Pochwalcie sie jak gracie :D

1358-bm_manual.

alan_hevos.

296749_198446390227535_177769905628517_494868_717745835_n.To ja pierwszy 😀

www.bassworld.pl/movie/caprice24.avi

tutaj gram fragment kaprysu #24 Paganiniego

Nagrywajcie się!!! (nie koniecznie na video)

3150 komentarzy

  1. zakwas

    @Yamsha: Cover Kurczaka ^^ Enjoy.

    https://www.youtube.com/watch?v=YYlinzI6VRo

    Mały palec! 😀

    Więcej życia! Więcej improwizacji! Mam wrażenie, że każdy dźwięk co do
    jednego jest wyuczony i zapamiętany poprzez setki powtórzeń – nie ten
    gatunek, nie takie granie…

    To tak w ramach czepiania się, bo po co pisać co jest dobrze? 😉

  2. Yamsha

    Cóż, zarówno mały palec jak i pewna „statyczność” wynikają z tego że
    byłem dosyć mocno skupiony na tym żeby nie spaprać 🙂 Niestety nie jestem
    jeszcze na takim poziomie żeby grać groove i temat razem i jeszcze pozwolić
    sobie na improwizację. Oczywiście globalnie rozumiem twoje uwagi i są one
    uzasadnione. Dzięki za komentarz 🙂

  3. kububasek

    fajnie w tajmie i zajebiscie brzmisz Yamsha:) mnie się nigdy nie chce uczyć
    czyichś wygibasów

  4. gregOOs

    Jakbyś zagrał główny temat z większym tyłem to byłby kozak. Wyglądasz
    na strasznie spiętego przy grze- wyluzuj i uśmiechnij się a temat zacznie ci
    grooooović jak u murzyna 🙂

  5. Yamsha

    Ok, postaram się popracować nad tym przy następnych nagraniach.

  6. miklo

    Faktycznie spięty jesteś. Ale i tak jest nieźle. Teraz musisz ograć motyw,
    aż nabierzesz luzu i będzie znakomicie 🙂

  7. Yamsha

    Wyprałem dzisiaj struny więc stwierdziłem że nagram kolejny cover. Tym
    razem Nowe Buty Pilichowskiego.

    https://www.youtube.com/watch?v=uFL_N3_jOZY

    Pewnie znowu widać że jestem trochę spięty, no ale cóż kawałek stanowi
    pewne wyzwanie techniczne więc skupienie jest konieczne. 🙂

  8. zakwas

    Yamsha – tu jest IMO zdecydowanie lepiej, ale… 😉

    Przy slapie jesteś do tyłu – grasz ciut za dźwiękiem – zwróć na to
    uwagę, bo przy palcowanej części tego problemu nie ma (może nawet jest ciut
    w drugą stronę – wyprzedzasz, ale nawet jeżeli to minimalnie).

    Co do bycia spiętym – spróbuj żuć gumę w trakcie grania, pomaga się
    rozluźnić.

    Keep funkin!

  9. Yamsha

    Ok, dzięki za uwagi. Doceniam to że piszesz nad czym można popracować,
    takie posty są najbardziej wartościowe. 🙂

  10. miklo

    Pozornie dość prosty kawałek jest jednak trudny. A trudność polega na tym,
    że gra go Pilichowski 😉 Brakuje mi w Twoim wykonaniu (oprócz uwag Zakwasa)
    walnięcia i motoru, który jest znakiem rozpoznawczym Pilicha. Ten facet gra
    bebechami na wiośle i musisz też puścić wszystkie zwieracze, żeby było ok
    😉

    Gdyby nie to, że w oryginale grał Pilich, to byłoby bardzo ok (po
    wyeliminowaniu zastrzeżeń wysupłanych przez Zakwasa).

