Człowiek laikiem jest i wielu rzeczy nie wiem. Znów proszę was o pomoc w
odczytaniu poniższych informacji (co to znaczy, jak to interpretować, czy
takie wartości są dobre itp.)
Hartke 810 XL
– Moc: 800W
– Głośniki: 8 x 10″ z aluminiową membraną i cewką 1,5″ (czy aluminiowa
jest lepsza od zwykłej, i co oznacza średnica cewki?)
– Pasmo przenoszenia: 30Hz – 5kHz (?)
– Czułość: 98dB @ 1 W/1 M (?)
– Impedancja: 4 Ohm (?)
– Wejście 1/4″ (?)
i jeszcze to
Ampeg SVT-3PRO
Moc wyjściowa RMS
450 W/4 Ohm; 275 W/8 Ohm (?)
Konstrukcja
lampowo-tranzystorowa (?)
Przedwzmacniacz
lampowy (?)
Wzmacniacz
tranzystorowy (Mos-Fet) (?)
Korektor graficzny
9-pasmowy(?)
Korektor pasmowy
3-pasmowy + 5-pozycyjny przełącznik tonów średnich(?)
Dodatkowa korekcja
dodatkowe wzmocnienie niskich i wysokich częstotliwości(?)
Pętla efektów
tak(?)
Proszę dodać także, czy ten zestaw to dobry wybór.
Z góry thx mans
Mod: REGULAMIN DO JASNEJ ANIELKI!!!
Czy ktoś może mi pomóc z zrozumieniem informacji na temat Hartke 810 XL i Ampeg SVT3 Pro?
Czy ktoś wie co oznacza aluminiowa membrana i cewka 1,5 w głośnikach Hartke 810 XL?
Jak interpretować zakres pasma przenoszenia w Hartke 810 XL?
Czy ktoś wie, co oznacza wartość czułości w Hartke 810 XL?
Co to jest impedancja w Hartke 810 XL i czy wartość 4 Ohm jest dobra?
Czy wejście 1/4 w Hartke 810 XL jest dobrej jakości?
Czy ktoś wie, jaka jest konstrukcja Ampeg SVT 3PRO?
Co oznacza korektor graficzny 9 pasmowy w Ampeg SVT 3PRO?
Jak działa korektor pasmowy 3 pasmowy + 5 pozycyjny przełącznik tonów średnich w Ampeg SVT 3PRO?
Czy zestaw Hartke 810 XL i Ampeg SVT3 Pro to dobry wybór?
Do ciężkiej, do ciężkiej drogi modzie 😉
Panie Wawrzykos, odpal se jeden wzmacniacz, potem drugi. Jak będzie dobrze
gadał, to znaczy, że parametry o które pytasz są dobre. Jak będzie kiepsko
gadał, to znaczy, że parametry owe są złe. Gdyby jednak dobrze gadał a
parametry byłyby złe to powinieneś mieć to głębokaśno w d*pie, bo nie o
parametr się tyczy, tylko o to czy wzmacniacz daje rade czy nie daje.
EDIT:
No ale jeśli ktoś nie wie co to jest wzmocnienie niskich i wysokich
częstotliwości, 9pasmowy korektor graficzny, wejście 1/4cala, to ja na niego
nie mam siły.
To tak jak byś chcąc kupić auto pytał się od czego jest kierownica 😛
Te, ale Hartke 810 XL to kolumna a nie wzmacniacz ;D
wiem, ze Hartke to kolumna, kto powiedzial , że jest inaczej. Nie mam
możliwości sprawdzenia tego sprzętu dlatego się pytam. A propos: nie ma
głupich pytań, są tylko głupie odpowiedzi. Zastanówcie się nad tym:)
Wawrzykos, a słyszałeś o wyjątku potwierdzającym regułę? 😉
Kurde, parametry nie grają 🙂
Aluminiowa membrana jest inna od zwykłej. Ni lepsza ni gorsza, jeno inna.
Średnica cewki oznacza średnice cewki, powinna Cię tyle obchodzić co
średnica zaworu w silniku samochodowym 😉
Pasmo przenoszenia głośników to częstotliwości w jakich głośnik „czuje
się najlepiej” . Np pusta struna E to ~41Hz, nie pamiętam ile ma struna H,
ale im szerszy ten zakres tym milej, w tym wypadku jest to całkiem miły
zakres.
Czułość, to inaczej skuteczność. O skuteczności głośników było, w
skrócie – im więcej db tym lepiej. 98db nie jest źle, chociaż po paczce
8×10 spodziewałbym się więcej, gdyż kilka głośników połączonych razem
daje zawsze większą skuteczność te same głośniki solo.
