Pomóżcie mi to rozgryźć – dane nt. Hartke 810 XL oraz Ampega SVT3 Pro

Artykuł zawiera prośbę o pomoc w interpretacji danych technicznych dotyczących dwóch modeli urządzeń: Hartke 810 XL i Ampega SVT3 Pro, wskazując ich kluczowe parametry takie jak moc, głośniki, pasmo przenoszenia i inne. Zawiera zapytanie, czy dany zestaw jest dobrym wyborem.

Człowiek laikiem jest i wielu rzeczy nie wiem. Znów proszę was o pomoc w
odczytaniu poniższych informacji (co to znaczy, jak to interpretować, czy
takie wartości są dobre itp.)

Hartke 810 XL

– Moc: 800W

– Głośniki: 8 x 10″ z aluminiową membraną i cewką 1,5″ (czy aluminiowa
jest lepsza od zwykłej, i co oznacza średnica cewki?)

– Pasmo przenoszenia: 30Hz – 5kHz (?)

– Czułość: 98dB @ 1 W/1 M (?)

– Impedancja: 4 Ohm (?)

– Wejście 1/4″ (?)

i jeszcze to

Ampeg SVT-3PRO

Moc wyjściowa RMS

450 W/4 Ohm; 275 W/8 Ohm (?)

Konstrukcja

lampowo-tranzystorowa (?)

Przedwzmacniacz

lampowy (?)

Wzmacniacz

tranzystorowy (Mos-Fet) (?)

Korektor graficzny

9-pasmowy(?)

Korektor pasmowy

3-pasmowy + 5-pozycyjny przełącznik tonów średnich(?)

Dodatkowa korekcja

dodatkowe wzmocnienie niskich i wysokich częstotliwości(?)

Pętla efektów

tak(?)

Proszę dodać także, czy ten zestaw to dobry wybór.

Z góry thx mans

Mod: REGULAMIN DO JASNEJ ANIELKI!!!

Czy ktoś może mi pomóc z zrozumieniem informacji na temat Hartke 810 XL i Ampeg SVT3 Pro?
Czy ktoś wie co oznacza aluminiowa membrana i cewka 1,5 w głośnikach Hartke 810 XL?
Jak interpretować zakres pasma przenoszenia w Hartke 810 XL?
Czy ktoś wie, co oznacza wartość czułości w Hartke 810 XL?
Co to jest impedancja w Hartke 810 XL i czy wartość 4 Ohm jest dobra?
Czy wejście 1/4 w Hartke 810 XL jest dobrej jakości?
Czy ktoś wie, jaka jest konstrukcja Ampeg SVT 3PRO?
Co oznacza korektor graficzny 9 pasmowy w Ampeg SVT 3PRO?
Jak działa korektor pasmowy 3 pasmowy + 5 pozycyjny przełącznik tonów średnich w Ampeg SVT 3PRO?
Czy zestaw Hartke 810 XL i Ampeg SVT3 Pro to dobry wybór?

Podziel się swoją opinią
Wawrzykos
Wawrzykos
Artykuły: 0

13 komentarzy

  1. Do ciężkiej, do ciężkiej drogi modzie 😉

    Panie Wawrzykos, odpal se jeden wzmacniacz, potem drugi. Jak będzie dobrze
    gadał, to znaczy, że parametry o które pytasz są dobre. Jak będzie kiepsko
    gadał, to znaczy, że parametry owe są złe. Gdyby jednak dobrze gadał a
    parametry byłyby złe to powinieneś mieć to głębokaśno w d*pie, bo nie o
    parametr się tyczy, tylko o to czy wzmacniacz daje rade czy nie daje.

    EDIT:

    No ale jeśli ktoś nie wie co to jest wzmocnienie niskich i wysokich
    częstotliwości, 9pasmowy korektor graficzny, wejście 1/4cala, to ja na niego
    nie mam siły.

    To tak jak byś chcąc kupić auto pytał się od czego jest kierownica 😛

  2. wiem, ze Hartke to kolumna, kto powiedzial , że jest inaczej. Nie mam
    możliwości sprawdzenia tego sprzętu dlatego się pytam. A propos: nie ma
    głupich pytań, są tylko głupie odpowiedzi. Zastanówcie się nad tym:)

  3. Wawrzykos, a słyszałeś o wyjątku potwierdzającym regułę? 😉

    Kurde, parametry nie grają 🙂

    Aluminiowa membrana jest inna od zwykłej. Ni lepsza ni gorsza, jeno inna.

    Średnica cewki oznacza średnice cewki, powinna Cię tyle obchodzić co
    średnica zaworu w silniku samochodowym 😉

    Pasmo przenoszenia głośników to częstotliwości w jakich głośnik „czuje
    się najlepiej” . Np pusta struna E to ~41Hz, nie pamiętam ile ma struna H,
    ale im szerszy ten zakres tym milej, w tym wypadku jest to całkiem miły
    zakres.

    Czułość, to inaczej skuteczność. O skuteczności głośników było, w
    skrócie – im więcej db tym lepiej. 98db nie jest źle, chociaż po paczce
    8×10 spodziewałbym się więcej, gdyż kilka głośników połączonych razem
    daje zawsze większą skuteczność te same głośniki solo.

