Pytanie o wzmacniacze Laney i nag艂a艣nianie z Direct Out

Autor artyku艂u rozwa偶a zakup heada Laney BH150 oraz paczki Hartke 115TP, zastanawiaj膮c si臋 nad ich przydatno艣ci膮 na ma艂e i 艣rednie koncerty. Dodatkowo, porusza kwesti臋 przerobienia combo Laney HCM65B na zestaw head + kolumna i mo偶liwo艣ci nag艂o艣nienia tego zestawu z wykorzystaniem wyj艣cia Direct Out (DI).

Pytanie-o-wzmacniacze-Laney-i-naglasnianie-z-Direct-Out
Hej, mam dwa pytania: po pierwsze tragi艂a si臋 wydaje spoko okazja zakupu heada i kolumny dok艂adniej: head Laney BH150 i paczka Hartke 115TP. O tyle o ile paczka jest ok to co do pieca nie moge znale藕膰 praktycznie 偶adnych informacji, mo偶e kto艣 mia艂 styczni艣膰 i wie co to za tw贸r i czy nadaje sie na ma艂e i 艣rednie koncerty?

Druga sprawa: ostatnio przerobi艂em combo Laney HCM65B na set head + kolumna (pomijaj膮c fakt 偶e w kolumnie siedzia艂 Celestion truvox red 1215 8ohm 50wat kiedy wzmacniacz teoretycznie ma 65 馃槈 ). Na pr贸bach zdaje sie trzyma膰 poziom do perkusji, combo randalla 80 wat + boss gt-8 jednego gitarzysty i setem Bugera (kopia Peavey 6505, pe艂na lampa) z pak膮 Bugera 4×12, ale nie mam poj臋cia jak by sie sprawdzi艂o na koncertach. Dotychczas gra艂em na drugim piecu (Combo Behringera 180 wat) wpi臋ty w PA i by艂o ok, zawsze mi kr臋ciga艂kowie kazali ciszej bo wszystko sie trz膮s艂o ale mniejsza. Wy偶ej wymieniony Laney ma niby wyj艣cie DI ale zbalansowane chyba (na normalnym jacku 6,3) a wiem 偶e w PA zawsze wpinaj膮 przez XLR (niezbalansowane) i tu le偶y pytanie – czy ewentualna przej艣ci贸wka z jacka 6,3 na xlr za艂atwi艂aby sprawe czy musia艂bym by膰 nag艂o艣niony z mikrofonu w PA przy graniu koncertu, podczas korzystania z tego heada Laneya? Ma niby 65 wat tylko wi臋c nie wiem a bra膰 dwa piece to te偶 srednio. Dodam 偶e gramy metalcore w dosy膰 starym stylu wi臋c jest i g艂o艣no i szybko.

Z g贸ry dzi臋ki

Czy jest kto艣, kto mia艂 do艣wiadczenie z headem Laney BH150 i wie, czy nadaje si臋 on na ma艂e i 艣rednie koncerty?
Jaka jest opinia o paczce Hartke 115TP?
Czy kto艣 wie, czy head Laney BH150 nadaje si臋 do grania metalcore w starym stylu?
Czy head Laney BH150 jest dobry dla basisty graj膮cego na ma艂ych koncertach?
Czy kto艣 ma informacje na temat heada Laney BH150 i mo偶e podzieli膰 si臋 swoj膮 opini膮?
Jakie s膮 wra偶enia zwi膮zane z headem Laney BH150?
Czy head Laney BH150 jest dobry dla basisty graj膮cego g艂o艣no i szybko w stylu metalcore?
Czy warto kupi膰 head Laney BH150 i paczk臋 Hartke 115TP do grania koncert贸w?
Czy head Laney BH150 b臋dzie odpowiedni dla basisty, kt贸ry gra g艂o艣no i szybko w stylu metalcore?
Czy kto艣 zna si臋 na nag艂a艣nianiu z Direct Out w headzie Laney BH150 i mo偶e mi powiedzie膰, czy potrzebna b臋dzie przej艣ci贸wka z jacka 6,3 na xlr?