Impedancja –
http://www.pl.wikipedia.org/wiki/Impedancja 😉 Tu masz wyczerpujący
opis. W sumie z tej wiedzy przydatne jest to, żeby paka ( kolumna ) miała
taką samą jak head ( wzmacniacz ) 😉
Wejście 1/4 cala to popularny „duży jack” jak od kabla gitarowego.
Moc wyjściowa – na różnych impedancji będzie różna, regułą jest, iż im
mniej ohmów tym więcej wattów 😉
Konstrukcja lampowo-tranzystorowa z przedwzmacniaczem lampowym i wzmacniaczem
na mofsetach znaczy tyle, że jest to hybryda 😛
9zakresowy korektor graficzny – możesz sobie podbijac bardzo niskie – niskie –
średnio niskie – nisko średnie – średnie – wysoko średnie – średnio
wysokie – wysokie i bardzo wysokie tony 😉
Dodatkowo 5 pozycyjny przełącznik pozwala wybrać czy chcesz podbić bardzo
nisko średnie, średnio nisko średnie, średnie czy średnio wysokie czy
średnio wysoko średnie 😉
Dodatkowa korekcja pozwala podbić jeszcze wszystkie niskie i wsyzstkie wysokie
gdyby było Ci mało 😉
Pętla efektów pozwala podłączyć całą kolekcje kostek bezpośrednio we
wzmacniacz, żeby się kabliska przy basie nie plątały 😉
Opisałem Ci tu po krótce owe parametry. A na koniec bardzo ważna sprawa –
one nijak mają się do tego czy brzmienie będzie Ci pasować czy nie 😛
Głupie pytania jak najbardziej też są(to jakaś powielana bzdura, co
powtarzasz ;P), ale ja tutaj Mazdaha informowałem, bo on tak wystrzelił,
jakoby oba gadżety były wzmacniaczami.
Generalnie te aluminiowe głośniki inaczej brzmią, ale zdarzały się w serii
XL głośniki, którym odklejały się te aluminiowe membrany.
Pasmo przenoszenia to informacja, która mówi, jaki najniższy i jaki
najwyższy dźwięk jest w stanie dana kolumna zagrać.
Czułość to parametr określający z jaką głośnością zagra kolumna przy
obłożeniu mocą jednego watta.
Impedancja to jest oporność całkowita kolumny, ważny parametr w przypadku
podłączania więcej niż jednej kolumny do danego wzmacniacza.
Wejście 1/4″ to po prostu duży jack.
Co do wzmacniacza:
450w / 4ohm i 275w / 8ohm – moc podawana na kolumnę (bądź zestaw kolumn) o
oporności całkowitej 4 ohm lub 8 ohm. Zwykle jest tak, że im mniejsza
oporność kolumny, tym większa moc, która jest podawana przez
wzmacniacz.
Konstrukcja lampowo-tranzystorowa – w tym przypadku oznacza to, że w preampie
został zastosowany układ „formowania brzmienia” z użyciem lampy. Mos-fet to
jest jakiś układ tranzystorowy służący wzmocnieniu sygnału kiedy już
brzmienie jest uformowane (nie wiem co to dokładnie znaczy Mos-fet, ale w
sumie to mało potrzebna wiedza).
9cio pasmowy korektor graficzny – tzn. masz dziewięć suwaków, z których
każdy reguluje inną częstotliwość w danym paśmie wzmacniania tego
urządzenia.
Korektor pasmowy – trzy gałeczki do kręcenia, plus korektor parametryczny
środka, czyli wybór częstotliwości, którą chcesz podbijać /
obcinać.
Dodatkowa korekcja – guziki podbicia basów czy sopranów.
Pętla efektów – to specjalne wyjście, które pozwala Ci na podpięcie
efektów niezależnie od kabla, który idzie od gitary do wzmacniacza.