  11. zakwas

    To „walnięcie i motor” to bardziej zasługa tego jak Pilich brzmi niż samej
    techniki jaką stosuje. Przynajmniej tak mi się wydaje 🙂

  12. Bibok

    @miklo: Próbka G&L L2000 kciukiem z obróbką tym razem. Jest symulacja tranzystora Ampega i paki 2×10 + horn, kompresja. Wrzuciłbym do audiogalerii, ale zapisałem OGG i nie chce mi się konwertować do MP3 ;> Z krzywizn możecie się śmiało śmiać 😉 Brzmienie ok? Są tacy, którzy twierdzą, że za sterylne (pozdrawiam marchewkojadzie 😉 ).

    http://www.mikloo.wrzuta.pl/audio/631WftpQaN1/slapek-new

    W takich klimatach ta „sterylność” bardzo mi odpowiada. Dawaj więcej 🙂

  13. miklo

    @Zakwas: No nie do końca. Brzmienie też zależy od techniki. Posłuchaj
    nagrań z I połowy lat 90, gdzie Pilich brzmiał beznadziejnie – walnięcie i
    motor były. Pewne rzeczy mniej zależą od sprzętu niż od grającego 😀

  14. zakwas

    Ale ja nie mówię, że technika nie ma tu nic do gadania, po prostu mam
    wrażenie, że to o czym napisałeś bardziej wynika z tego jak ustawiony i
    jaki sprzęt ma Pilich. A co do techniki, to faktem jest, że Pilich strun nie
    oszczędza. Byłem w szoku jak zobaczyłem jak wysoko ma ustawione struny przy
    takich rzeczach jakie wyprawia. Zawsze myślałem, że sznurki to mu leżą na
    progach niemal.

  15. Yamsha

    @miklo: Próbka G&L L2000 kciukiem z obróbką tym razem. Jest symulacja tranzystora Ampega i paki 2×10 + horn, kompresja. Wrzuciłbym do audiogalerii, ale zapisałem OGG i nie chce mi się konwertować do MP3 ;> Z krzywizn możecie się śmiało śmiać 😉 Brzmienie ok? Są tacy, którzy twierdzą, że za sterylne (pozdrawiam marchewkojadzie 😉 ).

    http://www.mikloo.wrzuta.pl/audio/631WftpQaN1/slapek-new

    Zgadzam się z Bibokiem, zarówno brzmienie jak i groove wypadają
    świetnie.

    @Zakwas: Na szkółce DVD wyglądało na to że ma nisko, z niezłą ilością
    fretbuzzu… Ale fakt faktem jest, atak ma potężny, w końcu raczej nie nosi
    gumki dla ozdoby 🙂

  16. zakwas

    Szkółka szkółką, ale miałem jego wiosło w ręku 😉

    Z resztą method też, to może potwierdzić jak tu kiedyś
    zajrzy 🙂

  17. miklo

    @Bibok, @Yamsha: Dzięki.

    @Zakwas:

    Rok 1992, Opole. Nagrywałem to na kaseciaka pamiętam 😉 Brzmienie z dupska,
    a kop jest. Ważne u niego są glisy, wibracje, puste puknięcia no i
    oczywiście gra przezajebiście równiuteńko, a czasami pozwala sobie (przy
    palcach) na pojechanie nieco luźniej niż w punkt.

  18. zakwas

    No wibrata przy stylu Pilicha są ku*esko ważne. Ale i tak w dalszym ciągu
    twierdzę, że obecny sound Pilicha to nie tylko łapy (choć to niesamowicie
    ważnym elementem jest), a mądrze ustawiony kompresor i equalizacja typu
    giventake.

    Poza tym na tym linku to on mi nie brzmi wcale, choć fakt kopnięcie jest. 🙂

  19. Bibok

    @zakwas mógłbyś rozwinąć „giventake”? Co to za equalizacja?

  20. zakwas

    W takim sensie, że robi kontur na preampie w basie a potem go wycina na
    wzmaku. Czy na odwrót, już nie pamiętam. 😛

    Jakie są efekty trzeba posłuchać, bo ciężko to opisać. Dźwięk jest
    trochę bardziej wyrównany ale też jakby usztuczniony.

