równy sound z paluchów

Witam wszystkich jestem nowy na forum,gram pół roku na gitarze basowej i mam
problem z uzyskaniem równego brzmienia z obydwu paluchów prawej ręki,w
przypadku ósemek,szesnastek…z mniejszymi wartościami wydaje mi się że daje
sobie jakoś rade.

Co mam z tym zrobić,jak to wyćwiczyć?,od jakiegoś czasu często się
nagrywam i sprawdzam czy coś się w grze poprawiło,ale zmian nie
widać….pomóżcie ludzie bo popadam w dołeekkk…

oto próbka nagrania:

www.speedyshare.com/487652390.html

Jak mogę uzyskać równe brzmienie z obydwu paluchów w przypadku ósemek i szesnastek na gitarze basowej?
Co mogę zrobić, aby poprawić równe brzmienie z obydwu paluchów w prawej ręce na gitarze basowej?
Czy ktoś może mi doradzić, jak poprawić mój sposób gry na gitarze basowej, aby uzyskać równe brzmienie z obydwu paluchów w prawej ręce?
Jakie ćwiczenia są najlepsze dla uzyskania równej techniki gry palcami na gitarze basowej?
Czy jest jakaś metoda, aby poprawić równe brzmienie z obydwu paluchów na gitarze basowej, szczególnie w przypadku ósemek i szesnastek?
Czy ktoś może polecić mi ćwiczenia na gitarze basowej, aby poprawić równe brzmienie z obydwu paluchów?
Czy jest jakiś sposób na poprawienie równego brzmienia z obydwu paluchów na gitarze basowej wciąż zachowując tempo?
Czy jest jakieś oprogramowanie, które może mi pomóc w poprawie równej techniki gry palcami na gitarze basowej?
Czy powinienem skonsultować się z nauczycielem gry na gitarze basowej w celu poprawienia równej techniki gry palcami?
Jak długo powinienem ćwiczyć każdego dnia na gitarze basowej, aby poprawić równe brzmienie z obydwu paluchów?

Podziel się swoją opinią
kalibass
kalibass
Artykuły: 0

12 komentarzy

  1. Wiesz, my tu sobie możemy gdybać. Problem może leżeć w technice, problem
    może leżeć w złej metodzie ćwiczeń.

    Konieczne jest ćwiczenie z metronomem. Na początek ustaw go, żeby wybijał
    ósemki i graj równo z bitem. Z czasem ustaw go na czwórki i graj ósemki ( 1
    i 2 i 3 i 4 ). Zaczynaj od niewielkiego tempa, z czasem je zwiększaj.

    To jeśli chodzi o ćwiczenia. Nie wiem jak jest z techniką, ustawieniem
    dłoni itp, a to też jest bardzo ważne. To musi zobaczyć jakiś bardziej
    doświadczony muzyk, na ucho czy na zdjęciach a nawet na nagraniu tego nie
    wychwycimy.

  2. nie znam żadnego dobrego basisty z mojej wsi.

    może wykres oscyloskopowy by mi pomógł,do jakiej wysokości powinienem
    dążyć,jak powinien wyglądać w przypadku ósemek-wysokość słupka,proszę
    o jakiegoś screena,rade…kurdee niewiem co mam z tym zrobić…

  3. Ale kostkowo to brzmi 🙂 Moze to być wina ustawienia palcow, może szarpiesz
    jednym mocniej, a drugim dużo slabiej, pozatym nie da się otrzymac identycznego
    brzmienia kazdym palcem, bo roznia się dlugoscia.

  4. Przede wszystkim szarpiesz struny nierówno, to słychać. Poza tym jeden palce
    szarpie zdecydowanie pewniej i mocniej, drugi za słabo i niepewnie. Metronom,
    ćwiczenie od niewielkiego tempa oraz sprawdzenie czy trzymasz prawidłowo
    dłoń powinno zaprocentować.

  5. czyt. u góry, a jeśli chodzi o ćwiczenia codzienne to różnie,czasem 2h-3h
    ostatnio więcej czasu poświęcam grze.

  6. Wybacz nie doczytałem. Nic więcej niż mazdah nie powiem. Po prostu
    ćwicz.

  7. Teraz sobie pooglądałem video i stwierdziłem że jednak źle łape
    trzymie,palce ustawiałem w kącie prostym do strun,co powoduje nie równy atak
    na struny.Powinienem je ustawiać z lekkim kątem do strun.Chyba dobrze
    wywnioskowałem ??

  8. -> Kapral kiedyś pisał, że palce powinny być położone pod jak
    najmniejszym kątem.

  9. to ja niewiem już sam…niech jakiś doświadczony basista zrobi zdjęcia
    ustawienia prawej ręki (z różnych kątów) i wrzuci na image share,i potem
    tutaj linki…

  10. @J and D JD110: -> Kapral kiedyś pisał, że palce powinny być położone pod jak najmniejszym kątem.

    **************************************************************
    „Joł joł jeżdżę po pokoju na desce joł.”

    czyli jakiś niewielki kąt musi być ….

  11. wiesz jak ćwić, żeby grać równo? w sensie sytmu to oczywiście ćwiczenia
    z metronomem, z nagraniami itd. a jeśli chodzi o to, żeby oba palce grała z
    taką samą głośnością, rób takie ćwiczenia: ósemki na jedym dźwięku
    cicho i coraz głośniej a potem coraz ciszej. drugie ćwiczenie, ważniejsze!!
    graj triole na jednym dźwięku akcentując pierwszy dźwięk z trioli,
    pozostałe dwa ciszej, ale staraj się żeby były takie same. palcujesz tak: 1
    palec, 2 palec, 1 palec, 2 palec… na przemian, czyli normalnie.wtedy pierwszy
    dźwięk trioli wypada raz na wskazujący palec a raz na fucka-tym sposobem
    uczysz się kontroli ataku obydwu palców

Możliwość komentowania została wyłączona.