Moim skromnym zdaniem – wzmacniacz bardzo dobry wybór, kolumna niezbyt dobry
🙂
Kapralu, razem stworzyliśmy piękną mini encyklopedię 😉
Od góry-
1.Aluminiowa membrana daje inne brzmienie niż zwykła, papierowa (sporo osób
uważa, że jak paka Hartke to właśnie aluminiowa, bo papierowe brzmią jak
kupa)
2. Średnica cewki nie wiem co może oznaczać 😛
3. Pasmo przenoszenia- jakie pasmo częstotliwości przenosi kolumna (czyli np.
nie wyciągnie wyżej niż 5kHz, ani niżej niż 30Hz)
4. Czułość- jak głośno zagra
5. Impedancja- jak ma 4 Ohmy to znaczy to, że jak podłączysz np. tego SVT-3
do kolumny to wzmacniacz „przekaże” paczce moc 450 W. Jakbyś połączył dwie
takie szeregowo to wzmacniacz wyciągnąłby 275 W (4 Ohm + 4Ohm = 8 Ohm)
6. Wejście 1/4″- czyli możesz podpiąć kolumnę do wzmacniacza zwykłym
kablem gitarowym.
7. Moc wyjściowa- Moc jaką wzmacniacz da, przy konkretnym oporze kolumn (p.
Impedancja)
8. Konstrukcja lapowo-tranzystorowa- w sensie, że do wzmocnienia sygnału są
używane zarówno lampy (triody), jak i tranzystory.
9. Przedwzmacniacz- to co wzmacnia sygnał przed poddaniem go „obróbce” we
wzmacniaczu (equalizacji i te pe)
10. Wzmacniacz- to co ostatecznie wzmacnia sygnał już „gotowy” do wyjścia na
paczkę
11. Korektor graficzny (EQ graficzny)- coś takiego (www.musiciansbuy.com/mmMBCOM/images/sabine_GRQ3122U.jpg) . Nie
wiem jak to wytłumaczyć słownie 😛
12. Korektor pasmowy- to jest to samo co graficzny(w sensie, że służy do
tego samego), tyle, że ma pokrętełka zamiast suwaczków.
13. Wzmocnienie wys/nis. częstotliwości- taaa… No, ten… No…
Wzmocnienie? Które słowo tu jest nie jasne 🙂
14. Pętla efektów- takie mądre cholerstwo, dzięki któremu wepniesz efekty
między korekcję barwy (equalizację), a końcówkę mocy, a nie trzeba ich
wpinać liniowo gitara->efekt->przedwzmacniacz->EQ->końcówka
mocy. A co to daje to niech Ci ktoś mądrzejszy ode mnie powie, ale robią to
często we wzmacniaczach, czyli COŚ to daje 😀
Mam nadzieję, że pomogłem 🙂 Chociaż i tak zaraz tu się zlecą
specjaliści i mi powiedzą, że co drugą rzecz to gupoty napisałem 😀
EDIT: Uch, a myślałem, że taki fajny będę jak napiszę 😀
Emocje są niewątpliwe:)Takie talenty mamy na basoofce, w wstydzą się
ujawniac;)Thx all
No to może zamast tego Hartke dobry będzie Kustom Groove Bass 410H?
Pomyślałeś kto będzie to za Ciebie nosił? 🙂
Może kup sobie kolumnę Noisy Box na neodymach 🙂
albo może od razu lodówkę Ampega 8×10″, skoro pytasz o parametry to pewnie
najlepiej to zagra gdy będzie dobrane firmowo, z tą główką SVT3pro
aluminiowa nie jest lepsza. Jest inna. Kwestia gustu. cewka jest to element
głośnika który dzięki przepływowi przez niego prądu i wytwarzaniu
zmiennego pola magnetycznego porusza membraną.
oznacza jakie pasmo częstotliwości jest w stanie przenosić kolumna.
oznacza z jaką skutecznością kolumna wykorzystuje moc. im więcej decybeli z
jednego watta tym głośniej
impedancja to inaczej opór prądu zmiennego (czyli takiego jaki płynie ze
wzmacniacza). Nie będę się wdawał w szczegóły ale oznacza to generalnie
obciążanie wzmacniacza. im mniejsza impedancja kolumny tym więcej mocy
podaje wzmacniacz aczkolwiek przez to staje się mniej stabilny.
inaczej „duży jack”
Jest to moc ciągła zależna od impedancji kolumny.
Masz przykład jak się moc do impedancji.
układ przetwarzania sygnału z gitary (korektor itp) jest zbudowany na lampach
(w przypadku 3xECC83 a w przesterze jedna ECC83 i jedna ECC82)
układ wzmacniający jest zbudowany na tranzystorach.
układ regulacji brzmienia (te 9 suwaków na wzmaku)
również układ regulacji brzmienia
podbicia basu i sopranu
ja pier… wpinasz w to efekty
mam być szczery: NIE! head jest świetny ale szkoda do niego podpinać taką
gównianą paczkę.
za 3000zł złożyłbym ci taką paczkę która by zmiażdżyła tego Hartke
butami po ryju