Podziel si臋 swoj膮 opini膮
mishitoKun
mishitoKun
Artyku艂y: 0

4 komentarze

  1. Zbalansowane i niezbalansowane to takie spolszczenie na upartego. 馃槈 Chodzi o po艂膮czenie symetryczne i niesymetryczne. Do po艂膮cze艅 profesjonalnych/na scen臋 stosuje si臋 najcz臋艣ciej symetryczne XLR, opcjonalnie TRS 1/4″. Wzmacniacz, kt贸ry Ci臋 interesuje ma na przedniej p艂ycie w艂a艣nie takie dedykowane wyj艣cie symetryczne XLR. To wyj艣cie TS 1/4″ na p艂ycie tylnej, to ‘Preamp Out’ (mo偶esz si臋 np wpina膰 w return p臋tli efekt贸w innego sprz臋tu muzycznego lub w dedykowane ‘poweramp in’, albo do interfejsu audio, 偶eby sobie co艣 ponagrywa膰 w DAW).

    Jak ma by膰 “metalcore w dosy膰 starym stylu wi臋c jest i g艂o艣no i szybko”, to nie wiem, czy ta paczka Hartke 115TP, to nie jest przypadkiem zbytnio ryzykowny wyb贸r… 馃槈

    A w og贸le dlaczego nie chcesz zbiera膰 paczki na mikrofon? 馃檪

  2. Znaczy pytanie o Laneya bh150 by艂o czy kto艣 mo偶e si臋 szerzej o tym headzie wypowiedzie膰 czy kto艣 mo偶e mia艂 lub ma i potrafi co艣 na temat tego sprz臋tu powiedzie膰 bo w necie tyle co kot nap艂aka艂 o nim.

    Natomiast pytanie o wyj艣cie DI dotyczy艂o posiadanego ju偶 przeze mnie laneya hcm65b tylko przerobionego na head+kolumna. Problem tego HCM jest taki 偶e niby ma wyj艣cie opisane jako Direct Out ale jest ono jako Jack 6,3 a nie jako XLR jak to w wi臋kszo艣ci przypadk贸w bywa, st膮d pytanie czy jest sens zaopatrzy膰 sie w przej艣ci贸wke jack na xlr czy nie (mo偶e kto艣 mia艂 do艣wiadczenia)

    Co do omikrofonowania – na 偶adnym koncercie jeszcze mnie nie mikrofonowali, zawsze by艂o w direct out i prosto w PA wi臋c po prostu nie wiem jak to jest xD, a szczerze m贸wi膮c to nie wiem czy paczke w kt贸rej siedzi jeden Celestion truvox 1215 50w/8ohm (12 cali) jest sens nag艂a艣nia膰 w ten spos贸b a niestety tylko tak膮 obecnie dysponuj臋, st膮d pytanie o przej艣ci贸wk臋 jack – xlr

  3. Mo偶esz samemu zaopatrzy膰 si臋 w przej艣ci贸wk臋 (w艂a艣ciwie obs艂uga sceny powinna dysponowa膰 r贸wnie偶 tak膮), ale pr贸buj prosi膰 o normalne dostawienie mikrofonu – takie uj臋cie prosto z g艂o艣nika wnosi naturaln膮 kompresj臋 i troch臋 inaczej oddaje Twoj膮 artykulacj臋, tak偶e na przodach Tw贸j sound b臋dzie bardziej adekwatny do tego, co s艂yszysz z w艂asnego backline’u (popularny Shure SM57 wystarczy, albo jaki艣 majk do stopy w stylu AKG D112, Shure Beta52, Audix D6). Co do g艂o艣nika – to w tym przypadku akurat moc i gabaryt nie gra roli (r贸wnie dobrze mo偶esz nag艂a艣nia膰 jakie艣 ma艂e combo na 6″ g艂o艣niku i nie b臋dzie zdrady) – pozostaje tylko kwestia s艂yszalno艣ci siebie samego w warunkach scenicznych. Jak si臋 s艂yszysz z tego combosa, to nie ma przeciwwskaza艅 馃槈

  4. Dzi臋ki za przydatne info 馃槈 to jeszcze zostaje kwestia pytania o head Laney BH150, ktokolwiek mia艂 styczno艣膰, ktokolwiek wie…

Mo偶liwo艣膰 komentowania zosta艂a wy艂膮czona.