problemy z identyfikacją gitar i elementów

dsc03542.

alfa2.

alfa1.

5.

4.

3.

2.

1.

img003.

img000.

img000.

alfa.

dsc03546.

dsc03543.

dsc_1932.

1195437364_2.

9d07d426076fc44c8f2b982ac77f62fc22863.

glowa_tyl.JPG

glowa_przod.JPG

decha_tyl.JPG

decha_przod.JPG

wioslo_przod.JPG

Poland looking for info  lb.JPG

DSC00055.JPG

DSC00786.JPG

cala.JPG

korpus.JPG

glowka.JPG

image4.

1438-dsc00338.

1685-ab504324d55ede73m.

1840-ashtray.

2032-502.

2055-mc_sej.

2118-r3976x.

2512-photochoo_esnhsrp.

2707-img_542ac6fbbebc2.

2729-img_20160203_174914.

2819-wihbuqo.

2826-heriipy.

1960755983.

img0800jp_rpssexp.

1107-c6fc79305459a366.

image3.

image2.

image1.

g3.

g5.

07052011239.

07052011238.

07052011235.

jeremy-davis-and-playing-bass-guitar-gallery.

dsc_1961.

dsc_1959.

dsc_1944.

dsc_1936.
Jakiś czas temu wpadła mi w łapy taka basia- poprzedni właściciel nie był
w stanie określić co to dokładnie za model. Nie spotkałem się jeszcze z
Epiphone’em z przystawką typu precission, nigdzie w necie nie potrafię
znaleźć jej danych technicznych. jakie drewno, co to za przystawka, ile jest
wart i jak ten model się do cholery nazywa? liczę na waszą pomoc 🙂

sledz: w tym temacie możecie pytać o inne gitary, których
pochodzenie i pozostałe informacje są Wam nieznane

Czy kiedykolwiek mieliście problemy z identyfikacją basów lub elementów?
Co powinienem zrobić, jeśli nie mogę znaleźć danych technicznych mojego Epiphone’a z przystawką typu precission?
Czy ktokolwiek z Was zna wartość i nazwę modelu mojego basu?
Czy jesteście w stanie pomóc mi zidentyfikować drewno, z którego wykonany jest mój bas?
Czy kiedykolwiek mieliście do czynienia z basem Epiphone z przystawką typu precission?
Jakie informacje powinienem zebrać, aby zidentyfikować model mojego basu?
Czy istnieją inne gitary, których nie mogę zidentyfikować i potrzebuję pomocy?
Skąd mogę zdobyć informacje na temat przystawki typu precission użytej w moim basie?
Czy istnieją specjalne sposoby, aby zidentyfikować model swojego basu?
Co powinienem zrobić, jeśli nie mogę znaleźć żadnych informacji o swoim basie w Internecie?

Podziel się swoją opinią
dreeedster
dreeedster
Artykuły: 1

933 komentarze

  1. wpisz w google i pierwszy link, taką masz? kto powiedział, że stary bas
    masz, może po prostu ktoś o niego nie dbał. Te encore jask widać można w
    sklepie jeszcze dostać

  2. Na płytce maskującej śruby mocowania gryfu jest wygrawerowana data (ale bez
    „modelu”;). Wątpię, żeby komuś się chciało to podrabiać, szczególnie
    że grawer pochłonąłby kasę, a i tak wiele nie chciał . Ponad to, są
    pewne różnice. Jak już mówiłem, logo jest samo i jest większe. Inaczej
    wygląda też prowadnica strun na główce. Zrobię zdjęcie po świętach i
    wrzucę, może to coś rozjaśni:)

  3. hej wie ktoś jaki dokładnie potencjometr siedzi w Cort action bass + jego
    parametry? Chodzi o pierwszy, do niższych tonów

  4. z tego co pamiętam 250 kiloomów, ale do tego musisz mieć kondensator 0.047
    mikrofaradów

  5. Jakiś przerobiony DEFIL. W oryginalnym stanie taki najzwyklejszy model jak ten
    bez udziwnien to od licytacji od złotówki to jakieś 200zł i parę groszy, a
    taki przerobiony to już nie ma takiego wzięcia, nie wiem.

  6. Witam, potrzebuje pomocy co do potwierdzenia autentyczności gitary, która
    podobno jest oryginalnym Precision’em. Sam jestem dość mało obeznany w
    temacie więc liczę na waszą pomoc. Mam nadzieje że to odpowiedni dział. A
    tu kilka zdjęć gitary:




    http://www.postimg.org/image/mmbzzi5zd/

  7. Nie jest to Fender. Wyglada na lutniczy wynalazek z czasow komunizmu w PRL.

  8. Panowie, potrzebna pomoc w identyfikacji czy aby to GMR?

    Mam taką propozycje GMRa, na ostatnim zdjęciu widać przód główki

    1

    2

    3

    4

    5

    6

    7

    8

    9

    problem w tym, że nie ma loga, ani numeru seryjnego, podobno w tym okresie nie
    były one wybijane, podobno dopiero z drugiej połowy 98 roku mają logo i
    seryjny

    specyfikacja jaką podaje:

    „ze stajni GMR’a z 97roku.

