Pochwalcie sie jak gracie :D

1358-bm_manual.

alan_hevos.

296749_198446390227535_177769905628517_494868_717745835_n.
To ja pierwszy 😀

www.bassworld.pl/movie/caprice24.avi

tutaj gram fragment kaprysu #24 Paganiniego

Nagrywajcie się!!! (nie koniecznie na video)

Podziel się swoją opinią

3 150 komentarzy

  1. Dzięki. Te kawałki akurat wziąłem z książki “Classical Fake Book”. Nie
    wszystko stamtąd da się zagrać na basie ale sporo z tego ćwiczę np.
    melodie z arii operowych. Nie jest to takie dziwne podejście, czyż Djatri nie
    pisała że sporo się inspiruje wokalistami?

    Melodie do swoich kapel biorę z fake booków (poza wyżej wspomnianym mam też
    jeden ze standardami jazzowymi i jeden country), z nut znalezionych w sieci
    (np. tradycyjne brytyjskie melodie ściągnięte z mudcat.org) i z piosenek
    zasłyszanych czy to na polskim weselu, w radiu z małego miasteczka w Teksasie
    które nadawało prawdziwe country (nie to nowoczesne z Nashville), z płyt…
    chociaż z płyt w sumie niewielką część. Posiadam w sumie 50-kilka CD,
    kiedyś miałem 300 ale większość sprzedałem.

    Wiem że to nie na temat ale kilka płyt okołofolkowych które mogę polecić
    to:

    Fairport Convention “Liege & Lief” – absolutna klasyka
    folk-rocka

    Neko Case “Furnace Room Lullaby” – alt-country ze świetną
    wokalistką i mocnymi korzeniami w tradycji. Z kawałków na naszej stronie na
    Myspace “Favorite” jest jej autorstwa.

    Kazuki Tomokawa “Muzan No Bi” – psychodeliczna poezja
    śpiewana z bardzo intensywnym wokalem. Autor “Kigi Wa Haru”.

    Townes Van Zandt – może być “best of”, mroczne country z
    tragicznymi poetyckimi tekstami

    Curtis Ellers American Circus “Taking Up Serpents Again”
    nowoczesna wersja popularnej muzyki późnego XIX i wczesnego XX wieku? Z tych
    wszystkich płyt ma najciekawsze partie basu a raczej kontrabasu i tuby

    Stan Rogers “Northwest Passage” – kanadyjska poezja śpiewana,
    cały album o ludziach którzy wyjeżdzają na zachód za pracą, jakby to na
    polski przetłumaczyć to możnaby parę niezłych przebojów mieć w
    dzisiejszej Polsce

  2. takie niby bass solo, niestety w zlej jakosci bo przez kompa na szybko
    nagrywane wiec dorzucilem jeszcze flangera żeby jakoś to brzmialo ;p

  3. Ogólnie spoko, ale Hangie ma rację, dosyć nierówno.

    Jajo jeśli mogę coś poradzić: zostaw narazie szybkie solówki, pracuj nad
    równym graniem i artykulacją.

  4. Testujac wczoraj wieczorem aparat Narzeczonej zrobilem se wideoklip… 😉
    Sorry, ze jestem taki nieogolony!

    Nie wiem, czy u Was tez będzie takie opoznienie dźwięku do obrazu, bo jak ja to
    widzialem po zauplowadowaniu na Youtube, to strasznie to wygladalo… 😉

    https://www.youtube.com/watch?v=v7gpHQdOOsI Wideoklip

  5. medoramas graj dalej to beda z Ciebie ludzie, jeszcze z 4-5 lat.

    w kilku miejscach nieznacznie rozminąłeś się z metronomem, ale tylko
    nieznacznie.

    moje rady: lewy łokieć jak najdalej od ciała, używaj wszystkich 4 palców
    do 4 progów bo później ciężko Ci się będzie grało bardziej skomplikowane
    walkingi.

    no i dobre piórkowanie, ja gram kciukiem i palcami wiec doceniam 🙂

    ja jestem na plus.