  21. kububasek

    przyjrzałem się na warsztatach headowi Wojtka i zauważyłem że ma delikatny
    uśmiech na graficznym eq, jednakże wszystko jest podciągnięte pod sufit:)

  22. quniq

    Yamsha, dzięki za inspirację, od dłuższego czasu nic nie rozgryzłem, a ten
    kawałek Pilicha mnie zainspirował 😉 Na pewno nie będzie to tak dobre
    wykonanie, ale jednak jest fun!

  23. zakwas

    @kububasek: przyjrzałem się na warsztatach headowi Wojtka i zauważyłem że ma delikatny uśmiech na graficznym eq, jednakże wszystko jest podciągnięte pod sufit:)

    Możliwe, że ujmował na kompresorze, nie pamiętam co i jak ustawiał, ale
    pamiętam z warsztatów, że tłumaczył, że gdzieś dodaje, a potem to samo
    wycina.

  24. Bibok

    To chyba trzeba długiej praktyki, żeby takie numery robić 😉 Ja ustawiam
    zawsze na bieżąco, głównie w gitarze i ciężko mi nawet byłoby
    powiedzieć, jakie ustawienia do jakiego brzmienia wybrać 🙁

  25. Mortie

    Heh, a ja mam dosyć już leciwe nagranie- ćwiczyłem wprawkę (bo głównie
    chodziło mi o osadzenie w kontekście małego licka):

    http://www.mortie.wrzuta.pl/audio/92VsseKH2tT/priam

  26. Mateusz Piotrowski

    prosty i banalny bas

  27. ButnyGnom

    Chwalenie się to za dużo powiedziane, bo zasadniczo chwalić nie ma się za
    bardzo czym. Ale każdy kiedyś zaczynał 🙂 Tak oto zabrzmiało „Mrs.
    Robinsson” duetu Simon&Garfunkel w wykonaniu efemerycznej formacji NPRJ
    (niuprogresiwregedżez 😉 ) reprezentowanej przez dwóch członków. Jeden z
    akustykiem i głosem, drugi (ja) z basem. Nagrania dokonaliśmy po 3 tygodniach
    grania na basie. Z tegoż powodu proszę o względną wyrozumiałość podczas
    ciskania gromami 😀

    http://www.w877.wrzuta.pl/audio/0GmPbxBrpcu/nprj_-_mrs._robinson

  28. Muzz

    Gromami rzucał nie będę… Jest nierówno, nieczysto i bez sensu…

    Nagrywanie dla siebie, jako materiał do pracy jest ok. ale po kij to
    upubliczniać?

  29. ButnyGnom

    Tutaj wrzuciłem niejako mimochodem. Jak mówisz – to materiał dla siebie, do
    pracy, rejestrowanie pomysłów na gorąco. A na serwerze się znalazło ze
    względu na znajomych z odległych miejsc, którzy KONIECZNIE coś usłyszeć
    chcieli 🙂

  30. Yamsha

    @Mateusz Piotrowski:
    http://www.mroku.wrzuta.pl/audio/6EKPj1OkiWE/10.08.29 prosty i banalny bas

    Bardzo fajnie, zagrane ze smakiem.

  31. Paweł Wszołek

    Zgadzam się z Yamszą 😉 nie moja muza, ale podoba mi się przestrzeń i
    brzmienia.

  32. mariotd

    Erm, to się chwalę. Jak już gdzieś wcześniej wspomniałem dograłem do
    kapelki znajomków bas. Jedyne co zrobiłem to wpiąłem się do L6, nagrałem
    i wypiąłem się. Resztą zajmował się ktoś inny (;

    Wszystkie kawałki dostępne na myspace –
    http://www.myspace.com/theneversaidband

  33. Mortie

    Fragment nagrania, które jest jeszcze nie zmiksowane i bez EQ. A wrzucam,
    ponieważ pokazać chcę, że dziwne i szybkie licki grać można bez machania
    kciukiem w dwie strony. (Niestety, przyznać muszę, że jest krzywo
    miejscami)

    http://www.mortie.wrzuta.pl/audio/0YEZmg22nM1/lick

  34. Paweł Wszołek

    No Mortie. W sumie muszę przyznac ze robi wrazenie. Jakos nie przepadam za
    szybkimi lickami chociaz ludzie maja bzika na tym punkcie (im szybciej tym
    lepiej). Takie patenty się przydaja, i w sumie fajnie 😉 Pozdrawiam

  35. Dante Morius

    0:00-0:19 – ee, no weź, toż to standard, o co chodzi

    0:20-0:33 – o Ty w dupe kopany 😀

    Wielki szacunek, nie po raz pierwszy, za technikę i feeling.

