwiercnuty, potem osemki, potem szesnachy. na koniec niech
    metronom wybija już tylko cale nuty (będzie trochę ciezko na początku) na 1
    (tempo np. 50), a ty znowu graj najpierw cwiernuty, potem osemki, i na koniec
    szesnastki. wtedy zobaczysz, czy zwalniasz, albo przyspieszasz. można również
    pojsc w druga strone i grac polnuty i cale nuty. potem tempo można
    zwiekszac.

    za kazdym razem nagrywaj, przechowuj i przesluchuj swoje cwiczenia i po jakimś
    czasie zobaczysz, , że jest rowniej ;). cwiczenie rytmu może być trochę
    monotonne, ale myślę, , że jest niezbedne.

    3)po jakimś czasie dobrze jest ronwniez mieszac rozne metra. np. metronom gra
    1,2,3,4, i akcentuje na 1. na początku grasz np. cztery takty na cztery, a
    potem cztery takty na trzy (metronom caly czas pika 1,2,3,4)

    np |D- |D- |G7 |G7 | na cztery tempo 50

    |Fmaj |Bb |Eb |Ab | na trzy temopo 50

    Fmaj (metronom pika 1,2,3), Bb (metronom pika 4,1,2) Eb (metronom pika 3,4,1)
    Ab (metronom pika 2,3,4). od D znowu na cztery. trochę brzydkich wyrazow może
    polecie na pocztek, ale warto się pomeczyc.

    4)na koniec instrumnet ze stojaka patrzy jak metronom pika, a ty klaszczesz,
    albo wystukujesz rozne motywy rytmiczne.instrument się nie obrazi.

    np. na 4: cwierc, cwierc, cwierc, cwierc (przez parę taktow); cwierc, osiem
    osiem, cwierc, osiem osiem,(przez parę taktow); cwierc, osiem osiem,
    cwierc-pauza, osiem osiem itp.

    polecam również ksiazke z CD Simplified Sight-Reading for Bass gdzie na
    początku jest cala masa rytmicznych cwiczen zapisanych w kluczu basowym. na
    początku wszystko na dźwięku D, a pozniej jest już bardziej muzycznie.

    powodzenia!

  13. Gregor_lol

    ćwiczenia które opisał uzeb są świetne… potwierdzam w 100% tylke że ja
    zaczynałem je ćwiczyć od gamy Gdur (jest łatwien na początek) bo wtedy
    można tercje zagrać w jednej pozycji i jak się dobrze osłucha jak to brzmi
    można się wtedy pobawić w innych pozycjach i gamach…

    a to jest ćwiczenie nie tylko na rytmike ale i kształcące słuch i
    rozciągające paluchy…

    ogulnie dzięki temu gra się lepiej… i przyjemniej..

    a ćwiczenia wcale nie muszą być nudne na się bujam w rytm metronomu i
    czasem jak się zapętle to przez godzine pykam półnutki w tempie 60bpm
    xP

Inni czytali również