  6. Kszol, czemu łokiec jak najdalej od ciała? O.o mi się wydawalo ze blizej
    wygodniej

    Edit:

    Tzn, nie ze blizej jak cholera, przyciskajacy do ciała, ale tez nie jak
    najdalej, wydaje mi się ze to kwestia osobistych preferencji

  7. Hangie: łokiec musi chodzic razem z cała reka to na serio sprawia ze
    wygodniej się gra

  8. nawet fajne 😛 tylko zabardzo wokal wyeksponowany przez pewien czas miałem
    wrazenie ze muzyka jest tylko dodatkiem ale ogolnie ok 🙂

  9. kawałek jeszcze przed mixem i masteringiem, brzmienie bębnów będzie
    zmienone no i ogólnie nabierze to wszystko lepszego kształtu ale taki zarys
    już jest 😉 fajnie że się podoba

  10. Niceee.

    Aż sobie was do friendsów na Myspacesie dodam.

    Czekam na zmasterowaną wersję.

  11. ale gowno ja pierdziele…. pozdrawiam dla ludzi co taka muze robia :D:D powodzenia
    😛

  12. @Szczecin: ale gowno ja pierdziele…. pozdrawiam dla ludzi co taka muze robia :D:D powodzenia 😛

    yyy spoko dzęki 😐 każdy robi to co czuje

  13. Sczecin nie świruj. Ja np nie dałem rady wyłączyłem przy wejściu wokalu,
    ale takiego czegoś jak Ty bym nie powiedział. Po prostu nie mój klimat.

    Dobra to teraz ja. Sory za sound – pasywny bas bez wzmocnienia, struny 7
    miesieczne, prane z 20 razy, zintegrowana karta muzyczna, kabel lutowany na
    poczekaniu…

    (www.three.fsphost.com/kszolo/record%201_mixdown.mp3)

    równo czy gówno? 😆

  14. @kszol: Sczecin nie świruj. Ja np nie dałem rady wyłączyłem przy wejściu wokalu, ale takiego czegoś jak Ty bym nie powiedział. Po prostu nie mój klimat.

    Dobra to teraz ja. Sory za sound – pasywny bas bez wzmocnienia, struny 7 miesieczne, prane z 20 razy, zintegrowana karta muzyczna, kabel lutowany na poczekaniu…

    równo czy gówno? 😆

    Jak dla mnie to jest równo i naprawdę fajny patent slapem zagrany!! (żebym ja
    tak umiał 😳 🙁 )

    Tylko ciekawi mnie jak by to wyszło gdyby nie ten lutowany na poczekaniu
    kabel, i nie ten pasywny bass, z nowymi strunami( a propo – pierzesz struny co
    tydzień ❓ 😮 ) i gdyby nie ta zintegrowana karta… Co to by musiało być
    ?? Bo jak dla mnie to już jest z*ebiście, a co dopiero bez tych wieeeeelu
    cholernych przeszkód… Czy aby nie przesadziłes ??

    Jest spoko przecież! Gdybym tak klangował to bym był z siebie dumny… nie
    wiem co inni powiedzą, ale ja mam takie zdanie i go nie zmienie 😛

    Pozdrawiam 🙂

    ps.Masz jakieś kawałki swoje??

  15. DeftoneR, szczerze mowiac, to oryginalnosci w tym chyba nie ma wcale, każdy
    patent slyszalem wczesniej na plytach wymienionych przez Was na stronie
    inspirujacych zespolow… No ale to już chyba specyfika tego Nu-nurtu. Wez no
    zapodaj tu wresje “post-master”, bo by sluchac takiej muzy, to musi brzmiec
    tlusto i miesisto! 😉

    Kszol, zajebiscie bas chodzi! Podoba mi się slap, czuc, ze masz go opanowanego
    na max! Ja tak nie gram, ale jestem pod wrazeniem! Jaki to pasyw?

    Ibanezbass – gdyby Kszol ominal wszystkie wymienione przeszkody, to naprawdę
    brzmialoby to duuuzo lepiej! Do poki nie sprobujesz nagrywac na dobrej karcie
    (24/96), nie poczujesz ile brzmienia zabiera zintegrowane coś…

  16. @kszol:
    równo czy gówno? 😆

    Świetne funty i technicznie bez zarzutu. Mnie się najbardziej podobały
    pierwsze 4 takty, a już tak najbardziej to czwarty. Dobre, mocne wejście basu
    i ten kapitalny gliss… To miało groove! Trzeba było tak pociągnąć,
    zamiast wymiatania. Sorry, ale nic nie poradzę, że lubię konkretne i
    oszczędne granie.

  17. ibanezbass – bywa, że piorę struny codziennie, więc wydaje mi się, że te
    20x są trochę zaniżone (a mam niebieskie hartkacze i dość dobrze trzymają
    z resztą słychać). Kawalków jako takich nie mam, to miał pierwszy
    porządny, ale jak zwykle nagrałem 30 sekund i mi się odechcialo, chociaz
    reszta jest rozpisana dalej.

    medoramas – no nie wiem czy tak zajebiscie, dość dużo musiałem podkręcić
    na Audition, dodałem equalizer i drobny delay, co pewnie słychać. Co to jest
    karta (24/96)? basówka GMR Bassforce 4 Classic.