  36. miklo

    No brat. Jutro będę mieć pieca. Wpadnij i będzie czadowanie 😀

  37. zakwas

    @Dante Morius: 0:00-0:19 – ee, no weź, toż to standard, o co chodzi
    0:20-0:33 – o Ty w dupe kopany 😀

    Wielki szacunek, nie po raz pierwszy, za technikę i feeling.

    W zasadzie to ja mógłbym napisać tego posta… 😀

  38. Mortie

    @miklo: No brat. Jutro będę mieć pieca. Wpadnij i będzie czadowanie 😀

    Poczekaj, tylko dentkie załatam w rowerze…

  39. WiziBass

    Świeży kawałek mojej kapeli. Ciekaw jestem opinii i rad co do mixu, gdyż
    wszystko robiliśmy zupełnie sami:

    http://www.contrustpl.wrzuta.pl/audio/6zlL6IuE0N8/contrust_-_nie

  40. witt

    kurde, byłoby nieźle, gdyby nie te okropne brzmienie gitary, piszczy i kuje w
    uszy, całego nie przesłuchałem, właśnie przez to

  41. miklo

    Faktycznie. Po włączeniu tego kawałka natychmiast uciekły wszystkie komary
    i muchy. W sąsiednim bloku przy wyjściu z piwnicy znaleziono kilka
    stratowanych szczurów (musiały w panice uciekać). Zróbcie coś z tą
    gitarą :/

  42. WiziBass

    hehehe, no spoko, sprobujemy coś z nią zrobić 😉 A prócz kłującej w uszy
    gitary, macie może jeszcze inne uwagi ?

  43. Yamsha

    Mi się w sumie podoba, ten motyw na gitarze i ogólnie cały kawałek
    przypomina mi Korna.

  44. miklo

    Próbka G&La puszczona przez wzmacniacza SWR Basic Black i emulację paczki 2×10
    ampega (z combo ba500). Bas w trybie pasywnym z przyciętą górką (w basie,
    nie we wzmaku) a i tak szklisty jest 😉

    http://www.mikloo.wrzuta.pl/audio/51ofqbtdS51/funk

    Tak na prawdę, to kolega chciał jakieś funky popykać i będę to rozwijać
    😀 To jest nagrane na setkę.

  45. Mortie

    Ech, starszego brata z feelingiem mieć…. Mogę Cię zamłynować na
    śmierć, ale jakoś tak grzeczna jazda w okolicach skali wychodzi Ci znacznie
    lepiej- pomimo skromniejszej praktyki.

  46. zakwas

    Miklo – momentami przekombinowane IMO w dolnej linii, a
    niedopieszczone w górnej, ale i tak fajnie buja! 🙂

    (tylko mnie te sztuczne duszki na werblu drażniły) 😛

  47. miklo

    To jest na setkę (tzn. nawet nie przygotowane, tylko rekord i jazda, co do
    łba przyjdzie), więc obydwie ścieżki są niedopracowane mówiąc oględnie
    😀 Ale będę w takie bujanie się pchać ;] A bez duszków nie ma funky 😉

  48. zakwas

    Dobrze jest, nie trza psuć.

    Prosim o więcej! 🙂

  49. miklo

    Dzięki. Wrzucę, jak mi coś wyjdzie 😀 A brzmienie basu może być? Ja nie
    jestem obiektywny, bo lubię swoje graty i mi strzela gumka w gaciach jak je
    słyszę ;]

  50. kububasek

    kapitalny masz instrument bracie.

    EDIT: hahaha! kolo z avatara zakwasa buja triolami do rytmu 😀

Inni czytali również