    Impedancja –
    http://www.pl.wikipedia.org/wiki/Impedancja 😉 Tu masz wyczerpujący
    opis. W sumie z tej wiedzy przydatne jest to, żeby paka ( kolumna ) miała
    taką samą jak head ( wzmacniacz ) 😉

    Wejście 1/4 cala to popularny „duży jack” jak od kabla gitarowego.

    Moc wyjściowa – na różnych impedancji będzie różna, regułą jest, iż im
    mniej ohmów tym więcej wattów 😉

    Konstrukcja lampowo-tranzystorowa z przedwzmacniaczem lampowym i wzmacniaczem
    na mofsetach znaczy tyle, że jest to hybryda 😛

    9zakresowy korektor graficzny – możesz sobie podbijac bardzo niskie – niskie –
    średnio niskie – nisko średnie – średnie – wysoko średnie – średnio
    wysokie – wysokie i bardzo wysokie tony 😉

    Dodatkowo 5 pozycyjny przełącznik pozwala wybrać czy chcesz podbić bardzo
    nisko średnie, średnio nisko średnie, średnie czy średnio wysokie czy
    średnio wysoko średnie 😉

    Dodatkowa korekcja pozwala podbić jeszcze wszystkie niskie i wsyzstkie wysokie
    gdyby było Ci mało 😉

    Pętla efektów pozwala podłączyć całą kolekcje kostek bezpośrednio we
    wzmacniacz, żeby się kabliska przy basie nie plątały 😉

    Opisałem Ci tu po krótce owe parametry. A na koniec bardzo ważna sprawa –
    one nijak mają się do tego czy brzmienie będzie Ci pasować czy nie 😛

  4. Głupie pytania jak najbardziej też są(to jakaś powielana bzdura, co
    powtarzasz ;P), ale ja tutaj Mazdaha informowałem, bo on tak wystrzelił,
    jakoby oba gadżety były wzmacniaczami.

    Generalnie te aluminiowe głośniki inaczej brzmią, ale zdarzały się w serii
    XL głośniki, którym odklejały się te aluminiowe membrany.

    Pasmo przenoszenia to informacja, która mówi, jaki najniższy i jaki
    najwyższy dźwięk jest w stanie dana kolumna zagrać.

    Czułość to parametr określający z jaką głośnością zagra kolumna przy
    obłożeniu mocą jednego watta.

    Impedancja to jest oporność całkowita kolumny, ważny parametr w przypadku
    podłączania więcej niż jednej kolumny do danego wzmacniacza.

    Wejście 1/4″ to po prostu duży jack.

    Co do wzmacniacza:

    450w / 4ohm i 275w / 8ohm – moc podawana na kolumnę (bądź zestaw kolumn) o
    oporności całkowitej 4 ohm lub 8 ohm. Zwykle jest tak, że im mniejsza
    oporność kolumny, tym większa moc, która jest podawana przez
    wzmacniacz.

    Konstrukcja lampowo-tranzystorowa – w tym przypadku oznacza to, że w preampie
    został zastosowany układ „formowania brzmienia” z użyciem lampy. Mos-fet to
    jest jakiś układ tranzystorowy służący wzmocnieniu sygnału kiedy już
    brzmienie jest uformowane (nie wiem co to dokładnie znaczy Mos-fet, ale w
    sumie to mało potrzebna wiedza).

    9cio pasmowy korektor graficzny – tzn. masz dziewięć suwaków, z których
    każdy reguluje inną częstotliwość w danym paśmie wzmacniania tego
    urządzenia.

    Korektor pasmowy – trzy gałeczki do kręcenia, plus korektor parametryczny
    środka, czyli wybór częstotliwości, którą chcesz podbijać /
    obcinać.

    Dodatkowa korekcja – guziki podbicia basów czy sopranów.

    Pętla efektów – to specjalne wyjście, które pozwala Ci na podpięcie
    efektów niezależnie od kabla, który idzie od gitary do wzmacniacza.

    Moim skromnym zdaniem – wzmacniacz bardzo dobry wybór, kolumna niezbyt dobry
    🙂

  5. Od góry-

    1.Aluminiowa membrana daje inne brzmienie niż zwykła, papierowa (sporo osób
    uważa, że jak paka Hartke to właśnie aluminiowa, bo papierowe brzmią jak
    kupa)

    2. Średnica cewki nie wiem co może oznaczać 😛

    3. Pasmo przenoszenia- jakie pasmo częstotliwości przenosi kolumna (czyli np.
    nie wyciągnie wyżej niż 5kHz, ani niżej niż 30Hz)

    4. Czułość- jak głośno zagra

    5. Impedancja- jak ma 4 Ohmy to znaczy to, że jak podłączysz np. tego SVT-3
    do kolumny to wzmacniacz „przekaże” paczce moc 450 W. Jakbyś połączył dwie
    takie szeregowo to wzmacniacz wyciągnąłby 275 W (4 Ohm + 4Ohm = 8 Ohm)

    6. Wejście 1/4″- czyli możesz podpiąć kolumnę do wzmacniacza zwykłym
    kablem gitarowym.

    7. Moc wyjściowa- Moc jaką wzmacniacz da, przy konkretnym oporze kolumn (p.
    Impedancja)

    8. Konstrukcja lapowo-tranzystorowa- w sensie, że do wzmocnienia sygnału są
    używane zarówno lampy (triody), jak i tranzystory.