    Jesionowe body, gryf klon, podstrunnica palisander. Układ przystawek PJ. Stan
    bdb-

    Wyceniany na około 1800-2000. Jeden z 50 takich wyprodukowanych.

    siedzą w nim mostek i klucze schallera

    dokładnie to schaller 3d”

    No i oczywiście jak oceniacie jaka jest jej wartość?

  9. Szczerze wątpię, żeby to był GMR. A nawet jeśli jest, nie jest to gitara o
    wartości 1800-2000. Podziel kwotę przez 5.

    Edit: Jeżeli na żywo faktycznie jest w porządku, to oczywiście może być
    warta więcej, ale bez obmacania jest tyle warta.

  10. To MOŻE być GMR, na pewno stary. Też nie sądzę, żeby
    był wart koło 2k.

  11. No tam mniejsza w 2k, najbardziej to bym chciał wiedzieć czy to w ogole GMR i
    czy warte chociaż 1k

  12. W ciemno, bez ogrania przez kogoś kto miał w rękach kilka basów, nie warto.
    To może być cokolwiek. Może GMR, może nie. Może nawet będzie się na nim
    fajnie grało, ale może nie. Po zdjęciach wiadomo tyle, że nie wiadomo co to
    jest, i że jest brzydkie, IMO 😉

    Sprzęt vintage ostatnio jest modny i mocno się ceni, toteż sprzedający
    stare dobite graty reklamują się jako vintage i liczą sobie grubą kasę.

  13. kupiłem takie coś.

    allegro.pl/gitara-basowa-mayones-i5353514552.html

    W ogóle to jestem tu nowy i na imię mi Filip i pracuję w firmie zajmującej
    się utrzymaniem ruchu w przemyśle.

    Muzyką zajmowałem się tylko w temacie nagłośnienia dużych imprez z czego
    zostało mi trochę sprzętu, między innymi spory piec basowy więc w
    deszczowy wieczór kiedy nie mogłem pojeździć rowerem stwierdziłem, że
    potrzebne mi jakieś bardziej uniwersalne hobby niż błoto w MTB.
    Postanowiłem kupić sobie gitarę basówą gdyż od zawsze o tym marzyłem a ta
    sytuacja okazała się być dobrym pretekstem do zakupu 🙂 Przeczytałem
    wszystko co znalazłem i stwierdziłem, że poszukam Mayonesa. Wybór padł na
    ten egzemplarz ze względów estetycznych (tańsze były zajechane) i
    finansowych (nowe jednak są przydrogie na taką okazję). Teraz oddam go do
    lutnika aby zrobił z nim porządek lecz przy okazji, jeśli ktoś tu wie co to
    dokładnie jest byłbym zobowiązany za przybliżenie mi jakiejś genezy
    istnienia tego modelu. Wizualnie odbiega od tych Mayonesów które widziałem
    kształtem główki gryfu itp. Nie obrażę się też za luźne sugestie nawet
    prześmiewcze 🙂

  14. Ten klucz od struny G, to bym nawiercił i dokręcił czwartą śrubkę mimo
    wszystko, mogłoby to poprawić trochę wybrzmiewanie tej struny.

  15. Będzie zrobione. Coś jeszcze?

    Podobno gryf dla chłopa pękł i oddał do Mayonesa i oni jemu tak wyrzeźbili
    jak to na zdjęciu widać.

  16. @beatdeath: Panowie, potrzebna pomoc w identyfikacji czy aby to GMR?

    Mam taką propozycje GMRa, na ostatnim zdjęciu widać przód główki

    1
    2
    3
    4
    5
    6
    7
    8
    9

    problem w tym, że nie ma loga, ani numeru seryjnego, podobno w tym okresie nie były one wybijane, podobno dopiero z drugiej połowy 98 roku mają logo i seryjny
    specyfikacja jaką podaje:

    „ze stajni GMR’a z 97roku.
    Jesionowe body, gryf klon, podstrunnica palisander. Układ przystawek PJ. Stan bdb-
    Wyceniany na około 1800-2000. Jeden z 50 takich wyprodukowanych.
    siedzą w nim mostek i klucze schallera
    dokładnie to schaller 3d”

    No i oczywiście jak oceniacie jaka jest jej wartość?