    Mastabi – co to są funty i gliss? Gliss to chyba glissadno, a reszta sory ale
    nie łapię tego slangu 😆

    Co do wymiatania to właśnie taki miał być ten kawałek – popisówka w stylu
    ponapierdalal i poszedł. A jakby oczywiście był do tego jakiś wokal czy
    saxik to bym wstrzymał konie 😆

  18. @Kszol – przyjemne, bardzo solidny slap =)

    @Szczecin: ale gowno ja pierdziele…. pozdrawiam dla ludzi co taka muze robia :D:D powodzenia 😛

    Rzucę ci hasłem… “konstruktywna krytyka”… sprawdź sobie w
    słowniku co to znaczy.

    I dzięki za pozdrowienia. 8)

    ps. A teraz pora na wyszydzenie i drobną manipulację.

    Przy takim zapisie, z taką interpunkcją …

    @Szczecin: ale gowno ja pierdziele

    … wychodzi na to, że kolega Szczecin pierdzieli gówno. Cokolwiek miałoby
    to znaczyć…

    Pozdrowienia shitfuckerze 😈 👿 😈

  19. rat92 – metronom Twoim najlepszym przyjacielem. Obczaj jeszcze o co biega w
    legato i stracciato, bo artykulacja i przeciąganie dźwieków lezy i
    kwiczy.

    Ale tak jak mowisz nie jest najgorzej. Ćwicz więcej, pochwalisz się znowu i
    zobaczysz różnicę. I nie usuwaj tego nagrania tylko schowaj sobie, żeby
    później zobaczyć jak grałeś kiedyś (cholera dlaczego ja usuwałem?)

  20. @kszol: medoramas – no nie wiem czy tak zajebiscie, dość dużo musiałem podkręcić na Audition, dodałem equalizer i drobny delay, co pewnie słychać. Co to jest karta (24/96)? basówka GMR Bassforce 4 Classic.

    Karta 24/96 to taka, , która pozwala Ci nagrywac dźwięk w jakosci 24 bitow i 96
    kHz. Bity maja odzwierciedlenie wlepszej dyanamice sygnalu natomiast
    czestotliwosc probkowania (owe Hertze) odpowiadaja za jakosc brzmienia (np
    ilosc szumu). Lepsze karty maja dobre przetworniki (urzadzonka konwertujace
    synal wejsciowy – analogowy, na cyfrowy), nieporownywalnie leszpe do
    wbudowanych kart.

    Juz Audigy 2 oferowala mozliwosc odtwarzania dźwięku w formacie 29/96, a jak
    myślę, to nastepne jej wersje pozwalaja już na zapis takiego.

    Jak kupilem swoja karte (Waveterminal 192M) i porownalem ja do posiadanego
    wczesniej Audigy, to oniemialem!

  21. @kszol: ibanezbass – bywa, że piorę struny codziennie, więc wydaje mi się, że te 20x są trochę zaniżone

    LOOOOOOOOOOOOOOOOOOL 😮 😮 😮 😯 😯 😯

    Ty… to ja myślałem, że ja za często gotuje druty(robie to raz na 10
    miesięcy) LooL no comments 😀

    😈 Dobry jesteś 😀

    Codziennie… :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

    Uśmiałem się tego piknego ranka 🙂 :mrgreen: :mrgreen:

    EOT

    😆 😆 😆

  22. @kszol: Mastabi – co to są funty i gliss? Gliss to chyba glissadno, a reszta sory ale nie łapię tego slangu 😆

    Funty = funkcje = akordy. Gliss = gissando. Gdzieś Ty się człowieku
    uchował? 😕

  23. Macie tutaj następne, trochę odmienny klimat, nawet nie wiem jak się taki
    gatunek nazywa 😆

    Nie ma za mało basu w mixie? Moje odsłuchy są okropne :/

  24. Ludzie ile wy na jednych strunach gracie?! 10 miechów? Przecież to już
    brzmienia nie ma? A gotowanie niszczy struny. Ja po zagotowaniu pogram
    najwyżej z dwa dni i koniec. Do kosza :), a struny max co 3 miesiące
    wymieniam. Znam basistów którzy co miesiąc, ale oni mają sporo kasy :).