    9. Przedwzmacniacz- to co wzmacnia sygnał przed poddaniem go „obróbce” we
    wzmacniaczu (equalizacji i te pe)

    10. Wzmacniacz- to co ostatecznie wzmacnia sygnał już „gotowy” do wyjścia na
    paczkę

    11. Korektor graficzny (EQ graficzny)- coś takiego (www.musiciansbuy.com/mmMBCOM/images/sabine_GRQ3122U.jpg) . Nie
    wiem jak to wytłumaczyć słownie 😛

    12. Korektor pasmowy- to jest to samo co graficzny(w sensie, że służy do
    tego samego), tyle, że ma pokrętełka zamiast suwaczków.

    13. Wzmocnienie wys/nis. częstotliwości- taaa… No, ten… No…
    Wzmocnienie? Które słowo tu jest nie jasne 🙂

    14. Pętla efektów- takie mądre cholerstwo, dzięki któremu wepniesz efekty
    między korekcję barwy (equalizację), a końcówkę mocy, a nie trzeba ich
    wpinać liniowo gitara->efekt->przedwzmacniacz->EQ->końcówka
    mocy. A co to daje to niech Ci ktoś mądrzejszy ode mnie powie, ale robią to
    często we wzmacniaczach, czyli COŚ to daje 😀

    Mam nadzieję, że pomogłem 🙂 Chociaż i tak zaraz tu się zlecą
    specjaliści i mi powiedzą, że co drugą rzecz to gupoty napisałem 😀

    EDIT: Uch, a myślałem, że taki fajny będę jak napiszę 😀

  6. Emocje są niewątpliwe:)Takie talenty mamy na basoofce, w wstydzą się
    ujawniac;)Thx all

  7. Pomyślałeś kto będzie to za Ciebie nosił? 🙂

    Może kup sobie kolumnę Noisy Box na neodymach 🙂

  8. albo może od razu lodówkę Ampega 8×10″, skoro pytasz o parametry to pewnie
    najlepiej to zagra gdy będzie dobrane firmowo, z tą główką SVT3pro

  9. @Wawrzykos: czy aluminiowa jest lepsza od zwykłej, i co oznacza średnica cewki?

    aluminiowa nie jest lepsza. Jest inna. Kwestia gustu. cewka jest to element
    głośnika który dzięki przepływowi przez niego prądu i wytwarzaniu
    zmiennego pola magnetycznego porusza membraną.

    – Pasmo przenoszenia: 30Hz – 5kHz (?)

    oznacza jakie pasmo częstotliwości jest w stanie przenosić kolumna.

    – Czułość: 98dB @ 1 W/1 M (?)

    oznacza z jaką skutecznością kolumna wykorzystuje moc. im więcej decybeli z
    jednego watta tym głośniej

    – Impedancja: 4 Ohm (?)

    impedancja to inaczej opór prądu zmiennego (czyli takiego jaki płynie ze
    wzmacniacza). Nie będę się wdawał w szczegóły ale oznacza to generalnie
    obciążanie wzmacniacza. im mniejsza impedancja kolumny tym więcej mocy
    podaje wzmacniacz aczkolwiek przez to staje się mniej stabilny.

    – Wejście 1/4″ (?)

    inaczej „duży jack”

    Moc wyjściowa RMS
    450 W/4 Ohm; 275 W/8 Ohm (?)

    Jest to moc ciągła zależna od impedancji kolumny.

    Masz przykład jak się moc do impedancji.

    Przedwzmacniacz
    lampowy (?)

    układ przetwarzania sygnału z gitary (korektor itp) jest zbudowany na lampach
    (w przypadku 3xECC83 a w przesterze jedna ECC83 i jedna ECC82)

    Wzmacniacz
    tranzystorowy (Mos-Fet) (?)

    układ wzmacniający jest zbudowany na tranzystorach.

    Korektor graficzny
    9-pasmowy(?)

    układ regulacji brzmienia (te 9 suwaków na wzmaku)

    Korektor pasmowy
    3-pasmowy + 5-pozycyjny przełącznik tonów średnich(?)

    również układ regulacji brzmienia

    Dodatkowa korekcja
    dodatkowe wzmocnienie niskich i wysokich częstotliwości(?)

    podbicia basu i sopranu

    Pętla efektów
    tak(?)

    ja pier… wpinasz w to efekty

    proszę dodać także, czy ten zestaw to dobry wybór.

    mam być szczery: NIE! head jest świetny ale szkoda do niego podpinać taką
    gównianą paczkę.

  10. za 3000zł złożyłbym ci taką paczkę która by zmiażdżyła tego Hartke
    butami po ryju

Możliwość komentowania została wyłączona.