    Na maila GMR mi nie odpisywało, więc zadzwoniłem i jak mi się wydaje
    rozmawiałem z Panem Romanem Koc, powiedział, że widział zdjęcia, ale nie
    znalazł czasu odpisać, sam wątpi czy to on wykonywał ten bas, jeśli już
    to z lat 80 jest, takie kopie czasem wykonywał, ale logo chyba powinno być
    tak czy inaczej.

    Ciekawe, bo właściciel tego wiosła jest szczerze przekonany, że to GMR i do
    jego wartości, bo był u dwóch lutników podobno.

    Z drugiej storny nie ma dużych oporów żeby zamienić to wiosło u mnie na
    Squiera Deluxe JB V zubożonego o preamp, czyli wartość około 1200zł

  17. No jednak ja don’t do dis i nie idę na to. Tymbardziej, że mi A. Pierożak
    pochwalił tego Squiera co to mi go na pasyw robi 😛

  18. Swoją drogą czemu wszyscy demontują preampy ostatnio? Nie wystarczyłby
    przełącznik aktyw/pasyw? Equalizer w gitarze już nieraz pozwalał mi
    przejąć kontrolę nad brzmieniem na nieznanym nagłośnieniu, nawet podczas
    gry.

  19. Nie wiem, u mnie się coś zwalił preamp, także spoko, tak to bym go tam
    trzymał. A tak to mam Squiera VM na lepszym osprzęcie.

  20. Lekki offtop, nie chciałem zakładać nowego tematu, a nie wiedziałem gdzie
    napisać.

    Mam Fendera Precla 62′ Reissue MIJ z roku 92/93 moje pytanie czy wartym
    rozważenia byłoby zamiana go na Fendera Jazz Bass Special MIJ z roku 92/93 o
    układzie przystawek PJ? Obie mają palisander.

    Nie wiem na jakiej zasadzie odbyłaby się zamiana czy z ograniem instrumentu
    czy w ciemno, dlatego na razie pytam o personalne odczucia co do tych dwóch
    instrumentów.

    Ja jestem świerzy w kwestii gitar z dobrej-klasycznej półki jak Fendery.

    No i jeszcze pytanie kontrolne czy przystawka P w tym Jazz Bassie to tak na
    prawdę przystawka J w ciele P i to typowy Jazz? Czy może grając na samej
    przystawce P wyciągne z tego basu brzmienie P? I z tym PJ będę mieć
    większą możliwość kreacji dźwięku?

  21. Proszę o pomoc w rozpoznaniu historii i faktycznego producenta mojej basówki.
    Kupiłem ją jakiś czas temu za małe pieniądze :), gra na prawdę dobrze,
    ale ciekawostką jest jej producent. Zgodnie z napisem na główce producentem
    jest koreański KAWAI. Z tego co kojarzę KAWAI została przejęta przez CBS
    Musical Instruments – właściciela Fendera. Niestety innych informacji nie
    znalazłem, wujo Google nie zna P-Bassów marki KAWAI, choć firma ta
    produkowała gitary i basy o różnych i bardzo ekstrawaganckich kształtach.
    Może ktoś z Was spotkał się już z takim instrumentem? Kilka słów o
    budowie mojego precla: całość a’la klasyczny Precision Bass, deska wykonana
    z litego drewna, gryf i podstrunnica wygląda na klon. Gryf wąski i wysoki (na
    modłę lat 70-80), siodełko wykonane jest ze szlachetnego ciemnego drewna
    (coś jak palisander albo podobne). Decha w środku posiada ślady przerabiania
    z jakimiś krótkimi adnotacjami po polsku (!) Szpilki – prowadnice do
    pickupów widać, że były wklejone na poksypol, same przystawki
    „amortyzowane” są na staromodnych sprężynkach. Prócz główki gryfu innych
    sygnatur brak. Klucze – polskie Presto. Pickguard dobrałem sam, bo wcześniej
    docięta była płytka z litego białego plastyku – widać, że doróbka.
    Jeśli macie wiedzę – piszcie. Pozdrawiam.

  22. beatdeath, To względna sprawa, spróbuj sobie najpierw pograć na Jazzie,
    zobacz jak Ci leży w ręce, porównaj go z Preclem. J-Bass teoretycznie ma
    węższy gryf, inne przystawki. Brzmienie może być też trochę inne. Sprawa
    indywidualna. To tak, jakby porównywać co lepsze: Duży Fiat czy Polonez 😉

  23. @zdychawka: Proszę o pomoc w rozpoznaniu historii i faktycznego producenta mojej basówki.

    Jest to polski wyrob stolarski z czasow komunizmu.