  25. Karpiq – strun się nie GOTUJE. W ciepłej wodzie z dodatkiem ludwika się
    płuka i szoruje szczoteczką a później odkłada do wyschnięcia.

  26. Karpiq – bardzo chętnie, będę grać na nowych strunach. Jak jesteś taki
    mądry to na PW mogę podać numer mojego konta.

    mazdah – dokładnie. Ja tylko piorę. Proszek do prania, ciepła woda i
    szczota. Tylko z tym wysychaniem robisz, źle bo na stalówkach może się
    osadzić rdza, najlepiej od razu wrzucić w ręcznik i mechanicznie
    wysuszyć.

    Z resztą ktoś tam na WD skonczyl materialoznawstwo powiedzial ze to okropnie
    niszczy struny tak wiec ja w to wierzę.

  27. Hmm dobra dzięki przyda mi się to :). Nie zjeżdzajcie od razu takiego leszcza
    jak ja, który się nie zna. Troche więcej wyrozumiałości :D.

  28. Wiesz wyrozumiałość to my mamy, ale z tym tekstem wyjechałeś jakbyś
    pozjadał wszystkie rozumy, to Cię musieliśmy na ziemię sprowadzić.

    Idź poćwiczyć, a nie 😆

  29. No, ale mimo wszystko 10 miechów nawet jak na pranie strun to trochę dłogo.
    Wyprałem sobie wczoraj stare Fat Beamsy i przyznam ze dają rade 🙂 Gitara od
    razu się żywsza zrobiła i milej się gra 🙂 Chociaż w sumie one i tak nie
    brzmią jak nówki, więc się zastanawiam ile takich prań wytrzymają :).

  30. Karpiq pieniądze.

    Nikt nie powiedział, że jakby miał kasę to by nowych strun nie kupił. Ty
    to wziąłęś za pewnik.

  31. Słychać, że grasz niedługo. Miejscami trochę krzywo jest (a to za późno
    wejdziesz z dźwiękiem a to za wcześnie). Ćwicz!

  32. @McGregor: Mruczy aż miło! I like it!

    🙂 i to na headzie LDM VBA160 heh a co do tego czy będzie więcej to w
    przeciągu 2 tygodni powinny się pojawić jeszcze 3 kawałki

  33. Dalej kupa 😛 nie wiem po co wklejac to do tematu gdzie mamy się chwalic.
    Gracie dla szatana? te krzyki takie nikczemne i złowrogie 🙂

    RocknRoll is my life,

    Just play it loud,

    Just play it hard!

  34. @Szczecin: Dalej kupa 😛 nie wiem po co wklejac to do tematu gdzie mamy się chwalic. Gracie dla szatana? te krzyki takie nikczemne i złowrogie 🙂

    RocknRoll is my life,
    Just play it loud,
    Just play it hard!

    chyba nie słyszałeś muzy dla szatana 😐 , chwalić się jest czym bo robie to
    co lubię i czuje, a jeśli Ci się coś nie podoba to daj konstrukywna krytyke,
    pie…ić trzy po trzy każdy potrafi, teraz co do krzyków… chyba nie
    wysłuchałeś do końca kawałka bo czysty wokal też tam wystepuje, jeśli nie
    lubisz tego rodzaju muzy to słuchaj dalej swoich pierdziawek i siedź przed
    kompem udając ze jesteś świetny, pozdrawiam ludzi którzy wiedzą że nie
    trzeba lubić ale potrafia szanowac … P4P representa

  35. heh jasne ze slyszalem muze dla satana:] tylko chciałem z Was zazartować i
    dlatego to napisalem :]jak zwykle se jaja robie a Wy fochy łapiecie, za to
    kocham to forum 😛 w sumie to bez kitu nie chce mi się tego komentowac bo do
    mnie to taka muzyka (albo “muzyka” jak kto “czuje” :D) nie dociera wcale, wiec
    nie będę już Was jeździł emolce :]

    RocknRoll is my life,

    Just play it loud,

    Just play it hard!

  36. Witam wszystkich.

    Na stronce
    http://www.suawech.ovh.org są 3 kawałki naszego zespołu, który nosi
    wdzięczną nazwę Loud Winds.

    Nagrania powstały w domowym studiu nagraniowym u naszego kolegi.. są bez
    jakiegokolwiek masteringu.

    Jeśli będziecie mieli jakiekolwiek uwagi co do basu… nie krępujcie się.

Możliwość komentowania została wyłączona.