  24. @paul: Jest to polski wyrob stolarski z czasow komunizmu.

    Coś więcej? Stolarz był dość zdolny i z polotem…Kawai, CBS…?
    Spotkałeś się już z podobnym instrumentem?

  25. Nie raz, nie dwa zdarzało nam się identyfikować instrumenty, na których
    ktoś nakleił logo mało znanej firmy – na tyle znanej, żeby znaleźć o niej
    >coś< w internecie, ale niedostatecznie, żeby móc poprawnie
    zidentyfikować instrument. Robi się to po to, żeby sprzedać za jakiś
    możliwy pieniądz coś, co jest potencjalnie niesprzedawalne.

    Ja osobiście nie twierdze, że całość jest dziełem peerelowskiego stolarza
    (DEFIL or whatever), sam gryf może być np. od tego Kawai, ale klucze i korpus
    mocno sugerują, że to składak – szczególnie korpus (tak gęsto ustawione
    gałki) – jakaś samoróbka? Co generalnie potwierdza powyższą teorię (o
    sprzedaży niesprzedawalnego).

  26. Napisy na gryfie robione tzw. kalkotekstem – dostepnym w sklepach papierniczych
    PRL. Nie szukalbym tu japonskich czesci.

  27. Wygląda „kropka w kropkę” jak mój pierwszy bass (kupiony gdzieś w 89/90),
    który był typowo PRL-owskim wyrobem.

    Aż mnie nostalgia jakaś złapała:)))

    No może mój nie miał siodełka z brązowego drewna, takiego napisu i
    płytkę miał inną…

  28. Dla ścisłości, płytkę, jak już wspomniałem, wymieniałem sam. Wcześniej
    założona była jakaś obleśna dorabiana biała pleksa. Potki są blisko, bo
    płytka jest od P-bassa na dwie gały… trochę ciasno je spasowałem, żeby
    wcisnąć trzy 😉 Co do gryfu mogę jedynie dodać, że jest bardzo starannie
    obrobiony a podstrunnica wręcz nienagannie zespolona jest z resztą (bez
    szczelin, pęknięć i innych niedoróbek). Podejrzewam lutniczą „podróbkę”,
    tylko ten CBS KAWAI, za Chiny (a raczej Koreę płd.) nie wpadłbym na taki
    pomysł… Ot, ciekawostka…, a może trafił mi się prawdziwy biały
    koreański kruk ze stajni skojarzonej z Fenderem 😉 hehehe…

  29. Jakiś pomysł cóż to?

    Nie ma żadnych oznaczeń według sprzedającego. Lakier wygląda na
    oryginalny. Dobrze położony matowy.

  30. Hm, a spotkał się ktoś może z takim Mensfeldem? Podobno nie ma konkretnego
    oznaczenia, napisałem do Mensinger Guitars odpisał Marek Kolasa z info, że
    nie ma informacji o tym instrumencie. Także dosyć po łebkach odpisuje, bo
    nie pierwszy raz pytam 🙂

    Głównie interesuje mnie z czego jest korpus, bo takiego info nie mam.

  31. Mensfeldów na różnych etapach istnienia tej firmy wychodziło dużo
    różnych. Nie ma podstaw, żeby sądzić, że to podróba, ale to też nie
    tak, że w związku z tym jesteś właścicielem białego kruka, który jest
    wart miliony.

  32. Kiedyś też próbowałem ustalić z czego jest korpus ich starego wypustu (ale
    to był MEG z rocznika ’97 i na dodatek gitara) i dotarłem do gościa, który
    w tamtych latach pracował przy tych gitarach. Po numerze seryjnym powiedział
    tylko, że to druga połowa roku ’97 i prawdopodobnie klon, ale pewności nie
    miał, bo różnie bywało oraz, że na bank używali tylko litego,
    sezonowanego drewna o niezłych właściwościach brzmieniowych.

  33. @Kapral: Mensfeldów na różnych etapach istnienia tej firmy wychodziło dużo różnych. Nie ma podstaw, żeby sądzić, że to podróba, ale to też nie tak, że w związku z tym jesteś właścicielem białego kruka, który jest wart miliony.

    Znaczy się z tego co napisałeś to nic nie sugerowałem 🙂 nie znam po prostu
    jego specyfikacji, a dobrze by było to wiedzieć, co ma się w rękach 😉
    ktoś już zasugerował, że sporo mieli różnych wypustów i ciężko
    będzie, ale może ktoś miał przyjemność się z takim spotkać.

  34. Nie wiem, czy nie lepiej byłoby się skontaktować z Maciejem Mensfeldem.
    Można znaleźć to niego numer telefonu w internetach.

Możliwość komentowania została wyłączona.